Jump to content

Babske : 22 mei 2015 : Dr. Rysavy :

Recommended Posts

Posted

Hoi, ik ben Babs, ben getrouwd en heb 2 kids.

13 jaar geleden m'n borstvergroting door dr. vd. Weij laten doen in kliniek klein Roosendaal, kreeg toen mcGhan anatomisch 270cc.

Ik kreeg ongeveer 2 jaar geleden 'n bobbel aan de bovenkant van m'n rechter borst, 1e instantie zeiden ze op mammapoli dat 't 'n klier was. Ben vervolgens toch nog naar dr. vd. Weij gegaan, hij zei me dat 't inkapseling was. Had bij dit bezoekje geen goed gevoel en ben vervolgens begin dit jaar nogmaals naar mammapoli gegaan, deze keer 'n hele fijne radioloog die me heel duidelijk alles liet zien en uitleg gaf.

Bleek dat m'n prothese wat gedraaid was en de bobbel is 'n vouw in de prothese, was ook duidelijk te zien.

Na gesprek bij plastisch chirurg dr. Rysavy heb ik toch besloten om m'n mcGhan's te vervangen aangezien ik die bobbel toch wel heel vervelend vind..

Aanstaande vrijdag word ik geopereerd en krijg de ronde Mentor 350cc.

Mijn vraag aan jullie is nu, heeft er iemand ervaring met vervanging protheses van anatomisch naar rond?

Groetjes!

Posted

Hoi hoi

Oef wat vervelend, maar helaas is dat wel het nadeel van de anatomische prothesen idd....

Van anatomisch naar rond is eigenlijk heel goed,aangezien bij een anatomische prothese de pocket heel precies op maat gemaakt moet zijn, en dus als je een tweede keer een anatomische in dezelfde pocket zet,dan kan dit niet heel precies aansluiten. Vandaar meestal de keuze voor een ronde prothese bij een wissel.

Wil je wel grotere borsten nu bij je wissel? Het is dan belangrijk om de projectie van de prothesen naast elkaar te leggen... Het kan best zijn dat een anatomische prothese van 270 cc evenveel projectie heeft dan een ronde met 350 cc.

Als je destijds een kaartje van je prothesen mee gekregen hebt,dan wil ik het wel eens voor je opzoeken. Niet dat je ze groter verwacht en ze dat niet worden :)

Xx BB

Posted

Hi Babs,

wat grappig, bij mij een soortgelijk verhaal. Ik ben van 200cc anatomisch voor de spier naar 375cc rond achter de spier gegaan.Ik moet zeggen dat het wel wat pijnlijker is achter de spier en omdat mijn wissel via dezelfde incisie is gegaan als 13 jaar geleden is mijn litteken wel wat groter geworden en herstelden de wondjes minder snel.
Krijg je ze straks voor de spier of dual plane?

Met rond heb je trouwens ook meer bolling aan de bovenkant dan bij anatomisch.

Spannend hoor vrijdag! heel veel succes alvast :)

xx

Posted

Dank je wel voor jullie snelle reactie!!

Op m'n kaartje van de mcGhan's staat: Style 410FM270g en eronder nog ref 27-FM115-270. Weet jij dan genoeg??

Vanmiddag had ik dr. Rysavy gevraagd of ie ze weer op de borstspier ging doen en hij antwoordde dat ie dat pas tijdens de operatie kan zien, heeft te maken met als de oude protheses eruit zijn hoe dik 't weefsel is om de ronde weer te bedekken, als 't te weinig is plaatst ie onder borstspier. Dus wordt dus nog 'n verrassingselement als ik wakker word!!

Posted

Hallo Babske,

Ik heb ook mcGhan's, de 420MF-410420 en 360MM-410360 die 14 jaar geleden plaatst zijn. Ik had al een vermoeden dat een implantaat gedraaid was, ik herken nu de anatomische vorm en voel n.l. de bovenrand aan de boven/zijkant van mijn borst zitten. In eerste instantie leek dit aan te voelen als een knobbel en heb dit jaren geleden laten onderzoeken. Toen werd er gezegd, het zijn je implantaten, niks aan de hand. Dat deze implantaten kunnen draaien is mij nooit verteld. Nu weet ik anders...

Ik wil graag wisselen naar rond en meer cc's (ik lift even mee op dit topic met wat vragen).

Klopt mijn idee dat ronde implantaten ook kunnen draaien of beter gezegd kunnen kantelen? Dit soort implantaten zijn toch "halve ballen". Of is dit indien de pocket de goed volume heeft niet mogelijk? Iemand ? :23:?

Weet iemand wat de oorzaak van draaien kan zijn?

Thanks....

Posted

Even een voor een :P

Dank je wel voor jullie snelle reactie!!
Op m'n kaartje van de mcGhan's staat: Style 410FM270g en eronder nog ref 27-FM115-270. Weet jij dan genoeg??
Vanmiddag had ik dr. Rysavy gevraagd of ie ze weer op de borstspier ging doen en hij antwoordde dat ie dat pas tijdens de operatie kan zien, heeft te maken met als de oude protheses eruit zijn hoe dik 't weefsel is om de ronde weer te bedekken, als 't te weinig is plaatst ie onder borstspier. Dus wordt dus nog 'n verrassingselement als ik wakker word!!

Jij hebt nu medium profile prothesen van Natrelle (vroeger McGhan idd)

De prothese die je nu dus hebt is 11,5 cm breed 12,0 cm hoog (dus de lengte richting je sleutelbeen) en heeft 4,2 cm projectie (volume naar voren, het volume vanaf je borstkas naar je tepel toe)

De 350 cc van mentor is 11,7 cm breed en heeft een projectie van 4,9 cm. Dit is de high profile (ze bestaan ook in moderate en moderate plus profile, maar die zijn een stuk breder met minder projectie dan je nu hebt, dus ik denk, voor 90% zeker, dat je de high profile krijgt)

Met 4,9 cm projectie, ga je hooguit een halve cupmaat vooruit ten opzichte van nu.. Ik weet niet wat je wilt, maar bedenk je wel goed wat je wilt. Overleg ook met je pc wat mogelijk is, als je wél groter zou willen gaan :)

Ik wil je niet onzeker maken, alleen aangeven wat je kunt verwachten :)

xxx BB

Posted

Ik wil graag wisselen naar rond en meer cc's (ik lift even mee op dit topic met wat vragen).

Klopt mijn idee dat ronde implantaten ook kunnen draaien of beter gezegd kunnen kantelen? Dit soort implantaten zijn toch "halve ballen". Of is dit indien de pocket de goed volume heeft niet mogelijk? Iemand ? :23:?

Weet iemand wat de oorzaak van draaien kan zijn?

Thanks....

Draaien van prothesen, kan idd ook voorkomen bij ronde implantaten. Echter, als een rond implantaat gewoon om zijn as draait en de voorkant voor blijft en de achterkant achter, dan zul je daar niks van merken. Dat is ook verder geen probleem.

Ik weet even zo snel twee gevallen waarbij een rond implantaat op z'n kop terecht kwam in de borst, maar deze was dan wel altijd weer 'goed' te draaien.. Dit is echter niet de bedoeling natuurlijk..

Waar dit mee te maken heeft, is voor mij ook niet heel duidelijk.. Het enige wat ik wel eens bedacht heb, is allereerst dat het kan liggen aan de structuur van de prothese. Als de prothese minder geruwd is, dan kan de prothese eerder kantelen.. Maar... lijkt mij dat dit alleen kan gebeuren (en dat is dus meteen de tweede reden, die ook zonder de eerste reden voor kan komen) als de pocket op voorhand te groot gemaakt is (dus te groot geprepareerd is bij de operatie) óf wanneer de pocket groter geworden is door bijvoorbeeld gegroeide borsten.. Je borsten kunnen groeien bij een zwangerschap, of als je grotere schommelingen in je gewicht hebt gehad....

Misschien zijn er nog meer redenen, maar ik ben geen pc, dus die kan ik niet zo ter plekke verzinnen haha

xx BB

Posted

Super bedankt voor je uitleg!!

Ik wil geen super grote borsten, echter gewoon wat ze vergeten waren!!

Ik was aan 't twijfelen of ik de vraag zou stellen op deze forum, ben blij dat ik 't gedaan heb!

Wat weet jij er veel van!! Ben je PC??

Je hebt me zeker niet onzeker gemaakt, ben erg blij met je uitleg, nogmaals bedankt!!

Posted

Super bedankt voor je uitleg!!

Ik wil geen super grote borsten, echter gewoon wat ze vergeten waren!!

Ik was aan 't twijfelen of ik de vraag zou stellen op deze forum, ben blij dat ik 't gedaan heb!

Wat weet jij er veel van!! Ben je PC??

Je hebt me zeker niet onzeker gemaakt, ben erg blij met je uitleg, nogmaals bedankt!!

Hihi nee, ik ben geen PC.

Heb drie jaar geleden een bv gehad en omdat de eerste mis ging door een fout van mijn PC,ben ik alles gaan uitzoeken. Die info kan ik nu gebruiken om ook anderen te helpen :)

Succes hè!!!

Xxx BB

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.