Ga naar inhoud

verschil in herstel: dual plane / op de spier of geheel onder


Aanbevolen berichten

Hoi meiden!

Ik ben afgelopen woensdag 12 mei geopereerd 325cc voor de spier. Nu ben ik nieuwsgierig naar wat nu het verschil is mbt het herstel? Je hoort hier en daar wel dat op de spier makkelijker is etc ben benieuwd of iemand mij specifieke kenmerken kan vertellen bij elke plaatsing?

Dankjewel !

Liefs ibu Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ibu,



Ik heb 265 cc voor de spier laten plaatsen omdat je herstel veel sneller is en ik had geoeg weefsel.


Bij dual snijden ze in je spier en doet elke beweging pijn en moet je veel langer rustig aan doen.


Ik ben ook woensdag 13 mei geopereerd twee dagen paracetamol genomen en daarna niets meer en heb vandaag al nergens last van.


Heb de Wc al schoon gemaakt en van het weekend een was gedaan.


Ga vanavond voor het eerste auto rijden woensdag weer aan het werk.


Als je de verhalen leest van de meiden die achter de spier of dual hebben laten doen die hebben weken soms maanden last.



groetjes Aniet


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi anniet en ramoon!

Bedankt voor jullie reacties! Wow klinkt echt goed anniet! Fijn dat je zo snel hersteld bent zeg, ik ben vanaf vandaag alleen aan de paracetamol en moet zeggen gaat me prima af! Is het ook zo dat je sneller weer wat dingen mag? Ben zo bang dat ik te snel alles wil doen. ..

@ramoon kan me wel voorstellen idd denk omdat die spier er ook nog eens tegen drukt

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ibu30,

Het klopt dat als je dualplane hebt dat je meer pijn hebt en langer erover doet om te herstellen.

Na anderhalve week was ik ongeveer 90% pijnvrij. Wat voor iemand met dual plane nog best snel is geloof ik. Vrouwen met op de spier hebben inderdaad na een korte periode bijna geen last meer.

Ook omdat wij dual plane hebben mogen we ook minder snel dingen doen qua tillen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 480cc half achter de spier/ dual plane. Vond het 100% meevallen. Eerste 2 dagen wat spierpijn gevoel. Pijn heb ik niet gehad. Wat lastig met in en uit bed komen, maar verder viel het onwijs mee. Na alle verhalen dacht ik dat het een hel zou zijn. Nou nee dus...

Verschilt dus heel erg per persoon en ook heeft iedereen natuurlijk een andere pijngrens. Een bevalling, dat doet pas pijn;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi aberasa!

Dankjewel voor je reactie, oke! Eigenlijk ook wel logisch nu ik er over denk die spier word ook flink aan getrokken en gedaan. Anderhalf week pfff !!! Vind ik wel lang ja.

Weet iemand precies wat wel en niet mag met plaatsing voor de spier? En wanneer ? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wicked: heel herkenbaar :1: Heb zelf 2 dagen 1000 mg paracetomol per dag geslikt (daarna geen pijnstillers meer) en bij 3e dag gewoon weer alles gedaan (auto gereden, huis gepoetst, was opgeruimd) (maar dan wel rustig aan). En idd een (natuurlijke) bevalling was veel erger en vooral wanneer je kind eruit wil, maar jij nog niet zover bent :4:

Het is volgens mij voor iedereen anders en kan er geen touw aan vast knopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 480cc half achter de spier/ dual plane. Vond het 100% meevallen. Eerste 2 dagen wat spierpijn gevoel. Pijn heb ik niet gehad. Wat lastig met in en uit bed komen, maar verder viel het onwijs mee. Na alle verhalen dacht ik dat het een hel zou zijn. Nou nee dus...

Verschilt dus heel erg per persoon en ook heeft iedereen natuurlijk een andere pijngrens. Een bevalling, dat doet pas pijn;-)

Ik vond het ook ontzettend meevallen. Werd inderdaad beetje bang van alle verhalen hier op het forum maar het voelde gewoon niet lekker.. pijn kan je iets anders noemen inderdaad !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ibu!

Ik ben dinsdag 12 mei geopereerd, dual plane, 440cc en ik heb vandaag pas eigenlijk mijn eerste goeie dag! Zeker de eerste 5 dagen waren killing... 4x paracetamol en 2x 200mg celebrex. Ik heb ook al meerdere malen met de kliniek aan de lijn gezeten.. Zij vertelde mij ook dat het herstel inderdaad scheelt of je dual plane plaatsing hebt of op de spier. Ook kan je met dual plane meer last hebben van flinke steken bovenin je borst, daar had ik erg veel last van én kan het ook nog schelen of je anatomisch of ronde protheses hebt! Mij werd verteld; 2 weken geen auto rijden, 2 weken niet werken en denk ik de gebruikelijke ; 6 weken niet tillen, sporten enzovoorts!

Hoe voel jij je nu?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, vienna

Dag vd operatie ging super goed. Dag 1 na bv iets minder omdat ik dacht zonder medicatie te kunnen haha dag 3 ging ook goed, doordat ik alle medicatie nam, dag 4 gisteren iets minder ivm afbouwen medicijnen en vandaag dag 5 gaat ook super goed. Steken heb ik wel alleen in mijn rechter borst dat voel ik nu allemaal wel omdat ik alleen nog maar paracetamol gebruik denk ik. Verder mag ik tot nu toe niet klagen. Hoe is het nu met jou dan ?? vandaag een goeie dag?

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

een bevalling overwint alles denk ik wel hahaha!

Hahaha nee hoor ;)

Maar ik was met een week vd pijnstilling af met dual plane. Eb gebruikte alleen PCM.

Maar nu 3weken po toch nog last van spierpijn. Je doet zo snel te veel! Dat merk ik wel.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja denk t. Slaap in een rare houding. Ja spierpijn is wel beter te doen als een bevalling hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een beetje oppassen.. De adviezen die ik mee kreeg, bij voor de spier (en die krijgen velen mee) waren:

4-6 weken niet je ellebogen boven schouderhoogte heffen

6 weken geen repeterende bewegingen maken, omdat je dan het kapsel glad kunt maken en dat bevordert overmatige kapselvorming. Repeterende bewegingen zijn strijken, dweilen, stofzuigen, ramen zemen enz...

Tillen zou bij voor de spier geen probleem zijn, maar bij dual plane daar ook mee oppassen.. De eerste 2-3 weken zeker oppassen met meer dan 2 kg, daarna langzaam opbouwen, maar forceer niets...

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is eigenlijk het gevaar van te snel teveel doen bij dual plane, ik heb mu op dag 6 ook niks aan pijnstillers meer geslikt en de pijn valt nog steeds mee. Maar ja, moest toch ff een schaaltje pakken (boven in de kast), de stofzuigerstang induwen (de kids gingen stofzuigen), brood snijden, deuren open en dicht doen, m'n haar in n staart doen, en nog wat meer dingetjes op rek-afstand pakken of wegleggen. Ik ontkom er gewoon echt niet 100% aan. Ook lig ik snachts vaak met m'n armen langs m'n hoofd. Ik vraag me af wat het risico daar van is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top adviezen ! Tenks BB! ! Xx

@melan ja van dat slapen kan idd ook goed ! Heb ik ook hoor en merk aan mezelf dat ik in elkaar wil zakken haha terwijl ik nu eigenlijk de lipjes getuit en borstjes vooruit hahaha!!

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is eigenlijk het gevaar van te snel teveel doen bij dual plane, ik heb mu op dag 6 ook niks aan pijnstillers meer geslikt en de pijn valt nog steeds mee. Maar ja, moest toch ff een schaaltje pakken (boven in de kast), de stofzuigerstang induwen (de kids gingen stofzuigen), brood snijden, deuren open en dicht doen, m'n haar in n staart doen, en nog wat meer dingetjes op rek-afstand pakken of wegleggen. Ik ontkom er gewoon echt niet 100% aan. Ook lig ik snachts vaak met m'n armen langs m'n hoofd. Ik vraag me af wat het risico daar van is.

Alles draait om de vorming van je kapsel. Wordt het glad door repeterende bewegingen (maakt niet uit of je ze voor of achter de spier hebt) dan heb je meer kans op overmatig kapsel vorming

Hef je je armen te vaak te hoog (of til je te veel bij dual plane) dan kunnen er scheurtjes in het kapsel ontstaan. Die scheurtjes geven daarna een verhoogd risico op kapselcontractie

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles draait om de vorming van je kapsel. Wordt het glad door repeterende bewegingen (maakt niet uit of je ze voor of achter de spier hebt) dan heb je meer kans op overmatig kapsel vorming

Hef je je armen te vaak te hoog (of til je te veel bij dual plane) dan kunnen er scheurtjes in het kapsel ontstaan. Die scheurtjes geven daarna een verhoogd risico op kapselcontractie

Xx BB

Voel je dat op het moment ook als je bijvoorbeeld je armen te hoog doet BB? Dat je dus pijn voelt in je borst als je je arm omhoog doet. Want ik doe het wel eens en dat is gewoon echt omdat ik niks meer (pijnlijks) voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel je dat op het moment ook als je bijvoorbeeld je armen te hoog doet BB? Dat je dus pijn voelt in je borst als je je arm omhoog doet. Want ik doe het wel eens en dat is gewoon echt omdat ik niks meer (pijnlijks) voel.

Geen idee, ik heb het nooit uitgeprobeerd :P Maar ik denk ook niet dat het daar om gaat.

Ik kijk er alsvolgt tegenaan, en wil daarmee niemand voor het hoofd stoten, maar dit is wel mijn motivatie geweest, en nog steeds, om hier advies te blijven geven op het forum.

Mijns inziens gaat het er niet om wat je allemaal kunt, het gaat erom welke adviezen er gelden na een bepaalde operatie. We kiezen allemaal zelf voor een borstvergroting, als niet-medisch noodzakelijke ingreep. We betalen er een bak geld voor, om mooie boobies te krijgen, dus moeten we ook zélf de verantwoordelijkheid nemen voor een goed herstel.

Komt het je niet uit, lukt het niet om iets te regelen, zodat jij een goed herstel kunt hebben, dan kies je niet voor de operatie op dat moment. Maar goed, dat is dus mijn mening, en ik klink hierin misschien hard haha, maar zo bedoel ik het niet..

Tis alleen wel zo, dat ik als verpleegkundige in de thuiszorg vaak tegenkwam dat mensen therapie-ontrouw waren.. en ik vond dat nogal dom.. Je hebt er uiteindelijk alleen zelf mee.. Dit waren dan mensen die een medisch noodzakelijke ingreep kregen, dus op zich is dat nog wel iets te relativeren, als mensen zich niet altijd houden aan de gegeven adviezen.. Echter.. als je zelf kiest voor een operatie, dan ligt dat mijns inziens anders.

Ik hoop niet dat ik nu iedereen over me heen krijg, dat is echt niet mijn bedoeling. Maar ik wil alleen aangeven dat ik me gehouden heb aan de gegeven adviezen, zodat ik niet naderhand mezelf de schuld moest/moet geven, van evt. complicaties die ik zelf veroorzaakt zou hebben tijdens mijn herstel.

Wil dus niet zeggen dat ik geen kapselcontractie kan krijgen, want iedereen heeft daar kans op, maar ik heb er wel zelf voor gezorgd, het risico zo klein mogelijk te houden :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.