Ga naar inhoud

Daph_87 : 18 juli 2016 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste Reactie

Nou.. Onderweg naar huis. Het ging zo snel allemaal toen ik eenmaal binnen was. Bij het passen had ik een pasprothese van 325 en van 400cc. Het was me al vrij snel duidelijk dat ik 400cc te groot vond bij mezelf. Ik vond het jammer dat er geen tussenopties waren om te passen. 325 was mooi maar misschien 350 ook, dat weet ik dus nu helaas niet.

Nio zei dat hij ze voor de spier kon plaatsen als ik niet zou afvallen, anders werd het dual plane. Ik vind dat risico te groot dus waarschijnlijk ga ik voor dual plane. Maar dan de protese.. 85% gevuld of niet.. Dat is de vraag. Ik wilde graag mentor protheses maar zie zijn er dus niet in 85% gevuld.. Dus nu enorme twijfel. Toch ronde Mentor of Eurosillicone 85%. Ik weet niets over het profiel. Baal ervan dat ik dat niet gevraagd heb achteraf.. 

Al met al voel ik me verward.. Weet het even niet meer. Wordt de ronde protese sowieso niet al platter bovenin door dual plane plaatsing? Ik wil wel graag vol van boven maar niet enorm, ze moeten wel natuurlijk lijken zeg maar... Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Bij mij hetzelfde verhaal met afvallen: nog drie kilo eraf, dan raadde hij echt dual plane aan, dus daar heb ik voor gekozen.

waarom wil jij Mentor prothesen?

ik heb nu 4 dagen geleden Eurosilicone 85% gekregen.

ik heb ook geen tussenmaat gepast overigens, allen 400 en 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Daph_87:

Is 85% gevuld wel hp?

hij liet me in het begin 3 soorten zien, anatomisch, 85% gevuld en rond. Is rond dan altijd hp?

Die van mij is hp ja! Ik weet alleen niet of t bij een lager aantal cc ook hp is met 85% of 100%..

 

en 85% is ook rond he... Alleen minder gevuld zeg maar, dus zachter van vorm enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei DreamLou:

Die van mij is hp ja! Ik weet alleen niet of t bij een lager aantal cc ook hp is met 85% of 100%..

 

en 85% is ook rond he... Alleen minder gevuld zeg maar, dus zachter van vorm enzo.

Dat zachte is natuurlijk ook wel fijn en belangrijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht slecht ervan geslapen..

Al met al was het consult heel gehaast en ben ik verward. Dr. Nio benadrukte bij de DP methode alle nadelen en gaf bijna geen nadelen bij plaatsing voor de spier.

Dual Plane nadelen: 

- Bewegen mee met de spier (soms raar gezicht, ik doe aan krachttraining)

- Bij ouder worden zakt de huid maar de prothese blijft op dezelfde plek, bij voor de spier zakt het geleidelijk naar mate de leeftijd

- Langer herstel

- Pijnlijker

- Borsten zijn minder bewegelijk omdat ze door de spier worden 'vastgehouden' daardoor minder decollete soms omdat je ze minder goed bij elkaar kunt drukken.

en bij voor de spier heb je dat eigenlijk allemaal niet..

Nou toen ik dat hoorde wilde ik liever voor de spier. Ik weet dat het risico op kapselvorming wat groter is, maar daar blijft het dan ook bij volgens mij? Als voor de spier niet had gekunt dan neem ik aan dat hij dat bij mij niet had aangegeven.. Waarom eigenlijk de opmerking: als je niet te groot wilt kan het voor de spier? Een rand is een rand toch? Of je nou groot of klein neemt?

Al met al ben ik een beetje verdrietig.. ik las in een ander topic ook de ervaring dat het gisteren door de uitloop allemaal nogal gehaast was verlopen en zo voel ik het ook wel. Los van dr Nio een hele goede arts is en ik nog steeds vertrouwen in hem heb ben ik wel aan het twijfelen gekomen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Daph_87:

Als voor de spier niet had gekunt dan neem ik aan dat hij dat bij mij niet had aangegeven.. Waarom eigenlijk de opmerking: als je niet te groot wilt kan het voor de spier? Een rand is een rand toch? Of je nou groot of klein neemt?

Al met al ben ik een beetje verdrietig.. ik las in een ander topic ook de ervaring dat het gisteren door de uitloop allemaal nogal gehaast was verlopen en zo voel ik het ook wel. Los van dr Nio een hele goede arts is en ik nog steeds vertrouwen in hem heb ben ik wel aan het twijfelen gekomen nu.

Niet verdrietig zijn, zie het een beetje als shoppen! Als je twijfelt, ga dan voor een so bij een andere arts, ik zag in je andere topic dat je aan van Straten zit te denken, als ik hier de verhalen zo lees ook een hele goede arts, ik zie vaak prachtige resultaten van hem voorbij komen. Gewoon een consult plannen! Wel denk ik dat deze arts je gegarandeerd dual plane gaat adviseren. Dat is het verschil tussen Nio en van Straten, Nio kijkt meer naar wat mogelijk is voor jou lichaam, dus als hij zegt dat het mogelijk is om het voor de spier te doen, dan kun je er vanuit gaan dat dat echt zo is!

Ik ben bijna 3 weken geleden geopereerd door dr. Nio en heb nu Eurosilicone 500cc 85% gevuld voor de spier. Ik voel geen randen, laat staan dat ik ze zie! Waarschijnlijk bedoeld hij wel met "niet te groot" dat bij jou lichaamsbouw de randen wel zichtbaar gaan worden als je groter wil dan zijn advies en dan zal hij je ook een andere manier van plaatsen adviseren.

Probeer er plezier in te krijgen, jij hebt de touwtjes in handen, zoek goed uit wat je wil en maak dat duidelijk naar de artsen, desnoods met voorbeeldplaatjes!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je groter gaat, wordt je prothese ook breder en wordt uiteindelijk breder dan je borst.

 

zelf sport ik ook fanatiek, heb ze nu dual plane dus ben heel benieuwd hoe dat straks zou zijn. Als je geen vertrouwen hebt, kan je idd so bij straaten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou, even een update.

Gisteren bij dr. Straten geweest en een ontzettend goed gevoel aan over gehouden! Ik heb de operatiedatum al gepland, 18 juli. Enige twijfel nu nog over de maat.. Ik kom van een 75A/70B en wil absoluut niet groter uitkomen dan 70D of misschien 70E. Ik heb 325cc gepast maar twijfel nu nog tussen 325cc en 350cc.. Ik weet dat ik hier op het forum vaak lees dat je beter de grootste kunt kiezen maar ik ben vrij smal van boven 70 cm omvang en wil niet te groot gaan.. Maar ook weer niet te klein. Op welke maat zou 325cc mij brengen en waar 350cc? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OW @Daph_87 ik mag ook de 18de! Ik laat 400 en 450 cc klaar leggen ( ik hoop op de 450)
Wil je voor het oog een D? Ik heb namelijk aangegeven dat ik voor het oog een D-cup wil en dat zou ik met 400/450 cc wel redden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes! De operatiedatum is gepland! 

18 juli 2016 word ik geopereerd door dr Frans Straten. Het wordt Mentor 325cc hp dual plane. Hopelijk brengt mij dit van een 70B naar een 70D! 

Nog meer dames van het forum op 18 juli? @pammetje geloof ik ook! Ik kan bijna niet wachten, enorm veel zin in! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.