Ga naar inhoud

GewoonMooier : 9 juni 2015 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


GewoonMooier

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even aan jullie voorstellen!

Ik ben een vrouw van 24 jaar en moeder van 2 kinderen.

een jongen van 4 jaar en een meisje van 1,5 jaar.

Ik ben hier terecht gekomen, omdat ik na de zwangerschap van de oudste enorm veranderd ben qua figuur.

Ik ben 42 weken zwanger geweest van de eerste en in de laatste paar weken van de zwangerschap ben ik eigenlijk gewoon 'uit mijn vel' gescheurd.

In principe voelde ik het gewoon!

Mijn buik was enorm en het voelde alsof ik enorme brandplekken had. Toen ik vervolgens in de spiegel keek, zag ik dat er enorme striae op het gebied onder mijn navel was ontstaan.

Ik baalde er enorm van, maar ik dacht ook als de plekken weer een lichte kleur zouden krijgen dat het mee zou vallen.

Uiteindelijk is er bij de oudste een spoedkeizersnee uitgevoerd.

Dit is allemaal goed verlopen en ik was dolgelukkig dat hij geboren was!

Helaas ben ik drager van een gevaarlijke zwangerschapsbacterie en moest mijn zoontje hierdoor naar een couveuse-afdeling.

Hij was besmet door deze bacterie.

Gelukkig mocht ik gewoon dagelijks bij hem kijken en knuffelen.

Na 2 dagen is hij weer terug gekomen op mijn afdeling en alles leek voorspoedig te gaan.

Totdat ik na 5 dagen het ziekenhuis moest verlaten en thuis verder moest herstellen...

Lopen ging totaal niet en mijn buik was inmiddels nog dikker dan toen ik nog zwanger was!!

Dit kon vocht zijn en ik moest het thuis verder afwachten of het beter zou gaan.

Ik was een leek op het gebied van een keizersnee en dacht dat dit er allemaal wel bij zou horen.

De eerste nacht thuis was vreselijk! Ik voelde me heel ziek en kon mezelf totaal niet bewegen.. vreselijk natuurlijk, want met een kleine baby is het toch noodzakelijk dat je mobiel bent.

Ik gaf hem borstvoeding dus ook voor de voedingen zal je je bed uit moeten komen.

's Nachts werd mijn zoontje wakker voor zijn voeding en ik heb hem bij me in bed gelegd.

Toen hij bij mij lag voelde ik en ontdekte dat mijn hele bed nat was!

Ik schrok ontzettend en dacht in eerste instantie dat mijn bed helemaal onder het bloed zat vanwege de keizersnede.

Mijn man is vervolgens gaan kijken en zag dat mijn hele keizersnede op was gesprongen en er allemaal troep uit kwam!

shocking natuurlijk en we zijn gelijk terug richting de eerste hulp gereden!

Na een onderzoek bleek dat niet alleen mijn zoontje, maar ook ik was geïnfecteerd door de bacterie.

Achter mijn keizersnede zaten allemaal 'pockets' met troep en het was noodzakelijk dat deze open gesneden moesten worden.

Een traumatische ervaring voor mij! (dit gaan zonder verdoving!!)

Ik ben vervolgens weer 5 dagen in het ziekenhuis opgenomen.

Dit gelukkig wel weer met mijn zoontje! :1:

De pijn was ook gelijk weg nadat de pockets weg waren! Wat een opluchting zeg! Ik kon zonder moeite mijn zoontje pakken, voeden en heerlijk knuffelen.

Helaas is het niet mogelijk geweest om de keizersnede opnieuw te hechten en moest ik 6 weken wachten tot deze vanzelf weer zou 'dichtgroeien'.

Maar het maakte me niet uit..ik had geen pijn meer!

Na 6 weken had ik wel een ongelooflijk lelijk dik litteken. (het ziet er veel lelijker uit dan een wond die gehecht is kan ik jullie vertellen)

Gelukkig heb ik vorig jaar na de bevalling van mijn dochter weer een (geplande dit keer :118:) keizersnede gehad.

Ik had een geweldige arts die het litteken weer helemaal netjes gehecht heeft!

Gelukkig dacht ik! ben ik weer helemaal netjes!

Alleen nu heb ik een heel stuk vel over!

Het ziet er net zo uit als mensen die heel veel zijn afgevallen.

Vreselijk vind ik het!

Ik ben 24 en mijn bovenlichaam ziet eruit als een oude oma!

Ook mijn borsten (die overigens nooit groot zijn geweest) zijn voor mijn gevoel helemaal weg!

Ik heb om deze reden besloten om voor een mommy make-over te gaan!

Na heel veel research te hebben gedaan en voornamelijk heel veel ervaringen van mensen zoals jullie te lezen, heb ik besloten om een afspraak te maken bij Kliniek Heyendael in Nijmegen.

Aankomende donderdag is het consult dan eindelijk!

Omdat ik het zelf erg leuk vind om dagboeken te lezen van anderen over de ervaringen en het herstel etc. heb ik besloten om hier een dagboek te bijhouden van mijn ervaringen!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mij te volgen en ik ga dat zeker ook bij jullie doen!

Op een mooier lijf!! :3:

Groetjes en heel veel succes met jullie operaties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

ik heb besloten om voor een mommy make-over te gaan!

Heel spannend natuurlijk en ik vond het leuk om van mijn ervaringen een dagboek te maken!

Ik vind het zelf erg leuk om op internet te speuren naar jullie ervaringen en ik hoop dat ik op deze manier ook andere mensen een idee kan geven van wat je allemaal kan gaan verwachten..het is niet niks vind ik!

Na heel veel research te doen en ervaringen te lezen heb ik voor aanstaande donderdag een afspraak staan bij dr. van Straten in Kliniek Heyendael in Nijmegen.

Dit word dus mijn eerste consult en dat vind ik best spannend al!

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

Of naar jullie ervaringen bij deze arts!

Wat ik hoor en lees is Frans van Straten een hele prettige man en ik hoop dat ik dezelfde ervaring zal krijgen!

Laat vooral een reactie achter en ik laat donderdag weer van me horen!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een heftig verhaal! Fijn dat alles uiteindelijk goed gekomen is met jou en je kindje :D is niet niks op je 20ste denk ik!

Spannend donderdag, dat is al bijna! Wat wil je prescies allemaal laten doen ? Of wacht je het consult even af ?

Ik ga je volgen! Ben heel benieuwd :)

Liefs Rominaa xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf joh ..

Ik heb mijn consult 2 april gehad bij Frans .

Moet zeggen dat Tanne(consulente) en Frans veel tijd voor je nemen .

De uitleg over de operatie was heel duidelijk , had er achteraf ook een super gevoel bij .

Had het liefst al de operatie willen boeken .

Maar had eind april nog een consult in een andere kliniek gepland , daar ben ik ook nog geweest .

Heb uiteindelijk eind mei beslist en geboekt ..

Voor mij is het nog effe wachten , maar ik ga me dan ook niet voor zo iets in schulden werken .

Hoor graag hoe je consult was ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor!

Hier nog 9 nachtjes slapen!!!!!! brrrr....nu het dichterbij komt slaan de zenuwen wel toe hoor!

Ik heb zelf geen ervaring bij van straten. Ik word 20 mei geopereerd door dr, blecourt.

Fijne arts en heel kundig. Heb er vertrouwen in!

Ik krijg een grote buikwandcoprrectie met lipo van de flanken en spieren reven en daarnaast borsten liften + vergroten.

Wat wil jij of heb je nog geen idee en wacht je het consult af? Ben erg benieuwd hoe het donderdag gaat!

Maak iniedergeval een lijst met vragen die je wilt stellen zodat je niks vergeet ;)

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeanette

wat fijn om te horen dat jij een goed gevoel hebt bij dr. van Straten! ik hoop dat ik dat na donderdag ook kan zeggen! haha

Ik wil de operatie ook het liefst zo snel mogelijk laten uitvoeren :6: (als het eenmaal in mijn hoofd zit!)

@mommy3kids

ik heb inderdaad ook al een blaadje volgeklad met vragen! ook naar aanleiding van heel ervaringen die ik hier lees!

Wat spannend voor jou zeg! het schiet echt al op dan he! Ik ga zeker jou verhaal volgen! Ben heel benieuwd naar het herstel en natuurlijk het eindresultaat!

Ik hoop dat ik er met een mini-buikwandcorrectie vanaf kan komen! (even horen wat de pc er zelf van zegt) en mijn borsten tsja...er valt weinig te liften naar mijn idee hihi dus ik schat alleen een vergroting! :1::1:

ik ben me ook nog aan het oriënteren op ronde of anatomische protheses...daar zijn zoveel verschillende meningen over!

Ik wil wel volume aan de bovenkant dus ik denk zelf dat ik liever ronde protheses wil, maar ook dat laat ik over aan de mening van de pc..

Ik laat jullie weten hoe het is gegaan donderdag! en welke protheses hebben jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Jaa het was best heftig al moet ik zeggen dat het toch ook voor een groot gedeelte langs me heen is gegaan hoor!

Ik was te jong om te beseffen wat er allemaal gebeurde in een korte periode..

Mijn zoontje was ook niet gepland dus het was sowieso een erg heftige periode voor me..

Gelukkig is alles met hem goed gekomen en geniet ik elke dag enorm van hem!

Ik wil een buikwandcorrectie laten doen en hoop dat ik nog in aanmerking kom voor een mini-buikwandcorrectie.. (even wachten wat de arts ervan zegt)

Mijn borsten wil ik laten vergroten tot ik denk een volle C cup.. maar ik ga nog even kijken in de spiegel als ik de pasprotheses zie! :1:

En ik denk dat ik ook liposuctie zal moeten laten doen.. ik heb nogal love-handles :118:

en als je het doet...moet het wel helemaal goed gebeuren haha

en jullie?

Ook dit soort operatie? of alleen een borstvergroting?

en heeft 1 van jullie ervaring met dr. van Straten?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heyhey!

wauw wat een verhaal zeg, heftig! hoop dat je dan na de mommy make over helemaal top in je vel gaat zitten!

ik wil wel even zeggen ik zou me niet vastpinnen op een bepaalde maat, en gewoon foto's zoeken van borsten die je mooi vind en die laten zien want dan is het kiezen met cc's vanzelf ook gemakkelijker. Ik begon namelijk met het idee dat ik een volle C mooi vond, maar achteraf wou ik toch niet kleiner dan een D en merkte dat ik achteraf groter toch mooier vond (en ik was zo zeker van die volle c hahah!)

nu inmiddels meer dan 3 maanden na mijn bv zit ik met borsten die ongeveer een D cup lijken denk ik. maar mijn cupmaat is echter 75 F/G! en daar schrok ik eigenlijk ook wel van.

met je buikwandcorrectie is het niet zeker dan dat dat kan? hoop dat je consult dan fijn verloopt!

liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftige zwangerschap /geboorte zeg ...

Heb je morgen een consult bij Frans ? Op Hemelvaart ?

Ikzelf heb ik april een consult bij Frans gehad voor een grote Bwc ...

Vond hem heel prettig over komen en legde ook alles goed uit ...

Mijn operatie staat gepland voor 12 oktober ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi allemaal!!

helaas had ik gisteren geen tijd meer om iets te schrijven over mijn consult dus bij deze alsnog! :D

Wat een fijne man is Frans Straten zeg! En ook bij zijn vrouw voelde ik me helemaal op mijn gemak!

Ik had om 11 uur een afspraak afgelopen donderdag en had als eerste een gesprek bij Tanne.

Zij heeft alvast in grote lijnen verteld wat mij stond te wachten en heeft mijn gegevens en medische verleden alvast ingevuld.

Na ongeveer 10 minuten wachten in de wachten werd ik opgehaald door Frans Straten. Wat was ik nerveus zeg!

We hebben de operatie en mijn wensen allereerst besproken. Ook heb ik verschillende prothesen bekeken en gevoeld.

Daarna werd het natuurlijk toch tijd om te bekijken wat er nog gedaan kon worden. :S

Hier keek ik natuurlijk het meest tegenop, maar het viel me achteraf reuze mee hoor!:P

dr. Straten heeft foto's gemaakt en alles opgemeten.

Gelukkig zei hij dat een volledige buikwandcorrectie niet nodig is! pfff..wat een opluchting!

Ik kan dus gewoon een mini buikwandcorrectie laten doen! toch een mindere zware operatie en ook een minder groot litteken!

Verder krijg ik liposuctie in mijn flanken om mijn 'lovehandles' eraf te krijgen! :D

Die heb ik mijn hele leven al, maar ik ben zo blij dat ik daar binnenkort vanaf ben!

en natuurlijk de borstvergroting!

Het worden ronde protheses die half achter de spier geplaatst gaan worden!

Ik stond er van te kijken, maar we zijn op 450 cc uitgekomen! (vind het nog steeds enorm veel klinken!;))

Een grote C, kleine D zal het eindresultaat zijn!

Ik was en ben zo tevreden over de manier van werken in de heyendael kliniek dat ik gelijk heb doorgezet!

en jawel....9 juni word mijn dag!! (nog maar 3.5 weken!!:o)

zo spannend!! maar ik heb er zoveel zin en vertrouwen in!!)

het aftellen kan beginnen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden!

ja ik had een consult bij Frans op hemelvaart ja!

Vond het in eerste instantie ook een aparte dag, maar ook wel makkelijk te regelen haha

Het was een superfijn gesprek!

En uiteindelijk ga ik een mini buikwandcorrectie, liposuctie in mijn flanken en een borstvergroting krijgen!

ik heb vond het gesprek zo prettig dat ik gelijk een datum heb laten vastleggen!:o

9 juni word mijn dag! over ruim 3 weken al!!

zo spannend, maar ik heb er ook zoveel zin in!

helemaal leuk!

Ik krijg trouwens 450 cc ronde prothese en dual plane plaatsing!

Vond 450 cc ook enorm klinken, maar het valt echt reuze mee!

helemaal happy stond ik met die pasprotheses haha (had ze eigenlijk mee willen nemen;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd zeg ...9 juni is al heel snel .

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden ...

Lucky you dat je al zo snel aan de beurt bent ...

Bij Frans had ik ook meteen een heel goed gevoel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa echt een fijne man is hij!

zal wel heel blij zijn als het achter de rug is hoor! vind het nu al heel spannend!

Vooral qua hoeveelheid pijn ben ik bang dat het me nogal gaat tegenvallen..

Hopen van niet! haha

Aan de andere kant, het is maar 1 keer en daarna ben ik als het goed is weer helemaal strak!

Dat is ook wel veel waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een stapje dichter bij 9 juni! Vandaag heb ik het betaald en er is dus geen weg meer terug! :-D

Aftellen nu!

Morgen stoppen met roken.. Erg lastig vind ik dat, maar alles voor een goed herstel!

Zijn jullie ook rokers die moeten stoppen? En zijn er nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vandaag de eerste dag pas, maar wil er ook gelijk helemaal vanaf gaan.. Belachelijke verslaving is het

Nu heb ik nog een vraagje.. Wat nemen jullie allemaal mee de dag van de operatie? Een sportbh en makkelijke kleding natuurlijk, maar zijn er verder nog goede tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BH heb ik toen in de kliniek gekregen ..

Verder niet echt veel meegenomen , heb s,nachts niet eens een pyama aan gehad :4:

Idd makkelijk shirt en broek ...tandenborstel ...

Na de narcose mag je toch voorlopig je bed niet uit ...

Thuis aangekomen mocht ik lekker douchen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest ook met drains naar huis maar mocht wel douchen! ik had een iets langer vest mee met zakken aan de zijkant waar de flesjes van de drains in konden.

Een vest of iets dergelijks is dus wel handig met aan en uit kleden.....shirt trek je toch iets moeilijker aan

Voor in de auto had ik een kussentje voor onder de gordel.....niet teveel druk op je buik.

Ook heb ik toen ik wakker was zo snel mogelijk een foto laten maken van het resultaat....je gaat de eerste weken toch nog vocht vast houden en ook al weet je dat dat gaat gebeuren....je word er toch onzeker van....dan heb je iets om naar te kijken hihihi....stelt mij iniedergeval gerust!

En ik heb een ziekenhuis bed gratis kunnen huren! daar ben ik zo blij mee....het is nyu precies een week geleden en lig er regelmatig eventjes op....ook snachts slaap ik gewoon heerlijk beneden haha .....heel makkelijk met uit bed stappen.....

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oo misschien dat ik dan toch gelijk kan douchen! Wat fijn! Hoe is het gegaan bij jou mommy3kids? Valt het je tot nu toe mee of tegen?

Super goede tip een kussen in de auto! Die gaat op mijn lijstje!;)

Kon jij een gratis ziekenhuisbed huren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Wij hebben een boxspring.. Wel een hoge dus hoop dat ik het daarmee ook ga redden.. Enige probleem we hebben maar 1 wc (beneden):-(

Ik zal dus wel steeds naar beneden moeten om te plassen..

En na hoeveel dagen mochten die drains eruit? En doet dat pijn?

Ik heb vroeger een keer drains gehad en die zaten helemaal vast! Ontstoken!

Nu ben ik er toch een beetje bang voor.. Maar alles voor een mooi lijf! Hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gewoon mooier

Ik heb zelf ook een 'blogje' in de mommy make over dagboeken.....staat wat uitgebreider mijn verhaal!

Ik ben lid van icare maar volgens mij kan iedereen gratis thuishulpmiddelen huren hoor. toen ik belde voor het bed vroeg die vrouw of ik ook een douche krukje wilde, een tafeltje voor bij bed en een rugsteun voor in mijn normale bed.....ja hoor prima...lever maar mee (medipoint volgens mij)...toen vroeg ik na hoeveel weken moeten jullie het terug?? ow mevrouw het is sowiso voor ene half jaar gratis! haha ik ga er van uit dat ik het niet zo lang nodig heb.

ik ben woensdag geopereerd en zaterdag mochtend de drains eruit....gelukkig was er zaterdag een arts aanwezig in de kliniek anders moest ik wachten tot na tweede pinksterdag....blij dat dat dus niet hoefte....ik merkte dat de drain binnen begon te irriteren en kreeg er erge pijn van zelfs tot zweten aan toe.....nu is dat plekje nog gevoelig binnenin maar iedere dag trekt dat steeds meer weg!! drains zullen echt wel goed werk leveren maar ooooo wat was ik blij dat ze eruit waren.... het verwijderen viel wel mee.....ook brande dat wel een beetje maar ach....ze trekken ze eruit en dan is het ook klaar

Ik heb me wel geprobeerd zo goed mogelijk voor te bereiden op de operatie voor mijn herstel....ik zeg bij alles baad het niet dan schaad het niet hihi.....

- Ik rook sowieso niet-

- Ik eet paleo ( veel groente, fruit, noten, vlees en vis)

- Slik vitamine c, d, vis olie en multi mineraal.

- Voor de operatie ben ik begonnen met arnica korreltjes van de homeopaat tot twee dagen daarna.

- twee dagen na de operatie begonnen met calendula korreltjes ook via de homeopaat.

- drink brandnetel thee (werkt reinigend en vocht afdrijvend zeggen ze hihi)

- probeer nu elke middag een dutje te doen.

Alles voor een goed herstel hoor! heb geen zin in ontstekingen en dergelijke enz........ ben daar zooooo bang voor! je leest vaak op internet de slechte verhalen! Hoop dat mijn verhaal helemaal vlekkenloos en positief word hihihi!!!

Morgen controle bij de arts!! ben zo benieuwd wat hij te zeggen heeft!!!

heb na de operatie dus ook meteen een foto gemaakt! dit raad ik je ook echt aan om te doen hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.