Ga naar inhoud

AuroraM : 4 mei 2015 : Dr. van Selms : SLAZ


auroraM

Aanbevolen berichten

Hallo dames. Ik lees al een tijdje mee maar ben net pas lid geworden.

Ik ben Hier AurorM en kom uit het Gooi. Ik ben 43 jaar . Ontzettend ijdel en vind mijzelf nu leuker dan ik in jaren heb gedaan. maar er waren twee grote dingen, drie eigenlijk waar ik echt heel verdrietig om was. Mijn gebrek aan borsten en mijn lelijke buik.

De stap gezet om een afspraak te maken bij een door vriendin aangeraade chirurg. eerste afspraak was eind februari geloof ik. 12 Maart ben ik voor de tweede keer bij dokter Selms geweest in het st Lucas /Andreas ziekenhuis is Amsterdam.Hij werkt ook in andere klinieken heb ik gezien.

Ik kon snel een operatie afspraak krijgen omdat er iemand uitviel. 4 Mei is mijn d day. Ik krijg dan een een borstvergroting, dual plane, ik weet eigenlijk niet eens hoeveel hij er in gaat doen maar hij had het over 450 ? Ik heb aangegeven een D cup te willen. Als ik het dan toch doe graag goed:) Dat raadde hij trouwens ook aan. Hij vond dat beter bij mij passen ivm met mijn lengte en brede botskras . Ik heb werkelijk geen idee hoe het er straks uit zal zien. Krijg in ieder geval ronde protheses, merk ben ik vergeten. De ronde zijn om mijn eigen borst als het ware iets te liften. Dual plane omdat je anders de prothese ziet zitten. Ik vertrouw compleet op hem. Ik lees hier dat andere dames veel beter weten wat voor soort prothese ze krijgen . Ik ga ervan uit dat hij weet wat hij doet. Heb zoveel goede dingen over hem gehoord. En slechter dan nu kan het niet worden hoop ik.

Ik ben vrij lang zei hij, 1.74 en heb een brede borstkas. 80 cm. Vond ik eigenlijk gek om te horen. Ik heb altijd gedacht dat slank betekent minder omtrek. Maar dat is dus niet altijd zo. . Ik heb helaas zelf amper meer borsten. Het is een b cupje maar het houdt niet over. Had zeg ik want vroeger had ik ze wel.

Hij zei dat ik een zeer atletisch lichaam heb, dat vond ik wel erg leuk om te horen:)

Ik ben na de geboorte van mijn 4e kind, anderhalf jaar geleden veel aangekomen. Op dieet gegaan en meer dan 18 kilo kwijt geraakt, jippie eindelijk pas ik in maat 38!.

Daar heb ik niet meer in gepast sinds, hmm, ik 14 was of zo?

Ik weeg nu 63 kilo en ben daar blij mee. Sport me suf, 3 keer kracht en cardio in de sportschool per week en 2 a 3 keer per week thuis met behulp van buik en billen work out app.

Door dit alles zit ik in principe heel goed in mijn vel. Totdat mijn kleren uit gaan. Dat mag eigenlijk niemand zien, zo erg vind ik het. Mijn partner begrijpt wat ik bedoel maar vind mij zo ook mooi. Ik niet dus.. IK voel me minder vrouwelijk met zulke kleine borsten en die buik, pffff

Helaas kreeg ik ondanks mijn verlies van lichaamsgewicht en al dat trainen mijn buik niet mooi. Ik heb aan de onderkant onder navel te veel losse huid. Het is geen vet zegt hij, puur overtollige huid. Er zitten ook nog eens twee littekens op , keizersnee van mijn eerste en blindedarm. En die littekens zijn erg lelijk geworden na vierde zwangerschap en afvallen. Keizersnede litteken was altijd al een soort diepe richel maaar nu helemaal. En dan die slappe onderbuik. Terwijl ik echt wel slank ben nu. Je kunt letterlijk mijn ribben tellen. Sommige zeggen dat ik nu niet dunner moet worden maar ik vind het mooi zo. Blijf ook al een half jaar op dit gewicht met mijn nieuwe manier van eten( weinig vet, geen suiker, bijna geen brood, wel flakes, stand, veel groente en fruit , weinig rijst en pasta)

Ik verheug mij ontzettend op straks weer een mooie buik, met buikspieren, want die zitten er al behoorlijk:)

WB borsten, na 4 kinderen te hebben gekregen, 4 keer borstvoeding en nu veel afgevallen is er amper wat van over. En, gruwel, als ik voor over hang zijn het gerimpelde zakjes.

Dokter Selms was ontzettend aardig. Ik vond het doodeng om half bloot voor zo,n man te gaan staan maar dat was snel voorbij. Hij gaf mij gelijk, zei er zit gewoon geen vet meer in.

Ik vond het fijn dat te horen omdat in mijn omgeving mensen een beetje gek deden. Alsof het een soort overdreven ijdelheid is. Terwijl het dat voor mij niet is. Ik voel mij lelijk zoals het nu is.

Uiteindelijk de beslissing genomen om wat aan mijn borsten te gaan doen. Groot bedrag aan geld toch voor een gezin met 4 kids .

Bij de tweede afspraak bracht ik pas mijn buik ter sprake. Dat kon in een operatie heel goed zei hij. Ook mijn buik begreep hij. Ik heb nog geprobeerd de buik vergoed te krijgen van de verzekering ivm litteken correctie maar nee, daar was het niet erg genoeg voor volgens hun. grrr

Daar betaal ik dus al die premie voor..Het is nu best een pittig bedrag maar toch bij lange na niet zo duur als in een privékliniek.

Nu over iets meer dan twee weken is het al zover. En eigenlijk heb ik me er niet heel erg in verdiept. Ik heb de info van het ziekenhuis gelezen en hier een paar keer gelezen.

Ik probeer het over mij heen te laten komen omdat ik het toch ook wel eng vind, onder narcose te gaan, ze gaan in mijn lichaam snijden. De napijn zal erg zijn heb ik begrepen.

Het zij zo, ik heb het er voor over. Mijn partner neemt de eerste week erna vrij zodat ik dan kan herstellen. Ik hoop na een week weer in ieder geval genoeg te kunnen doen om het thuis draaiend te houden. Zal best nog wel pittig zijn want ik heb een kleintje van 16 mnd die ik de trap op en af moet tillen en een druktemaker van 3,5. Gelukkig ook twee grote meiden van 10 en 15 die mij als ze thuis zijn kunnen helpen.

We zullen zien hoe het gaat. In ieder geval nu bijna!

Groetjes van Mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Prima verhaal hoor! Heel dapper! Wel hoop ik dat je behoorlijk wat hulp krijgt van je oudere kinderen, want na die ene week zal je nog niet heel erg uit de voeten kunnen, zeker met je buikoperatie erbij... Maar wat zal het gaaf zijn erna, eindelijk het lichaam wat bij je nieuwe levensstijl hoort en waar je zo hard voor gewerkt hebt!

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lieve reacties! Dank jullie wel. Ik ga er stiekem van uit dat het herstel wel mee zal vallen. Ik liep ook na elke bevalling de dag zelf en zeker de dag erna al weer vrolijk rond en deed weer van alles. Ook na keizersnede was ik na een paar dagen weer thuis en moest elke dag op en neer naar het ziekenhuis, wat ik gewoon fietsend deed.En gewoon huishouden doen want mijn ex, ik ben gescheiden van de vader van mijn twee oudste dochters, voerde niet veel uit. Ben geneigd mijn pijngrens te negeren omdat iets in mijn hoofd echt gedaan MOET. En met 4 kinderen in huis is er gewoon altijd veel te doen. Daarbij houd ik erg van een schoon en opgeruimd huis. Geen beginnen aan eigenlijk met 4 kids hoor. Dweilen met de kraan open. Maar ik blijf het proberen :P dus ik ben heel benieuwd. Misschien maar ook even oogkleppen op na de operatie :)

Inderdaad Lautje, dit is de bekroning op mijn harde werk om weer in shape te komen. En dat op mijn 43 ste:) Ik zeg vaak dat ik een midlife crisis heb als mensen vragen waarom ik zo ben gaan afvallen en sporten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee hallo!

Had je gister al gezien in de chatbox. Leuk verhaal en heel dapper van je dat je de stap hebt gezet om voor jezelf te kiezen en je geluk. Ik kan je beloven dat je geen spijt zal krijgen, het is bizar hoe veel je lichaam met je kan doen.

Zoals lautje al zegt, de richtlijnen zijn er niet voor niets. Ik ben hetzelfde als jou en heb ook dingen gedaan die volgens de richtlijnen niet mogen maar het gaat echt ten kosten van het resultaat. En uiteindelijk sla je jezelf voor je kop als het lelijk is dat je die 6 weken niet op je reet heb gezeten :P

Dan nog een tip, ik neem aan dat je je 9 uur moet melden in het SLAZ?

Ik woon in Hilversum (weet niet waar jij in t gooi woont?) en ben om half 8 vertrokken en kwam iets voor 9 aan. Dus houd rekening met file en vertrek om half 8 :)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Goedemorgen,

Ik kan nog niet lang zitten dus ga het proberen kort te houden...

Afgelopen maandag 4 mei was mijn D -day.

Ik moest om 7 uur s,morgens mij melden in het St Lucas Andreas ziekenhuis in Amsterdam. Speciaal naar dit ziekenhuis gegaan vanwege de goede naam van deze chirurg.

Half zes de wekker, zes uur thuis weg. Lekker douchen en makkelijke kleren aan. Mijn sportbroek en sportvest en gympen. Geen make up, haar in staart:)

Aangekomen in Amsterdam , kwart voor zeven werd gevraagd waarom we zo vroeg waren? We hadden er pas om 8 uur hoeven zijn. grrr

Heb er het beste van gemaakt en ben nog een beetje gaan dutten in de kamer die ons werd toegewezen.

Ik zou als derde aan de beurt zijn, rond half tien. Negen uur was ik omgekleed in prachtig operatie shirt. Had lekker eigenwijs mijn sportsokken aan gehouden.

Op de Anesthesie was het druk, ik moest tijdje wachten. Gek gevoel, toen werd het toch wel een beetje spannend.

Rond kwart voor 10 kwam Van Selms naar mij toe en moest ik staan. Handig met operatieschort en infusen( die waren in tussen geplaatst)

Hij tekende af waar mijn nieuwe borsten moesten komen en de huid op mijn buik die hij weg ging halen.

( lees even mijn voorstel stukje om te lezen waarom ik dit wil, in kort, veel afgevallen na vierde kind, nu geen borsten meer en overtollige huid op buik en lelijke littekens)

We spraken nog even kort over welke maat prothese, hij dacht zeker 450 cc om de uitgerekte huid van borsten( had in zwangerschap en bij borstvoeding een flinke D) op te vullen.

Om 10 uur werd ik naar Ok gereden. Brrr koud daar!

Ik kreeg een soort vloeistof in infuus, voelde mij draaierig worden en wegzakken. En dat was het dan:)

twee en half uur later werd ik wazig wakker op uitslaapkamer.

Ik had moeite om te focussen en viel steeds weer beetje in slaap.

Toen ik eindelijk echt wakker was was het eerste wat ik deed het laken optillen.

Blij met wat ik zag!!! Ik zag grote bobbies die meteen als van mij voelde en een strakke slanke buik!

Er kwam een medewerker naar mij toe en die gaf wat uitleg.

Alles was goed gegaan maar ze waren wel 2 ! uur bezig geweest.

borsten was uiteindelijk 520 cc in gegaan. Buik was huid verwijderd, geen vet, dat zat er nl niet , wist ik al:)

Ik was onderkoeld geraakt, 35 graden, was natuurlijk helemaal bloot en koud op OK. Had een verwarmde deken gekregen en nu trok het bij.

Terug naar zaal toen ik echt wakker was en partner mijn nieuwe ik laten zien.

Toen voelde ik mij nog best ok.

Langzaam kwam de pijn goed inzetten. Tot op ondragelijk eigenlijk.

Ik kreeg een infuus met paracetamol en later nog een tramadol.

De hele middag is best heftig geweest. understatement..

Enorm veel pijn. Mijn bloeddruk klapte elke keer naar beneden als ik omhoog ging, plassen of maar verzitten. Hij mat 45/90 wat echt laag is.

Ik voelde me er doodziek van, zweten, trillen, misselijk. gevoel dat ik flauw ging vallen.

volgens verpleging kwam dat door alle medicatie dus ik mocht niks meer tegen de pijn:) Fijn. Stiekem mijn eigen meegebrachte paracetamol nog genomen want pijn was niet te harden.

Ben veel gaan drinken en wat gaan eten, misschien hielp dat.

Verre van fijn.

Zo de middag doorgeworsteld. Had zelf het idee dat ik zo nooit naar huis zou kunnen. Voelde mij te slecht.

Maar hup, verpleging was streng. Dagbehandeling en wil je blijven bijbetalen. Ik vond dat best schokkend. wat een systeem ..

Uiteindelijk kwam van Selms om 1700 zelf kijken. Hij was tevreden( ik had net heel hard liggen huilen van pijn en frustratie en had de tranen nog op mijn wangen)

Hij zei dat al mijn klachten erbij hoorde.

Lekker naar huis, ( uur rijden pff) In bed en het zou allemaal beter worden.

Dat gedaan. hij bood zelfs aan om mee te lopen naar de auto om te kijken of het echt wel ging. Ongelooflijk lief!!!

In de auto ging het eerste stuk goed. lekker even rechtop zitten.

Bijna thuis werd ik weer helemaal niet lekker. weer bijna flauw gevallen. Zo gauw het kon heeft partner auto geparkeerd , deuren tegen elkaar open en stoel naar achteren. Toen trok het weer weg.

Eenmaal thuis waren mijn 4 nieuwsgierige kids met mijn zus.

Ik had totaal geen zin te vertellen hoe het ging maar probeerde ze beetje gerust te stellen. Mama kwam wel erg gekreukeld weer terug:P

Kids hadden topdag gehad met zus wat ik erg fijn vond.

Op de bank gaan liggen en daar blijven liggen. Gelukkig werd het bestelde bed vd thuiszorg nog bezorgd.

Daar op gaan liggen en dat was echt veel beter dan bed of bank met kussen in rug.

Ik had verwacht niet te kunnen slapen.

Had overal pijn. Pijn op borstkas zo erg dat ik slecht ademde en er van ging hyperventileren, pijn in bovenrug, onderrug. En natuurlijk pijn aan boobies die heerlijk aan het zwellen waren.

Heb nog tv gekeken met man nadat kids naar bed waren gebracht( kids zijn 1,5, 3,5, 10 en 15)

En ben toen tot mijn verbazing heerlijk gaan slapen!

wel met slaappil maar die neem ik altijd

Bed omhoog maar niet te veel. kussens naast mij en ik sliep door tot half drie!

wakker vd pijn, snel paracetamol en plassen en weer verder geslapen tot half zeven.

Super

Ik zit nu op dag vijf na operatie

Ik moet eerlijk zeggen dat de pijn en klachten van mijn borsten vreselijk zijn geweest. zo veel pijn had ik niet verwacht.

Mijn buik voel ik amper wat van terwijl die van heup tot heup open is geweest.

Kreeg gisteren een erge zwelling en las nu pas dat ik een steunende band of broek iets moet dragen, stom van mij, nog niet gedaan!

Mijn correctie onderbroek aangetrokken en zwelling lijkt iets af te nemen.

Het is al met al echt niet iets wat je zomaar doet.

Ik ben blij met boobies. Een borst is al wat aan het slinken, ander staat nog stijf van het vocht. Ze zijn zo wie zo keihard maar ik ga ervan uit dat dat minder gaat worden?

Ik heb nog steeds pijn maar wordt minder.

Moet mijzelf remmen om niet te veel toch te gaan doen.

Heb nl al gestofzuigd, wasjes gedraaid, opgeruimd, tuin gesproeid ed:)

Ben beetje eigenwijs en kan niet tegen rommel.

En die is er met 4 kids.

Mijn partner doet zijn uiterste best maar is stuk rommeliger dan ik.

Dus dan doe ik het ff snel:P

Zodat ik daarna anderhalf uur nog steeds ff dit, ff dat sta te doen.

en met veel pijn mijn bed in stort

Partner boos op me. Bang dat dit slecht is voor onze duur betaalde boobies. Daar schrik ik dan weer van. Maar ben stieken blij als ik om mij heen kijk en zie dat het weer SCHOON is;)

Ik ben blij met het resultaat en verheug mij op hoe mooi het straks zal zijn.

Maar volgende week weer? Nou nee:P

sorry voor warrig verhaal, ga snel weer liggen!

liefs Aurora

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee zeg, even rustig aan doen jij he!

Ik las naast een meid in het slaz die ook een buikwandcorrectie had gehad... Die moest blijven vanwege complicaties. Dus doe echt rustig want je hebt een zeer zware operatie achter de rug!

Sterkte met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat een heftig verhaal zeg!

Ik ben even verhalen aan het lezen van anderen, omdat ik aanstaande donderdag ook een afspraak heb staan voor een consult..

Toch wel een heel heftige operatie!

Heel veel succes met aansterken en ik blijf je volgen!

Rustig aan doen! (hoe moeilijk dan ook natuurlijk, want ik snap je helemaal :75:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, schreef vanmorgen een heel verhaal en toen liep mijn pc vast:P

Het gaat redelijk goed met mij. Ben nu twee weken en tweede dag na operatie.

Zoals gezegd veel pijn gehad maar die wordt langzaam minder. Soms is hij er nog wel heftig, vooral als ik verkeerd gelegen heb of iets teveel gedaan.

Ik probeer echt mijn rust te houden maar in een huishouden met 4 kids en een man die 60 uur per week werkt is dat moeilijk.

Ik doe mijn best om op de momenten dat de kinderen slapen( twee grote dames van bijna 16 en 10, een meisje van 16 mnd en een jongen van 3,9 mnd) erbij te gaan liggen

Ik vraag veel hulp maar vaak ben ik alleen en moet ik toch bepaalde dingen doen. Hoe doen jullie dat?

Lastige is dat ik me beter voel. En dan te veel ga doen. En dat ik als ik pijn heb naar de paracetamol grijp en dan geen pijn heb. En toch weer te veel ga doen.:P

Mijn borsten worden mooier en mooier. Zal kijken of ik wat foto,s kan uploaden. ik zie ze echt veranderen deze laatste twee weken.

Mijn buik ben ik minder blij. Boven de wond zit een hele dikke vocht/bloedrand die hard aanvoelt. Eerst was het ook heel blauw maar dat trekt weg.

Buiten het feit dat ik die vocht rol lelijk vind vraag ik mij ook af wat het is. Neem aan vocht? probeer echt rustig aan te doen maar heb niet het idee dat dat echt helpt. Alhoewel, s,morgens is altijd minder erg dan aan het einde van de dag. Ik las ergens dat het normaal is maar leuk is het niet

Ik ben nu sinds 3 dagen voorzichtig thuis mijn abs en billen weer aan het trainen.

Ik ontzie mijn armspieren. En buikspieren is niks mee gedaan, Voel me daar een stuk beter bij. Wil heel graag weer voorzichtig naar sportschool maar eerst met arts overleggen morgen.

Hoe gaat het bij iedereen?

liefs Aurora

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.