Ga naar inhoud

Welke maat bh denken jullie dat ik nodig heb/ raden jullie aan?


Gast boobies24

Aanbevolen berichten

Gast boobies24

Goedemiddag, deze regenachtige middag,

Onlangs ben ik op consult geweest bij Dr Straten, maar die praat alleen over cc's en niet over cupmaten.

Jolien gaf aan dat 150 cc 1 cupmaat is, maar als ik verslagen/ foto's bekijk van meiden met een soort gelijke situatie dan dragen zij een (veel) grotere maat dan zij zegt.

Ze had het over een 75C Triumph triaction. Er wordt Mentor 425/ 450 cc high profile dual plane geplaatst.

Mijn situatie:

Huidige maat: Een slap theezakje 75 A

Lengte: 1.72

Gewicht: +/- 62 kilo

Mijn gevoel zegt dat een 75C te klein is maar op bh/ maten gebied ben ik een leek.

Wat denken jullie dat ik het beste aan kan schaffen? En ik zie vaker CareFix Anna voorbij komen, is dat een fijne bh om te hebben?

Kus boobies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor de triumph tri action gaat zou ik die in 80D nemen, ik vind ze ook wat kleiner vallen kwa omvang en wat groter kwa cup.. denk dat je een 80D nodig hebt of 75D en dan een los tussenstukje voor de sluiting voor als je vocht vasthoud en met zwelling!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam van een B75 (leek meer een AA omdat ik geen hang had)

en ben met 425cc xhp (5,4 cm projectie) uitgekomen op een waarschijnlijke F/G75

Ik heb nu een BH namelijk maat F75 die perfect zit maar meerdere waren te klein dus moet ik nog even uitvogelen of een G wel goed zou zitten..

Daarbij had ik ook een flinke zwelling (10cm meer omvang de eerste 1.5 week na de operatie) en raad ik daarom wel aan om in omvang sowieso iets groter te gaan, voor het geval je ook zoveel zwelling hebt..

Ik weet niet wat bij mentor de projectie is, maar dus niet altijd klopt dat 150cc per cupmaat..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast enibas81

Ik heb de Carefix Anna maat L. De M heb ik teruggestuurd, die zat zelfs met mijn kleine erwtjes heel erg strak.

En de Lipoelastic PI extra New maat M.

De Lipoelastic heb ik sinds dag 1 aan, persoonlijk vind ik deze echt super lekker zitten, vooral ook omdat je brede schouderbandjes hebt en de voorsluiting in 2 breedtes kunt verstellen.

De Carefix Anna heb ik alleen nog maar een paar uurtjes gedragen op dag 2 po na het douchen, maar ik trok eigenlijk het liefst de Lipoelastic weer aan. De steun voelt fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag met 425cc & 450cc de Triumph 75D maar mijn voor situatie was 75c/70d (leeg en hang) Ik vind hem goed.

Lipoelastic L is te groot, dus ik heb een m besteld

Triump geeft veel steun, maar vind de bandjes persoonlijk te hard. Lipo is veel zachter, maar minder steun. Lekelr voor thuis wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook zeker voor een D cup gaan als ik jou was!

En anders haal je er 1 in de winkel en probeer je die thuis uit met zakjes rijst in 425 gram. Of je neemt die zakjes mee naar de winkel ;) Dat heb ik ook gedaan vooraf. Mijn sportbeha's pasten met die rijstzakjes. En nu na de operatie ook.

Ik had als voorsituatie bijna niks. Een 80aa... Ik heb met 400 cc nu ook een 80D cup aan en die zit goed.

Wat Rominaa zegt merk ik ook. Ik heb de Triumph en de Hema. En als ik de Triumph draag vind ik de band inderdaad strakker zitten dan die van de Hema. Dus ik heb voor 4 euro twee verlengstukjes gekocht bij de Livera. Werkt perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het hele 150cc is een cupmaat verhaal. Dit gaat zeker niet altijd op dit is echt een richtlijn. Daarnaast is dit alleen van toepassing op High Profile protheses. Om een voorbeeld te geven 450cc highprofile van mentor alweer hele andere maten heeft dan bijvoorbeeld de 450cc eurosilicone. Dus zo zie je maar dat dat echt niet met zekerheid te zeggen is. Ik denk wel echt dat je een grotere bh moet halen dan 75C. Maar waarom haal je niet de Hema heavy sport die is bijna hetzelfde als de triumph en een stuk goedkoper, als ie dan na de operatie niet helemaal goed blijkt te zitten haal je een ander xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

80 is denk ik dan te wijd. Dat geeft geen steun. Ik kan van HEMA niks aan want m'n omvang is 70/75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid!!

Jij hebt zelfde situatie als ik 75 A en krijgt 425/450 cc!! Ik had van de Lipoeplastic de m en triumpf triaction D en E De lipoe is mij na de operatie aangedaan maar die zat me al heel gauw te strak en te klein de triumpf E zat als gegoten lekker stevig en een verademing tegenover de lipoe!!

liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Gast boobies24

Ik weet gewoon niet welke bh ik aan moet schaffen...

Triaction? Lipoelastic? Carefix? Hema? Hunkemoller?

Als ik foto's bekijk van meiden met een soortgelijke situatie dan denk ik dat ik een 75 D+E bestel en dan bij Livera (zijn ze ook elders te koop?) een verstelstukje haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boobies24, ik heb ondermaat 77, lengte 1,76 en gewicht 63, dus niet veel verschil. Ik kreeg 400CC bij Straten en moest een Triumpf 70D kopen. Kwam ook van een A-AA.

Die Triumpf zat perfect, alhoewel eerste week erg strak doordat ze zo opgezwollen waren. Je moet dus zeker wel een D hebben want jij krijgt nog meer.

Ik heb ook Anna Carefix en Lipoelastic, maar eerste was fijn vooral in laatste weken (geeft lang niet zoveel ondersteuning maar zit wel zalig' en Lipoelastic was van beiden wat en van beiden niets.

Ik begrijp achteraf waarom Straten echt de Triumpf aanraadt, want een betere kun je niet hebben, qua ondersteuning!

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast boobies24

He Sanneke bedankt voor je reactie! Je ondermaat was/ is 77 en je had een 80 omvang, dus het is beter om hem iets ruimer te kopen of kan het met zo'n verstelstuk ook denk je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn omvang onder de borst is ook 77. Ik heb triumph maat 75 gekocht. Zit goed. Maar heb wel een verlengstukje gekocht voor als alles opzwelt. Want heb niet genoeg speling in breedte, dus dan zou het gaan knellen denk ik. Maar omvang moet je ook niet te los hebben want moet wel goede steun geven. Verlengstukje heb ik bij livera voor 3,99 gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik dacht dat ik omvang 82 tot 84 had en iedereen zij maar dat ik 75 had. Afgelopen week bij de Honkemoller meette ze ook 77 op. Toch cm aan achterkant wat meer naar beneden als dat ik had. Maar die 80 zat goed.... nog strak hoor, maar goed te doen. Na operatie doen ze hem sowieso zo strak mogelijk. Ze gooide daar ook meteen de Lipoelastic aan de kant en zeiden ''dat is voor ons meer een topje''. Ik heb overigens geen verstelstukje nodig gehad. Wel eerste 2 weken inlegkruisje tussen bh en litteken gelegd, want dat irriteers soms gewoon wat op het litteken.

Moest eens naar school dochter en liep over straat. Toen had ik 'm toevallig even gewisseld voor Anna Carefix. Voelde mijn borsten met elke stap..... thuis weer snel de Triump aangedaan....... heerlijk! Gewoon 80D en 80E kopen, dan zit je altijd goed. Betere kun je niet hebben.....!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Pammetje, ik had voor de operatie een 75aa of 75a (verschilde per merk en rekbaarheid bh) en ik heb nu een 75D of 70E

Als jij nu soms al een B cup hebt, denk ik dat misschien D nog wel iets te klein zou kunnen zijn?

Heb dezelfde soort protheses als jou...

Lastig he zo "op de gok" bhs kopen... heb er ook 4 moeten halen vooraleer ik de juiste had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.