Ga naar inhoud

Schuldgevoel borstvergroting


Aanbevolen berichten

Hi ladies!!

Oké, ik vind dit een beetje lastig te verwoorden maar ik zit met een soort dilemma, ik ga proberen om het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een borstvergroting en wil dit echt heel erg graag. Telkens als ik naar alle verzamelde plaatjes op m'n telefoon kijk denk ik: ja, zo wil ik het ook. Ook door dit forum raak ik extra geïnspireerd en wordt het allemaal nog leuker. :)

Maar af en toe bekruipt me zo'n gevoel... En ik hoop heel erg dat iemand dit misschien herkent? Dan voel ik me alsof ik mijn eigen lichaam verraad. Ok dat klinkt heel zwaarmoedig, ik bedoel het niet geheel zo, maar dan denk ik: ik ga een grote verandering maken in een lichaam dat van mij is, bij mij hoort en er altijd al zo is geweest. Ik voel me dan zeg maar schuldig omdat ik niet tevreden ben met mijn kleine borsten. Ik hoop dat dit verhaal niet supervaag is en dat er meiden zijn met dezelfde ervaring? Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hekenbaar en helaas heb ik dit gevoel nu bijna 5 weken PO nog steeds. Gelukkig niet meer zo erg maa had niet verwacht dat het zo sterk zou blijven.

Ik kan je geen advies geven maar wees wel bereid op ook een mentaal process wat toch ook er wel bij hoort. Ik ben me er te weinig bewust van geweest en dan valt het even tegen ;)

Succes met je keuze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik herken dit deels, ik ben altijd heel tevreden geweest met mijn lichaam, ik ben 1.70m en 50kg.

Dus groot en slank, vele moeten hiervoor uren en dagen in de fitness zitten voor de platte buik op hun eten letten ect, ik kan gwn elke dag op mijn luie kont zitten en fastfood eten ;)

Dus ik weet dat ik mij hierdoor wel gezegend voel :P

Maar bij een slank lijfje horen ook geen borsten en heb hier mee proberen te leven, het te aanvaarden, maar ik voel mij gwn niet vrouwelijk hierdoor.. en ondertss ben ik er 28 en heb niet het idee dat ik het nu plots na 10jaar wel ga kunnen aanvaarden en mij erbij neerleggen.

Dus ik voel dit niet als schuldig voelen, maar als je over iets echt complexen hebt ( want bij mij persoonlijk is het niet van er alleen maar ontevreden mee zijn) echt schaamte, zwaar complex.

Dan moet je gwn doen wat je gelukkig maakt, en mentasl gaat dit vr mij moeilijk zijn om gwn het te kunnen vatten dat ik eindelijk borsten heb, mijn datum ligt vast en toch kan ik het ng altijd niet geloven dat ik borsten ga hebben/krijgen.

Het gaat voor mij heel emotioneel zijn deze ingreep, eerder uit ongeloof,maar ik ga ook zooo superhappy zijn!

Ga niet over 1 nacht ijs, en denk gwn na, of dit je echt gelukkig gaat maken:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.s. zolang dat er geen complicaties zijn, ga ik mijn kleintjes niet missen, want ik haat ze, heb ze al meermaals vervloekt ;)

Maar als er iets misgaat, hopen van niet, want daar ben ik het meeste bang van, ja dan ga ik mezelf wel tegen de kop slaan, want gezondheid boven alles natuurlijk..

Maar kga er zoveel spijt van he ben moest ik de stap toch niet zetten, zou ik er eeuwiggv aan blijven denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Wat vervelend JSI dat je er zoveel last van hebt na je operatie... Ik hoop dat je het snel een plek kunt geven.

Lizz1808, dat is precies waar ik ook bang voor ben, complicaties etc. en dat ik dan mijn gezonde lichaam dus heb verpest.

Ook heb ik niet dat ik me echt heel erg schaam voor mijn kleine borsten, ik vind grote borsten gewoon heel erg mooi en verlang ernaar om in bikini's etc te lopen en dat ik meer zelfvertrouwen krijg. Gelukkig ben ik voorlopig nog aan het sparen dus kan ik er goed over nadenken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik denk dat de drang om zelfverzekerd door het leven te gaan je toch een stuk gelukkiger maakt?

Ik probeer het ook al jaren te accepteren en los te laten, maar dit lukt me niet. Daarom heb ik ook de keuze gemaakt om nu toch echt een borstvergroting te gaan doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel mee hoor! Gaat steeds beter :) maar het viel me gewoon meer tegen dan verwacht :) maar ik heb nu eindelijk de borsten waar ik over droomde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik het niet alleen doen om mooier te zijn, bij mij gaat het erom dat ik gewoon precies een kinderlichaam heb.

Enkel en alleen voor mooier te passen in kleding of bikini, daar gaat het bij mij veel verder in, ook al lijkt dit dicht bij elkaar te liggen.

Toch is dit niet zo vind ik.

Hoop dat je mijn visie bekijkt, er zijn er hier ook die vind ik een mooie voorsituatie hadden, waar ik een bv niet bij nodig vond, en zij doen het ook.

Iedereen heeft een andere reden

Maak goed uit wat jouw echte reden is en of het de moeite hiervoor waard is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn JSI!! :)

Ja lizz, je hebt gelijk. Ik doe het niet alleen om mooier te zijn maar ook omdat mijn borsten echt achtergebleven zijn tov de rest van mijn lichaam. Zo heb ik best wel kont, en daarom vind ik dat mijn bovenlichaam uit verhouding is. Ik zou heel blij zijn als mijn lichaam meer in verhouding is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er echt voor wil gaan, en er echt genoeg van hebt om zo elke dag op dat storend deel van je lichaam te kijken, lees je dan goed in.

Zoek voldoende info op, plan meerdere consults, en zoek nr fotos zoals jij je borsten wil hebben.

Veel succes !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herken me heel erg in dit gevoel en je verhaal! Ik overweeg ook al een hele tijd een borstvergroting maar er is steeds zo'n stemmetje dat zegt:'Kom op! je gaat toch niet in een gezond lichaam snijden voor grote borsten? Doe gewoon en wees blij met wat je hebt!'. Net als jij is het ook niet zo dat ik echt een complex heb van mijn vrij kleine borsten maar het zou zoveel mooier zijn als het grotere volle borsten zouden zijn. Ik vind het ook erg moeilijk om dat gevoel los te laten. Als alles helemaal goed zou verlopen zou ik denk ik wel ontzettend blij zijn als ik mijn BV heb gedaan. Maar zoals Lizz zei, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik complicaties zou krijgen.

Dus, een erg herkenbaar gevoel! Ik hou me veel vast aan de ervaringen die ik lees op het forums en van vrouwen in mijn omgeving! De meeste vrouwen zijn er zo gelukkig mee. Dan krijg ik weer zo'n oppeppend gevoel en enthousiasme dat ik denk; Oke, let's do this! Ik ben net als jij aan het oriënteren! Good luch with that!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gevoel zelf ken ik niet echt, maar ik kan me wel voorstellen dat je moeite hebt met in een gezond lichaam snijden. Dit zal mede komen door mensen die roepen: Dat heb je toch helemaal niet nodigggggg!! En blabla. Heb ik ook meer dan genoeg gehoord..

Maar ja uiteindelijk is het zo'n ontzettende boost voor je zelfvertrouwen en zelfbeeld. Ik had nooit een complex, vond mijn kleine borstjes niet onwijs lelijk en mocht er niks aan te doen zijn geweest had ik ook niet in een diepe depressie geraakt o.i.d. Maar ik moet zeggen dat ik nu al 10 maanden lang nog bijna elke dag zo ontzettend gelukkig ben dat ik deze stap heb genomen! Twijfel is menselijk, het is niet zomaar even een jurkje kopen in de winkel die je zo weer terug kan brengen.

Denk er goed over na, maar als je het echt heel graag wilt laat je dan niet tegenhouden door de mening van iemand anders of dat politiek correcte stemmetje in je hoofd ;)

Je verdient dit, echt waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Fynic, heb je even een privébericht gestuurd! :)

Haha Boho idd, hoor het nu al constant, 'dat is niet nodig je bent al mooi nu' blablabla ach het is lief bedoeld maar niet iets waar ik echt wat aan heb. Fijn om te horen daf jij ook niet echt een 'complex' had! Zo zit het dus ook bij mij. En heeel fijn dat je zo gelukkig bent met je beslissing :) dat motiveert mij weer! Thanks voor je leuke reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal,

ik ben nu al een tijdje aan het volgen op dit forum en nu mijn operatie datum (eindelijk) gepland staat voor 2 juli komt het plots wel erg dichtbij.

Ik herken mezelf ook in bovenstaande verhalen- bedenk mezelf meermaals en vraag me vaak af of ik dit wel waard ben - klinkt stom.

Anyway, ben blij dat ik precies niet de enige ben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.