Jump to content

Herstel na operatie: doenbaar met 3 kids onder de 5 jaar?

wollie

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben mama van 3 kids (5j, 2,5j en 9 maand) en zou graag een borstvergroting willen laten uitvoeren (hoogstwaarschijnlijk onder de spier). Ik heb al gelezen dat je na de operatie niets mag tillen, je armen niet omhoog kunt doen, ... Aangezien ik drie kleine kinderen heb, zal dit niet makkelijk worden. Ik kan natuurlijk wel hulp krijgen van mijn man, maar die zal er ook niet altijd zijn.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Mag je echt niets tillen? En hoe lang precies?

alvast bedankt!

Hoi,

Er zijn vrouwen met kinderen die wel tillen enz...

Maar persoonlijk denk ik , dat het toch risicovol is. Er wordt toch uitdrukkelijk gezegd, dat je de komende 6 weken geen zware dingen mag doen ( uitzondering daargelaten). Kinderen tillen kan best een zware klus zijn. In en uit de auto. Kinderzitjes en uit bed halen.

Ik zou een goede periode kiezen, waarin je zeker weet dat je de komende tijd ( herstelperiode) extra hulp hebt.

Succes met je beslissing!

Groetjes,

hoi als ik de leeftijden lees zeg ik hoe moeilijk ook niet doen.

zal er echt dan evem mee wachten.

als ik de dingem allemaal van te voren wist dan had ik er ook echt even mee gewacht.

er komt best veel bij kijken.

en dan heb ik er 1 van 13 maand en 8 jaar.

ieder hersteld op eigem manier maar je moet je houden aan 6 weken niet tillen en je armen boven je schouders.

dit om complicaties te voorkomen met name overmatig kapselvorming.

ik probeer echt op te passen maar soms is het niet anders en maak ik toch een verkeerde beweging als ik bijvoorbeeld snel moet ingrijpen etc maar dan denk ik meteen shit niet dat er scheurtjes in het kapsel komt!

weet dat het heel moeilijk is maar ik heb echt 2 weken volle hulp gehad en kon ook 1e week helemaal niks betekenen voor mijn kids.

niet eens voor mezelf.

denk er goed over na zou zonde zijn als je wel zo een soort complicatie krijgt en niet kan denken ik heb er alles aan gedaan om te voorkomen

echter kan het bij ieder voorkomen maar toch dit is mijn ervaring

succes

Heej,

Ik heb er 1 van 7 maanden en 1 van bijna 3.
Ben nu 9 dagen po, gaat hartstikke goed...
Ik mocht van mijn pc zelfs al wel af en toe tillen met mn rechter arm. Maar mijn vriend heeft ook vrij genomen zodat ik gewoon niet hoef te tillen de eerste tijd.

Hier kindjes van 2 en 5. Dochtertje van 2 wilde vaak getild worden maar nu mama pijn heeft loopt ze heel goed mee. Met een baby zal het natuurlijk wel lastig worden. Wil je niet liever even wachten?

Ik ben pas geopereerd : 13 april

Heb kindjes van 3 en 1,5 jaar.

Mijn man heb vrij genomen de eerst weken maar toch moest ik af en toe wat doen en mijn kleine van 1,5 begreep ook niet dat ik haar niet kon tillen.

Ik heb haar poep luiers vervangen en niets toch kracht gebruiken want zij wilde niet blijven liggen. Daarna helaas heb een bloeding gehad en spieren verplaatst. Moest ik antibiotica gebruiken en de week erna was de pijn erger dan na de operatie. Gelukkig vandaag is alles goed gekomen maar moest bijna weer geopereerd worden : zonde toch.

Ik zou even wachten als je niemand permanent in huis heb voor de eerste 1, 2weken

Hoi,

Bedankt allemaal voor jullie eerlijke antwoorden! Wachten zal inderdaad het veiligste zijn, maar is zo moeilijk ;-) Het is vooral de jongste die nog steeds getild moet worden aangezien ze nog niet eens kan lopen.

Ik heb ondertussen ook gelezen over de voor en nadelen van op of onder de spier. Bij de plaatsing op de spier zou het herstel sneller gaan en is het niet zo erg als je je borstspier gebruikt. Toch heb ik de indruk dat de meesten hier voor onder de spier gaan. Wat is het grote nadeel van op de spier?

Onder de spier is 6 weken maximaal 1 tot 2kg tillen. Je kunt beter wachten tot je Kids zelfstandiger zijn. De mijne is bijna 3 en ik heb daar ook op gewacht

Het zou zonde zijn als je complicaties zou krijgen en dan weer opnieuw zou moeten!

Ik vind het nu al enorm lastig. De eerste 2,5 week heb ik continu iemand bij me gehad, was ook de aanrader vanuit de kliniek (eigenlijk eis)stel dat er wat met mijn kleine meid gebeurt ben je toch uit reflex geneigd om haar te pakken en dit moet dus juist niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik 2,5 werk ook echt nodig en fijn vond. Morgen ben ik precies 3 weken po en ook over de spier. Gaat nu wel erg goed eigenlijk! Ben ook blij om weer lekker alleen te zijn met mijn meisje! Succes met je beslissing!

Iedereen is anders....

Ik heb 360 cc op de spier en kon de dag na de operatie al heel veel zelf. Mezelf wassen en aankleden, tafel dekken, vaatwasser leeghalen, haren kammen etc. Ik heb nauwelijks last gehad en zat 2 dagen later weer op de fiets en reed ik met de auto.

Niet doen. Zorg dat je minimaal 2 weken iemand thuis hebt bij je en daarna kan je nog niet alleen zijn met je kindjes helaas.

Ik heb zelf echt voor 6 weken geregeld dat ik nooit alleen met ze ben, dat was een toestand en dat is niet altijd leuk, maar wel nodig. Ik wil hoe dan ook voorkomen dat ik complicaties krijg door eigen schuld en ongeduld. Mijn afgelopen bv was een wissel omdat ik overmatige kapselvorming had, ik moet er niet aan denken dat ik dat op korte termijn nog een keer moet door m'n eigen eigenwijze gedrag.

Puk26: Ik heb dual plane en had de volgende dag alles wel weer gekund, incl. voor m'n kinderen zorgen en ze optillen en incl. autorijden. Maar dat neemt niet weg dat je absoluut niet mag tillen en dat je je armen niet boven je hoofd mag doen. Is geen kwestie van kunnen, maar van mogen i.v.m. herstel. Ook mazzel gehad met autorijden want als je een ongeluk krijgt, ongeacht wiens schuld het is, kun jij als schuldige aangewezen worden omdat je na een operatie (narcose) minimaal 1 week onverzekerd rijdt.

De mijne (2 stuks :D) zijn overigens 2,5 en 1,5.

Ik heb zelf geen kinderen maar ondanks dat lijkt het me erg moeilijk maar zou ik toch aanraden toch op zn minst de eerste 2 weken hulp te hebben.. vooral met die leeftijd!

ik merkte aan mijzelf dat ik de eerste week toch de hulp van mn vriend alleen al nodig had met uit bed komen, uit een stoel overeind komen etc. (mijn buik was flink gezwollen waardoor ik met alleen mn buikspieren en benen ook niet overeind kon komen wat veel wel doen) na zo'n 6 dagen kon ik wel zelf overeind komen maar nog met veel moeite en pijn.

merkte ook met te hoog rijken dat je dat erg snel doet, en met tillen hetzelfde (een stoel tillen kan dan al niet meer)

natuurlijk is het niet heel erg als het in nood een keer zal moeten, maar als je door te vaak dit doen (omdat je niet genoeg hulp krijgt) uiteindelijk uitkomt met nog een operatie, wat extra geld van je zal vragen en nog een herstelperiode zou ik toch echt aanraden om dit niet te doen! Veel mensen onderschatten een borstvergroting echt en dat deed ik ook tot dat ik goed ingelezen was en vervolgens het zelf ook nog eens mee maakte natuurlijk.. maar onderschat niet dat ook die kleine dingen eigenlijk niet kunnen (even in een zitje zetten in de auto etc.)

het lijkt mij vooral verstandig om ook met je pc te overleggen, maar probeer toch wel hulp te krijgen als in een familielid of vriendin of natuurlijk je partner.. want met achter de spier kun je beter die hulp toch hebben dan dat je uiteindelijk er problemen door krijgt (zelf soort van veroorzaakt)

en nja ik kan zeggen dat ik de eerste 4/5 dagen mn armen amper kon gebruiken en natuurlijk verschilt dit enorm per persoon, maar als je nou net wel die persoon bent met een enorme zwelling die t bed zelf al niet uit kan komen.. dan ben je wel de sjaak.

Heel veel succes in ieder geval,

xx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.