Ga naar inhoud

Annapink : 16 april 2015: Dr. Moojen-Zaal :Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Inmiddels ben ik al weer 11 dagen po, dus hoog tijd voor een operatieverslag.

Na ongeveer 20 jaar niet blij geweest te zijn met mijn borsten, heb ik nu toch eindelijk de stap gezet voor een borstvergroting.

Donderdag 16 april 2015 was de dag, ik moest al om 7.15 al aanwezig zijn bij Velthuis kliniek. T is voor ons een uur rijden naar Hilversum en omdat we bang waren voor files, toch maar half uurtje eerder vertrokken. Geen files gehad en dus stonden we er een half uur te vroeg op de stoep. Gelukkig konden we wel naar binnen en het papierwerk werd ook direct gedaan. Daarna een paar foto's van m'n 'oude' borsten en van mijn gezicht. Geen gezicht natuurlijk zo s ochtends vroeg en zonder make up, maar goed...

Daarna nog ca. 10 min. gewacht in de wachtruimte voordat ik opgehaald werd. Afscheid nemen van m'n vriend lief en daar gaan we.

Eerst kwam ik in een klein hokje waar ik m'n kleren uit mocht doen (behalve m'n slip) en kreeg ik zo'n charmante blauwe badjas aan en ook nog een mooie muts op. De verpleegkundige stelde nog wat vragen. Ondertussen had ik t erg koud gekregen, maar gelukkig mocht ik snel in een heerlijk verwarmd bedje gaan liggen. Zalig!

Even later werd m'n bloeddruk gemeten en kreeg ik t infuus in m'n hand. Daarna kwam Dr. Moojen naar me toe. T is echt een heel lieve vrouw. Ze vroeg hoe ik me voelde, nou eigenlijk best relaxed, ben ook niet zenuwachtig geweest eigenlijk gelukkig. Nog even een check welke implantaten ik krijg en op welke wijze ze geplaatst worden, om misverstanden te voorkomen. Daarna maakte ze nog even een mooie tekening op mijn borsten. Toen kwam de anesthesist, een leuke vlotte jonge vent. Ik gaf aan dat ik bij m'n vorige operatie nogal misselijk geweest was. Oh dan geef ik je nu iets waardoor je daar geen last van krijgt... Super! (En het heeft gewerkt hoor!)

Nog even wat antibiotica in m'n infuus en tegen 8 uur mocht ik meelopen naar de operatiekamer en kon ik gaan liggen op de operatietafel in de 'Jezus houding' haha. Al snel was ik heerlijk onder zeil.

Tegen 9 uur begon ik al weer wakker te worden, nog wel erg suf, maar t ging snel beter.

Onder de dekens zag ik mijn nieuwe boobs!!! ik kon ze voelen en bekijken. Heel bijzonder!

Na een klein uurtje ben ik overeind gaan zitten (viel niet mee trouwens) en heeft de verpleegkundige wat foto's gemaakt met m'n telefoon van m'n nieuwe borsten en kreeg ik die mooie sexy sportbh aan.

Daarna weer heerlijk gaan liggen, maar t was toch even iets te veel inspanning geweest geloof ik, want ik voelde me wegzakken. Gelukkig gingen alle alarmbellen en kreeg ik een shotje in m'n infuus, zodat ik weer snel op aarde was.

Even later een lekker beschuitje met jam gegeten en veel water en thee gedronken. Ik had zo allemachtig veel dorst!

De Fysiotherapeut kwam langs om de (rek)oefeningen door te nemen voor een sneller herstel. Daarna nog een lekkere ontbijtkoek en bouillon. Nu voelde ik me al weer een heel stuk beter.

Rond 13.30 kwam m'n vader me ophalen. De reis ging prima, alleen m'n vader remde elke keer af voor elk hobbeltje. Lief hoor, maar daar had ik veel meer last van dan van die hobbels, gek genoeg.

Thuis even een bakkie gedaan en daarna lekker op de bank gaan liggen, nou ja zitten eigenlijk, met m'n benen gesterkt. Toch nog even geslapen gelukkig, totdat m'n schoonmoeder en zoontje kwamen met het eten.

De eerste nacht heb ik heerlijk geslapen, waarschijnlijk omdat de verdoving nog wat nawerkte, want de nachten er na gingen wat minder helaas. Gelukkig heb ik een electrisch bed. Dat is echt heel fijn, zo kun je makkelijker zelf uit bed komen als je er s nachts uit moet om te plassen of pijnstilling te nemen.

Al met al valt mij t best mee hoe t herstel gaat. Ja ik heb pijn gehad, vooral hele erge druk op de borst maar dat was na ca. 7 dagen bijna over. Na 4 dagen alleen nog paracetamol genomen en met 8 dagen ook gestopt met de paracetamol.

Vooral de oefeningen van de fysio heb ik heel erg veel baat bij. Ik doe ze sowieso om t uur overdag en als ik s nachts stijf wakker wordt doe ik ze ook. Je rekt de spieren dan op en dat geeft verlichting.

Na 5 dagen bracht ik m'n zoontje al weer naar school met de auto. Wel de stoel een stuk naar voren zodat ik beter kon sturen, maar t ging best goed. Ik heb een automaat, dus hoef niet te schakelen, dat scheelt. Alleen was ik heel erg moe toen ik thuis kwam, toch maar snel op de bank en lekker even geslapen.

Maar ik merk dat m'n conditie elke dag een beetje beter wordt.

Dus al met al heb ik niet te klagen denkt ik. Geen blauwe plekken (slik Arnica, misschien heeft t geholpen) en weinig pijn, behalve de druk op de borst dan. Ik houd alleen wel heel veel vocht vast, dus drink veel thee (groene, brandnetel en guldenroede) en probeer regelmatig te bewegen. T gaat nu een stuk beter maar t extra vocht is nog zeker niet uit m'n lijf. Helaas nog een dikke buik dus, haha.

Inmiddels zijn m'n borsten gelukkig iets gaan zakken. Ze zaten erg hoog. Zo'n enorme bolling aan de bovenkant en de tepels naar beneden wijzend. Niet echt mooi dus, maar t wordt langzaam aan beter.

Ik ben heel erg benieuwd hoe m'n borsten er uiteindelijk uit gaan zien. We wachten 'geduldig' af, haha!

X Annapink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verslag ! Fijn dat je zo'n goed herstel hebt! Ik ben bijna 3 weken po maar heb er nog erg last van.

Wat voor oefeningen moet jij doen?
Ik moet met mijn armen naar achter, handen vast houden, borsten naar voren en dat 4 keer. inademen en uitademen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!

Net weer op controle geweest en alles ziet er goed uit gelukkig.

Knoopjes van de hechtingen zijn verwijderd. De littekens zien er mooi uit en ze zitten ook op een mooie plek gelukkig? Vanaf morgen mag ik de littekens masseren en insmeren met vitamine E crème.

T is lastig om zo te zeggen welke oefeningen ik precies doe.

Nu doe ik er drie verschillende, maar ze worden ook elke keer uitgebreid.

M(.)(.)S hier op t forum heeft in haar galerij alle oefeningen staan.

Weet niet zeker of iedereen ze kan zien trouwens.

Let wel heel goed op vanaf welke week je de oefeningen mag doen, even heel goed lezen dus voordat je t verkeerd doet.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi verslag! Fijn dat alles zo goed is gegaan!

Heb jij ze voor de spier of erachter?

En wat voor oefeningen zijn dat dan? Als ik vragen mag? Ik was de eerste dagen ook vreselijk stijf in mijn schouders en rug!

Groetjes petra

Ze zijn deal plane geplaatst

Ze zijn deal plane geplaatst

Dual plane!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.