Ga naar inhoud

Fitness en krachttraining


W89

Aanbevolen berichten

  • 4 months later...

ik ook!! ik doe veel krachttraining en ik hoor ook dat je van te voren niet teveel meer borst moet trainen, anders is het plaatsen moeilijker en herstel pijnlijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik ook gehoord. 4 tot 6 weken voor de operatie de borstpier niet meer trainen. Ik hou me nu in en doe het rustig aan, maar ik kap dr ook niet geheel mee. Verslaving hè

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha erg he! gisterenavond laat keken ik en mijn man elkaar aan, nog even naar de sportschool??? hahaha!

ik heb mijn consult 17 September pas, en operatie staat gepland voor 21 December dus ik mag voorlopig nog doortrainen, maar houdt er onbewust wel rekening mee hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor Sabine!



ik wil het al een aantal jaar, de knoop is nu toch al door gehakt, en in verband met vrij nemen moest ik de datum al wel vastzetten.


ik neem een week vrij en de andere krijg ik van mijn werk, en deze weken kwamen hier het beste uit. dus ik moest wel..


van de andere kant, er zit 3 maanden tussen, dus als ik een 2e consult wil heb ik nog alle tijd, plus ik ben er al zeker van dat ik bij deze Dokter wil. :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag van dr nio mijn borstspier helemaal niet meer trainen , ik had echt zeer ontwikkelde borstspieren en ben 2 weken na consult al geopereerd en dat heb ik geweten pffff wat een hel nog steeds eigenlijk wel.

Dr nio zei tegen mij dat hij me borsten weer mooi ging maken als ik zou beloven niet meer me borstspier te trainen want anders zouden mijn borsten niet mooi blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heeft wel wel een tijd geduurd voordat ik geen last meer had bij borstspier oefeningen. En nog steeds doe ik het niet graag omdat het heel raar voelt als je spierpijn hebt (dan heb ik het vooral over bench press e.d., push up's bijvoorbeeld geen probleem). Maar voor de rest kan ik weer alles en merk ik niet echt dat mijn protheses het negatief beïnvloeden.

Ik heb wel voor de spier, achter de spier is misschien een ander verhaal. Zoals Essy77 al zegt kan ik me goed voorstellen dat je pc afraadt om je borstspieren intensief te trainen, dit heb je naar mijn mening ook helemaal niet nodig om een mooi fysiek te krijgen. Ik las ook in een ander topic dat de protheses kunnen verschuiven door intensief borstspieren trainen (paaldansen in dit geval), een risico wat ik zelf niet zou willen nemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabine, ik ga bij de Wellnesskliniek in Gent, bij Dr. Verdonck!

helaas net een belletje gehad dat het de dinsdag 22 December wordt, wegens omstandigheden kan hij die maandag niet opereren. nog een dag langer wachten!!!!

ik ben blij dat ze me netjes opbellen en geen smoes verzinnen net tevoren.

ik zal kijken wat hij over 2 weken zegt over borst trainen, ik doe die zo eens in de zoveel tijd en benadruk meer Benen (Probleem gebied dat slanker mag) buik en rug/schouders dus ben er niet heel bang voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bijna 6 weken PO en ik heb toestraks een intake gehad voor een krachttraining programma. Ik wil echt wat kilo's kwijt (niet veel hoor 5-6) en wil wat strakker/gespierder worden. Ik heb dus aangegeven dat ik in het begin (de eerste maand) mijn borstspieren even niet mag trainen. De trainer vroeg of ik wel schouders/rug mag trainen, weet iemand dat? Ik ga volgende week beginnen met benen/buik etc. Zin in! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Anna.b ik ben zelf fysiotherapie dus vandaar dat ik even op je berichtje reageer. Fysiek gezien heeft je lichaam altijd 6 weken nodig voor wondherstel. Na je operatie duur het dus ook 6 weken voordat de wond volledig genezen is, dit is indien er geen complicaties optreden. Vanaf 4 weken is je wondherstel al goed opweg, maar wil je het zekere voor het onzekere nemen wacht dan nog 2 weken langer. Na 6 weken kun je rustig aan gaan opbouwen, er zullen vast ook voorbeelden zijn van meiden waarbij het met 4 weken ook goed ging maar zoals ik al zei na 6 weken is je wondherstel optimaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag na 8 weken weer bovenlijf doen. Afbouwen voor de operatie zou ik zeker doen, heb ik niet gedaan (kon een week na consult al terecht) en heb ik geweten. Een week na de operatie ben ik cardio gaan doen in de gym, en na 2,5 week beenoefeningen en dat ben ik nu aan het opbouwen. Wel alleen apparaten want met gewichten tillen mag natuurlijk niet. Heel erg goed opletten ook dat als het zwaar wordt je je bovenlijf blijft ontspannen.

Ik heb trouwens dual plane, en mag dus na 8 weken ook weer beginnen met borst te trainen. Overigens train ik borst niet veel en zwaar want die spier is voor de wedstrijden het minst belangrijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Anna.b ik ben zelf fysiotherapie dus vandaar dat ik even op je berichtje reageer. Fysiek gezien heeft je lichaam altijd 6 weken nodig voor wondherstel. Na je operatie duur het dus ook 6 weken voordat de wond volledig genezen is, dit is indien er geen complicaties optreden. Vanaf 4 weken is je wondherstel al goed opweg, maar wil je het zekere voor het onzekere nemen wacht dan nog 2 weken langer. Na 6 weken kun je rustig aan gaan opbouwen, er zullen vast ook voorbeelden zijn van meiden waarbij het met 4 weken ook goed ging maar zoals ik al zei na 6 weken is je wondherstel optimaal

Dank je wel voor je uitleg. Klinkt heel logisch zo. Zal wel lastig worden, als ik niet train eet ik ook meer haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn hier dames met duel plane en doen paaldansen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft ook met kapselvorming te maken. Wanneer je te vroeg begint trainen kan je die forceren. Ook al voel je geen pijn, stijfheid etc, hou toch in je hoofd dat je lichaam aan het herstellen is!

En herkenbaar van het meer eten. Ik heb gelukkig wel grotendeels mijn voedingsschema gevolgd, en gewoon veel lopen en cardio doen. Geeft je toch het gevoel dat je iets doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag na 8 weken weer bovenlijf doen. Afbouwen voor de operatie zou ik zeker doen, heb ik niet gedaan (kon een week na consult al terecht) en heb ik geweten. Een week na de operatie ben ik cardio gaan doen in de gym, en na 2,5 week beenoefeningen en dat ben ik nu aan het opbouwen. Wel alleen apparaten want met gewichten tillen mag natuurlijk niet. Heel erg goed opletten ook dat als het zwaar wordt je je bovenlijf blijft ontspannen.

Ik heb trouwens dual plane, en mag dus na 8 weken ook weer beginnen met borst te trainen. Overigens train ik borst niet veel en zwaar want die spier is voor de wedstrijden het minst belangrijk!

Bij mijn eerste nacontrole verklaarde dr Nio mij voor gek omdat ik vroeg of ik al wat beenoefeningen mocht doen. Hij vroeg; waarom zou je dat willen doen? Ben je sportverslaafd ofzo? Haha. Hij zei nee dat zou ik niet doen want dat belemmerd je herstel. En vooral cardio mocht ook niet omdat je bloeddruk dan veranderd door inspanning en voor nabloedingen kan zorgen. Moest echt 6 weken wachten. Dat is aankomende donderdag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.