Jump to content

Hoe hebben jullie gespaard

Recommended Posts

Maandelijks sparen 100 euro. Meer kon ik niet missen per maand. Vorig jaar gestopt met roken en is mijn spaarbedrag naar 200 euro gegaan. Tussentijds 800 euro van die spaarrekening gebruikt voor een nieuwe bank. Heb uiteindelijk toch ruim 2 jaar gedaan om het bedrag bij elkaar te sparen.

Spaargeld wat eigenlijk voor het huis is.... :11:

Maar dat vul ik strak weer aan met vakantiegeld en teruggaaf van de belasting (die werkende mama korting op loonbelasting) ;)

Hier zijn we samen vorig jaar gaan sparen omdat ik de man een motor wilde en ik boobs. Zuinig aan gedaan, en dat lukte! Goedkope telefoon gehaald en abbonnementskosten drastisch naar beneden gegooid, en goed bezuinigd op energie al twee jaar. Dat leverde enorm veel geld op Ow ja, en we kunnen een vouwagen lenen voor de vakantie... die hoefde we dus niet te kopen... dat scheelt ook wel ff wat geld ;)

Hoi,

Voor mij leek dit in het begin een onmogelijk iets..had nooit gedacht dat ik 3000 euro bij elkaar ging krijgen,, ben vorig jaar september begonnen en in maart had ik het bij elkaar :-)

Het was echt wel tanden bijten hoor! Ik woon alleen, heb lening op mijn huis,vaste maandelijkse kosten, heb een voltijdse job met normaal gemiddeld inkomen..

Eerst heb ik het geld van mijn pensioensparen opgevraagd, 800 euro, en dan heb ik een budget van 10euro per dag opgesteld, avondeten deed ik bij mijn grootmoeder.

Heb gedurende een halfjaar niets van kleding gekocht gekocht of schoenen, enkel voor oudjaar.. mijn acrylnagels eraf gehaald, geen zonnenbank, geen etentjes, gwn thuis blijven, en dan de eindejaarspremie opzij gezet, en elke maand 500 euro aan de kant, dit lukt niet altijd, dus soms moest ik er iets van nemen omdat ik op het einde vd maand niet toekwam, mr dan kwam het de maand erop gwn weer bij.

Gwn heel streng zijn vr jezelf en echt niets kopen.

Naar de supermarkt gaan deed ik zelfs niet, het was hard maar ben nu toch wel fier op mezelf dat ik dit alleen in korte tijd heb kunnen doen :-)

Dank u :-)

Ja na afgelopen zomer was ik weer zo teneergeslagen over mijn borsten..weeral is..dat ik er gewoon keihard vr gegaan ben!

Na een maandje intresseerde kleren of schoenen of nagels of bruin kleurtje mij niet meer, want was met dit allrs toch niet vr 100% gelukkig, dus het enigste waar ik aan dacht waren die borsten en naar niets anders ging mijn aandacht nog. En na een tijdje werd ik echt geobsedeerd om juist zo min mogelijk uit te geven en ga je echt prioriteiren leten stellen! Wat ik ervoor trouwrns niet kon, ben nooit koopziek geweest, maar hier 10 euro, daar nog eens 15 euro, klein prulletjes maar voor je het weet ben je 50 euro kwijt!

Let er maar eens op, probeet ook altijd weinig tot niets van cash bij te hebben, dan ga je sneller nadenken, was bij mij toch zo.

Op vaste kosten vind ik dat je weinig kan besparen, maar wel op eten,drinken,kleding,schoenen,haar,nagels,uitstapjes..

Leg jezelf een haalbaar budget per dag op. Wat je echt nodig hebt vr jezelf en je kind.

En geen uitzonderingen maken!

En er blijven in geloven

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.