Ga naar inhoud

Ooglaserbehandeling bij bijziendheid


best_boobie

Aanbevolen berichten

Ooh tuurlijk, geen bril! Welkom in mijn leven haha

Erg he dat ding! Nu vast compleet uit roelering :P

Erg spannend het vooronderzoek.

Op naar de grote pupillen ;)

Gelukkig zijn de wachtlijsten kort,

je kan ze altijd stalken of er nog een annulering is,

ik spreek uit ervaring :P

Ik laat het je ook meteen weten over 2 week!

Nog 10 dagen en dan make-up eraf,

2,5 week make-up loos!

Verheug me nu al op de vragen...ben je ziek?

nee muts..heb geen plameur op grrrr haha.

:45::152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb mijn ogen ook laten laseren. 9 jaar geleden.

Het is prima bevallen, alleen merk ik de laatste tijd dat mijn ogen toch weer iets achteruit gaan.

Ik heb binnenkort weer een afspraak met ze omdat ik nog een soort van "garantie"heb

Oh oké!!

Mag ik vragen in welke kliniek je geweest bent en wat je sterkte was voor de behandeling?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, thanks!!

Ik ben zelf afgelopen dinsdag op vooronderzoek geweest bij international vision care. Had er een heel goed gevoel bij en zij hebben sinds anderhalf jaar een nieuwe methode, de ReLexSmile.

Deze methode wordt veel gebruikt in Duitsland en is iets minder belastend, omdat er geen flapje gemaakt wordt...

Denk dat ik bij hun ga, ben nog wat dingetjes aan het uitzoeken, maar ik zou 2 juni al terecht kunnen....

Welke arts had jij destijds?

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, thanks!!

Ik ben zelf afgelopen dinsdag op vooronderzoek geweest bij international vision care. Had er een heel goed gevoel bij en zij hebben sinds anderhalf jaar een nieuwe methode, de ReLexSmile.

Deze methode wordt veel gebruikt in Duitsland en is iets minder belastend, omdat er geen flapje gemaakt wordt...

Denk dat ik bij hun ga, ben nog wat dingetjes aan het uitzoeken, maar ik zou 2 juni al terecht kunnen....

Welke arts had jij destijds?

Xx BB

Welke arts?? Geen flauw idee... Is al zolang geleden. Het enige dat ik nog weet dat het een man was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nog ff succesvol berichtje plaatsten op je topic.

Hier Moeder inmiddels zonder brilletje en weer makeup op.

Laseren is geslaag en kan gelukkig hoofdstuk met een glimlach afsluiten :)

En weet je wat funny is!

Douchen !

Je ziet in 1x een paar memmen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jeanette

Alles is heel goed gegaan! Ik zal er even een verslagje van schrijven

Ik moest om half 1 aanwezig zijn en er was me verteld dat ik dan enkele uren in de kliniek zou zijn, omdat voor onderzoekjes en de behandeling in groepjes ging gebeuren. Ook kreeg ik nog een laatste gesprek met de behandeld arts.

Om 14.10 uur ongeveer, werd ik samen met een andere vrouw (die dezelfde behandeling kreeg als ik) naar het laser gebied in de kliniek gebracht.

Daar kregen we een mooi geel schortje aan, een muts en over schoentjes.

De ogen werden enkele malen gedruppeld met verdovende spul.

Ik was als eerste aan de beurt en moest op een stoel/tafel gaan liggen. Vervolgens kwam de laser over me heen (nadat er een prachtig klevend matje op mijn gezicht geplakt was, waar alleen mijn ogen uit kwamen... En begon de behandeling. Eerst het rechter oog, daarna het linker oog.

Om 14.40 uur was ik weer terug bij mijn man!

Het laseren (reLexSmile behandeling) zelf was een eitje! Niks van gevoeld, alleen een beetje spooky soms omdat je een wit lichtje moet volgen. Maar echt! Je merkt er helemaal niks van

Daarna werden mijn ogen gecontroleerd en de optometrist vond het er toen al heel goed uitzien.

Op dat moment had ik zelf nog nergens last van en zag ik 50% beter dan ervoor (denk ik, voor mijn gevoel tenminste)

We hoefden maar een kwartiertje met de auto naar ons verblijf voor de komende week, maar ik was ook ergens wel blij dat het niet verder was. De praatjes die ik had, vergingen me namelijk wel een beetje in die tijd haha.

Er was me verteld, en ik had ook op internet gelezen , dat je de eerste vier uur tamelijk wat last kunt hebben. Dat gebeurde ook, kon op een gegeven moment mijn ogen ook niet meer open houden.

Moest wel ieder uur twee keer druppelen en in die eerste vier uur moest hubby dat doen.

Maar!! Je kunt er echt de klok op gelijk zetten!! Na vier uur kon ik mijn ogen steeds langer open doen en was de pijn zo goed als verdwenen.

Het zicht dat ik op dat moment had was redelijk, al was het alsof het mistig was, binnen. Ik kon alles zien op het schermpje van mijn telefoon, maar het was nog wel met moeite en vermoeiend voor m'n ogen.

De volgende dag (gisteren dus) moest ik om 11.45 uur op controle. Voor mijn gevoel had ik makkelijk auto kunnen rijden, zo goed zag ik! Wel met een zonnebril op, want wind en zon voelden niet prettig aan m'n ogen.

Bij de controle werden foto's gemaakt van mijn ogen en moest ik het welbekende bord met letters lezen.

Normaal gesproken zou je na deze methode van laseren, de 60-70% regel kunnen lezen. Ik zag echter 'bizar goed' volgens de optometrist, want ik kon de 120% regel lezen!

Helemaal super dus!

Mijn zicht is wel nog een beetje wisselend, soms een beetje mistig, maar dat ligt ook aan het gebruik van de oogdruppels. Ik moet op afbouwschema een antibiotica gebruiken (dat ook overtollig vocht tussen de hoornvlies lagen laat verdwijnen) en de de eerste twee dagen moest ik elk uur kunst tranen druppelen. Vanaf vandaag hoeft die laatste nog maar zes keer op een dag.

Wat ik er tot nu toe dus van kan zeggen is, dat ik super-tevreden ben en het absoluut iedereen aanraad die nog twijfelt!

Uiteraard wil i niet te vroeg juichen, maar jeetje, wat is het grappig om 's ochtend wakker te worden en gewoon te kunnen zien!! :D

Ik moet wel nog wat rustig aan doen, ogen zijn snel droog en vermoeid, maar verder nergens last van.

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Fijn dat het zo goed is gegaan! Ik heb het zelf gelukkig niet nodig, maar het lijkt me zo ontzettend eng!

Ik wens je een vlot herstel en blijf goed druppelen!

(niet alles is de moeite waard om 's morgens te zien ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super om te lezen!! Waar ben je geweest??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel dames

Vandaag gaat het alweer een stukje beter, als ik dit van te voren geweten had, had ik het veel eerder gedaan :P

Super om te lezen!! Waar ben je geweest??

International vision care, in Amsterdam. Zij zijn de enigen in Nederland die die reLexSmile doen :) En aangezien ik dat heel graag wilde, na me ingelezen te hebben, ven ik daar terecht gekomen :)

Ook interesse Gigi?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey sweety..

Ohh wat geweldig dat het je allemaal zo goed is meegevallen he...

Je bent er vanaf en kan je bril en lenzen goodbye zeggen,daarvoor deed je het he...moet fantastisch voor je zijn om weer goed te kunnen zien!!

Als we alles op voorhand zouden weten zouden we zoveel meer al veel eerder gedaan hebben...en veel dingen waar we niet aan zouden beginnen haha :1:

Laat je nog maar wat vertroetelen en geniet maar van alle kleine details rond je...laat je maar betoveren door alle wonderen des levens die je nu weer kristalhelder kan zien!!

Lieve knuffel Barb :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey sweety..

Ohh wat geweldig dat het je allemaal zo goed is meegevallen he...

Je bent er vanaf en kan je bril en lenzen goodbye zeggen,daarvoor deed je het he...moet fantastisch voor je zijn om weer goed te kunnen zien!!

Als we alles op voorhand zouden weten zouden we zoveel meer al veel eerder gedaan hebben...en veel dingen waar we niet aan zouden beginnen haha :1:

Laat je nog maar wat vertroetelen en geniet maar van alle kleine details rond je...laat je maar betoveren door alle wonderen des levens die je nu weer kristalhelder kan zien!!

Lieve knuffel Barb :53:

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

International vision care, in Amsterdam. Zij zijn de enigen in Nederland die die reLexSmile doen :) En aangezien ik dat heel graag wilde, na me ingelezen te hebben, ven ik daar terecht gekomen :)

Ook interesse Gigi?

Xxx

Al jaren haha, nog steeds de stap niet gezet!!

Maar ik heb de laatste de maanden zon gezeik met mijn lenzen dat ik het steeds meer ga willen :-)

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al jaren haha, nog steeds de stap niet gezet!!

Maar ik heb de laatste de maanden zon gezeik met mijn lenzen dat ik het steeds meer ga willen :-)

Liefs x

Haha komt me bekend voor!

Denk er nog maar eens over en lees je eens in, het loont de moeite :)

Gaat vandaag ook alweer stukken beter met droogte van ogen. Tis ongelooflijk hoe goed het gaat :D

Jaja ik raak er niet over uit haha :P

Als je iets specifieks wilt weten, pb me maar hè Gigi!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.