Ga naar inhoud

Ooglaserbehandeling bij bijziendheid


best_boobie

Aanbevolen berichten

Hallo dames

Ik ben mij de laatste tijd aan het oriënteren om mijn ogen te laten laseren. Ik heb redelijk slechte ogen, en na jaren wikken en wegen, ben ik toch mijn lenzen en bril zó beu, dat ik wil overgaan tot het laseren van mijn ogen..
Het wordt ondertussen al een jaar of 20 gedaan, en dus zullen er al veel mensen zijn die er ervaring mee hebben..

Misschien zitten er hier ook wel meiden die het hebben laten doen, en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de ervaringen.

Graag wil ik een paar dingen weten:
1. In welke kliniek heb je het laten doen?

2. Welke sterkte had je in je bril/lenzen, voor je laserbehandeling?

3. Zie je nu, na de behandeling goed, of zijn er dingen die je als niet prettig ervaart?

4. Welke methode is bij jou gebruikt?

5. Hoe lang is het geleden?

6. Heb je lang last gehad van zoiets als droge ogen, of slecht zicht?

Graag zou ik van jullie horen hoe je het ervaren hebt :)

Alvast bedankt, mocht er iemand willen reageren :P

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Hmm ik heb wel een kennis die het heeft laten doen iets van 5 jaar terug en dat ging toen mis, maar een aantal jaar terug heeft hij nog een behandeling gehad en nu draagt hij geen bril meer dusja..

zou eigenlijk niet weten wat voor een soort laserbehandeling hij heeft gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik heb wel een kennis die het heeft laten doen iets van 5 jaar terug en dat ging toen mis, maar een aantal jaar terug heeft hij nog een behandeling gehad en nu draagt hij geen bril meer dusja..

zou eigenlijk niet weten wat voor een soort laserbehandeling hij heeft gehad

Hey meid!!

Ook naar dit soort ervaringen ben ik uiteraard op zoek :)

Zou je eens willen navragen bij die kennis, of hij/zij er iets over kan vertellen, waar het was en hoe het uiteindelijk opgelost is?

Je mag ook nee zeggen uiteraard, maar ben echt heel nieuwsgierig naar wat er mis kán gaan en welke klinieken dat misschien niet zo goed zijn als ze beweren.. Op google is daar weinig over te vinden.. Wel ervaringen, maar vaak de kliniek er niet bij...

xxxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid!!

Ook naar dit soort ervaringen ben ik uiteraard op zoek :)

Zou je eens willen navragen bij die kennis, of hij/zij er iets over kan vertellen, waar het was en hoe het uiteindelijk opgelost is?

Je mag ook nee zeggen uiteraard, maar ben echt heel nieuwsgierig naar wat er mis kán gaan en welke klinieken dat misschien niet zo goed zijn als ze beweren.. Op google is daar weinig over te vinden.. Wel ervaringen, maar vaak de kliniek er niet bij...

xxxx BB

Ik zal het eens vragen! snap het helemaal hoor ik bedoel hun hadden ook niet verwacht dat het zo kon gaan, leg je een smak geld neer en zet ie vervolgens alsnog de bril op omdat ie niet goed kan zien..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens vragen! snap het helemaal hoor ik bedoel hun hadden ook niet verwacht dat het zo kon gaan, leg je een smak geld neer en zet ie vervolgens alsnog de bril op omdat ie niet goed kan zien..

xx

ja precies, dat is niet waar je het voor doet!

Alvast bedankt voor het navragen, heel fijn!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Best Boobie

Bij mij is het ondertussen al 11 jaar geleden dat ik me heb laten laseren .

En ik heb er spijt van ....dat ik het niet veel eerder heb laten doen :106:

Met 8 jaar had ik al mijn eerste bril ..heb bij elkaar geteld zo,n 30 jaar eerst bril daarna lenzen gedragen .

Op het eind had ik -8,25 .

Nu na 11 jaar ben ik nog steeds super blij dat ik dit heb laten doen , dit is levenskwaliteit .

1. In welke kliniek heb je het laten doen? Care Vision in Amsterdam

2. Welke sterkte had je in je bril/lenzen, voor je laserbehandeling? -8,25

3. Zie je nu, na de behandeling goed, of zijn er dingen die je als niet prettig ervaart? Ik zie nog steeds prima

4. Welke methode is bij jou gebruikt? Lasek

5. Hoe lang is het geleden? 11 jaar

6. Heb je lang last gehad van zoiets als droge ogen, of slecht zicht? Nee , heb ongeveer 1 week een beschermende lens gehad .Omdat bij de lasek behandeling de hoornhuid word afgeschraapt .

Het duurt iets langer voordat het eindresultaat is bereikt omdat de hoornhuid eerst moet helen .

Ondertussen is de techniek alweer zoveel verbeterd , er zijn alweer andere methodes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dankjewel Jeanette!! Ik heb idd een vooronderzoek gepland staan in Amsterdam.

En klopt, er zijn alweer nieuwe methodes, maar de lasek bestaat ook nog, maar dan met nieuw jasje ;)

Thanks voor je ervaring!!

Ik draag ook al sinds mijn achtste een bril en later lenzen. Zit ook op -8 en ben nu 36...

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan ...

Ik weet nog wel dat ik het toen heel veel geld vond die 3000 Euro ...

Echter toen ik na de behandeling van de tafel af kwam , ging er een hele nieuwe wereld voor me open .

Kon het gewoon niet geloven ...het resultaat binnen 30 minuten .

Eindelijk verlost van bril en /of lenzen .

Dan lijkt geld ineens niet belangrijk meer , en staat idd levenskwaliteit voorop .

Ben benieuwd hoe je voor onderzoek verloopt ...succes alvast .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast liesje83

Ik denk er ook steeds vaker aan om het te doen. Er is ook steeds reclame voor opmde radio en dan denk ik steeds weer dat ik het moet doen. Maar ik durf het niet omdat ik te bang ben dat het misgaat. Lees ook weleens iets over een soort halo die mensen eena hebben. Alleen vind ik lenzen steeds vervelender worden en bril eigenlijk ook. Dus ik hou dit topic in de gaten. Mijn nichtje heeft het laten doen, zal het eens navragen. Wel heeft ook een oud klasgenootje het uitgerekend, alle vloeistof en nieuwe lenzen e.d. was over 30 jr duurder als laseren. Heb trouwens -8.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft zich een kleine 20j geleden laten laseren (als één van de eerste!) en ik heb me laten laseren in 2008.

Mijn ervaringen
1. In welke kliniek heb je het laten doen?

door Dr. Burvenich uit Merelbeke, naam van zijn kliniek weet ik niet meer, was in St-Denijswestrem (BE)

2. Welke sterkte had je in je bril/lenzen, voor je laserbehandeling?

ik had -9 (sterk bijziend dus)

3. Zie je nu, na de behandeling goed, of zijn er dingen die je als niet prettig ervaart?

ik zie PERFECT!!! echt, absoluut perfect. Beter dan mijn vriend die perfect ziet. Op oogtest 11/10 volgens de dokter :-)

4. Welke methode is bij jou gebruikt?

ik was de eerste op wie ze de nieuwe machine gebruikten, volledig automatisch flapje eraf, oogvocht verdampen, flapje er weer op.

5. Hoe lang is het geleden?

van 2008

6. Heb je lang last gehad van zoiets als droge ogen, of slecht zicht?

nog een maandje (of misschien iets langer) droge ogen gehad, makkelijk op te lossen door druppeltjes. De eerste dagen moest ik een zonnebril dragen, ook op 't werk achter de computer, gek zicht hoor! en ik had een wit-achtig beeld, alsof je door vuil glas kijkt waar melk in geweest is.

Ik ben er zooooooooo blij mee!

weet je dat ik nog zeker één keer per maand droom over dat ik niet goed zie, of over lenzen of bril die ik niet vind, of dat ik ontdek dat mijn ogen toch weer slecht gaan zien... ben dan altijd zo gigantisch blij als ik wakker word :-D

voor mij heeft dat echt mijn leven veranderd.

Trouwens, ivm die halo's, voor de operatie zag ik véél halo's, zo erg dat ik in het donker niet met de auto kon rijden want ik zag de weg niet door de halo's rond de lichten. Nu heb ik daar bijna geen last meer van, ik zie ze nog maar heel weinig en niet storend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft zich een kleine 20j geleden laten laseren (als één van de eerste!) en ik heb me laten laseren in 2008.

Mijn ervaringen

1. In welke kliniek heb je het laten doen?

door Dr. Burvenich uit Merelbeke, naam van zijn kliniek weet ik niet meer, was in St-Denijswestrem (BE)

2. Welke sterkte had je in je bril/lenzen, voor je laserbehandeling?

ik had -9 (sterk bijziend dus)

3. Zie je nu, na de behandeling goed, of zijn er dingen die je als niet prettig ervaart?

ik zie PERFECT!!! echt, absoluut perfect. Beter dan mijn vriend die perfect ziet. Op oogtest 11/10 volgens de dokter :-)

4. Welke methode is bij jou gebruikt?

ik was de eerste op wie ze de nieuwe machine gebruikten, volledig automatisch flapje eraf, oogvocht verdampen, flapje er weer op.

5. Hoe lang is het geleden?

van 2008

6. Heb je lang last gehad van zoiets als droge ogen, of slecht zicht?

nog een maandje (of misschien iets langer) droge ogen gehad, makkelijk op te lossen door druppeltjes. De eerste dagen moest ik een zonnebril dragen, ook op 't werk achter de computer, gek zicht hoor! en ik had een wit-achtig beeld, alsof je door vuil glas kijkt waar melk in geweest is.

Ik ben er zooooooooo blij mee!

weet je dat ik nog zeker één keer per maand droom over dat ik niet goed zie, of over lenzen of bril die ik niet vind, of dat ik ontdek dat mijn ogen toch weer slecht gaan zien... ben dan altijd zo gigantisch blij als ik wakker word :-D

voor mij heeft dat echt mijn leven veranderd.

Trouwens, ivm die halo's, voor de operatie zag ik véél halo's, zo erg dat ik in het donker niet met de auto kon rijden want ik zag de weg niet door de halo's rond de lichten. Nu heb ik daar bijna geen last meer van, ik zie ze nog maar heel weinig en niet storend.

Dat is echt super zeg!

Lekker, dit soort ervaringen hihi. En wat goed dat je zo goed ziet nu, daar kan ik nu inderdaad alleen nog maar van dromen! Thanks voor je ervaring.. Tis bij Demeyere om de hoek zeker? ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Ik heb het ook laten doen, twee jaar geleden. Super blij mee!

1. Ik heb het bij het lasikcentrum laten doen in Boxtel

2. Ik had -9 en -5

3. Ik zie nu meer dan 100% (wist niet eens dat dat mogelijk was) nergens last van, ik sta er nu gewoon nooit meer bij stil dat ik ooit slecht zag en iedere dag contactlenzen droeg.

4. Bij mij is de lasik methode toegepast. Heb me hierin door de oogarts laten adviseren.

5. 2 jaar geleden

6. Ik kon al vrij snel goed zien, en heb ongeveer twee weken last gehad van droge ogen. Het enige waar ik van baalde was dat ik van te voren een aantal weken mijn lenzen niet meer in mocht en dus mijn bril moest dragen en na de behandeling mijn ogen twee weken niet op mocht maken

Heel blij mee dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn ogen ook laten laseren;

1. Heb het in het Westeinde ziekenhuis en den haag laten doen

2. Ik had -3

3. Ik zie nu meer dan 100%. Laatste keer dat ze dat gemeten hadden was in maart

4. Lasik methode

5. Afgelopen september laten doen

6. Na het laseren zag ik de eerste dag wazig maar na 3 dagen zag ik al meer dan 50%. En een week later meer dan 100%. Als ik jou was zou ik het echt doen! Ben er super blij mee en nergens last van. Geen droge ogen helemaal niks

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat een heerlijk topic!

Ik laat 28 mei mijn ogen laseren.

Ik lees dus fanatiek mee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ken hier geen blaas van maar wou je ff succes wensen met je zoektocht... :1:

Liefs Barb :53:

Thanks mop! :53:

Loop nu sinds gisteren met m'n bril op en haat het nu al haha. Normaal draag ik altijd lenzen, maar heb 12 mei mijn eerste vooronderzoek bij International Vision Centers in Amsterdam.

Ben benieuwd :D

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige waar ik van baalde was dat ik van te voren een aantal weken mijn lenzen niet meer in mocht en dus mijn bril moest dragen .

Heel blij mee dus!

Hoe herkenbaar ...dat waren de twee vreselijkste weken van mijn leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe herkenbaar ...dat waren de twee vreselijkste weken van mijn leven

:45:

Geweldig dames!!

Ik heb er echt zin in!!

Heb ook een vooronderzoek gepland bij Visus oogkliniek in Rotterdam (19 mei) (omdat 'Moeder' daar voor de behandeling gaat) Maar dit was al allebei gepland (dus zowel Amsterdam als Rotterdam) voordat ik hier dit topic startte.

De ervaringen zijn super, daar ben ik echt blij om, en idd, als het het ergste is om 2 weken zonder make up te lopen (wat ik trouwens vreselijk vind) of twee weken mijn bril te dragen, dan heb ik dat er toch graag voor over..

Ik google me suf, want wil het echt zeker weten.. Maar zolang hier de berichten blijven binnen stromen, denk ik dat ik me steeds beter ga voelen, dus lekker blijven posten hier! ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh tuurlijk, geen bril! Welkom in mijn leven haha

Erg he dat ding! Nu vast compleet uit roelering :P

Erg spannend het vooronderzoek.

Op naar de grote pupillen ;)

Gelukkig zijn de wachtlijsten kort,

je kan ze altijd stalken of er nog een annulering is,

ik spreek uit ervaring :P

Ik laat het je ook meteen weten over 2 week!

Nog 10 dagen en dan make-up eraf,

2,5 week make-up loos!

Verheug me nu al op de vragen...ben je ziek?

nee muts..heb geen plameur op grrrr haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.