Jump to content

Gisteren geopereerd..maar hoe in godsnaam slapen jullie?

Recommended Posts

Hey ladies

Gisterenochtend geopereerd, dual plane geplaatst en overdag viel de pijn goed mee, maar vannacht!! Hoe slapen jullie?
Ik heb rechtop geprobeerd, met veel kussens achter mn rug maar ik kan me gwn niet verroeren zonder pijnscheuten en als ik iets onderuit zak geraak ik niet meer recht.
Nog meer tips?

Grtjs

Haha ik ben gelukkig niet de enige. Ik ben donderdag geopereerd. De eerste avond en nacht waren een hel. Gisteren overdag ging het best goed, maar het lijkt dat tegen de avond de pijn erger wordt. Deze nacht ben ik maar verhuisd naar de zetel en daar kon ik toch even slapen. Ik heb in bed vooral veel pijn van mijn rug door die stomme martelband.

hier ook de eerste 1.5 week op de bank geslapen met 2 kussens en daarna durfde ik bedje aan, moeders moest me overeind helpen tot dat ik gister het verlossende woord kreeg dat i me armen weer gebruiken mocht behalve rekken strekken en zwaar tillen.

ik slaap ook het beste op de bank! nu 11 dagen po nog steeds!

Misschien dat het proberen waard?

De eerste 3 nachten wel in bed geslapen, maar elke keer om de 3 uur wakker! dat wordt wel beter gelukkig!

Maar slapen op de bank heeft voor mij wel een hoop geholpen!

en het omhoog komen: ik gebruikte vooral mn buikspieren en probeerde 1 van mn benen ergens tegenaan te klemmen (zijkant van het bed/de bank) en dan omhoog komen!

Maar na een dag of 3,4 kon ik gewoon weer " normaal" omhoog komen...

succes!!

ik heb een elektrisch bed. dat is echt een uitkomst. anders had ik echt niet geweten hoe ik uit mijn bed had moeten komen. en dan nog deed het heel zeer de eerste paar dagen. ik kon wel op mijn rug liggen maar wat je zegt, alle bewegingen doen zeer. ik gooide wel mijn benen de ene of de andere kant op om ff anders te kunnen liggen en gebruikten dus mijn elektisch bed iedere x om mijn benen en of rug wat omhoog of omlaag te doen. en ook als ik onderuit gezakt was dan ramp om weer goed te komen. liet dan mijn hoofdeind weer zakken en dan duwde ik me met mijn benen weer omhoog. maar is gewoon ff afzien die eerste dagen.

ik heb trouwens wel voor de spier dus dan ben je wel weer ff sneller op de been.

succes

Ik ben inmiddels 11 dagen po en ik slaap ook slecht s'nachts door de pijn.

Ik verdeel mijn benodigde slaap over drie momenten. Ik slaap nu van 23.00 uur tot 04.00 uur en dan van 07.30 tot 10.00 uur en dan smiddags een uurtje.

Ik heb ook dual plane en dat schijnt veel pijnlijker te zijn. Mijn schouder en rug verkrampte de eerste 8 dagen gewoon van de pijn.

Heb nu sinds gisteren een voedingskussen en hierdoor heb je wat meer mogelijkheden om een beetje op je zij te liggen maar dat is de eerste dagen absoluut geen optie.

Je zal er eff doorheen moeten. Begrijp me niet verkeerd want ik weet dat het een hel is. Ik zei van de week s'nachts tegen me vriend dat als ik dit had geweten ik er misschien nog eens 10 jr over nagedacht zou hebben. huilend van de pijn op t bed.

Maar echt het wordt minder alleen duurt dat voor je gevoel errug lang.

Mijn tips:

-Verdeel je slaap in kortere slaapjes.

-probeer bij het inslapen afleiding te zoeken en dus niet heel de tijd aan de pijn. ( muziekje, gekieteld worden zoiets)

-laat je voor het slapen gaan masseren (rug / schouders)

-Voedingskussen

-op tijd je pijnmedicatie in nemen

-koelen met een coldpack.

Sterkte

Ik ga nu een paar nachten op de zetel slapen, dan zijn het wel korte nachten maar dan slaap ik tenminste een paar uurtjes,in bed blijf ik wakker van de pijn in m'n rug, die borstband wat een marteltuig is me dat seg. Af en toe Moet ik hem toch even los doen. Ik weet wel niet of dit mag eigenlijk. Ik heb de dag zelf niet heel veel vragen gesteld, na de operatie zou ik toch nie veel mee onthouden hebben. Plovier zei tegen mij dag 2 en 3 zijn het ergste. Ik moet zeggen dat ik nog steeds de eerste dag en nacht het ergste van alles vond. Morgen zijn we dag 4 dus dan zou het stilaan moeten beteren... Ik ben benieuwd

Ik ga nu een paar nachten op de zetel slapen, dan zijn het wel korte nachten maar dan slaap ik tenminste een paar uurtjes,in bed blijf ik wakker van de pijn in m'n rug, die borstband wat een marteltuig is me dat seg. Af en toe Moet ik hem toch even los doen. Ik weet wel niet of dit mag eigenlijk. Ik heb de dag zelf niet heel veel vragen gesteld, na de operatie zou ik toch nie veel mee onthouden hebben. Plovier zei tegen mij dag 2 en 3 zijn het ergste. Ik moet zeggen dat ik nog steeds de eerste dag en nacht het ergste van alles vond. Morgen zijn we dag 4 dus dan zou het stilaan moeten beteren... Ik ben benieuwd

hoe strak heb je de borstband aan ?

ik had die redelijk strak en als ik naar de pc op controle ging had ie em een heel stuk losser gemaakt ,

hij had ook al via mail gezegd dat de borstband geen pijn mag doen maar juist comfortabel moet zitten !

ik sliep idd redelijk recht op maar ik heb dan ook bijna tot geen pijn gehad , maar ik kon me idd ook niet bewegen tot 5 dagen erna dan sliep ik half op men zij men torso dus gedraaid ,

nu 3 weken po en ik slaap terug zoals ervoor , (weet niet op ik soms op men buik lig maar op mijn zij lig ik wel al :)

haha de eerste dagen waren vreselijk bij mij ook! kijk eens bij mijn fotos hoe ik sliep haha! nu ik weer in mijn eigenhuis slaap, slaap ik op de bank vind ik fijner dan mijn bed omdat ik helemaal plat liggen nog niet fijn vind ben nu 12dagen po

Hallo,

Ook ik ben gisteren geopereerd. Ik heb vannacht een beetje rechtop geslapen. Op twee kussens en een kussen in mijn knieholtes. Verder voor het slapen een tramadol genomen. Heb vannacht redelijk geslapen en mijn vriend helpt me met omhoog komen dat scheelt een hoop.

sterkte vannacht

hoe strak heb je de borstband aan ?

ik had die redelijk strak en als ik naar de pc op controle ging had ie em een heel stuk losser gemaakt ,

hij had ook al via mail gezegd dat de borstband geen pijn mag doen maar juist comfortabel moet zitten !

ik sliep idd redelijk recht op maar ik heb dan ook bijna tot geen pijn gehad , maar ik kon me idd ook niet bewegen tot 5 dagen erna dan sliep ik half op men zij men torso dus gedraaid ,

nu 3 weken po en ik slaap terug zoals ervoor , (weet niet op ik soms op men buik lig maar op mijn zij lig ik wel al :)

De band zat best strak toen ik de clinic verliet, dus daarom deed ik hem ff los. Zelf wissel ik af. Als ik pijn heb, doe ik hem wat losser, als ik me goed voel trek ik hem iets verder aan. de band doet nu ooit echt wel pijn op m'n rug. Dus zal hem vanavond maar wat losser doen.

"Blij" te horen dat ik niet alleen aan het afzien ben! Vannacht was al iets beter.. heb ook mijn medicatie wat vaker genomen, zoals gezegd in het ziekenhuis om de pijn een beetje voor te zijn.
Is nog flink pijnlijk maar ik kan wel al iets meer bewegen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.