Jump to content

Tulpje : 20 april 2015 : Dr. Schiettecatte : Kliniek Amstelveen

Recommended Posts

2 mooie ronde jongens (noem ze meiden) van 300 cc.

Maandag gingen ze er in en daar zitten ze goed.

genoeg over de meiden, nu ik. Ik ben een moeder van 39 met 2 jongens van 12 en 8.

liep al jaren rond met slappe tieten, zo noemen mijn jongens mijn meiden. Kinderen zijn eerlijk he.

Maar die tijd is voorbij. Ze hebben flink geleden de afgelopen jaren, 2 zwangerschappen (20 KG aangekomen), borstvoedingen én recentelijk een echtscheiding en dus veel gewichtsverlies meegemaakt. Ik geef het ze te doen. Hoog tijd dus om ze eens flink in de watten te leggen.

Dr. Schiettecatten heeft ze flink onder handen genomen maandag. Kan niet echt zeggen dat ze het fijn vonden, zeker niet na mijn eerste douche zojuist.

Mijn moeder heeft de foto's genomen en ik heb ze met angst en beven net zitten bekijken. Arme meiden....

Maar nu snap ik waar de pijn vandaan komt. Want ja, die zie je niet van bovenaf he! Jezusmina wat een slagveld. Maar ze komen er vast weer bovenop.

Hadden jullie dat ook? Zo ontzettend dik... echt heel veel zwelling? Mijn dikste meisje heeft gek genoeg de minste klachten. De ander constant steken. Ik moet 2 bh's dragen voor de druk en ga ipv na 2 weken volgende week al op op controle.

Ben benieuwd. Ook naar jullie verhalen/ervaringen!

Zal even uitzoeken waar ik foto's kan plaatsen.

Groetjes

Nou Tulpje gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten haha leuk geschreven!!

De pijn werd bij mij snel minder ongeveer een weekje pijnlijk geweest, jij hebt ze ook voor de spier zag ik dus zal wel snel minder worden.

Zorg dat je genoeg water drinkt en rust houd. Bij mij nu 10 dgn geleden en al bijna niet meer blauw dat trekt best snel weg!

Succes ermee en rustig aan

Haha wat een leuk verhaal! Komt mij bekend voor! Ben ook 2x 30 kilo afgevallen! En 1 kindje gekregen! Ik ben vrijdag geopereerd. 520cc op de spier. Had ook lege theezakjes! Kan niet wachten totdat ze uiteindelijke vorm hebben gekregen! Wat bedoel je met slagveld? Zo ernstig? Ik heb heel veel zwelling en vocht gehad! Ben ook benieuwd naar je foto's! Succes met je herstel! Xx

Hey dames, leuk dat jullie de moeite namen om te reageren.

Valt al meteen een last van mijn schouders om te lezen dat het allemaal zo normaal is.

Ik ga zo uitzoeken waar ik de foto's van vandaag kan plaatsen. anna, ik heb jouwe zojuist bekeken. zien er top uit.

had jouw dokter soms fluwelen handschoentjes aan?

Hihi leuk verhaal, fijn herstel meid!!

Hey tulpje! Ja als ik alles zo lees en zie, mag ik blij zijn dat ik helemaal nergens last van heb. Alleen wat zwelling en vocht. Mijn pc was heel aardig en knap!:)

Hoe gaat het nu met je? Xx

Hoi dames,

na een week afwezigheid omdat ik me onzeker over mijn herstel voelde en er wel naar de fotos gekeken werd maar weinig respons kwam werd ik nog onzekerder. Ik Zag voornamelijk foto's van mooie po borsten met weinig blauwe plekken. Nou bij mij is t dat allesbehalve. Ben vorige week bij de arts geweest en mag over 3 weken weer terug. Maar nu een week later ga ik weer aan de bel trekken en dit keer ook bij mijn huisarts.

Zijn er dames hier die ook na 2.2 weken nog steeds voelden dat de zwelling toenam? Is wel even Beter geweest trouwens. Maar h3b nu opeens ook donkere plekken onder mn re borst. Ik ben echt bang En geschrokken.

Heb foto in mn album no pain no gain gezet....

Ik denk dat je niet al te ongerust hoeft te zijn, je borsten zijn prachtig. 1 nog wat vierkant maar dat trekt echt wel bij. Die blauwe plek op je zij vind ik wel bizar... Hoezo ben je daar blauw?! Maar ook dat gaat vast vanzelf weg toch?

Ik had overigens ook pas een dag of 4 a 5 PO ineens blauwe plekken en zelfs bloeduitstortingen onder m'n borsten. Ging na een paar mooie verkleuringen 'gewoon' weer over.

Als je je ongerust maakt is bellen altijd een goed idee, daar zijn ze voor ;-).

Sterke met t herstel en het worden vast 2 prachtige dames!

Heehee vervelend dat je zo ongerust bent zeg! Nog even over de blauwe plek.. Ik heb je foto nieet gezien maar toen ik aan me knie werd geopereerd was ook mijn hele enkel blauw, dat komt omdat de bloeduitstorting zakt, ik heb toen echt nog een paar maanden met een paars blauw groen gele enkel gelopen het is natuurlijk niet heel frappant maar misschien helpt het iets tegen de ongerustheid..

Xxz

Hey Tulpje,

Ik snap dat je ongerust bent het ziet er niet best uit.

Mijn buuf vertelde dat ze ook helemaal blauw was dus het komt vaker voor.

Als je het niet vertrouwd gewoon blijven bellen hoor.

Ik hoop voor je dat je het snel bij trekt.

En ik zag ook de zwelling aan je borst, mijn rechter borst is ook wat groter en zwelling.

Ik werd net gebeld door de kliniek om te vragen hoe het ging en kreeg op mn donder dat ik teveel deed. Ik moet vanavond op controle...

Neem goed je rust en het komt vast allemaal goed!

Hoi hoi

Ik had al gereageerd op je foto, maar zal jouw reactie en mijn reactie op jouw foto hier even quoten en een wat uitgebreider antwoord geven, dat is misschien makkelijker :)

Mijn reactie op jouw foto:

Hier hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Het komt vaker voor, dit soort blauw dat na een tijdje naar beneden zakt. Geen zorgen ober maken, ze hebben je niet mishandeld ;) Je boobs zien er ook goed uit, worden super!

En jouw reactie daarop:

Echt? Maar de zwelling dan? Is sinds gisteren weer enorm toegenomen. En waarom komen er nu pas weer vlekken bij als je zou denken dat de aanwezige vlekken zouden moeten wegtrekken. In ieder geval dank je wel voor je reactie.In of meer wel weer een kleine geruststelling. Heb vanacht echt liggen janken van ellende en onrust en zojuist huisarts gebeld voor de zekerheid. Heb jij hier vaker mensen met zulk herstel gezien? Ik ben ze (gelukkig) niet tegengekomen.

Over het blauwe. Er kan een bloeduitstorting ontstaan na een borstvergroting.. Bij de een gaat dat bloed sneller weg, dan bij de ander. Het moet namelijk opgenomen worden in je lichaam en het ene lichaam kan dat beter dan het andere.. Het heeft ook te maken met hoeveel je drinkt, hoe je vochthuishouding is. Hoe meer je water en thee drinkt, hoe beter :)

Als het bloed niet op de plek weg kan, waar het ontstaan is, dan zoekt het een andere weg. Vandaar dat het bloed bij jou richting heupen/flanken kruipt. Dit komt echt vaker voor, niets om je zorgen over te maken. Het kan zomaar opeens op die plek zitten, zonder dat je weet waar het vandaan komt.

Dan over het ontstaan van zwelling na dik 2 weken. Dat komt heel vaak voor... Helaas voelen we ons rond die tijd weer een stuk beter, en gaan dus weer vanalles doen.. Ook dingen die misschien niet mogen. Ik kan daar niet over oordelen bij jou, omdat ik dat simpelweg niet weet, maar zoiets als de repeterende bewegingen in het huishouden (stofzuigen, dweilen, strijken, ramen zemen) dat zijn dingen die je echt moet proberen te vermijden (ook als je er alleen voor staat) Het is gewoon niet goed voor je boobs, voor je herstel, voor de aanmaak van je kapsel.

Verder is tillen bij een dual plane plaatsing niet handig, en je ellebogen boven schouderniveau heffen is sowieso uit den boze..

Probeer je rust te nemen, je hebt een echte operatie gehad ;) Het verraderlijke ontstaat als we ons beter gaan voelen, dan gaan we gewoon vaak te veel doen en nemen te weinig rust.

Maar... het kan ook gewoon bij je herstel horen... Toename van vocht komt vaker voor. In de drie jaar dat ik hier ronddool (op dit forum) heb ik het vaak gelezen, en ik moet zeggen, dat ik zelf ook veel last gehad heb van vocht.. Terwijl ik me strikt aan de voorschriften hield. De een is er dus gevoeliger voor dan de ander..

Het enige waar je alert op moet zijn, is of je geen rode (ontstoken kleur) plekken gaat zien, of er geen plekken ontstaan op je borsten die warmer zijn dan de rest, of dat je weer erg veel pijn gaat krijgen. Koorts is ook een van de symptomen waarbij je zeker contact met je plastisch chirurg moet opnemen.

Probeer zoveel mogelijk alles te laten verlopen via de pc, hij is eindverantwoordelijke over het proces betreffende je borsten. Een huisarts kan een andere inschatting maken dan een pc :)

Echter, normaal gezien, hoef je je dus alleen zorgen te maken als je een van bovenstaande symptomen krijgt, of als je te veel doet :)

xxx BB

Hoi hoi!!

Je borsten zien er prachtig uit hoor!!

En de een is wel blauw ander niet ik had 10 dagen ervoor arnica druppels gehaald en ben daarmee gestart!!

Ik had bij mijn linkerborst een kleine paarse bloeduitstorting en rechts nog kleiner en minder paars dus viel mee , mijn hand daar in tegen waar het infuus heeft gezeten was bijna helemaal zwart en de plek was ook echt joekel groot, je denken dat die bij mijn borsten zou zitten haha niet dus!!

En die plekken hebben er weken gezeten en zijn mooi weg getrokken! en zwelling ging op en af de ene dag zat de bh lekker en dacht ik zo trekt mooi weg en de andere dag was het weer opgezwollen en zat het strak klem enz!!

Komt echt goed meid!!

Liefs xx

Dank jullie voor de fijne reacties. Ik heb de foto's naar de kliniek gestuurd. Dr. Schietecatte wil me morgen zelf graag zIen. heb momenteel veel last van zwelling en warmte. het voelt alsof ik ieder moment uit mn vel spring. Branden prikken trekken. Morgen meer....

Dank jullie voor de fijne reacties. Ik heb de foto's naar de kliniek gestuurd. Dr. Schietecatte wil me morgen zelf graag zIen. heb momenteel veel last van zwelling en warmte. het voelt alsof ik ieder moment uit mn vel spring. Branden prikken trekken. Morgen meer....

Oke, ben benieuwd!

Houd je ons op de hoogte?

xx

Hoi tulpje, was al benieuwd hoe het met je was... hoop dat je morgen de antwoorden krijgt en gerustgesteld wordt.. dikke kus!

Heb je foto's nu pas gezien er ziet er erg pijnlijk uit meid, dat blauwe had mijn schoonmoeder ook heel erg duurt lang voor dat weg trekt soms!

Je ene borst is vlg mij een stuk meer gezwollen ja, hoop voor je dat het snel minder word!

Wel fijn dat je morgen terrecht kunt hoop dat ie iets kan doen voor je,

Sterkte meid xxx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.