Jump to content

Wil een borstvergroting bij Bergman...stiekem

Laury

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik ben Laury, 24 jaar en woon op mijzelf met mijn zoontje van 5. Ik ben jong moeder geworden en ik had al geen geweldige borsten (cup a) maar na de zwangerschap waren ze nog platter geworden. Sinds dat ik moeder ben, dus sinds mijn 19e, droom ik al van mooiere borsten met meer ronding. Ik draag push up beha's om enigzins nog 'iets' bollings in mn shirt te tonen maar veel is het niet. En in de zomer is het al helemaal niks.

Vorig jaar ben ik samen met een beste vriendin naar Bergmankliniek gegaan. Gewoon voor een consultgesprek en even kijken wat hij mij adviseert. Dr de Blecourt vond het heel logisch dat ik dit wil, vooral vrouwen die zwanger zijn geweest en/of jong zijn maar de vrouwelijke vorm missen denken na over een borstvergroting. Ik was super blij dat hij mij begreep. En ook liet hij zien welke cup maat ik kan hebben (aangezien mijn borsten al wat uitgerekt zijn geweest door borstvoeding) en ik was alleen maar blij. Ik zou hetd irect willen. Maar had toen nog geen geld.

Nu ben ik een halfjaar/drie kwart jaar verder en heb geld gespaard voor een BV. Ik studeer dus hoef geen vrij te vragen van werk etc. Wel heb ik een zoontje en is dat even een ding wat ik moet regelen; oppas. Want hoe lang moet ik herstellen of kan ik niet zelfstandig voor mn kind zorgen na een operatie?

Verder dan dit: ik heb dit alleen aan mijn beste vriendin verteld.Mijn ouders zijn hier geen voorstander van en ik ben bang dat ze gaan zeggen dat het zonde is van mijn geld. Niet dat ik hele hoge schulden heb, maar ik snap wel dat zij gaan zeggen ga geld sparen voor een huis of iets nuttigers. Mijn moeder vindt dat die cosmetische dingen tegenwoordig wel te erg zijn. Ik vind dat er een grens daarvoor is, maar dan nog het is iemands eigen lichaam. Ik ben alleen bang dat als ik dit aan mijn moeder vertel ze er tegen in gaat en mij ervan wil weerhouden.... Dus blijft het een geheim.

Ik ehb bedacht dat zodra ik de datum van mn operatie weet, ik mn moeder ga vragen of zij een weekendje op mn zoontje wil passen. Dan zeg ik dat ik een weekendje bij een vriendin ga doorbrengen, gewoon voor de fun. Ik kan bij die vriendin dan twee dagen herstellen, ik geloof dat het ergste dan wel al voorbij is van de pijn.

Ik zit nu tussen een a en een b in en hoop na de operatie een gemiddelde c te hebben. Nu ben ik wel bang dat mn ouders dit gaan zien, vooral de eerste weken als het nog erg is opgezwollen. Ik hoop dat er hier mensen zijn die deze situatie hebben en die mij moed hiervoor in kunnen spreken of mij adviezen kunnen geven. Ik wil deze BV namelijk heel graag!!!

thanks alvast voor het lezen.

Sommige hebben langer pijn of kunnen langere tijd dingen niet doen , ik bvb had zelden pijn en kon na 4 dagen zowat alles terug alleen mag je het nog niet echt :)

Met een weekendje denk ik niet dat het zal lukken :s

Ik begrijp dat je het niet aan je mama wilt vertellen

Maar mss dat ze he toch zal begrijpen ? Als je zegt dat je he echt ongelukkig voelt hierdoor ?

Mama's zoals je weet willen niets liever dan dat hun kind gelukkig is he :)

Ik ben zelf mama van een zoontje

Moest mijn zoon later bvb beslissen om ik overdrijf nu maar het kan altijd ! Dat hij liever meisje zou zijn zou ik hem dat gunnen ik bedoel zolang hij gelukkig is .

Dit is nu wel overdreven maar ja :) ik heb bv gehad en eerlijk ? In kleding merk ik hier niet veel van :) ook omdat ik dus veel push up droeg :) en soms kipfiletjes in stak dus :)

Nu heb ik momenteel een D/e

Ben vandaag 19 dagen po

Hoop je hiermee wat info te hebben kunnen geven

Grtjs

Tja in mijn geval zou t kunnen maar ik zou het niet gokken en de eerste week hulp regelen. Je zoontje is natuurlijk 'al' 5 dus die kan wel het één en ander zelf, maar als het tegenvalt kun je de eerste week zelf amper iets. Dat lijkt me niet handig (douchen, koken, etc).

Hi Laury,

Tja dat is mogelijk voor je zeg! En ik zou er toch eerlijk over zijn en zeggen dat het Hoe keuze is en of ze je daarin willen steunen en bekoren met de zorg voor je zoontje. Ik ben moeder van een dochtertje van ruim 2,5 jaar en mij is door bergman geadviseerd 2 weken continu Hulp voor mijn dochtertje. Dit ivm complicaties. Stel dat er wat met je zoontje gebeurt pak je hem uit en reflex en dat kan voor ernstige complicaties zorgen vooral de eerste 2 weken. Je herstel duurt 6 weken voor je weer alles mag een dan heb ik het over het tikken van je kindje, armen boven je schouders rijken, stofzuigen noem maar op. Ik denk juist omdat je zelfstandig moeder bent (klinkt leuker dan alleenstaand ;)) juist die tijd niet zonder hulp van je ouders en/of vrienden kunt. Stel dat ze het daarna horen loopt het misschien nog verder uit de hand.

Zelf ben ik afgelopen maandag geopereerd Door bergman kliniek en ben ontzettend tevreden. Week ben ik vandaag pas weer voor het eerst de hele dag uit bed en is de pijn redelijk onder controle. Wel heb ik Hulp nodig met aankleden/douchen/haren wassen/koken.... wat ondersteuning in elk geval!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Succes en sterkte met je keuze!

Liefs

Guest Zomaariemand

Een geheim vind ik iets anders dan liegen... Als je je moeder inzet om op te passen, om zogenaamd een weekje weg te gaan??? Ik weet het niet... Stel je voor dat je complicaties hebt? Er lijken mij 2 opties mogelijk:

1. geheim: je zegt niks, maar je lost dan ook alles zelf op

2. vooralsnog niks zeggen, maar indien je je moeder inschakelt, op dat moment vertellen waarom

Maar dat is mijn persoonlijke mening, uiteraard moet je het helemaal zelf weten.

Ik was zelf ontzettend bang voor de reactie van mijn ouders, maar mijn ouders waren zo begripvol dat ik me achteraf schuldig voelde over het feit dat ik ze zo weinig credits had gegeven...

Succes!

Laura

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik snap dat jullie vooral vinden dat ik het moet vertellen. Maar het punt is; mijn ouders betalen mijn hbo studie ook. Ik zit nu in mijn laatste studiejaar en ik vweet zeker dat als ik ze vertel dat ik een BV wil, zij ook gaan zeggen "maar waar betaal je dat dan van? dat is toch hardstikke duur" en als ik dan zeg dat ik geld ervoor heb opgespaard zij dat raar zullen vinden omdat zij wel mijn collegegeld hebben betaald (boeken etc heb ik wel zelf betaald steeds). Ik weet het niet hoor... ik vind het echt lastig... ik wil niet dat ik later spijt heb dat ik het niet heb laten doen omdat mn ouders me hebben omgepraat door te zeggen dat het niet verstandig is en zonde is van mn geld...

Zeg tegen je ouders wat je hier typt. Dat je gewoon geld daarvoor opzij heb gezegd en dat je vraagt of ze je willen proberen te begrijpen, dit lost staat van je school en andere evt schulden. Jij wil je gewoon happy voelen!

Het enige wat ik me afvraag hierbij is eigenlijk: ga je nu je het stiekem wilt doen, voor een kleinere cupmaat dan wanneer je open kaart gespeeld zou hebben?

In dat geval zeg ik; niet doen. Daar ga je niet gelukkiger van worden. Naderhand zul je dan denken: shit zoveel geld voor dit resultaat... Had ik gewacht tot na mijn afstuderen, dan had ik de cupmaat kunnen nemen die ik eigenlijk wilde.

Maar, is dat niet zo, dan ben je natuurlijk niet verplicht iets aan je ouders te vertellen..

Realiseer je wel 1 ding.. De kans is klein dat je een complicatie krijgt... Maar stel dat je net tot die ene ongelukkige hoort... Wat dan?

Wel iets om ook ff over na te denken, denk ik :)

Dat is bij mij tenminste de reden geweest om het vooraf mijn zeer behoudende ouders te vertellen :P

Succes!!

Xx BB

2 dgn is erg kort.

Ik heb 2x een borstvergroting gehad en de eerste dagen is best pittig vond ik.

Geen idee of het kan maar ik zou zeker minimaal de eerste 5 dgn hulp proberen te regelen.

Gelukkig kan je zoontje zich zelf redelijk redden.

En over zien dat valt reuze mee.

Als je nu grote maximizers aan trekt is de overgang naar echt prima te doen.

Maar ik ben het wel echt met BB eens denk echt mega goed na over de maat.

Ik heb namelijk erg spijt gehad de eerste keer, vond ze veelte klein.

Heel veel succes met je beslissing!

Aah thanks meiden /dames! Voel me door jullie erg begrepen, geeft me een fijn gevoel. En bedankt voor je tip, 'moeder', ik zal idd goed gaan overwegen welke maat ik wil het is idd een groot bedrag en zonde als ik er achteraf toch een grotere maat voor had gewild. Ik ga 4 mei nog een X een gesprek aan met de pc van bergman kliniek en zal goed gaan vragen hoeveel dagen echte rust zonder kind om me heen ik nodig heb. Ik krijg m waarschijnlijk wel voor de borstspieren dus dat schijnt al een stuk minder pijnlijk te zijn.. Jullie horen nog van mij :) x

Hoi,

Mijn advies gewoon doen!

Tis jouw lichaam- en jij bepaalt zelf.

Jammer, dat jouw omgeving er moeilijk over doet. Ken het probleem. Maar uiteindelijk zullen ze jouw beslissing toch moeten respecteren.

Denk dat het later wel mee valt. Probeer gezeur te voorkomen. Ga er voor.

Je zult een blijer mens worden.. en dat is het allerbelangrijkste.

Heel veel suc6!

Be happy

Thanks Gotcha :D echt lief wat je schrijft... ik ben ook volwassen onderhand en ja het is mijn lichaam dus hoef eigenlijk ook geen verantwoording af te leggen tegen mn ouders..

Over 5 dagen heb ik mijn consultgesprek, eindelijk!! Ik zal meteen schrijven wat mijn besluit dan is geworden ;)

Goedemiddag allemaal!

Ik ben net terug van mijn 2e gesprek met Bergman Clinics. Het heeft me een heel stuk zekerder gemaakt, ik weet nu zeker dat ik dit wil. Dr Blecourt schat mijn prothesemaat in tussen de 250 en 300cc, een mooie gemiddelde C wordt het dan. Ik ga nog een afspraak plannen, verwacht ergens in juli de behandeling te plaatsen. Blecourt zei dat ik 3 dagen echt rust moet nemen en daarna alles wel rustig aan kan doen. Hij zei dat ik 6 weken een sportbeha moet dragen en dat ik ook 6 weken niet mag sporten, een week niet autorijden en een week niet fietsen, tenzij het effe op en neer naar de bakker is ofzo. Over dat ik een kind van 5 heb deed hij niet moeilijk. Als ik de eerste 3 dagen maar echt rust dan gaat het daarna wel goedkomen. :)) Ik ben helemaal blij. Ik kan haast niet wachten!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.