Ga naar inhoud

peetje : 3 maart 2015 : Dr. van der Lei : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hey meiden,

Even zo een paar ervaringen gevraagd.

Na hoeveel dagen voelden jullie je weer aardig fit?

Na hoeveel dagen/weken konden jullie je normale bezighrden weer oppakken? Zoals huishouden/autorijden.

En hoe gaat het met douchen mag dat de volgende dag al? En mag de bh dan even af?

Ik wordt morgen geopereerd dus de zenuwen beginnen te komen;)

Alvast thnx voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Spannend!

Ik denk dat elke pc een beetje zijn eigen richtlijnen heeft.

Euh fit? Hm voor mij waren de eerste dagen verschrikkelijk 3 dagen ongeveer daarna elke dag minder pijn.

Stofzuigen en dweilen mag pas na 6 weken ivm herhaaldelijke bewegingen.

Autorijden de meeste volgens mij na 2 weken ik mocht het na 1 week afgelopen vrijdag maar durfde nog niet. Ga het morgen maar ff proberen denk ik. Douchen mocht bij veel volgens mij ook al na 24 uur maar dan gewoon kort douchen en niet te warm. Ik mocht het na de eerste controle 6 dagen. De bh mag wel uit, anders wordt ie helemaal nat he :45:

Heel veel succes morgen.

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend voor je morgen de grote dag.

Ik ben vorige week dinsdag geopereerd. De ene borst heeft bijna geen pijn gedaan en de anders doet nog steeds enorm veel pijn.

Autorijden, stofzuigen ik kan dat nog niet hoor.

Ik mocht een dag na de operatie douchen. pleister niet te nat laten worden. Bh mag alleen uit indien noodzakelijk (bijv douchen).

Succes morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes!!

Vraag even wat jouw pc adviseert. Elke pc heeft een andere visie, en het is wel belangrijk dat je je houdt aan wat jouw pc adviseert :)

Sommigen mogen de dag erna douchen, maar anderen pas als de hechtingen verwijderd zijn..

Fit voelen is ook voor iedereen verschillend... Dat is een kwestie van hopen dat je snel fit bent hihi

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

spannend Peetje, ik lees met belangstelling jouw verhaal mee. Misschien heb je het er nu al op zitten. Ik moet over twee weken en tot nu toe heb ik mij bewust niet verdiept in dingen als pijn. Ik was gewoon zo blij dat ik dit eindelijk ging doen. Nu ga ik het toch wel spannend vinden. Hoor graag hoe het bij je is gegaan Veel succes

en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor jullie reacties!

Ik heb t achter de rug. Operatie is me 100% meegevallen, maar had er natuurlijk ook super veel zin in.

Ik mocht na 3u alweer naar huis. Was wel vreselijk duizelig.

De pijn valt me nu toch wel een beetje tegen. Stil zitten is prima, maar ik kan niet eens alleen overeind komen. Zal allemaal we normaal zijn en vanzelf over gaan :)

Ben ook bag dat de bh te strak zit en dat protheses dan te ver boven blijven zitten. Maar ik ben een behoorlijke doemdenker dus ook dat zal wel tussen mn oren zitten.

Ik ben heel erg benieuwd wanneer ik me weer een beetje fatsoenlijk kan bewegen.

Ben wel super blij met het resultaat. Niet te groot niet te klein ( voor zover ik dat nu kan zien)

liefs een happy me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik ben nu een week po en voel me nog steeds niet echt fit!

Gelukkig weinig pijn gehad maar ben wel snel moe en na enige inspanning (bijv douchen) moet ik altijd even bijkomen!,

Neem dus de tijd en wil niet te veel, te snel anders wordt je snel teruggefloten door je eigen lichaam!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Even zo een paar ervaringen gevraagd.

Na hoeveel dagen voelden jullie je weer aardig fit?

Na hoeveel dagen/weken konden jullie je normale bezighrden weer oppakken? Zoals huishouden/autorijden.

En hoe gaat het met douchen mag dat de volgende dag al? En mag de bh dan even af?

Ik wordt morgen geopereerd dus de zenuwen beginnen te komen;)

Alvast thnx voor jullie reacties!

ik had de eerste 5/6 dagen enorm veel pijn, maar voelde me pas fit na ongeveer 2 weken.. en daarna heb ik ook nog flink geklungeld moet ik zeggen maar dat kan liggen aan dat mn wondje nog niet dicht was.

normale bezigheden een aantal vanaf 2 weken, maar nu met bijna 12 weken zijn er nog dingen die niet gaan of voor veel pijn zorgen..

ik zat een week in het verband en mocht erg lang niet douchen, dus kan daar geen antwoord op geven en denk dat je het beste naar de adviezen van je pc daarmee kan luisteren :)

heel veel succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ik ben nu 3 dagen po en heb niet t idee dat t elke dag n beetje beter gaat. Hadden jullie dat wel?

Vooral t slapen is een drama. Ik werd vannacht om 4u wakker en had zo'n pijn en vreselijke last van mn rug. Snel een aspirine genomen. Normaal ligt mn pijngrens altijd heel hoog, maar nu..

En die bh.. Ik heb t idee dat ie veel te strak zit. Hij drukt op mn hechtingen en als ik m even losdoe is dat zooooo'n opluchting!! Of is dat normaal?

Hoor heel graag jullie ervaringen!!

Thnx alvast! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi peetje, iedereen ervaart het anders. Maar als ik mezelf vergelijk was de eerste wil het zwaarste,en als knelt. Komt ook door de zwelling! Niks om je zorgen over te maken. Na een week zal het elke dag iets beter gaan! Mocht het dan nog slechter gaan of de pijn is niet uit te houden, dan zou ik contact opnemen met dekliniek voor de zekerheid! Succes met je herstel! Ben je tevreden en blij met het eindresultaat? Ga ff bij je kijken in je galerij! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het normaal, maar hey ;) Je krijgt er wel een stel prachtboobs voor terug ;)

Over anderhalve week zijn jullie de pijn alweer vergeten :)

Ik lees hier dat iemand aspirine genomen heeft. Ik wil daar even bij opmerken dat aspirine bloedverdunnend is en eigenlijk niet de beste medicatie is voor na een operatie. Beter (en aan te bevelen) is het om paracetamol of dafalgan te nemen.

Dit even ter info :)

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal maar ik heb ook 1 nacht een andere bh aan gehad omdat de lekkere bh in de was zat. Nou die andere zatbdus veel te strak en dat merkte ik in eerste instantie niet. Maar werd s'nachts wakker met heel erg pijn in mijn rug. Dus kN wel daar aan liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas is dit normaal ik had de eerste 5 dagen ook niet het gevoel van elke dag een beetje beter... sterker nog 4e dag po ging ik door de grond van de pijn en de jeuk nu na anderhalve week gaat het elke dag wel beter ook het slapen op de rug gaat wel iets beter.

het is wat best boobie zegt straks ben je de pijn idd vergeten ha ha en geniet je ervan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hier even op aanhaken?

De eerste anderhalve week ontzettend veel pijn gehad. Nu gaat t overdag veel beter. Maar s'nachts niet. Als ik lig gaat t weer zo'n pijn doen.

Hoe slapen jullie. Op je rug maar dan? Lig je omhoog of plat? Wat is t advies? Wie heeft er tips voor mij? Ons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hier even op aanhaken?

De eerste anderhalve week ontzettend veel pijn gehad. Nu gaat t overdag veel beter. Maar s'nachts niet. Als ik lig gaat t weer zo'n pijn doen.

Hoe slapen jullie. Op je rug maar dan? Lig je omhoog of plat? Wat is t advies? Wie heeft er tips voor mij? Ons?

Veel kussens! Haha :)

Ik had er 2 bij mijn rug/nek, zodat je niet helemaal plat ligt, maar een beetje schuin omhoog. Als ik helemaal plat lag had ik ook veel pijn en druk op mijn borst, maar door wat schuiner te liggen had ik daar minder last van en het is ook makkelijker opstaan 's ochtends.

Als je last van je rug krijgt omdat je niet gewend bent om op je rug te slapen kan ik je ook aanraden een kussen onder je knieën te stoppen, dat helpt ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij MAG je na een week oprje zij slapen.

Ik ben vandaag precies een week po, maar dat kan ik echt nog niet. Denk dan wanneer het voor jezelf geen pijn meer doet. Wat verlang ik daar naar! Eindelijk weer eens meer dan 5uurtjes slaap......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ava zegt, heel veel kussens! Ik ben vandaag 4 dagen po en slaap best oké. Ja tuurlijk het is niet geweldig want ik was ook een echt zijslaper, maar savonds bouwt m'n vriend mij helemaal in met kussens.

1 groot stevig kussen van de bank. 1 kussen in m'n rug, een kussen voor achter m'n hoofd, kussens waar m'n armen op rusten. En een Voedingskussen onder m'n benen. Nou dan kan ik geen kant op maar ik slaap toch naar omstandigheden wel prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het idee dat m'n bh veel te strak zit sinds gisteren, ook drukt de elastiek op de linkse hechting, en m'n rug blijft zeer doen. Ik heb zojuist dezelfde bh in M besteld op de site van online care, mss dat een maatje groter alle mankementjes wel oplost. Lopen jullie trouwens ook zo krom? Ik dacht voor de operatie dat ik nooit met rechte schouders liep, maar nu hahaha ik lijk wel de klokkenluider, zo'n bolle rug hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.