Ga naar inhoud

Inkapseling? Complicatie deel twee sinds een jaar..


Qiri_1990

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ik heb me vorig jaar in februari een nieuw paar borsten aangeschaft. Aanvankelijk was ik er superhappy mee (eindelijk die tieten!).

Eind april kreeg ik echter een vetnecrose in mijn linkerborst.. De PC zelf had dit in die mate nog nooit meegemaakt. Gedurende 3 weken liep de vloeistof letterlijk uit mn borsten en ging mn litteken telkens terug open wanneer het vocht een blein vormde op die zwakke plek. Omdat dit door de PC opgevolgd werd, kon ik kort voor de zomer onder plaatselijke verdoving 'schoongemaakt' (litteken open, stukje weefsel weggesneden en wonde proper gemaakt).

De genezing van deze tweede operatie was erg pijnlijk waardoor ik op een bepaald moment ff gedacht heb 'haal ze eruit!'. (Gelukkig niet gedaan hoor :) )..

Uiteindelijk is dit genezen maar zit ik wel met een extra groot en opvallend litteken aan mn linkerkant..

Door deze complicatie ben ik ook bang geworden om mijn sport terug deftig op te nemen. Ik deed voor de BV aan fitness en rij paard.

Het laatste jaar durf ik mezelf daardoor ook absoluut niet meer teveel pushen, vooral met fitnessen.

Sinds kort ben ik toch opnieuw beginnen lopen. Mn tieten deden dan soms wel pijn maar ik dacht aanvankelijk dat ik er geen kwaad mee deed. Na een jaar zou dat toch echt wel mogen..

Nu merk ik sinds een week dat mijn rechterborst (de 'sterke' van de twee), harder is dan de ander. Onder mn tepel lijkt de huid ook iets anders (donkerder, roder, kan het niet echt benoemen). Ik heb géén idee of het sporten ermee te maken heeft maar dat is het enige wat er anders is dan het laatste jaar waarin ik niets gemerkt heb aan die borst..

De linkerborst voel lekker zacht en normaal terwijl de andere kant dikker, harder maar nog wel rond is. Ik kan niet zeggen dat het echt pijn doet maar als ik bvb. aan de zijkant duw dan lijkt het een blauwe plek.. Je ziet ook echt het verschil van grootte tussen beide.

Ik begin me er nu meer en meer op te focussen en vrees dat ik misschien weer onder het mes moet.

Ik zal er vandaag nog foto's van uploaden zodat jullie je mening kunnen geven.

Zijn er mensen die hier (jammer genoeg) ook ervaring mee hebben?

Er staat op het net zoveel te lezen dat ik niet meer weet wat te verwachten. :mellow:

Is die operatie voor kapselverwijdering te vergelijken met de normale borstvergroting?

Zit ik dan binnenkort met twee grote littekens?

Wat zijn de kosten hiervan?

Zal ik dan ooit wel kunnen sporten (als het daaraan ligt)?

Er spookt vanalles door mn hoofd..

Ik maak morgen zo snel mogelijk een afspraak bij de PC maar ik maak me nu al de hele tijd zorgen en vraag me af of iemand me hierin wat wegwijs kan maken..

Alle info is welkom!

Bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik 3 weken geleden opnieuw onder het mes gegaan ivm teveel kapsel in 1 borst.

Ik had er veel pijn aan en hij werd steeds harder en hoger. De kosten worden gerekend als een wissel. Bij mij dan. Het herstel is hetzelfde als bij een vergroting. De prothese kan niet zoveel hergebruikt worden.

Sporten heeft er niks mee te maken, je lokt het niet zelf uit. Als je het hebt heeft het misschien met de complicaties te maken gehad of gewoon pure pech.

Het litteken wordt opnieuw gebruikt, geen extra litteken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Heb net je foto's bekeken en vooral op basis van de zij foto denk ik idd dat het inkapseling is helaas.

Ik heb het zelf ook (voor foto's moet je me even toevoegen), wel nog iets erger.

Donderdag krijg ik een prothesewissel en wordt het kapsel verwijderd. Hoe dat is kan ik je dus nog niet vertellen. Ik ga daarnaast van op de spier naar dual plane dus qua beleving sowieso al niet te vergelijken.

De kosten worden, indien het graad 3 of 4 is, vergoed. Dat moet je pc dan aangeven.

De protheses moet ik overigens wel zelf betalen.

Een vraagje aan jou; hoeveel cc heb jij? En wat is je postuur? Vind ze verder erg mooi!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik 3 weken geleden opnieuw onder het mes gegaan ivm teveel kapsel in 1 borst.

Ik had er veel pijn aan en hij werd steeds harder en hoger. De kosten worden gerekend als een wissel. Bij mij dan. Het herstel is hetzelfde als bij een vergroting. De prothese kan niet zoveel hergebruikt worden.

Sporten heeft er niks mee te maken, je lokt het niet zelf uit. Als je het hebt heeft het misschien met de complicaties te maken gehad of gewoon pure pech.

Het litteken wordt opnieuw gebruikt, geen extra litteken dus.

Bedankt voor de info, jammer dat je ermee te maken kreeg natuurlijk..

Bij mij doet het niet echt pijn maar als ik eraan voel dan lijkt het alsof ik een blauwe plek heb aan de zijkant van mn borst..

Hij staat ook al wel wat hoger dan de ander maar ik hoop dat het daarbij kan blijven.

Ik hoop dat de PC me morgen zijn mening geeft op verder verloop van dit voorval.

Bedankt voor je reactie!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Heb net je foto's bekeken en vooral op basis van de zij foto denk ik idd dat het inkapseling is helaas.

Ik heb het zelf ook (voor foto's moet je me even toevoegen), wel nog iets erger.

Donderdag krijg ik een prothesewissel en wordt het kapsel verwijderd. Hoe dat is kan ik je dus nog niet vertellen. Ik ga daarnaast van op de spier naar dual plane dus qua beleving sowieso al niet te vergelijken.

De kosten worden, indien het graad 3 of 4 is, vergoed. Dat moet je pc dan aangeven.

De protheses moet ik overigens wel zelf betalen.

Een vraagje aan jou; hoeveel cc heb jij? En wat is je postuur? Vind ze verder erg mooi!

X

Hoi,

Jammer te horen dat ook jij ervoor onder het mes moet. Ik verwacht me er intussen ook al aan. Kwestie van voorbereid te zijn :)..

Qua graad van inkapseling hoop ik morgen wel iets meer te weten. Het valt me nu pas op hoeveel mensen hier last van hebben.

De PC had mijn vorige complicatie nog nooit zo erg meegemaakt en nu sta ik er weer..

Om op je vraag te antwoorden; ik ben nogal een kleintje (1.58m) met smalle schouders en brede heupen. Weeg ongeveer 58 kg. Heb 300cc van Mentor onder de spier laten plaatsen (ronde prothese).

Ook jij bedankt voor de reactie! Het doet me goed om de meningen en ervaring te lezen..

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Intussen heb ik contact gehad met mn chirurg.

Hij zei me dat het er niet uitzag als een inkapseling maar hij dacht dat het eerder ging om een ontsteking van de klieren of vocht dat niet weg kan.

Ik moest een echo laten nemen en uit voorzorg starten met ontstekingsremmers.

Er zou zeker geen operatie aan te pas moeten komen. (ik opgelucht)

Bij de echo bleek het effectief te gaan over vocht dat waarschijnlijk niet weg kan na een vetnecrose..

Het vocht zit tussen mn prothese en mijn eigen weefsel en irriteert waardoor ik zo'n dikke en harde borst krijg.

Het zal er met een spuit tussenuit gehaald worden dinsdag waardoor de zwelling meteen zal afnemen.

De chirurg schetste het als een kleine ingreep maar ik weet niet goed hoe het zal verlopen / hoe pijnlijk het zal zijn..

Keep u posted :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen heb ik contact gehad met mn chirurg.

Hij zei me dat het er niet uitzag als een inkapseling maar hij dacht dat het eerder ging om een ontsteking van de klieren of vocht dat niet weg kan.

Ik moest een echo laten nemen en uit voorzorg starten met ontstekingsremmers.

Er zou zeker geen operatie aan te pas moeten komen. (ik opgelucht)

Bij de echo bleek het effectief te gaan over vocht dat waarschijnlijk niet weg kan na een vetnecrose..

Het vocht zit tussen mn prothese en mijn eigen weefsel en irriteert waardoor ik zo'n dikke en harde borst krijg.

Het zal er met een spuit tussenuit gehaald worden dinsdag waardoor de zwelling meteen zal afnemen.

De chirurg schetste het als een kleine ingreep maar ik weet niet goed hoe het zal verlopen / hoe pijnlijk het zal zijn..

Keep u posted :)

Hoe is de ingreep verlopen ik hoop dat het mee gevallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.