Ga naar inhoud

Wie heeft Monobloc Hydrogel VOOR de spier (en geen plooien)?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 7 november 2014 Monobloc Hydrogel implantaten dual plane geplaatst. Voor het zicht zijn ze erg mooi, echter ik stoor me onwijs aan het feit dat ze zo hard worden bij het aanspannen van de borstspieren, met name de rechter (links valt wel mee) en dat ik dan het implantaat onder die spier voel (alsof hij wordt gesqueezed, heel raar gevoel). Ik vind het ook erg onnatuurlijk en onprettig aanvoelen. Terwijl in ontspannen toestand ze heerlijk zacht zijn. Maar dat hard worden (en zelfs vervormen, die rechter) bij het aanspannen irriteert me mateloos.

Ze zijn dual plane geplaatst omdat volgens dr. Nio de kans op rimpeling/plooivorming bij deze implantaten op termijn (na een paar jaar dus) groter is, want dan worden ze wat wateriger. Maar het liefst zou ik ze op de spier hebben, omdat dat volgens mij de enige oplossing is voor bovenstaand probleem. Echter ik zit ook weer niet op rimpels te wachten. Nu zit de bovenkant achter de spier en de onderkant ervoor. Aan de onderkant voelt het wel wat bobbelig. Ik ben heel benieuwd of dat ook aan de bovenkant zo aan zou voelen, mochten ze voor de spier zitten.

Dus mijn vraag is, heeft iemand Monobloc Hydrogel implantaten VOOR de spier, en bij voorkeur al een aantal jaren? En hoe voelt het aan? Geen voelbare rimpels/plooien?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Up!

Ik had al niet op veel reacties gerekend hoor, en bovendien is het waarschijnlijk ook zo dat vrouwen langer dan een aantal maanden PO hier niet meer (dagelijks) zitten. Maar ik wacht rustig af :)

Ik ben ook wel benieuwd naar andere dames met Hydrogel die ze dual plane hebben net als ik, of jullie je ook zo storen aan het bewegen/hard worden van de prothese als je je borstspieren aanspant. Of is dat alleen bij mij? Rechts vervormt ook echt. Hebben jullie dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Suus, schrik wel een beetje. Ik ben over 3 weken aan de beurt. Ook de Monobloc dual plane. Maar dan 480cc.

Heb ook heel lang getwijfeld voor of achter de spier. Kappel was voor voor de spier. Alleen kan ik dan niet zo groot. Ik vind 480cc echt een mooie maat. Voor de spier kan bij mij ook (genoeg weefsel), alleen Nio zei geen garanties te kunnen geven op rimpeling. Maar wat ik me nu afvraag; wat is erger nadien, de eventuele rimpeling (bij voor de spier) of dat ze bij aanspanning hard worden en vervormen (bij dual plane).

Pfff, ik ga nu ook twijfelen wat te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik Wicked! Vandaar mijn vraag, hebben anderen dit ook zo? Want bij mij zit er al verschil in tussen links en rechts. Als ze allebei zo reageerden als links, zou het een stuk minder "erg" zijn. Dat is nog acceptabel. Maar rechts wordt echt keihard, volgens Nio komt dat doordat mijn rechter borstspier veel sterker en strakker is. Ik weet het niet. Volgens mij zit het implantaat aan de rechterkant iets verder naar rechts ten opzichte van die aan de linkerkant, en zit die daardoor verder achter de spier dan links. Of misschien is links soepeler doordat ik links gewoonweg meer eigen weefsel heb dan rechts. Hoe dan ook, rechts voelt akelig aan, vooral als ik de "push up" beweging maak, brrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ook een ander topic ga aanmaken, over dual plane plaatsing en gevoel bij aanspannen borstspier. Denk dat ik dan meer reacties krijg, want er zijn wel heel veel dames die dual plane hebben tenslotte. Dat hoeft niet per se over Hydrogel te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...
Op Friday, April 10, 2015 om 10:01 zei Wicked78:

Jeetje Suus, schrik wel een beetje. Ik ben over 3 weken aan de beurt. Ook de Monobloc dual plane. Maar dan 480cc.

Heb ook heel lang getwijfeld voor of achter de spier. Kappel was voor voor de spier. Alleen kan ik dan niet zo groot. Ik vind 480cc echt een mooie maat. Voor de spier kan bij mij ook (genoeg weefsel), alleen Nio zei geen garanties te kunnen geven op rimpeling. Maar wat ik me nu afvraag; wat is erger nadien, de eventuele rimpeling (bij voor de spier) of dat ze bij aanspanning hard worden en vervormen (bij dual plane).

Pfff, ik ga nu ook twijfelen wat te doen...

Wat heb jij uiteindelijk gekozen wicked? Dp of voor de spier? En hoe is het resultaat ten opzichte van rimpeling of juist zulke verharding nu dat je ze al even hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Jo84:

Wat heb jij uiteindelijk gekozen wicked? Dp of voor de spier? En hoe is het resultaat ten opzichte van rimpeling of juist zulke verharding nu dat je ze al even hebt?

Kijk ff onder haar bericht, daar staat haar 'handtekening'
Daarin staat dat ze dual plane heeft :);) 

Haar foto's staan trouwens openbaar, die van 3 maanden po.. Weet niet of je die gezien hebt?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet meer whaha...krijg vierkante ogen van al dat gezoek :rolleyes: zoveel informatie... ik geloof dat ik de foto's gezien heb indd. Maar dat van de plaatsing wist ik nog niet. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik wilde nog even een stukje tekst plakken van de website van Dokter Visser over rimpelvorming: Ook een siliconen prothese plooit of rimpelt bij soepele borsten in staande of zittende houding en die zijn, bij plaatsing op de grote borstspier bij dunne bedekking, dan zichtbaar.

 

Dit betekent voor mij dat dit dus niet een nadeel is van de monobloc hydrogel, maar een feit bij plaatsing op de spier bij dunne bedekking bij élke prothese.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jenny:

Ik wilde nog even een stukje tekst plakken van de website van Dokter Visser over rimpelvorming: Ook een siliconen prothese plooit of rimpelt bij soepele borsten in staande of zittende houding en die zijn, bij plaatsing op de grote borstspier bij dunne bedekking, dan zichtbaar.

 

Dit betekent voor mij dat dit dus niet een nadeel is van de monobloc hydrogel, maar een feit bij plaatsing op de spier bij dunne bedekking bij élke prothese.

Dit klopt wel, maar zou je ook kunnen nuanceren..
De hydrogel is dunner dan de siliconengel. Hoe dunner een vloeistof, hoe dunner de rimpels en hoe meer rimpelvorming er kan ontstaan. Hoe dikker de gel, hoe dikker de rimpels en hoe minder rimpels.
De rimpels bij een dunnere gel zijn sneller zichtbaar, zeker bij een dunne huid. Vandaar dat bijvoorbeeld het merk Mentor, 3 verschillende cohesiviteiten ontwikkeld heeft. De cohesive 2 is dan de betere optie voor meiden met een dunnere huid.
Vandaar dat de hydrogel vaak sneller achter de spier geplaatst wordt, om wat meer bedekking te hebben.

Ik wil daarmee absoluut de hydrogel niet afkraken, want ik vind dat iedereen dit gewoon zelf moet kunnen kiezen, maar wel met achtergrond informatie, die niet enkel 1 kant op gekleurd is :) Visser is een voorstander van hydrogel, en zal dit dus altijd in het positieve nuanceren. Het is ook goed om naar de andere kant te kijken, toch?

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te weten, ik dacht juist overal te lezen dat hydrogel stugger/dikker is dan siliconen. Ik wist niet van de verschillende soorten cohesieve prothesen en de invloed van dikkere/dunnere inhoud.

Duidelijker nu : )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben ook zeer benieuwd na het lezen van deze discussie hoe het mij gaat uitvallen qua rimpelvorming. Ik krijg 28 augustus 400CC monobloc hydrogel voor de spier. Ik ben 167cm en weeg momenteel 67/68 kg. Echter heb ik op 11 januari mijn eerste intakegesprek gehad met dokter Visser en woog toen nog (schaam schaam:blush:) rond de 70 kg.  Ben sowieso benieuwd of het nu (na 2kg afgevallen te zijn) nog steeds voor de spier kan. Ik heb 13 juli nog een tweede gesprek, dus dan hoop ik meer te weten. Rimpelvorming is iets wat ik sowieso steeds meer teruglees. Ik meen uit een ander topic begrepen te hebben dat het niet alleen te maken heeft met het merk/type prothese maar ook met de maat. Er zijn ook chirurgen die op verzoek van patiënten een grotere prothese gebruiken dan de ruimte in de borst/achter de spier eigenlijk toelaat. Hierdoor wordt de prothese als het ware meer samen geduwd met rimpelvorming tot gevolg. Ik weet niet of iemand hier meer van weet toevallig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎12‎-‎5‎-‎2017 om 16:32 zei Newbie90:

Er zijn ook chirurgen die op verzoek van patiënten een grotere prothese gebruiken dan de ruimte in de borst/achter de spier eigenlijk toelaat. Hierdoor wordt de prothese als het ware meer samen geduwd met rimpelvorming tot gevolg. Ik weet niet of iemand hier meer van weet toevallig? 

Wat wil je daar over weten?

Als de prothese breder dan de eigen borstbreedte wordt, dan krijg je eerder kans op een neppere look.
Als de pocket goed gemaakt wordt, zou die niet te krap moeten zijn voor de prothese.. Dus sorry :) Snap niet helemaal wat je bedoelt en dus weten wilt :)

Leg me maar ff uit, dan wil ik best eens mee denken.. Kan niet beloven of ik een antwoord erop heb

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 13-5-2017 om 21:45 zei best_boobie:

Wat wil je daar over weten?

Als de prothese breder dan de eigen borstbreedte wordt, dan krijg je eerder kans op een neppere look.
Als de pocket goed gemaakt wordt, zou die niet te krap moeten zijn voor de prothese.. Dus sorry :) Snap niet helemaal wat je bedoelt en dus weten wilt :)

Leg me maar ff uit, dan wil ik best eens mee denken.. Kan niet beloven of ik een antwoord erop heb

 

xx

Sorry voor mijn late reactie, het is nogal hectisch op het werk momenteel met al die vakanties haha :P .... Helaas kreeg ik het artikel waarin het een en ander stond over plooivorming niet meer gevonden, zul je altijd zien als je het nog nodig hebt :( .... Ik meende dat erin beschreven stond dat als een chirurg niet kiest voor een maat prothese die goed bij de pocket past, de kans op rimpelvorming ook wordt vergroot. Kiest de chirurg voor een te kleine prothese (of wordt de pocket te groot gemaakt), dan gaat de prothese als het ware wat zweven binnen deze ruimte. Het omhulsel van de prothese krijgt dan niet genoeg steun, waardoor rimpelvorming eerder zichtbaar zal zijn. Datzelfde effect zou ook ontstaan als een pocket wordt gevuld met een te grote prothese. De prothese wordt er dan als het ware "ingepropt" wat behalve een nep effect ook de kans op rimpelvorming vergroot. De prothese gaat zich vormen naar de ruimte die hij  krijgt. Door de te krappe ruimte, gaat de prothese zich middels rimpelvorming "kleiner" maken. In dat artikel stond het zo duidelijk uitgelegd. Jammer dat ik het zo gauw niet krijg gevonden. Als ik het nog tegenkom, dan zal ik het eens posten :) ... Nog een andere vraag, waarop je misschien wel antwoord weet. Ik krijg zoals het er nu naar uitziet monobloc hydrogel 400cc. In een tabel had gelezen dat deze prothese een projectie heeft van 4cm en 12cm breed is, klopt dit dat jij weet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Newbie90:

Sorry voor mijn late reactie, het is nogal hectisch op het werk momenteel met al die vakanties haha :P .... Helaas kreeg ik het artikel waarin het een en ander stond over plooivorming niet meer gevonden, zul je altijd zien als je het nog nodig hebt :( .... Ik meende dat erin beschreven stond dat als een chirurg niet kiest voor een maat prothese die goed bij de pocket past, de kans op rimpelvorming ook wordt vergroot. Kiest de chirurg voor een te kleine prothese (of wordt de pocket te groot gemaakt), dan gaat de prothese als het ware wat zweven binnen deze ruimte. Het omhulsel van de prothese krijgt dan niet genoeg steun, waardoor rimpelvorming eerder zichtbaar zal zijn. Datzelfde effect zou ook ontstaan als een pocket wordt gevuld met een te grote prothese. De prothese wordt er dan als het ware "ingepropt" wat behalve een nep effect ook de kans op rimpelvorming vergroot. De prothese gaat zich vormen naar de ruimte die hij  krijgt. Door de te krappe ruimte, gaat de prothese zich middels rimpelvorming "kleiner" maken. In dat artikel stond het zo duidelijk uitgelegd. Jammer dat ik het zo gauw niet krijg gevonden. Als ik het nog tegenkom, dan zal ik het eens posten :) ... Nog een andere vraag, waarop je misschien wel antwoord weet. Ik krijg zoals het er nu naar uitziet monobloc hydrogel 400cc. In een tabel had gelezen dat deze prothese een projectie heeft van 4cm en 12cm breed is, klopt dit dat jij weet? 

Klopt helemaal wat je zegt hoor!
Een te grote en een te kleine pocket, zijn allebei niet goed voor hoe de prothese zich gedraagt. RImpelvorming ontstaat dan sneller dan wanneer je een pc hebt die netjes te werk gaat. Daarom staat er eigenlijk ook een bepaalde tijd waarin een borstvergroting gedaan wordt. Helaas zijn er klinieken waar het wat lopende band werk is, en de pc dus sneller moet werken en dus ook wel slordiger werk af kan leveren.

 

Zover ik weet is de 400 cc monobloc hydrogel 12,5 cm breed met een projectie van 4,3 cm.

xxx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
4 uur geleden zei Donny:

Zelf ben ik ook 1.68 en weeg 68 kilo

nio raadde mij 320 cc aan voor de minste kans op rimpeling.

voor de spier wordt het geplaatst. Heb nu een 80 B

Ik krijg nu 370 voor de spier, keek een stuk natuurlijker dan de 400 die dr Visser eerst wilde plaatsen. Ben benieuwd, over 2 weekjes is het zover :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend zeg, wordt nu echt de daagjes aftellen.

ik zag dat senorita 370 voor de spier heeft, en dat zeg er heel mooi uit maar ik denk dat zij van zichzelf al grotere borsten had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg nog bericht van dr kappel dat de consulten in Utrecht nog niet kunnen plaatsvinden omdat er eerst iets met de ok moet gebeuren. Dan blijft mijn enige optie Nio. Zwolle is voor mij te ver weg en nio heb ik vorige week al consult gehad, mijn vakantie is al gepland in oktober dus ik moet nog circa 8 weekjes aftellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Donny:

Spannend zeg, wordt nu echt de daagjes aftellen.

ik zag dat senorita 370 voor de spier heeft, en dat zeg er heel mooi uit maar ik denk dat zij van zichzelf al grotere borsten had.

Ik zal haar een toevoegen en vragen of ik in haar album mag kijken. Ik heb wel relatief stevig bindweefsel, dit zou mijn geluk zijn. Normaal plaatst dr. Visser niet zo gauw voor de spier ivm rimpelvorming, dus ik vertrouw erop dat ze weet wat ze doet (haha althans dat probeer ik al is dat door de zenuwen soms wat lastig als controlefreak :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Donny:

Kreeg nog bericht van dr kappel dat de consulten in Utrecht nog niet kunnen plaatsvinden omdat er eerst iets met de ok moet gebeuren. Dan blijft mijn enige optie Nio. Zwolle is voor mij te ver weg en nio heb ik vorige week al consult gehad, mijn vakantie is al gepland in oktober dus ik moet nog circa 8 weekjes aftellen

Spannend, veel succes! Is dr. Kappel al van de zwarte lijst af? Dat wist ik niet :) Toen ik in januari aan het oriënteren was (kon er toen een paar in de omgeving vinden die met monobloc werken en ik wilde het liefst een vrouwelijke arts), stond dr kappel nog op de zwarte lijst. Ik weet niet precies waarom eigenlijk. Nio heeft ook mee resultaten als ik dat van sommige dames hier terug zie :D veel succes alvast met aftellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lees ik hier op het forum ook beel berichten dat wanneer het achter de spier of dp wordt geplaatst er veel zijn die bij aanspannen hele rare deuken krijgen en zelfs tepels die intrekken.

dat had ik ook bij mijn vorige dus nu mag het echt alleen op de spier van mij maar ben ook een beetje bang voor rimpel, dus ga ik echt uit van nio,s advies niet meer dan 320 cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Donny:

Toch lees ik hier op het forum ook beel berichten dat wanneer het achter de spier of dp wordt geplaatst er veel zijn die bij aanspannen hele rare deuken krijgen en zelfs tepels die intrekken.

dat had ik ook bij mijn vorige dus nu mag het echt alleen op de spier van mij maar ben ook een beetje bang voor rimpel, dus ga ik echt uit van nio,s advies niet meer dan 320 cc.

Je moet doen waar jij jezelf het best bij voelt. Achter de spier werd mij afgeraden vanwege het werk wat ik doe. Werk als verpleegkundige in de thuiszorg en ben nogal vaak bezig met mensen tillen en vaak sta ik in onmogelijke houdingen te werken. Juist omdat ik veel vanuit mijn schouders en armen werk (en daarmee de borstspieren best belast), werd dit mij afgeraden. Enkele meiden hier die veel sporten (dingen als kick-boksen enz) wordt het om diezelfde reden ook weleens afgeraden. De spieren zijn dan te getraind en komen te strak om de prothese te liggen met alle gevolgen van dien ;) ... ach alles heeft zijn voor en nadelen en ik ben me daar goed bewust van. Aan de ene kant heb ik zoiets van het moet mooi en natuurlijk netjes afgewerkt zijn, maar aan de andere kant als ik nu in de spiegel kijk word ik zo onzeker van de maat. Ik ga je volgen als je het goed vind, ben benieuwd hoe het je vergaat straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.