Ga naar inhoud

van rond naar anatomisch


Aanbevolen berichten

hey

ik heb drie jaar geleden een borstvergroting gehad. Ik heb toen de raad van de dokter opgevolgd en voor rond gegaan.

Ik zou veel liever een natuurlijker resultaat hebben en denk dat met anatomische prothese ik een beter resultaat kan verkrijgen.

Is het mogelijk om van rond naar anatomisch te gaan? en wat zijn eventuele nadelen?

het zou me al verder helpen moest iemand hier mij wat meer over kunnen vertellen.

grtjes

muva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Om van rond naar anatomisch te gaan, zou ik zeker aanraden om bij een pc te gaan, die heel vaak anatomische prothesen plaatst.. Het is namelijk zo, dat een pocket voor een ronde prothese, minder secuur gemaakt hoeft te worden, dan een pocket voor een anatomische prothese.. Een anatomische prothese plaatsen, in een pocket die eerst voor een ronde prothese gefunctioneerd heeft, kan dus het nadeel hebben, dat de anatomische prohtese niet goed past (vanwege de andere vorm, (hoogte en breedte) ook al zou je de prohtese groter en breder nemen.. Er blijft dan ruimte over, omdat hij gewoon niet rond is) en dat de anatomische prothese dan eerder gaat draaien..

Je hebt twee opties in dit geval (heb ik me laten vertellen door dr. van der Weij, van Boerhaave, toen ik zelf daar was voor een second opinion. Hij plaatst trouwens veel anatomische prothesen)

De eerste is: plaatsing achter de spier (als je ze nu voor de spier hebt) of juist voor de spier, als je ze nu achter de spier of dual plane hebt.

Op die manier kan er een nieuwe pocket gemaakt worden, die wel goed afgestemd is op de afmetingen van je nieuwe prohtese.

Optie twee is een prothese die snel vastgroeid. Hierbij denk je aan een prothese, met een Polyurethaan laagje aan de buitenkant. Deze worden echter niet door veel artsen gebruikt. Echter, als je googelt, kom je ze wel tegen.. Je hebt ze van twee merken: van Polytech, en van Silimed.

Mag ik vragen waar je je prothesen nu geplaatst hebt? Voor of achter de spier? En welk profile heb je destijds gekregen? Misschien dat dat ook nog wel een rol kan spelen, bij hoe het er nu uitziet bij jou.

Heel veen succes met je zoektocht!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

bedankt voor uw reactie!

mijn prothesen zijn voor de spier geplaatst en heb medium profile. Er werd destijds maar 200 cc geplaatst omdat er geen plaats was voor meer.

Hij zij me na een tijdje ga je terug meer ruimte hebben voor een grotere maat.

Denk je dat het mogelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.