Ga naar inhoud

Gea38 : april 2015 : Dr. Keuter : MUMC Maastricht


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb de laatste dagen echt wat gehad aan dit forum. Ik dacht, ik voeg mijn ervaring eraan toe. Ik heb vorige week een borstverkleining gehad in het Maastricht's Academisch Ziekenhuis. Omdat ik een 85F had, is het vergoed door mijn zorgverzekering. Ik ben de laatste jaren gestaag afgevallen; ik heb eerder een 100H gehad. Ik weeg nu rond de 77 kilo en ben licht genoeg om in aanmerking te komen voor een verkleining (bmi onder 30, mijn bmi is 27en nog wat). Anders had ik de operatie tien jaar eerder gedaan.

Voor mijn gevoel zijn mijn borsten altijd groot en zwaar geweest. De laatste jaren zijn ze wel gaan zakken dor de vermagering, dus bij de borstverkleining was ook een lift nodig omdat er veel huid over was. Ik had daar zelf niet bij stil gestaan, maar dat was de conclusie van de artsen. Het hele proces duurde wel even omdat het MUMC voor deze operatie een wachttijd van 3 maanden hanteert (officieel 14 weken). Mijn huisarts had het in eerste instantie afgeraden, maar dat is een homeopatische, dus die zijn er sowiso niet echt in thuis of voorstander van. Dus met wat spanning heb ik in november een afspraak gemaakt met het MUMC om te kijken of ik in aanmerking kom voor een bv vergoed door de verzekering. Het gesprek viel me reuze mee; binnen tien minuten waren we door de vragen en bekeek ze mijn borsten. Ze was er snel uit en nam een foto. Na een paar weken kreeg ik de brief van de verzekering. En heb ik gebeld om op de wachtlijst te komen.

Ik ben altijd te zwaar geweest en mijn borsten zijn daarbij altijd erg groot geweest. Als ik een beha aan had, viel het niet zo op dat ze zo groot en zwaar waren, maar zonder bh zakten ze gewoon weg. Het voelde alsof ik met twee suikerzakken rond liep. Ik wijt mijn spanningshoofdpijn die ik al meer dan tien jaar heb, aan mijn borsten. Spanningshoofdpijn komt van krom lopen.

Dus begin januari stond ik op de wachtlijst voor de operatie. De site van het MUMC geeft aan dat de wachttijd ongeveer 14 weken is. Meer konden ze me niet vertellen tot drie weken voor de operatie. Toen kreeg ik een brief met de datum voor de opname. In de tussentijd een gesprek voor de anesthesie gehad en een telefonisch consult alsmede op de verpleegafdeling geweest. Wel wist ik nog steeds niet wie me ging opereren.

De operatie is heel goed verlopen en gedaan door de arts Dr. Keunter. Hij was heel vriendelijk en had op de dag van de opname uitgetekend op mijn borsten hoe hij ging snijden en uitgelegd waarom ze die operatie hadden gekozen. Ik moest er om 7.15 zijn; we hadden eerst een gesprek met de chirurg (mijn moeder was mee) en ik was als tweede aan de beurt rond half elf.

Ik dacht in eerste instantie dat de operatie ongeveer twee en half uur ging duren. Maar in totaal was ik tussen half elf en half drie in de operatiekamer (wat ik me kan herinneren). Een deel ervan is voorbereiding en wakker maken. Maar hij was behoorlijk wat tijd kwijt aan mijn borsten. Er is ook best veel af; ze zijn nu compleet anders. Ik heb nog een uur op de recovery gelegen omdat ik een gevoel van pijn had in mijn rechterborst (op een schaal van 10, een 4-5). Om vier uur lag ik op de verpleegafdeling waar ik om 10 uur was vertrokken.

De rest van de dag en nacht werden we goed verzorgd op de kamer; we lagen er met vier op. Ik was blij dat we een nacht ter observatie werden gehouden. Ik had twee drains en was behoorlijk suffig.

Mijn borsten zagen er goed uit (nauwelijks bloed en vochtverlies na de operatie). De chirurg heeft heel goed werk gedaan. Ze zijn nog wat gespannen, dus ik weet nog precies de maat. Het komt uit op een c/d omtrek 80/85.

Het is nu een week later, de spanning op de borsten is iets minder; ik heb intussen een iets betere sportbeha gevonden. En geleerd dat met sportbeha's het beter is een maatje in de omtrek groter te pakken. Ik vind het nog steeds een beetje eng zo; en bang dat er iets misgegaan. Maar ik ben erg blij dat ik het gedaan heb. Voor degenen die nog moeten of het overwegen, het is de moeite waard en niet erg pijnlijk. Het is vooral erg spannend of eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!! En wat fijn dat je een ervaring hebt gedeeld over het AZM (tegenwoordig MUMC idd hihi)

Hoe je het geschreven hebt, lijkt het allemaal heel fijn gegaan te zijn!!

En wat knap dat je zoveel afgevallen bent in de loop der tijd! Echt super!!

Dan is dit ook wel een beetje de kers op de taart he, weer mooie borsten, die bij je lichaam passen! Superfijn voor je! :) Gefeliciteerd!!

Doe het rustig aan met je herstel, en hopelijk heb je iemand die je kan helpen tijdens je herstelfase, zodat je niet al te zware dingen hoeft te doen in huis :)

Een goed herstel gewenst!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum , en gefeliciteerd met je nieuwe borsten ..

Ik herken mezelf heel erg in jou situatie ...ben zelf 35 kilo afgevallen ..

Heb toen ik 103 kg woog ook iets van cup g/h gehad ...

Na het afvallen waren er nog zware hangborsten over , en het was hoofdzakelijk vel ...

Ik heb vorig jaar een Bvk operatie gehad inclusief lift ..Ben er zo blij mee ..

Succes met je herstel , doe vooral rustig aan en neem je tijd ..

Want die tijd is voor de onderhuidse wonden /heling echt wel nodig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.