Ga naar inhoud

Jeannette : 12 oktober 2015 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael : Buikwand correctie


Gast

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn eerste lympfedrainage , ben benieuwd .

Tevens gisteren foto,s naar de kliniek gestuurd .

Sinds het pleister eraf is heb ik een plekje wat open is , na het douchen doe ik er altijd een steriel

gaasje op .

Gisterenavond antwoordde Frans nog dat het er goed uit ziet , en het vanzelf dicht zal gaan .

Weer gerustgesteld dus :1:

Verder gaat alles goed , ben blij dat ik weer kleine stukjes mag auto rijden en dus af en toe

van huis weg kan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 124
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi ,laat je eens weten hoe de drainnage was ,ik denk er hier ook over na ,maar ben

bang dat ze het liiteken gaan openscheuren of weet ik veel

ik weet geeneens hoe dat in zen werk gaat

ook hier heb ik een ,klein stukkie die een klein beetje open is

en doe er ook iets over onder de band ,zodat het

niet kan schuren

ook ontsmetting erop 2 maal daags

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lymfe drainage is eigenlijk een soort massage techniek , waardoor gestimuleerd word dat het vocht over de lymfebaan af getransporteerd word.

Ze was erg voorzichtig , en je kunt natuurlijk ook aangeven wat je als niet prettig ervaart .

Any way ..ze vond het er heel goed uit zien , en dat ik vooral ook weinig zwelling heb .(onderbuik)

Eventueel kan ze straks als alles dicht is ook het litteken masseren om verklevingen/verhardingen

te voorkomen .

Volgende afspraak is volgende week donderdag .

Uitleg ...

http://www.swsportmassage.nl/lymfedrainage/behandeling.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes ..drie weken PO ..heb vanochtend na het douchen ook foto,s gemaakt .

De open plekjes die ik nu had zijn dicht ...verder ziet het er echt goed uit .

Heb in de buik tussen buiknavel en het litteken nog zwelling ..dat heeft iig nog tijd nodig .

En donderdag weer lymfe drainage ..

Vanaf vandaag masseer ik ook de littekens .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn tweede lymfe drainage gehad .

Ze heeft met name het litteken behandeld , en mij laten zien hoe ik het best alles kan masseren .

Volgende week donderdag de volgende afspraak .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer mijn litteken ook zachtjes te masseren ,doet me deraan denken

dat ik nog naar de apotheek moet voor men scarban te bestellen ;-)

vanaf volgende week mag ik die beginnen dragen ,beginnende met een uurtje per week

verder gaat het goed hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat het ook goed ...

Ben gisteren wel nog effe voor controle geweest , het litteken rechts op de heup is wat gevoelig en rood .

Met die drukband eroverheen is dat natuurlijk niet zo fijn .

De chirurg zei dat als het open zou gaan ...dan douchen met Badedas , of het trekt vanzelf weg .

Moet hem op de hoogte houden d.m.v foto,s .

Aangezien het helemaal aan het eind van het litteken is , zijn onderhuids allerlei laagje,s aan elkaar gehecht .

Mag de drukband ook af en toe af doen , aangezien de spieren bij mij niet gereefd zijn en bv een shaper dragen .

Dus die heb ik vanochtend gekocht .

Vanaf volgende week ga ik op twee ochtenden weer wat werken , kan mooi aangepast werk doen .(staan/lopen)

Word namelijk langzaam gek thuis ha ha ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken het gevoel dat je zo beetje gek aan het worden bent hahaha

ik nog 2 weken de band

voel wel heeeeel goed men buikspieren nu

dus over 2 weken mogen die wat beginnen werken ;-)

zeker goed in de gaten houden hoor

misschien is het gewoon van de drukband ,

die irriteerd me met momenten ook hoor

soms een heel snijdend gevoel op het litteken ,dan moet ik hem

verplaatsen

goed in de gaten houden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk idd ook dat het van de drukband komt , morgenvroeg effe foto,s maken en dan stuur ik die naar de chirurg .

Vandaag iig 3,5 uurtjes gewerkt , heb in het magazijn voorraad tellingen gedaan .

Daarna was het ook genoeg , heb vanmiddag een dutje gedaan ha ha .

Vrijdag ochtend weer een paar uurtjes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag op controle geweest bij de verpleegkundige /operatie assistente :1:

Ze vond het er heel goed uit zien , want de operatie is tenslotte nog geen 6 weken geleden .

Over het kleine rare plekje : Douchen met Badedas , daarna Betadine zalf erop doen , verder goed in de gaten

houden hoe het zich ontwikkeld .

Ze denkt dat er een onderhuidse hechting irriteert , of een schaamhaar zakje ..of dat het toch een reactie op de

drukband is .

Verder dagelijks de onderbuik masseren ...

Als er geen rare dingen gebeuren heb ik in principe in januari de eind controle bij Frans .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Time flyes , morgen alweer 7 weken PO .

Afgelopen week al weer aan het werk geweest ...dat was best vermoeiend .

Gelukkig heb ik aangepaste werkzaamheden .

De buikband mag in principe af ..maar op het werk draag ik hem nog een halve dag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat het goed , heb maandag de buikband op het werk een halve dag gedragen .

Gisteren en vandaag niet meer ..het moet toch een keer zonder .

Merk wel dat het in de onderbuik lichtjes trekt , en er zit zeker ook nog wat zwelling ...

Doe gewoon kalm aan mijn werk , doe dat wat gaat .

Gisteren ook de eerste keer weer wezen sporten , 1/2 uur crosstrainer , en wat krachttraining gedaan

In het litteken zit af en toe een rood plekje ...dan probeert daar een schaamhaartje door te breken ha ha .

Morgenvroeg weer lymfe drainage ..denk de laatste keer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jeetje ..time flyes ...morgen alweer 9 weken PO ...en in 5,5 week heb ik al mijn eindcontrole bij Frans Straten .

De buikband draag ik helemaal niet meer , heb wel eind dag nog wat zwelling in de onderbuik .

Dat trekkerige gevoel is sinds een paar dagen minder .

Ben het sporten al weer lekker aan het opbouwen , morgen ook weer de eerste keer hardlopen ...zin in .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Vandaag 13 weken PO ...en wat ben ik toch blij met het resultaat ...

Gisteren een nieuwe foto ge-uploadt , en zie toch alweer een verschil met de foto van begin december .

Ben alweer volop aan het sporten ..heerlijk , dat gaat allemaal goed .

Volgende week donderdag alweer eindcontrole bij Frans ..en die krijgt een dikke pluim voor het vakwerk wat hij heeft geleverd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag mijn eindcontrole gehad ...en alles was natuurlijk prima in orde ...

Frans was heel blij met het eind resultaat ...zou ook raar zijn geweest als hij dat niet was geweest ..

De voor foto,s die hij op mijn consult heeft gemaakt heeft hij naar me door gestuurd ...pfieuw ...dat was schrikken ha ha .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Jeetje ...morgen is het alweer een jaar geleden ..

Ben zoooooo blij met mijn buik , en hoe snel het herstel  is gegaan .

Sinds januari ben ik weer begonnen met sporten ( triatlon trainingen ) , en zat er al heel

snel weer volop in ..

Een heel klein stukje van het litteken is nog wat rood ..de rest al mooi verbleekt .

Geen seconde spijt van gehad .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.