Ga naar inhoud

Miepje : 9 april 2015 : Dr van der Meulen : Velthuis Kliniek


Gast Miepje

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Bij deze wil ik mij ook even voorstellen!

Ik ben Miepje, 29 jaar en onzeker over mijn borsten.

Na lang wikken en wegen besloten om voor een borstvergroting te gaan.

Nog steeds wel lichte twijfels, maar denk dat ik me een stuk zelfverzekerder ga voelen en meer vrouw na de operatie.

Twijfels bestaan uit: hoe ziet het er over 20 jaar uit, medische redenen (waarom in gezond lichaam snijden), angst voor reacties van de buitenwereld en dan natuurlijk ook nog eens in het bepalen van de maat (cc's).

Ik heb 2 consulten gehad; 1 bij diana gabriels en 1 bij de velthuis kliniek.

Uiteindelijk gekozen voor de velthuis kliniek, ondanks dat zij een stuk duurder zijn. Ik voelde me daar meer op mijn gemak, kreeg meer uitleg en heb het gevoel dat zij een stuk professioneler werken. Het scheelt wel veel, maar het gaat om je lichaam, ik wil zo min mogelijk risico lopen en gaan voor het beste.

Mijn operatie staat nu gepland op 9 april.

Natrelle Anatomisch ST MM; 280 cc

Diana had mij 300 geadviseerd, ik kom nu dus iets kleiner uit. Met passen vond ik die 280 beter bij mij staan. Ik ben 1.68m en weeg ongeveer 60 kg. Nu heb ik bh-maat 75A. Bij een maatje groter had ik meer het gevoel: wow dit ben ik niet, dit is te. Maar nu lees ik hier op het forum dat het meestal wat kleiner uitvalt in het echt dan bij het passen. Nu twijfel ik dus of ik toch niet voor het grotere maatje moet gaan (bij Velthuis was volgende maat geloof ik meteen 320 cc).

Ik zou graag eens wat foto's willen zien van deze aantallen cc's, zodat ik een beter beeld krijg van hoe het uit komt te zien. Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Miepje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey miepje,

Ik mag 10 april bij dokter van der meulen.

Je hebt ook nog 310 cc dat zou ik eerst krijgen nu krijg ik 325 maar met veel hoger profiel dus zal een stuk groter zijn als de 310 ook al lijkt dat niet zo omdat het zo weinig is

Lieve arts he die van der meulen,. Ik had eerste gesprek bij bergman maar toen ik 5 min bij velthuis binnen zat was mijn keuze snel gemaakt. Spannend he jij nog 9 dagen ik nog 10.

Ik heb a75 en ik heb 310 cc gepast. Je kan kijken in mijn gallerij hoe dat eruit ziet. Ik ben 1..65 en weeg 48 kilo

xxkusxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Melissa,

Dank voor je reactie!

Ja dat had ik ook bij dr van der Meulen, hele aardige man en kwam heel oprecht over. Had ook het gevoel dat hij echt wel keek wat goed mij mij paste, daarom denk ik ook dat ik op zijn advies voor de 280 cc moet gaan.

Maar de verhalen hier zijn zo verschillend over welke maat je dan uiteindelijk hebt.. ligt natuurlijk ook al aan je eigen vorst/vorm..

Maar wil het liefst natuurlijk dat het in een keer goed is en ik geen spijt heb achteraf...

Haha ja echt het aftellen is begonnen nu he! Zo raar om me voor te stellen dat ik straks wel leuke bikini's aan kan, strapless topjes, leuke zomer jurkjes.. Kan niet wachten!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Miepje,

Nee snap helemaal wat je bedoelt. Elke keer dat ik denk ik ga niet meer twijfelen dit is het lees of zie ik weer foto;s en dan twijfel ik weer hahah.

Ja lijkt me ook een heel raar gevoel als je ineens wakker word met borsten hahah.

weet je op welke cup je uitkomt en hoeveel projectie je hebt?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja erg he! Zo blijf je er echt mee bezig!

Volgens Diana zou ik met de 300cc uitkomen op volle C, bij Velthuis deden ze daar eigenlijk geen uitspraken over omdat het per merk verschilt...

En dat verhaal met die projectie, ik snap dat allemaal niet zo goed haha. Weet dat van der Meulen wel zei dat het 4 cm meer zou uitsteken.. Is dat wat je bedoeld? B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, alleen wat zachter geworden en ietsje naar beneden gekomen. Over twee weken mag ik op 3 maanden controle, kijken of alles goed verloopt :)

Miepje en Melissa, nog even over de Velthuiskliniek. Super. Gisteravond om 21.00 had ik een mail gestuurd met wat twijfels, en om 21.50 had ik nog een mail terug, en op mijn reactie had ik gisteravond nog weer een reactie gekregen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy,

Mag ik vragen wat je van te voren voor een maat had en waar kom je nu op uit met deze cc's?

Ik heb vandaag in elk geval een bericht naar de consulente gestuurd dat ik twijfel over de maat, kijken wat ze zegt.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miepje,

Je kunt mijn foto's wel bekijken als je me toevoegt. Daar zie je ook hoe mijn voorsituatie was. Ik draag nu een 75C, die de laatste twee weken toch wat strakker lijkt te zitten bij de cups dan eerst.

Ik moest inderdaad na (volgens mij) 1 en 3 weken terug voor controle, ook voor de wonden. Die afspraken hadden ze bij mij al gepland en kreeg ik op een kaartje op de dag van de operatie. De controles waren met verpleegkundigen. Ik had voor elke controle een andere verpleegkundige, maar allebei ook weer super aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miepje,

Ik herken je twijfels! Ook ik word geholpen bij de Velthuiskliniek, andere PC. Krijg 7 april 320 CC DP/anatomisch. Mijn voorsituatie is een lege b75 en ook ik wil zo natuurlijk mogelijk. Eerst was ik vooral bezig met "te groot", toen weer met "te klein" en soms nog met rond/anatomisch, haha! Om gek van te worden. Een keertje extra passen kan altijd maar uiteindelijk blijft het moeilijk een "doorkijkje' te nemen ook vanwege het feit dat de pasprotheses gewoon een ander beeld geven. Ik ben uiteindelijk afgegaan op het advies van de PC en ook de consulente. Zij luisteren toch wel goed naar je wensen en hebben zoveel ervaring. Het is wel zo dat 20 CC niet een enorm verschil zal maken. Succes met je afwegingen!

Maartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@maartje,

Oh wat erg he die twijfels, elke keer als ik denk dat ik eruit ben ga ik weer, aantal cc's niet te groot, te klein, rond, anatomisch enz enz.

7 april al lekker snel. ik ga voor 325 terwijl ik 310 en 370 gepast heb maar inderdaad geeft een vertekend beeld.

xxkusxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn, al jullie reacties! Zo fijn om te weten dat je niet de enige bent met al deze twijfels :1:

Ben in elk geval wel blij met mijn keuze voor Velthuis, in elk geval een twijfel minder wat dat betreft!

Ik neig nu inderdaad zelf toch wel naar de 300cc, maar hoop snel reactie te krijgen van de consulente.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja haha ik ook Natalie, heel aardig, maar denk dat ze me beu is hahah, ze heeft nog niet terug gemaild!

Doet het pijn als ze die drains eruit halen? en is het dan nog een stukje open die wond of hoe zit dat? Hoeven ze toch niet te hechten als ze eruit gaan?

xxkusxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niets van dr gehoord vandaag, misschien werkt ze niet vandaag of druk :)

Nou, het deed niet zo veel pijn hoor. En je hebt dan net je nieuwe borsten en ik had toch best wel veel pijn daarvan (met bewegen, overeind komen), dus dat eruit halen van die slangetjes voelde ik niet zo veel van. Ze plakken het daarna af en na een paar dagen mag je het eraf halen. Twee hele kleine gaatjes zijn het nu die je bij mij nog een beetje ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op haar kaartje staat maandag tm donderdag, za het wel druk hebben gehad.

Oh oke. Lijkt me niet fijn. brrr krijg al de kriebels als ik eraan denk. Maar ja ik heb ook allemaal filmpjes gekeken hoe ze de operatie doen had ik ook niet moeten doen hahah bah

xxkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja die filmpjes had ik ook bekeken van te voren. Maarja, dan weet je wel wat er ongeveer met je gebeurd :) En hoeveel pijn je ook mag hebben, de verpleegkundigen zijn zo lief en doe er alles aan om je het comfortabel te maken. En... het is het allemaal waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog steeds geen reactie op mijn mail Melissa, heb ook Natalie als consulente.. Misschien heeft zij ook wel de buikgriep te pakken zoals veel mensen op het moment :-P

Zo spannend! Over een week is het zover!! Hoop echt zo dat alles goed gaat en er geen complicaties zijn.. En dat het herstel vlot gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.