Ga naar inhoud

ene dag voelen boobs zachter dan andere... herkenbaar?


Gast nicky328

Aanbevolen berichten

Gast nicky328

Hallo dames,

Ik ben twee jaar po en ik heb een vraagje : zijn het nu mijn gedachten of voelen jullie borsten de ene dag ook zachter dan de andere... en dit zonder soeciale reden.

Hoe voelen ze het zachtst/hardst aan?

Zouden er speciale oefeningen bestaan om ze zachter te maken? Waarschijnlijk niet maar wie weet...

ik heb ze anatomsch, achter de spier.

Benieuwd naar de antwoorden....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik ben ruim een jaar postoperatief en bij mij voelt de linkerborst soms harder aan de rechter blijft zacht. Hoe dat komt weet ik niet.

Ik heb ze dual plane geplaatst en de PC vertelde dat ik minder bedekking van de spier heb links daarom is de prothese meer voelbaar.

Wat mij wel opvalt is dat ik soms een geiriteerde linkerborst heb branden of jeuken en de tepel heeft inmiddels zijn gevoel terug maar is soms licht pijnlijk.Heb jij daar last van ?

Gr Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nicky328

Hallo Mandje,

ja, ik herken me hierin. Mijn tepels voelen ook meestal licht pijnlijk aan. Onderaan heb ik ook nog steeds een verdoofd gevoel. Soms kunnen ze ook jeuken of branden maar dat gebeurt niet zo vaak meer.

Ik kan nog steeds geen hele nacht op mijn buik slapen... en jij?

Ik heb ze achter de spier en de ene dag voelen ze echt zacht aan, en de andere dan weer iets harder. Mijn man vindt van niet maar ik wel. Mss heeft dat met de hormonen of zo te maken?? Ik had nog geen reacties gehad, blijkbaar heeft er niemand daar last van.

HEt schijnt dat voor de spier zachter aanvoelt dan dualplane of achter de spier. Vreemd dat doordat je minder spierbedekking hebt, je borst dan wat harder voelt..?? Maar voelt je linkerborst soms zacht aan of blijft ze constant iets harder?

Groetjes,

Nicky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Nee hoor de borst is meestal gewoon zacht. Mijn man merkt ook geen verschil alleen ik vind de linkerborst nog erg gevoelig en soms wat harder dat valt mij tegen en ik weet niet hoelang dat nog duurt. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik vaak nog een sportbh s,nachts draag gewoon omdat ik dit prettiger vind.

Ik hoor daar ook niemand over. Ik ben blij dat jij ook nog dat branden en jeuken hebt dat hoort er dan gewoon nog bij.

Waarom de borsten harder zijn ? Zou het toch hormonaal zijn?

Gr Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nicky328

ik weet het niet... zoveel harder voelt het wel niet hoor, maar toch, ik denk dat ik soms een verschil voel. vb na een bad voelen ze heel zacht. Mss omdat ik dan meer ontspannen ben (en de spier dan uiteindelijk ook)??

ik heb ook lang een sportbh gedragen. Ik kon moeilijk losse stof verdragen tegen mijn tepels. Maar nu lukt dat wel .

Ik moet wel zeggen dat de 'pijn' steeds vermindert, ook nog na twee jaar...Dus er is hoop :-) Dat branden verbetert ook hoor, maar nu en dan voel ik het nog wel eens. Of soms heb ik een gevoel alsof ze nog niet eigen zijn... Herken jij je ook daarin?

Als jij aan je borsten komt, voel je dan feitelijk nog vaak een lichte pijn? Ik eigenlijk wel. Als ik er niet aan kom, voel ik niets. Is het ook zo bij jou?

ik ben blij eindelijk eens iemand gevonden te hebben die ook nog wat klachten heeft na zo'n lange periode. Heb je er spijt van?

Ik geen seconde, zou het zo weer opnieuw doen, maar wel 20 jaar eerder.

HOe oud ben je precies? Ik was 42 jaar toen ik de operatie deed. Mss ligt het aan de leeftijd dat het niet meer zo snel geneest??

Groetjes

Nicky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij veranderd het heel erg, maar ik ben dan ook nog maar kort PO..

ik heb een erg strakke huid en denk eigenlijk dat dit de reden is dat ze nog niet super soepel zijn, al weet ik niet in hoeverre ze überhaupt soepel gaan worden.

Nu kan ik ze redelijk moeilijk naar elkaar toe bewegen, al is het de ene dag wel makkelijker dan de andere.
hoop dat ze nog wel een stukkie soepeler worden, want nu zitten ze soms best in de weg omdat ze niet zo mee bewegen hahah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb dit ook! Ben nog wel kort po (2 maanden) maar bijvoorbeeld vandaag voel ik me ruk. Beetje ziek en nu vanmorgen waren ze ineens een stuk harder dan anders?

Vind het sowieso wisselend. Ook mijn vriend gaf dit laatst aan. Geen idee waar het door komt... Heb ze ook dp. Volgende maand eindcontrole. Ga het wel vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nicky328

@ loveut : dat naar elkaar toe bewegen komt wel goed hoor :-) Het duurt gewoon een tijdje, maar je zal zien, het zal iedere keer makkelijker gaan. In het begin durfde ik ze zelfs niet een piepklein beetje naar elkaar toe duwen, haha. Nu gaat het zonder probleem. het komt goed :-)

@ R1989 : blij dat jij dat ook ervaart, alhoewel je nog maar 2 maand bent. er kan nog heel veel veranderen. Mss trekt dit helemaal voorbij. Maar als je het aan de arts gevraagd hebt, wil je het hier dan posten? Ben wel benieuwd. Mijn arts kon niet echt een uitleg geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ loveut : dat naar elkaar toe bewegen komt wel goed hoor :-) Het duurt gewoon een tijdje, maar je zal zien, het zal iedere keer makkelijker gaan. In het begin durfde ik ze zelfs niet een piepklein beetje naar elkaar toe duwen, haha. Nu gaat het zonder probleem. het komt goed :-)@ R1989 : blij dat jij dat ook ervaart, alhoewel je nog maar 2 maand bent. er kan nog heel veel veranderen. Mss trekt dit helemaal voorbij. Maar als je het aan de arts gevraagd hebt, wil je het hier dan posten? Ben wel benieuwd. Mijn arts kon niet echt een uitleg geven.

Ja dat zal ik zeker doen! Ben wel benieuwd wat hij er over te zeggen heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.