Jump to content

Bodypump en hardlopen na BV, iemand ervaring en advies?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

2 April ben ik aan de beurt bij dr. Nio. Ik ga van een slappe C naar een E cup (400cc). Ik ben nogal sportief en vraag me af of het hardlopen nog net zo soepel gaat al voor de BV. Daarnaast is BodyPump echt mijn ding en ik zou het vreselijk vinden wanneer dat niet meer kan. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien adviezen wat andere opties zijn of misschien tips tijdens het sporten.

Alvast ontzettend bedankt,

Wendy

Hoi wendy,

Volgens mij is het nogal een groot verschil of het achter de spier of voor de spier geplaatst word.

voor is het herstel sneller heb ik hier gelezen. Ik krijg ze zelf morgen voor de spier 325 cc bij nio. Ik pump zelf ook heel graag liefst 2 keer per week. Ben ook wel benieuwd hoe snel ik het weer kan/mag oppakken.

Ga het morgen zeker even vragen mocht er hier geen antwoord komen dan laat ik het je even weten.

Bij mijn eerste bv kreeg ik 380 cc high profile dual plane..

Eerst was het ff wennen met borsten maar na een tijdje liep ik weer mijn 15 km.

Gelukkig ging dat probleemloos.

Wel had ik ze compleet ingesnoerd met een band en bh.

Ik kon het eerste half jaar minimaal de helft vd oefeningen bij bodypump niet uitvoeren door de druk op mijn borstspier. Verwacht dus geen snel herstel! Ik kon me na een ruim jaar ook pas weer echt opdrukken. Ga er dus vanuit dat je qua kracht bijna opnieuw moet beginnen. Ik heb ze wel dual plane.

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, best uiteenlopend... Ik krijg ze voor de spier, volgens mij ook het snelst genezende proces...

Oh succes morgen mariel142! Ik hoor het graag van je. Ben gisteren op consult geweest bij dr. Nio, en ik heb het volste vertrouwen in zijn kundigheid, prettig mens.

Moeder, goed te horen, 15 km, dat loop ik ook gemiddeld 2 a 3 keer per week, en zal het echt missen voorlopig (maar inderdaad wel voor een goed doel, 2 zelfs ;-). Haal zoveel positieve energie uit sport. Waar haal je zo een band?

Mochten er nog meer tips zijn hoor ik het heel graag, vorige week mijn eerste consult gehad bij een andere arts, gisteren een tweede en volgende week ben ik al beurt, dus nog niet enorm voorbereid en altijd handig om adviezen te krijgen waar jezelf niet aan denkt toch...

Nogmaals bedankt!

hoi hoi!

ik heb ze ook van Nio en voor de spier. Ik heb met bodypump netjes gewacht tot 6 weken po.

nu sport ik meteen weer volle bak, 2x pump en 2x bodyattack in de week, het gaat onwijs goed, nergens last van (nu 8 weken po)

wel geinvesteerd in een goede, dure sportbh van Anita.

Oh das goed om te horen spekkie. 6 weken afkicken ;) das nog te doen. Zomer staat wel snel voor de deur en met een paar mooie boobs is een strak buikje ook wel zo fijn :)

Kan ook absoluut niet wachten om weer te kunnen hardlopen! Ik ben er zo. Erslaafd aan geworden. Ik was goed bezig, wou in shape zijn voor de bv, maar dan ben ik onverwachts opgebeld voor een vrije plaats. Nu zal ik moeten wachten tot begon mei... T gaat spannen om dan nog in shape te geraken :-) strakke billen...

Aftellen!!!!!

Ik was gisteren voor controle bij dr.nio en heb ze voor de spier. Zijn advieswas na 4 weken spieren trainen alles behalve schouders borst, zolang het maar niet boven schouderhoogte is zeg maar.

Na 8 weken mocht alles weer geen beperkingen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.