Ga naar inhoud

Ervaring garantie Eurosilicone bij inkapseling?


Tjiklit

Aanbevolen berichten

Hai ladies,

Om eea duidelijk te maken zal ik eerst even mijn situatie schetsen.

10 jaar geleden ben ik in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk 2 borsten rijker geworden.

Er zijn toen Eurosilicone protheses geplaatst, 220cc low profile.

Ik ging van een plank met 2 tepels naar een goed gevulde 75C.

Helaas heb ik sinds ca 3 jaar last van kapselvorming. Dat was al wel iets eerder aanwezig maar in zeer kleine mate. De laatste jaren is het steeds erger geworden en inmiddels is het zo dat het met name bij mijn linker tet erg goed zichtbaar is. Daarnaast heb ik er inmiddels flink wat pijn aan. Zonder bh rondhupsen is geen optie en mijn kinderen op schoot die tegen me aanleunen is geen feestje.

Nu heb ik contact gehad met de zorgverzekering en zij geven aan dat als de chirurg verklaart dat het om Baker IV gaat, de protheseverwijdering dan wel wissel vergoedt wordt, maar nieuwe protheses niet.

Op 20 april (oooohhhh dat lijkt nog zóver weg) heb ik een consult bij Dr. Nio, naar aanleiding van de positieve verhalen hier en vooral door een vriendin die daar werkelijk fantastische jetsers heeft gekregen.

De reden dat ik niet terugga naar het RKZ is overigens dat ik achteraf vind dat het daar allemaal niet zo prettig verliep.

Intussen zit ik de tijd te doden met een hoop informatie vergaren en kwam ik erachter dat Eurosilicone levenslange garantie geeft, ook bij inkapseling Baker III en IV.

Het staat ook expliciet op hun site vermeldt.

Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, hoe pak je het aan om dit vergoed te krijgen?

Moet/kan Nio dit regelen of moet ik zelf bellen of mailen? Het zou toch weer een leuk bedrag schelen. En eerlijk is eerlijk, als die kapseling niet zo ernstig was waren de dames nog zeker 5 jaar gebleven gezien ik nog best wat andere dure dingen aan heb komen.

Wel wil ik meteen (flink) wat grootser uit laten pakken indien mogelijk maar op de site staat dat je vervangende protheses krijgt, en dat het niet uitmaakt welke je dan wil (hoeven dus niet dezelfde te zijn).

Goed, lang verhaal, maar zo is t wel duidelijk hoop ik haha.

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Vervelend om te horen en dat je er zoveel last van hebt.

Ik denk dat je een pc moet hebben die de gewenste mate van kapselvorming wilt verklaren en indienen bij je verzekeraar. Niet iedere pc wil of doet dat...

Wat ik wel weet is dat de pc waar je naar toe gaat zélf geen garantie op kapselvorming geeft.

Maar dat is dan eventueel voor de toekomst.

Suc6 met je consult

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie.

De zorgverzekeraar heeft al toegezegd, ik heb alleen nog een verklaring van de arts nodig gezien de mate van inkapseling maar daarin voorzie ik geen problemen.

Het gaat om Eurosilicone, ik vraag me af of iemand ervaring heeft met hun garantie.

Zij geven op hun site namelijk aan dat er levenslange garantie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... als ik het dan goed lees, en je zou kapsel baker IV hebben, dan krijg jij je wissel volledig vergoed.. Maar wel alleen van die ene borst, die baker IV kapsel heeft!! De operatiekosten door de verzekeraar, en de prothesen van eurosilicone. Dat zou super zijn! Hoe dat nou met die andere borst gaat, weet ik natuurlijk niet :P Maar Nio zal je hier tijdens je consult natuurlijk wel antwoord op kunnen geven.. Heb het nog nooit echt gelezen hier, dus kan er geen antwoord op geven, helaas :)

Nio is diegene die het gedeelte regelt wat betreft eurosilicone. Hij moet bepalen welk baker kapsel je hebt, en lijkt me, als je pijn hebt aan die ene borst, dat baker III sowieso aan de orde is..

Rot dat je zo lang moet wachten nu op je consult, maar dat je sowieso iets vergoed krijgt, lijkt me al een geruststelling :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is helemaal waar. En kaatje ongeduld heeft Eurosilicone al gemaild voor informatie haha.

Heb volgens m'n huisarts (voor zover die dat kan beoordelen ) aan 1 kant Baker IV, aan de andere twijfelt ze of het III of IV is.

Maar ach... Al zou t er uiteindelijk 1 zijn... Dan zou ik alleen 1 prothese moeten betalen. Dat is toch al prettiger dan de hele rambam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gelooft het niet! Binnen een half uur antwoord. Top!

Het komt dus allemaal neer op de mening en meewerkendheid van dr. Nio. Maar volgens mij komt dat goed.

Geachte mevrouw ***,

Wat vervelend te constateren dat er zich een probleem voordoet met uw borstimplantaten.

Er is inderdaad, onder de daarvoor geldende voorwaarden, garantie op de siliconen borstimplantaten.

Uw plastisch chirurg is bekend met de werkwijze om voor deze garantie in aanmerking te komen. De claim dient door uw chirurg bij ons te worden ingediend volgens het daarvoor geldende protocol (door uw chirurg bij ons aan te vragen). Na goedkeuring van de fabrikant zullen de voor garantie in aanmerking komende implantaten worden vervangen.

De garantie geldt uitsluitend voor de vervanging van het product en expliciet niet voor alle bijkomende kosten van de ingreep zelf.

Met vriendelijke groet,

Het Eurosilicone.nl team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om jullie even op de hoogte te houden; gisteren had ik mijn consult bij Dr. Nio.

Lang verhaal kort; het betreft inderdaad inkapseling Baker IV zoals ik al dacht. Niet leuk, maar het is in ieder geval duidelijk, geen twijfel.

De boobs moeten er dus uit. En ja, er gaat wat nieuws in.

De zorgverzekering werd ter plekke aangevraagd en goedgekeurd. Ik kon het eigenlijk niet geloven... Dus vanmorgen toch maar even contact gehad met de verzekering en inderdaad; het akkoord is al op de post. Wow. Daarnaast gaat Nio contact opnemen met Eurosilicone om te proberen de protheses van hen te krijgen gezien de garantie.

Man en ik gingen daar redelijk flabbergasted weg. Alles ging zo snel enz, op de 1 of andere manier kan je je dat van tevoren toch niet helemaal voorstellen.

Over het consult an sich open ik indien gewenst wel even een nieuw topic dat tzt over kan in een operatie verslag. Operatiedatum heb ik nog niet omdat we even Eurosilicone afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat heerlijk om te lezen!

Super dat je alles vergoed krijgt.

Ben altijd blij als ik dit soort berichten lees.

Ik ben ook super te spreken over Nio zijn nazorg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks bb!

En ehm ja Ellie dat zei ik dus letterlijk; ik wil niet dat straks m'n borsten door de deur komen en ik 2 minuten daarna. Maar daar hoefde ik niet bang voor te zijn zei hij. Dat geloof ik dan maar hahaha.

Ben trouwens wel 1.84 lang. Kwam met voorbeelden van 500cc, hij zei meteen dat kan wel maar ziet er bij jou véél kleiner uit hoor. Tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owwww ik ben kleiner...173 maar echt her valt mee vind ik.

Kijk als ik een wit strak shirt op strakke skinny broek aan trek met eronder paar flinke pumps heb je bekijks van hier tot Tokio,

Maar gewoon shirtje lijken ze echt minder groot.

Mijn profielfoto is strapless jurkje nou zo ga ik echt niet over straat:P

Ikzelf denk met jou lengte dat 700 prachtig zal staan.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Thanks dames!!!

Even weer een update; er is een operatiedatum. En die datum is 16 april! Over exact een week dus :D. Ik heb een operatieverslag topic geopend al een tijdje terug en daar zal ik uiteraard m'n verslag en gezenuw in zetten.

Maar er is ook een update over Eurosilicone. De manier waarop het wordt afgehandeld is als volgt; Nio maakt tijdens de operatie foto's van de inkapseling (ik hoop maar dat ik er charmant op sta :P) en de protheses moet hij opsturen naar Frankrijk (moederbedrijf van Eurosilicone). Aan de hand van de verklaring van Nio, de foto's én de staat van de protheses wordt besloten of ik mijn protheses vergoed krijg.
Indien dit zo is krijg ik het geld dus terug (want ik moest ze nu natuurlijk wel betalen). Ik ben héél erg benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.