Ga naar inhoud

verband tussen zeldzame vorm van kanker en implantaten.


Gast Ginny

Aanbevolen berichten


RTLnieuws http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/vrouwen-krijgen-kanker-door-borstimplantaten


In Frankrijk hebben 18 vrouwen met borstimplantaten een zeldzame vorm van kanker gekregen. Eén van hen is aan de ziekte overleden.



Het gaat om vrouwen die sinds 2011 ziek zijn geworden. Volgens het Nationaal Kankerinstituut (INCa) in Frankrijk is er een duidelijk verband tussen de zeldzame vorm van kanker en de implantaten.


Toch raadt het INCa vrouwen niet aan om implantaten uit voorzorg te verwijderen. Naar schatting hebben zo’n 400.000 vrouwen in Frankrijk borstimplantaten.


In Europa was eerder veel ophef over implantaten van het Franse bedrijf Poly Implant Prothèse (PIP). 1 van de 18 vrouwen die kanker kreeg door implantaten, had PIP-implantaten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het klinkt wel heel naar... Maar 18 vrouwen van de 400.000?? Nou dat vind ik heel erg mee vallen en zeker verwaarloosbaar tegen de blijdschap die het mij gaat opleveren als ik ze straks heb :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoeveel mensen die geen implantaten hebben die zeldzame kanker dan? dat word dan niet genoemt ;)

het is wel lekker makkelijk om de implantaten de schuld te geven oftewel eigen schuld had je het niet moeten nemen?

er word ook geen merk genoemt of dat het juist verschillende merken zijn.

ze noemen alleen een zeldzame vorm van kanker niet de naam of welke..

vind het erg weinig informatie hebben en meer de vrouwen die implantaten hebben bang maken.

Ben benieuwd of we er meer over te horen krijgen. het is idd wel even intresant om het te volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd een beetje overtrokken allemaal,ik las t in t NOS nieuws en eerste wat ik dacht was,komen ze weer met hun veronderstellingen bah.

De mensen die al ziek worden waren waarschijnlijk al erg vatbaar en was er al iets niet in orde voor ze aan hun bv begonnen waren,tuurlijk kan het allemaal waar zijn,t blijft een.......... voor velen dan........ een nutteloze operatie waar je lichaam veel van te verduren krijgt dus ja,je lichaam verzwakt dus is er meer kans op ziektes enzo,maar om nou meteen dit te roepen??????????????

Zolang wij ons lekker in ons vel voelen en zolang we gezond leven is er volgens mij niets aan de hand,het is veel erger om je lam te zuipen en aan de drugs te gaan dan een stel plastic jes te laten inbrengen hoor,KOM OP!

het enige wat ik me kan voorstellen is ,is dat we sneller ziek worden vanwege al het gezeik om ons heen over dit soort dingen.pffffff,niet vanwege onze implantaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben dan toch wel benieuwd naar hoeveel vrouwen zonder bv die kanker ook hebben gekregen, en of er verder nog factoren zijn die het kunnen verklaren..

leuk weer als mn oma zoiets ziet zal ik wel flink aangevallen gaan worden want ja als het op t nieuws komt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.