Ga naar inhoud

Veertje92 : 16 maart 2015 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Omdat ik afgelopen maanden/weken zoveel steun aan dit forum heb gehad nu ook mijn verslag.

Gisteren was mijn dag! Weinig geslapen, vaak wakker van de spanning en om half 7 maar opgestaan. 7 uur kwam mijn moeder me ophalen en het was ongeveer een half uurtje rijden vanaf mijn huis. Om 8 uur werd ik naar mijn kamer gewezen en mocht ik het blauwe schort aantrekken. Paar leuke foto's gemaakt nog en toen werd mijn bloeddruk opgemeten, temperatuur en hartslag. Dit was verder allemaal goed. Rond 9 uur zou ik op worden gehaald.

9 uur mocht ik in bed liggen, moeder een kus gegeven en daar ging ik! Met bed en al naar de uitslaapkamer gebracht, daar werd mijn infuus aangelegd, paar vragen gesteld en moest ik wachten totdat ik opgehaald werd! Beetje gekletst nog.. Ze vonden dat ik op de minister van Defensie leek haha. Altijd leuk zo'n compliment!

Kwart voor 10 en Frans kwam bij m'n bed. Ik moest gaan staan, lijnen werden afgetekend, hij liet het steepje zien wat het litteken ging worden en het aantal CC's werd op mijn lichaam geschreven met stift. Rond 10 uur werd ik eindelijk naar de OK gereden. Ik voelde me niet gespannen, had eerder zoiets van: begin nu maar. Ik ben er klaar voor! Wacht al zo lang..

Eenmaal op de OK moest ik verwisselen van bed. De anesthesist vroeg nog een aantal vragen. Frans vroeg nog om een bevestiging van de protheses en er werd gevraagd of ik nog op vakantie ging.. Ik antwoordde nog: geen idee, maar wil wel heel graag om eindelijk een mooie bikini te dragen en toen was ik weg...

Het volgende moment was half 12. Ik was in één keer wakker. Beetje wazig nog. Had honger !? en vroeg naar mijn moeder haha. Het eerste wat ik deed was natuurlijk kijken!! Ik had eindelijk borsten!! Ik was zo blij. Meteen een volle glimlach op m'n gezicht en had een beetje spraakwater van de narcose nog haha. Ik weet niet meer wat ik allemaal heb gezegd, maar we hebben het over het weer gehad en de zusters waren zo aardig. Daarna sport BH aan, ik had 2 maten meegenomen en kreeg de 80D aan ipv 75D en toen mocht ik eindelijk naar m'n moeder! Die had al die tijd gewacht in de wachtkamer en die wilde natuurlijk meteen kijken.. Ik kreeg een lekker beschuitje (ik had nog steeds honger) en m'n temperatuur werd weer opgemeten (die was iets te laag 36 graden). Eenmaal op de kamer begon ik te klappertanden en kreeg ik hele blauwe lippen. Dit was misschien toch de spanning die er uitkwam. Nadat ik gegeten had voelde ik me stukken beter. Lekker gekletst, ik had ondertussen een buurvrouw gekregen en die wilde ook even kijken. Die moest nog haha.

Van 13 tot 16:45 heb ik gekletst, rondjes gelopen op de gang, ondertussen geplast en gebeld en geappt met wat vriendinnen. Die wilde allemaal weten hoe het ging zo lief! Daarna kwam Frans en die vertelde dat het er allemaal goed uit zag, ook al is rechts wat meer gezwollen dan links.

De terugweg was wat minder prettig. De hobbels op de weg en de bochten. Ook de autogordel kon ik niet zelf omdoen. Ik voelde me zo afhankelijk en zo ben ik totaaaaaal niet. Ik doe het liever allemaal zelf haha, maar goed, ik moest het leren.

Eenmaal thuis ben ik lekker op de bank gaan liggen en vroeg gaan slapen. M'n vriend had me lekker ingestopt met kussens naast me en zo heb ik heerlijk geslapen...

Ik hoop dat jullie dit een beetje fijn vinden om te lezen! Nogmaals, ik heb heel veel steun aan alle forums gehad afgelopen maanden/weken ter voorbereiding dus als jullie vragen hebben aan mij stel gerust! Ik beantwoord ze graag en heb toch alle tijd voorlopig ;)

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi veertje,

Wat een leuk verslag! Heel fijn om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan bij je en dat je heerlijk hebt geslapen :-)

Hopelijk knap je snel wat op en ben je iets minder afhankelijk van een ander!

Succes met je herstel meid! Gefeliciteerd met je boobies!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd en een fijn herstel gewenst!!

Super leuk verslag om te lezen!!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi veertje!!!

Wat leuk om je verslag te lezen... Ik ben bloednerveus , want ik ben onverwacht nu vrijdag al aan de beurt ipv 19mei. Ik krijg ineens heel veel schrik voor de pijn en vooral voor de herstelperiode. De combinatie met huishouden, kids enz... Lijkt me heel zwaar.

Heb je veel pijn? Je lijkt precies redelijk pijnvrij?

Liefs, kevertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de reacties!! Leuk om te lezen hihi

Ik heb inderdaad weinig pijn. Kan alleen sommige bewegingen niet maken (laatjes openen gaat lastig, koelkast open doen, deurklink naar beneden) Ik heb net voor het eerst gedoucht, beetje onwennig allemaal. Vriendlief heeft geholpen met wassen en afdrogen.

Ik blijf maar in de spiegel kijken met een grote glimlach!

Spannend hoor!! Vrijdag al wat fijn!! Lekker de grote schoonmaak van te voren doen, voldoende boodschappen in huis halen en het een beetje over je heen laten komen. Heb je hulp de eerste dagen?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, Veertje! Wat leuk toch dat we ervaringen kunnen delen, elkaar steunen en vooral uitkijken naar het resultaat :-)

Ik heb het moeilijk om helder te denken. Het is zo plots, terwijl ik nog een maand en half had om alles voor te bereiden. Het moeilijkste vind ik het excuus dat ik moet verzinnen... Ik kies er namelijk voor om zowel mijn schoonfamilie als collega's niet op de hoogte te stellen van mijn operatie... Nu iet il wel iets voorliegen :-( heb zo'n schrik dat het uitkomt!

Verder ben ik al naar apotheek geweest, winkel. Vanmiddag ga ik eten maken voor in te vriezen, poetsen en wassen. Morgen hoopjes met kleren voor de kids klaar leggen, alles op ellebooghoogte plaatsen, ontharen ;-), nieuwe lakens leggen... Dat zal het zo wel wat zijn denk ik. :-/ dat wordt nog doorwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

fijn om te lezen dat je een goeie ervaring hebt bij Frans! 13 april ben ik aan de beurt!

ben nu al best wel zenuwachtig. 2weken nog lijkt wel of het nog maanden duurt.. hoe dichterbij ik kom hoe ongeduldiger ik word haha

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.