Jump to content

Prothesendraagsters ZONDER problemen gezocht!

Francien

Recommended Posts

Mijn eigen pc, mevrouw dr. Kappel, is op zoek naar vrouwen die borstprothesen dragen, siliconenprothesen of monobloc hydrogelprothesen. Er zijn vrouwen die erg ziek worden door het dragen van implantaten, maar een groot deel van de prothesen-draagsters heeft nergens last van. Er zijn veel vrouwen die juist decennialang zonder enig probleem veel plezier hebben van hun borstvergroting.

In het kader van een nieuw wetenschappelijk onderzoek is ze uitdrukkelijk op zoek naar vrouwen die GEEN klachten hebben! De bedoeling is dat je een buisje bloed afstaat. Je hoeft daarvoor je deur niet uit, men komt bij je langs op afspraak.

Vrouwen met PIP-implantaten kunnen niet deelnemen aan dit onderzoek.

Mocht je mee willen doen dan kun je jezelf opgeven door mij een pb te sturen met je naam, je adres, je telefoonnummer en eventueel je mailadres. Ik zal zorgen dat je gegevens bij dr. Kappel terecht komen en ze zal je hier zeer erkentelijk voor zijn.

Mijn prothesen zijn er inmiddels alweer twee jaar uit, dus ik kom niet meer in aanmerking. Maar ik had me zeker opgegeven, omdat ik me blijf afvragen hoe het komt dat sommige vrouwen "allergisch" lijken te reageren op siliconen, en anderen weer helemaal niet.

Alvast heel erg bedankt!!

Oh dit is interessant. Ik ben momenteel niet en Nederland en zeer kort PO. Maar als ik terug ben dan zal ik je een pb sturen.

Kunnen we de resultaten van dit onderzoek volgen of lezen als het wordt gepubliceerd? Denk dat meerdere dames heel erg geïnteresseerd zijn naar geverifieerde informatie. :)

Oh dit is interessant. Ik ben momenteel niet en Nederland en zeer kort PO. Maar als ik terug ben dan zal ik je een pb sturen.

Kunnen we de resultaten van dit onderzoek volgen of lezen als het wordt gepubliceerd? Denk dat meerdere dames heel erg geïnteresseerd zijn naar geverifieerde informatie. :)

woooowww mooi geformuleerd Lina!!!

Maar ik ben ook pas 9 weken PO dus ook niet lang. Dus weet niet of het dan zin heeft!

Wel een mooi onderzoek!

Kus

Ik ben in juni 3 jaar po en heb geen klachten. Momenteel ben ik ook niet in Nederland, dus weet niet voor wanneer er een afspraak gemaakt moet worden.

Ik vind het geen probleem om mee te werken, maar ben pas vanaf mei bereikbaar om bloed te geven (tenzij je ook een afspraak kunt maken in Spanje :P )

Zou de onderzoeksresultaten ook erg interessant vinden. Wat voor soort onderzoek wordt het? Met een controlegroep?

xx BB

Interessant! Ik kan hier alleen niets over vinden op internet. Wat is precies de reden dat jij die gegevens opvraagt en niet zij zelf?

Sorry dat ik wat laat antwoord, ik heb momenteel internetproblemen thuis. Maar op mijn werk kan ik altijd op het internet gelukkig! Wat ik weet is dat het om een vergelijkend onderzoek gaat.

Vragen kun je gewoon aan dokter Kappel stellen als het contact is gelegd, ik ben bang dat ik straks antwoorden ga geven en dat het dan straks weer net wat anders is. Een patiente van dokter Kappel heeft aan mij gevraagd of ik deze vraag op het Borstenforum wilde plaatsen: er zijn hier weinig patientes van haar, veel meiden die juist helemaal geen klachten hebben, en zij wist dat ik wel op het Borstenforum schrijf soms.

Het is wel zo dat je al enige tijd prothesen moet dragen, maar hoe lang precies weet ik ook niet. Ik zal kijken of ik haar zelf kan benaderen, of anders misschien via die patiente van haar, zodat jullie hier wel antwoord op deze vraag krijgen.

Veel van juist dokter Kappel 's patientes hebben klachten, ze is dus specifiek op zoek naar vrouwen die helemaal geen klachten hebben.

woooowww mooi geformuleerd Lina!!!

Maar ik ben ook pas 9 weken PO dus ook niet lang. Dus weet niet of het dan zin heeft!

Wel een mooi onderzoek!

Kus

:3:

Ik bedoel, zelfs al zijn we soort van zelfverklaarde ervaringsdeskundigen, onze info komt toch altijd via-via. Al dan wel niet van verslagen of publicaties, maar vrijwel altijd gerefereerd in een ander forum of blog-post via internet gevonden haha. En ik snap best dat het moeilijk kan zijn om mensen te vinden, ik ben voor (marketings)onderzoeken ook altijd mensen aan het zoeken waar het ook maar kan.

Francien, als je meer kan vertellen over hoe en wat het precies inhoudt, en waar deze bevindingen voor worden gebruikt kunnen mensen sneller over hun (gepaste) kritisch houding heen komen. Misschien kan dr. Kappel ook zelf een statement geven (zelfs al is het via de email via jou). Succes verder!

Ik ben nu 1,5 jaar po en heb totaal geen klachten.

Het zou inderdaad makkelijker/ beter zijn als zelf even langs komt hier op het forum. Zo is het ook wat duidelijker misschien voor meiden.

Ik wacht nog op antwoord van dokter Kappel. Uit ervaring weet ik dat dat soms wat langer kan duren omdat ze het erg druk heeft. Mocht je je toch al op willen geven dan kan dat via mij.

Ze zit hier idd op de goede plaats, want juist hier zijn veel mensen die geen klachten hebben. Vrouwen met klachten zullen vaak al bij haar terecht komen. Ik had zelf ook geen klachten, het zag er bij mij alleen verschrikkelijk uit.

Inmiddels heb ik een antwoord van dr Kappel ontvangen. Ze is heel blij dat ik hier mensen voor haar onderzoek probeer te vinden, maar ze geeft ook aan dat ze beslist niet op fora komt.

Ik heb haar vervolgens gevraagd of ik haar antwoord hier gekopieerd mag plaatsen. Ze komt zelf langs voor de buisjes bloed, en ze heeft 3-5 dames nodig. De bedoeling is de factor te vinden die debet is aan het verschil ziek-niet ziek.

Omdat ik niet weet binnen welke tijd ze mensen nodig heeft heb ik haar dit ook gevraagd. Ze geeft vast snel antwoord, ze zou heel erg blij zijn wanneer een aantal dames zich zouden aanmelden!

3-5?? Dat kan toch niets wetenschappelijks opleveren?? Sorry dat ik nu heel sceptisch over ga komen, maar hoe kun je in godsnaam met 3-5 buisjes bloed iets aantonen dat opweegt tegen een vooroordeel? Of zie ik dit verkeerd, bij voorbaat sorry dan alvast..

Ik wil niet negatief over komen, maar ik begrijp niks van dit onderzoek... Misschien dat ze in een mail aan jou precies kan uitleggen wat de bedoeling is, dat jij die tekst hier kopieert, en dat ze misschien een adres erbij zet waar onze gegevens naartoe kunnen, dan gaat alles rechtstreeks, ook al loopt de informatievoorziening van haar, dan via jou.. :)

Lijkt mij echt de beste oplossing. Niet dat ik jou, mijn gegevens niet wil sturen, maar wil ze daadwerkelijk mensen werven, dan mag ze daar wel ff wat moeite voor doen.. toch?

Groetjes BB

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom jij ze eruit heb laten halen???

Ze heeft NOG 2-5 mensen nodig!

Jee, ik vind het echt heel, heel erg jammer dat er zoveel scepsis is. Mevrouw Kappel begeeft zich in principe nooit op fora, ze wil het gewoon niet schrijft ze. Het raakt me merk ik erg dat men mij en mijn intentie lijkt te wantrouwen, dat stelt me serieus enorm teleur.

Zelf ben ik enorm geïnteresseerd in wat dit onderzoek gaat opleveren. Zoals sommigen hier weten heb ik zowel hier als op het Meldpunt geschreven, en ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het ronduit zonde vind dat het Meldpunt en het Borstenforum niet samen kunnen werken. Zowel hier als op het Meldpunt heb ik uiterst waardevolle info gevonden, die mij heel erg geholpen heeft in de periode rond mijn explantatie.

Wat ik geleerd heb is dat er zowel mensen zijn die ziek worden, echt ziek van borstprothesen, als mensen die decennialang, misschien wel de rest van hun leven heel gelukkig zijn met hun BV.

Zelf ben ik niet ziek geworden van de prothesen, wel ernstig mismaakt voor een bepaalde periode, maar als ze anders geplaatst waren was dat waarschijnlijk niet gebeurd.

Nu leef ik vrolijk verder zonder prothesen, maar ik ben blij voor iedereen die gelukkig is na haar BV.

Met dr Kappel heb ik indertijd gesproken over hoe het toch komt dat sommige mensen ziek worden, en anderen weer niet. Dat wist zij ook niet, en daar wilde ze graag onderzoek naar doen. Ik juich dit onderzoek toe, en ik zou mezelf, had ik mijn prothesen nog gehad, zeker hebben opgegeven als ik niet ziek was geworden!

De garantie dat dr Kappel persoonlijk bij je langs zal komen....is dat geen bewijs voor alle goede intenties?

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom jij ze eruit heb laten halen???

Omdat ik er jarenlang ernstig misvormd bij heb gelopen. Omdat ik geen hoog inkomen heb, en bang was voor eventuele her-operaties. Omdat ik mooie borsten enorm waardeer, en ook best belangrijk vind, maar niet belangrijk genoeg om er nog meer operaties voor over te hebben...

Zie mijn foto's...die zeggen ook al genoeg...

Ze heeft NOG 2-5 mensen nodig!

Jee, ik vind het echt heel, heel erg jammer dat er zoveel scepsis is. Mevrouw Kappel begeeft zich in principe nooit op fora, ze wil het gewoon niet schrijft ze. Het raakt me merk ik erg dat men mij en mijn intentie lijkt te wantrouwen, dat stelt me serieus enorm teleur.

Zelf ben ik enorm geïnteresseerd in wat dit onderzoek gaat opleveren. Zoals sommigen hier weten heb ik zowel hier als op het Meldpunt geschreven, en ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het ronduit zonde vind dat het Meldpunt en het Borstenforum niet samen kunnen werken. Zowel hier als op het Meldpunt heb ik uiterst waardevolle info gevonden, die mij heel erg geholpen heeft in de periode rond mijn explantatie.

Wat ik geleerd heb is dat er zowel mensen zijn die ziek worden, echt ziek van borstprothesen, als mensen die decennialang, misschien wel de rest van hun leven heel gelukkig zijn met hun BV.

Zelf ben ik niet ziek geworden van de prothesen, wel ernstig mismaakt voor een bepaalde periode, maar als ze anders geplaatst waren was dat waarschijnlijk niet gebeurd.

Nu leef ik vrolijk verder zonder prothesen, maar ik ben blij voor iedereen die gelukkig is na haar BV.

Met dr Kappel heb ik indertijd gesproken over hoe het toch komt dat sommige mensen ziek worden, en anderen weer niet. Dat wist zij ook niet, en daar wilde ze graag onderzoek naar doen. Ik juich dit onderzoek toe, en ik zou mezelf, had ik mijn prothesen nog gehad, zeker hebben opgegeven als ik niet ziek was geworden!

De garantie dat dr Kappel persoonlijk bij je langs zal komen....is dat geen bewijs voor alle goede intenties?

Oke, NOG klinkt al anders ;) Dat had je er niet bij gezet, en verandert mijn scepsis...

VOor de rest heb ik al aangegeven dat ik niet negatief over wil komen op jou, dus aub niet zo persoonlijk opvatten.

Ik wil best meewerken, en het is niet dat ik jou niet vertrouw, maar ik heb liefst toch, dat het contact rechtstreeks loopt. Dat is gewoon een gevoel :)

Maar ben pas beschikbaar vanaf mei.

xx BB

OW stupid, ik doe iets verkeerd! Ik kopieerde iets terwijl ik alleen een zin wilde aanpassen. Sorry!!

Maar ik meen wel wat ik schrijf. De scepsis raakt me. als je mijn borstengeschiedenis zou kennen zou je dat wellicht begrijpen.

Ik ben niet tegen BV's, ik had gewild dat het bij mij goed was gegaan! Dr Kappel is dat ook niet, zij biedt oa monoblocs aan. Ik juich dit onderzoek toe omdat ik beide kanten ken: gelukkige vrouwen en doodzieke vrouwen.

Oke, NOG klinkt al anders ;) Dat had je er niet bij gezet, en verandert mijn scepsis...

VOor de rest heb ik al aangegeven dat ik niet negatief over wil komen op jou, dus aub niet zo persoonlijk opvatten.

Ik wil best meewerken, en het is niet dat ik jou niet vertrouw, maar ik heb liefst toch, dat het contact rechtstreeks loopt. Dat is gewoon een gevoel :)

Maar ben pas beschikbaar vanaf mei.

xx BB

Dat begrijp ik ook goed BB! Maar ze begeeft zich niet op fora, en dat kan ik natuurlijk niet veranderen.

Enfin....ik wacht haar reactie af, en ik hoop dat ik iets kan vinden over dit onderzoek wat ik hier letterlijk kan neerzetten.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.