Ga naar inhoud

Lady30 : 9 april 2015 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

Hi Dames,

Op 9 april krijg ik een prothesewissel bij Dr. Nio omdat mijn huidige protheses eruit moeten.

Ik heb nu de Mc Ghan protheses 215cc (B cup), voor de spier en ik ga voor de Monobloc Hydrogel.

Aangezien ik het toch moeten laten doen zou ik graag een maatje groter willen, (C cup) alleen weet ik nog niet hoeveel cc. Ik heb nu doorgegeven 320cc omdat ik tijdens het passen 375 te groot vond.

Dr. Nio adviseert mij de 375.

Zal ik er tussenin gaan zitten bijvoorbeeld 340 cc ofzo? Of is 320 goed?

Het probleem is dat ik het niet goed kan passen omdat ik achter de spier krijg waarvan Dr. Nio zegt dat het dan kleiner wordt en ik heb hier op het forum gelezen dat de Monobloc Hydrogel kleiner oogt. Dus misschien is de 375 dan wel goed? Ik vind het zo moeilijk! Ik hoop dat dr. Nio ze nog niet besteld heeft!

Ik heb hem gisteren gemaild dat ik nog twijfel.

Ik weeg 52 kilo en ben 1,67 lang dus ik wil ook weer niet te groot! Daar ben ik bang voor.

Wat vinden jullie?

Heeft iemand misschien foto's van de monobloc met een c cup?

Bedankt alvast voor de reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou afgaan op wat Nio zegt hij heeft toch ervaring , en er zijn zat dames die zeggen oh was ik toch maar groter gegaan !!

succes meid!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je nog geen advies geven want moet zelf nog voor mijn 1e BV. Maar ik ga dan in Haarlem maar ik had hun gebeld dat ik ook nog twijfel of ik 500cc of 450cc moet doen. Was geen probleem bestelde ze gewoon alle 2 en kan op de dag nog beslissen. Denk dat dat bij jou pc ook wel zo zal gaan. Besteld ie allebei en kijkt ie op de dag zelf. Je bent echt niet de enige die twijfelt vooraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voor groter kiezen! Dat wordt vast heel mooi!

Ik lees hier wel eens vaker op het forum dat 150 cc een cupmaat groter is. Dus vanaf jou oude 215 naar 375 zit je op de 160 cc meer.

Anders misschien nog even een passessie proberen in te plannen bij Nio als je het echt niet zeker weet?

Succes meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel voor je reactie Bloem30! Wat fijn dat je dat nog kan beslissen op de dag zelf! Ik heb hem gisteren gemaild over dat ik nog twijfel dus ik ben benieuwd wat voor een reactie ik krijg =) Inderdaad ben ik niet de enige die twijfelt je leest het zoveel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advies.... heel goed nadenken wat jij echt zelf wil. Ik heb recent wissel gehad van rond Mcghan 260 naar rond Mentor 300. Ik ben 1,65 en 55 kg. Ging toch van B naar C. Zal ook uiteraard aan de vorm van de prothese liggen, informeer daar goed na ! Ik ben erg tevreden met het resultaat, eerst dacht ik ... had nog wel iets groter gekund, maar nu na 2 weken vind ik dit de juiste maat, voelt nu ook duidelijk zwaarder. Deze grootte past goed bij mijn lichaam, groter zou ikzelf minder mooi vinden. Maar ieder zijn eigen smaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

duurde ff maar staat nu erop... ik had hiervoor ook achter de spier. Wissel viel de eerste 2 dagen vooral mee, maar daarna wat minder. De 1e keer waren ze door mijn oksels gegaan en toen had ik minder pijn. Ik dacht dat bij een wissel minder pijn zou zijn, maar dat is niet zo. Er wordt ook kapsel verwijderd. En de protheses voelen nu zwaar op de wond, was eerste dagen eng gevoel zonder bh. Maar al met al goed te doen hoor. Heb vooral s ochtends nog wat last, stijf in bovenlichaam, kan ook door het op de rug slapen komen, niet mijn favoriet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lady.

Je stelde een vraag in het topic van CMGiess .

Ik moest voor mijn wissel ook een nachtje blijven,dat is gewoon uit voorzorg ivm complicatie's

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 375 nemen, 320 is idd niet zo groot. Zou advies van dr Nio volgen. Al is mijn mening pas veranderd na mijn borstvergroting. Ik wilde dit en dat heb ik gekregen, dus aan dr Nio ligt het niet. Maar je went er zo snel aan. Hydrogel heeft ook niet zoveel projectie dus daarom ogen ze wat kleiner. Maar all met al heb ik nu toch een 75 D-cup dus heel klein is het ook weer niet bij mijn lengte en gewicht. Gewoon 'beschaafd' en 'natuurlijk' . Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik ook groter gaan als het kan. Ik begrijp dat ze nu dus ook achter de spier gaan en dan zul je ook wat cc verliezen, daarbij is het zo dat het tijdens het passen vaak groter oogt dan na de operatie in je borsten. Zoals de meiden hier ook zeggen went het ontzettend snel. Ik denk dat je toch een beetje teleurgesteld zal zijn of in iedergeval een beetje groter niet erg had gevonden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ank dankje wel voor je reactie heb je even een privé berichtje nog gestuurd!

@Esmiralda dankje wel voor je reactie!! Ik lees inderdaad bij heel veel dames dat het achteraf wel groter mag etc. =)

@petr@th ik moet een wissel omdat ze ten eerste niet zo mooi meer zijn door inkapseling baker graad 3 en een mri scan heb gehad en ze daaraan ook konden zien dat de linker prothese niet meer zit zoals het hoort zeg maar. Maar buiten dat loop ik achteraf sinds de borstvergroting met klachten en dan met name vermoeidheid. (CVS/ME is er geconstateerd) Ik heb dit nooit gelinkt aan de protheses maar ik hoorde dat dat wel heel goed mogelijk was door het zweten van de siliconendeeltjes die dan overal in je lichaam terecht komen tenminste zoals ik lees op internet. Dus nu heb ik het gevoel dat ik zsm deze eruit wil hebben. De keuze was of eruit halen en geen nieuwe erin (wat lijkt mij dat erg!, dan krijg ik er een uitgezakte vel overhoudende aa voor terug als ik mij kan voorstellen), al is dat lang niet zo erg vergeleken met de gezondheid, of de monobloc proberen en hopen dat de klachten minder worden. Het is lastig want misschien komt het niet eens door de siliconen maar het is zeker het proberen waard. Buiten dat moesten ze sowieso vervangen worden omdat ze niet goed meer zijn (inmiddels ook al 11 jaar oud de siliconen).

Wel een lastige keuze want wij hebben een kinderwens (ben nu bijna 30) en daar zullen we dan even mee moeten wachten, ik lees dat je na de bv een jaar moet wachten..buiten dat zal het na zwanger zijn geweest niet mooier op worden denk ik maar ik heb gekozen om voor mijn gezondheid te gaan en buiten dat heb ik steken in mijn linkerborst en daar wil ook niet langer mee rond lopen.

Vind het nog steeds wel heel moeilijk hoor met wat te doen.. lig er nachten wakker van.. Zo dit was mijn verhaal hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi Lady.

Zoals je weet is mijn prothesewissel reuze meegevallen ik maakte mij drukker over de verwijdering van de drains(maar dat was in 2004 een fluitje van een cent)

Veel succes voor donderdag ik wacht je verslag af :1:

xxAnk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lady,

Morgen je grote dag? Ik zou eerlijk gezegd ook doen wat dr Nio zegt, ik heb vorige week 400cc gekregen. Ik wilde in eerste instantie 300cc maar ik liet hem foto's zien en legde hem uit wat ik wilde en toen zei hij 400cc en daar ben ik nu erg blij om.

Ik wens je heel veel succes en geniet er van.

Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden,

Nu 3:18 in de nacht en ik kan niet slapen helaas dus om even afleiding te hebben kan ik mooi m'n verslagje schrijven.

Vandaag of ik moet eigenlijk gisteren zeggen, heb ik mijn prothesewissel gehad bij Dr. Nio in het Slaz.

Na enige twijfel over de hoeveelheid cc's ben ik uiteindelijk voor de monobloc hydrogel 340cc gegaan. 10 jaar geleden heb ik de Mc Ghan laten plaatsen van 215cc.

Om 9.00 uur moest ik mij melden en ik lag uiteindelijk om 14:45 op de operatietafel. Omdat mijn vriend gelijk een briefje onder zijn neus kreeg om 9.00 uur met bezoektijden, ben ik met hem in de gang gaan zitten wat wel mocht. Ze zijn erg streng op A3.

Dr. Nio kwam m'n borsten rond 9.30 aftekenen en ik vertelde hem dat ik nog steeds twijfels had en of er nog een mogelijkheid was voor de 370cc. Hij moest kijken of ze op voorraad lagen maar dit was niet het geval.

Nu achteraf ben ik daar wel blij om denk ik. Want of ze zijn echt zwaar opgezwollen of ze zijn best groot hihi. (Groot genoeg).

Met de anesthesist had ik afgesproken van te voren dat ik een rustgevend middel zou krijgen, dit heb ik nogmaals aangegeven aan de verpleegkundige en zij zou dit gaan informeren omdat er niks bekend was! Na 4 keer vragen kreeg ik het uiteindelijk pas om 14.00 uur waardoor het niet heel veel nut meer had volgens de anesthesist. Het was ook ineens erg haasten omdat de verpleegkundige mij geloof ik een beetje vergeten was. Kleding zou al in de ochtend klaar gelegd worden..Snel omkleden, pillen in en hup naar beneden. M'n vriend zat nog in de gang dus ik kon hem nog gedag zeggen voordat ik ging.

Eenmaal aan het wachten totdat ik naar de ok mocht, begon ik zwaar te trillen, de zenuwen sloegen nogal door en mijn hartslag was veel te hoog.

Eenmaal rond 14:45 bij de ok aangekomen vertelde ze mij daar dat ik aan een vakantie moest denken, en laat ik nu over 6 weken lekker weekje Portugal hebben geboekt zodat ik m'n borsten lekker kan showen op het strand ;)

Het engste gevoel was toen ik wakker werd, nooit verwacht maar ik was lichtelijk in paniek doordat ik onderkoeld was geraakt en m'n hartslag veel te hoog was weer. Ik riep ook gelijk is het allemaal wel goed gegaan voel me zo raar en naar..Ze hebben gelijk een deken gepakt waarmee ze die door middel van een buis warm kunnen krijgen. Dat was erg fijn! Ik vond ze beneden echt heel erg aardig!

De pijn viel me toen reuze mee!

Eenmaal boven weer op A3 heb ik onder de dekens gekeken, gelukkig geen drains alleen wel links enorm opgezwollen en voel je de prothese nu al en rechts is m'n tepel helemaal naar binnen geslagen.. hebben meer meiden dit gehad? Er is iemand bij gehaald en vertelde dat het een bloeding kan zijn en dat links wel erg opgezwollen is. Met veel pijn en moeite mocht ik weg ipv nachtje blijven omdat ik om de hoek een hotel heb geboekt.

Ze vertelde precies waar ik op moet letten nu als het erger wordt gelijk naar Slaz terug komen. Ook m'n hartslag is nog steeds op hol geslagen..

En meiden wat een pijn! Ik heb nu antibiotica, diclofenac, oxazepam, en een soort van morfine mee.. maar echt niks helpt! Ik wil niet weten hoe het is zonder de medicatie want dit trek ik al haast niet! Dr. Nio heeft niks teveel gezegd, inderdaad een vrachtwagen aanwezig en elke beweging doet zo'n zeer.

Ook het op de rug slapen lukt mij niet, ben een zijslaper. Vraag me dan ook af of ik nu nog een oxazepam erbij mag slikken (eerste was om 23:00 uur)

Ik ben zeer benieuwd hoe het met Mcgies gaat en CharlotteEmma, zij lagen op een andere afdeling helaas waardoor ik ze niet gezien heb.

Lieve meiden, bedankt voor deze topic, dit is echt een steun! Misschien dat ik het een beetje warrig verteld heb maar heb al alle medicatie op die ik hier heb liggen dus dan weet je het wel, voel me net een junk hihi..

Ik zou heel graag nogmaals willen weten of iemand anders die deuk ook heeft gehad want het ziet er best eng uit! Misschien dat ik zo nog even foto's plaats! Maak me zorgen dat ik misschien hetzelfde als Desigual ga krijgen, vind ik echt heel sneu voor haar!

& ik vergeet het bijna te zeggen.. heel goed nieuws dat mijn oude protheses die ik mee heb gekregen nog helemaal heel waren! Was zo bang voor wat ze gingen aantreffen..

Liefs xx en tot snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee! Wat vervelend zeg dat je zo'n last hebt. Nio heeft mij niks verteld over medicijnen en ik heb ook geen recept gekregen dus ik doe het met paracetamol. Opzich gaat dat wel. Ik heb wel pijn maar het is te doen. Ik hoop echt dat je even hebt kunnen slapen ik ben ook de hele tijd wakker geweest omdat ik niet op me rug kan slapen. Ben je wel uitgerust? Ik heb geen deuk dus ik kan je daarbij niet helpen.. Komt vast goed en vertel het anders even als ze je vanmorgen bellen

bellen. Maar hoe fijn dat je oude protheses heel zijn zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe :)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meid

fijn dat je geen nachtje hoefden te blijven en je een hotel in de buurt heb.

vervelend dat je zoveel pijn nu heb eb dat het met de medicatie ook niet minder word. Hoop dat je die pijn niet blijft houden.

Je heb nog lang moeten wachten voor dat je geholpen werd.

Fijn dat je prothese nog helemaal heel waren dat is echt goed nieuws.

goed herstel!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lady.

Ik hoop dat de medicijnen gauw aanslaan,en achter de spier is toch pijnlijker dan er voor.

Rust lekker uit en laat je verwennen door je vriend.

xxAnk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.