Ga naar inhoud

Nieuw hier: vragen over monobloc hydrogel


Littlelady1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 31 jaar en moeder van twee kinderen (7 en 4 jaar). Ik heb altijd al kleine borsten gehad, maar na mijn twee zwangerschappen is er nog minder van over. Inmiddels ben ik wel klaar met mij schamen voor mijn borsten en kwetsende opmerkingen moeten aanhoren en wil ik dus graag een borstvergroting. Nou ben ik best wel angstig en ook wel een twijfelaar. Twee jaar geleden had ik al een keer een afspraak staan voor een bv, maar die heb ik uiteindelijk afgebeld. Maar nu weet ik het zeker, ik ga voor een borstvergroting en dan wil ik graag monobloc hydrogel implantaten omdat ik mij daar veiliger bij voel. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met monobloc hydrogel implantaten, welke artsen ermee werken en in welke ziekenhuizen of klinieken. Een beetje hulp dus in deze zee van informatie.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Typ rechts bovenin 'monobloc hydrogel' in en je krijgt een hoop resultaten.

Volgens mij werkt pc Nio daar ook (wel eens) mee, een hele goede arts als ik veeeeeel meiden mag geloven hier hihi!

Ik ben er verder niet bekend mee, dus kan je alleen de tip geven om rechts boven even te gaan zoeken!

Heel veel succes.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Misschien kan je eens in dit topic kijken:

http://www.borstenforum.com/topic/12409-wie-van-jullie-heeft-de-monobloc-hydrogel-en-waar-gedaan/?hl=hydrogel

Daar werd ook gevraagd naar monobloc hydrogel en zijn veel meiden die er op hebben gereageerd. Ik weet dat sowieso dr. Selms en dr. Nio ermee werken in het SLAZ. Daar kost het dan geloof ik 3500 euro.

Succes met je zoektocht meid!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je goed informeren over de monoblock hydrogel.
Ik dacht ook dat ik er goed aan deed. nu 7 jaar later moeten ze eruit.

heb pijn aan mijn borsten en allemaal zichtbare deuken rimpelvorming.(wat toch schijnbaar vaker voorkomt dan gezegt word)
in mijn profiel kun je mijn verhaal lezen. ik denk als ik dat eerder had geweten dat ik dan geen monoblock had gekozen.

Ik ga nu voor de natrelle..

mijn arts nu zei : bedenk aan iedere prothese kan iets gebeuren monoblocks of andere. ben je bang dat er wat zou gebeuren dan moet je het eigelijk helemaal niet doen. het is altijd een risico je hebt geluk of je hebt pech.

ergens heeft ie wel een btje gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben geopereerd door van Selms. Met de monoblok.

Ik had maat 75A en wilde natuurlijk ogende borsten uiteindelijk uitgekomen op 320 cc monoblok.

Van Selms kan ik echt aanraden en het scheelt in het slaz veel geld vergeleken met een kliniek inderdaad de kosten bedragen €3500.

Wat betreft de monoblok super fijne protheses en ik vind ze prachtig. Het voelt ook allemaal heel eigen..

Kiek maar even haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik ga bij dr. Nio op 30 april, ook monobloc hydrogel 480cc. Bij Nio zit je gegarandeerd goed, hij heeft heel veel ervaring met borstvergrotingen. Het kost in het Slaz 3500 euro. Bij mij exact hetzelfde verhaal als bij jou: nooit borsten gehad, behalve tijdens borstvoeding. Ik heb ook 2 kids, 3 en 7 jaar. Nu na 2 keer zwangerschap en borstvoeding zowaar nog minder er aan over gehouden. Was er klaar mee, nu eindelijk iets voor mezelf!! En ook bewust monobloc hydrogel voor mij. Geen troep in je lichaam bij eventueel scheuren van prothese.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.monobloc-borstvergroting.nl/

Hier staat ook een hoop info.

Ik heb ze zelf ook, tevreden! In mijn eigen topic ook veel info, maar dan moet je wel even de tijd hebben haha. Succes!


Laat je goed informeren over de monoblock hydrogel.
Ik dacht ook dat ik er goed aan deed. nu 7 jaar later moeten ze eruit.

heb pijn aan mijn borsten en allemaal zichtbare deuken rimpelvorming.(wat toch schijnbaar vaker voorkomt dan gezegt word)
in mijn profiel kun je mijn verhaal lezen. ik denk als ik dat eerder had geweten dat ik dan geen monoblock had gekozen.

Ik ga nu voor de natrelle..

mijn arts nu zei : bedenk aan iedere prothese kan iets gebeuren monoblocks of andere. ben je bang dat er wat zou gebeuren dan moet je het eigelijk helemaal niet doen. het is altijd een risico je hebt geluk of je hebt pech.

ergens heeft ie wel een btje gelijk.

Oeh jeetje, dat heb ik nog niet vaak gelezen. Heb jij ze voor de spier of erachter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu je verhaal gelezen Engels, dit is waarom dr Nio ze liever niet voor de spier zet. Ik heb ze dual plane, blijft langer mooi zei hij, al heeft het ook weer nadelen (beweegt niet mee, worden hard(er) als je je borstspieren aanspant etc). Tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb natuurlijk inmiddels veel gelezen en ik denk dat ik voor dr. Van Selms ga in het Slaz, ik ga in elk geval een afspraak met hem maken voor een consult. Loulou1: ik heb jouw foto's bekeken en ik vond ze erg mooi.

Hoe is bij jullie het herstel gegaan? Kon je snel je dagelijkse dingen en je werk weer oppakken? Ik werk in de horeca, dus ik maak me daar soms best zorgen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ging het heel snel, het herstel. Ik moest na 10 dagen weer aan de slag (kantoorbaan) en dat ging prima. Even oppassen met tillen (niet doen) of iets van de hoogste plank pakken (even stoel erbij of iemand anders vragen). Horeca is weer een beetje anders misschien? Goede keuze Van Selms denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik word donderdag geopereerd door Dr. Van Selms in het SLAZ en ik krijg ook monobloc hydrogels!
Ik ben ook bij Nio geweest, maar mijn persoonlijke voorkeur ging toch uit naar Van Selms.

Ik hoop dat je consult goed verloopt en dat je de informatie krijgt waar je naar op zoek bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gewoon voor de softone uiteindelijk gegaan, met informatie inwinnen vond ik uiteindelijk toch wel veel negatieve kanten aan de hydrogel zitten..

maar als je je er beter bij voelt snap ik dat ook wel..

ben wel benieuwd, heel veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wicked78: ik zag dat jij je operatie hebt op de dag dat ik mijn consult heb. Misschien zien we elkaar nog wel!

Dat denk ik niet hoor, operaties zijn op een hele andere afdeling/vleugel van het ziekenhuis als de poli's :)

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk even gebeld wat ik krijg is softone en dat is gewoon met siliconenvulling hydrogel is gevuld met carboxy methyl en hebben een siliconen envelop en er schijnt sprake te zijn dat er in het verleden bij sommige vrouwen auto imuumziekte is of kan zijn opgetreden nu heeft mijn vader een auto imuumziekte en is hierdoor invalide geraakt.... dus schrok ik hier heel erg van maar ze verzekerde me dat daar bij de softone geen sprake van is ik ben al gerust gesteld maar ga zeker nog even verder googelen of dit indd op de waarheid berust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Happy, de Monobloc Softone is gewoon een siliconen gevulde prothese, net als Natrelle, Mentor etc. De Hydrogel is gevuld met een ander materiaal (je schrijft het zelf al) en dus niet met siliconen. Volgens mij is het nooit bewezen, maar er zijn zeker vrouwen die klachten hebben gekregen van siliconen of zelfs een auto-immuunziekte. Als je tot die ongelukkige groep zou behoren dan zou je dat van Softones ook kunnen krijgen, want dat zijn immers siliconen. Veruit de meeste vrouwen hebben nergens last van met siliconen. Maar als je dat idee niet prettig vind, of als er aanleiding is dat je er meer aanleg voor zou hebben (omdat je vader het bijvoorbeeld ook heeft gekregen) dan zou je voor Hydrogel kunnen kiezen. Die zijn wel wat duurder, maar dan heb je die kans op auto-imuunziekte op termijn niet omdat de inhoud, als die onverhoopt in je lichaam komt, automatisch wordt afgebroken. Ze hebben ze ook bij de WK en je kunt er zelf voor kiezen, zijn alleen dus wel wat duurder. Ik heb ze zelf ook, en ben tevreden over de Hydrogels. Ze zijn lekker zacht en vallen natuurlijk. Wel hebben ze een grotere kans op rimpeling daarom worden ze voornamelijk dual plane of achter de spier geplaatst. Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Happy,

Laat je niet voor de gek houden hoor meis, softtones zijn zoals de andere gevuld met siliconen en zijn niet anders.

Als autoimuumziektes in de familie zitten dan zou ik geen risico nemen en zeker voor de Hydrogels gaan

en niet voor siliconen.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn gevuld met Carboxy - methyl - cellulose hydrogel >>

Let op: Monobloc Soft-One is een implantaat gevuld met siliconen

Waarom Monobloc hydrogel op een site vol risico's van siliconen?

Overweging - voordelen

• Een plastisch chirurg en een immunoloog die samen een aantal onderzoeken hebben gedaan naar de verschillen tussen siliconen en Monobloc hydrogel hebben geconstateerd dat de buitenkant van de implantaten (de

envelop) niet de oorzaak kan zijn van de klachten, maar de vulling: de siliconengel is volgens hen de oorzaak,

vanwege de 'weekmakende' effecten van de uitzwetende polymeren.

In Monobloc zit hydrogel. Mocht de envelop van de Monobloc hydrogel toch kapot gaan, wordt de glucose vulling in het lichaam afgebroken.

• Volgens een paar wetenschappelijk onderzoeken zijn Monobloc CMC Hydrogel, ondanks een siliconen envelop, een alternatief voor siliconen en zoutwaterprothesen.

• Bij veel vrouwen die eerst siliconen hebben gehad en daarna overstapten op Monobloc hydrogel, zijn hun klachten verminderd. >>Vertaling

Overweging - nadelen

Er is heel weinig onderzoek gedaan naar Monobloc hydrogel. Dat maakt het moeilijk te beoordelen of de reacties aan de Monobloc hydrogel te wijten zijn of andere oorzaken hebben, bv aan het milieu.Door het milieu kan in principe ook iedereen auto-immuunziekten krijgen.Er zijn bij ons 4 vrouwen bekend die klachten hebben gekregen, zoals slopende vermoeidheid en gewrichtsklachten. Eén heeft de auto-immuunziekte Sjögren syndroom; hiervan is de relatie met Monobloc niet te beoordelen omdat er te weinig personen en onderzoeken bekend zijn. Deze vrouwen hebben alleen Monobloc implantaten gehad en daarvóór of daarna geen siliconen. De stof methyleen blauw >> (in Monobloc) kan een erge wisselwerking hebben met bepaalde soorten antidepressiva. Eerst stoppen met antidepressiva, zoals Seroxat >> en Paroxitine >> voor je Monobloc laat plaatsen. Deze wisselwerking moet binnenkort officieel in de bijsluiter worden opgenomen.

Meldingen bij het meldpunt

Vier vrouwen zijn gestart met Monobloc en moesten deze laten verwijderen omdat ze ziek werden.Drie vrouwen hadden eerst Monobloc, daarna overgestapt op siliconen. Ze werden ziek. Niet te bewijzen is door welke implantaten hun ziekten veroorzaakt werd.Vijf vrouwen hadden eerst siliconen, hiervan werden ze ziek en stapten over op Monobloc. Hun klachten bleven gelijk, ze bleven even ziek. Een vrouw kreeg klachten door siliconen na amputatie, klachten verdwenen volledig na Monobloc.Eén vrouw heeft een ernstige wisselwerking gehad met antidepressiva en methyleenblauw. Deze klachten verdwenen volledig nadat Monobloc implantaten verwijderd werden. Binnenkort moet deze wisselwerking op de bijsluiters van Monobloc hydrogel komen te staan.

'Monobloc - Hydrogel ( carboxy-methyl-cellulose ) kan een alternatief zijn voor siliconen'

zegt een plastisch chirurg, die sinds 14 jaar met Monobloc hydrogel werkt.

"De ervaringen met de Monobloc Hydrogel zijn gunstig bij vervanging van siliconen prothesen. Zij zijn gevuld met een mengsel van fysiologisch zoutoplossing (97%) en cellulose (3%). Wel hebben zij een siliconen elastomeer als omhulling. In de literatuur zijn wel gevallen beschreven die ook klachten kregen vergelijkbaar met de klachten ten gevolge van siliconen prothesen, maar die zijn niet beschreven voor de Monobloc Hydrogel, Het is niet bekend waarom zij gunstiger afsteken ten opzichte van zoutwaterprothesen, dit kan mogelijk te maken hebben met een andere samenstelling van de siliconen elastomeer omhulling bij de Monobloc Hydrogel"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid er zijn nog wat topics over monobloc hydrogel en over dat klachtenforum hoeft hier niet steeds gequote te worden.. De goede info komt ook niet op dat klachtenforum ;)

Zoek ff in de zoekbalk anders :)

En baseer je keuze op je gevoel.

Het is niet bewezen dat silicone invloed hebben op, of auto-immuunziekten veroorzaken. Daarnaast hebben de hydrogel een beperking in maatvoering.. Wil je van een a naar een c dan is het goed te doen met die hydrogel, wil je meer, dan is het vaak geen optie..

Echter, aan jou de keuze.. Gewoon goed zoeken (maar niet alles hier quoten haha, omdat er al topics over zijn :) )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.