Ga naar inhoud

Silies : 21 augustus 2015 : Dr. de Meyere : Artemedis


Gast Silies

Aanbevolen berichten

YES! Gisteren was het eindelijk zover. Ik krijg een BV. Spannend, zenuwen helemaal nul....Zelfs niet toen ik daar zat te wachten tot alles klaar was.

Als je binnen komt wordt je duidelijk uitgelegd wat er gaat gebeuren, dan worden de papieren nagekeken voor de anesthesist, er wordt betaald en dan mag je je gaan omkleden. Je krijgt een warme badjas en sokjes om je voeten warm te houden tijdens de operatie.

Na het gesprek met de anesthesist worden er nog vooraf foto's gemaakt en dan worden de borsten "afgetekend", dus tot waar de vulling dient te komen. Vervolgens komt de anasthesist en nog een assistente om je gereed te maken voor de operatie. Infuus, hartbewaking, kapje en voor je tot 10 kunt tellen ben je al vertrokken. Vervolgens is het zover en wordt je wakker gemaakt om naar de uitslaapkamer te gaan. Mijn man is wel in de tussentijd erbij geroepen om te kijken of wel mooi was.

Wonder boven wonder was ik dit keer na een narcose helemaa niet misselijk. Ik had enkel een droge keel en heel veel dorst. De pijn viel op dat moment wel reuze mee, had het erger verwacht. Het is een drukkend gevoel alsof je een veeeel te strakke bh aan hebt. En bij het rechtop staan voelde ik wel een ongemakkelijke druk. Maar dat is natuurlijk de druk van de implantaten op de wond die onder je borst zit. Na de operatie komt de dokter nog even kijken en je uitleg geven over wat je wel en niet mag doen de komende weken. Ook dit staat allemaal netjes op papier. Tevens krijg je pijnstillers mee en een overzicht hoe je deze het beste kunt innemen. De terug reis ging ook goed, in ieder geval niet pijnlijk.

Het slapen ging iets minder, bij het moment dat je wilt draaien werd ik toch wakker omdat het niet ging. Ik slaap het liefste op mijn zij of mijn buik, en nu moet het op de rug en redelijk recht op. Met een verstelbare bodem maakt het wel makkelijker om rechter te slapen. Het recht komen vanuit het bed, gaat ook redelijk, goed voor je buikspieren.... haha...:-). Vanmorgen het verband eraf gehaald, en nu valt de druk wel mee. De pijn valt tot nu toe ook wel mee. Ik pak wel preventief de pijnstillers om te voorkomen dat ik erge pijn ga krijgen. Morgen ga ik douchen en kijken naar het resultaat. Maar voor mijn gevoel zijn ze wel echt huge!.... haha... Maar goed ik kom van een A/B cup naar een D. Tenministe dat is de maat die in de bh staat.

Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb en de keuze van de arts is ook de goede geweest. Dus Dr. de Meyere, dank je wel.

BV- voor de spier - 400 cc - Mentor rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten inmiddels op dag 3 na PO. De pijn valt mee, heb tot nu toe celebrex 's middags gepakt en voor het slapen gaan, gewoon preventief om niet meer pijn te hebben dan nodig. En dan 's morgens en 's avonds na het eten gewoon paracetamol. Vanaf vandaag wil ik proberen op paracetamol te leven, evt een celebrex voor het slapen gaan. Voor de rest weinig last, voelt allemaal beetje gespannen. Ik wil graag op mijn zij slapen en merkte dat het sinds gisteravond wel zou kunnen maar volgens mijn man heeft de dokter gezegd dat dat voorlopig niet mocht. Dus dan doe ik het maar even niet, stel dat het scheef gaat liggen ofzo....

Ook begint de wond nu te jeuken dus dat is alleen maar goed. Ik heb een foto geplaatst van 2 dagen na PO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hallo allemaal,

inmiddels zitten we weer op 16 dagen na PO. Ik heb al een week gewerkt (administratief) en autogereden 4 dagen.

* Maandag zijn de hechtingen eruit gehaald door de assistente van de huisarts, omdat ik het zelf niet kon zien en zij ook gelijk de wond kon controleren. Daar voelde je helemaal niets van. Er was ook bijna geen korst op. Ze zei dat het heel mooi was gedaan, waarschijnlijk zou je daar niets meer van zien. Die dag heb ik ook van thuis uit gewerkt, want rijden durfde ik nog niet. Sinds donderdag (6 dagen na PO) ook geen pijnstillers meer genomen en dat ging goed. Af en toe nog een steek maar that's it. Door de celebrex wel diaree, dit heeft ongeveer tot 6 dagen geduurd.

* Woensdag dan voor het eerst autorijden, snelweg gaat prima, hoef je niet al te veel schakelen en bochten maken. Maar bij de kleine stukjes binnendoor, waar je veel moet schakelen en bochten moet maken, vooral bovenhands aan het stuur draaien is het gevoelig aan het borstbeen. Ook nog wel last van stuwings gevoel. Daarbij rechterborst is nog steeds iets harder dan de linker.

* Vrijdag, inmiddels 2 weken geleden, lig inmiddels ook al lager in bed en af en toe op de zij is wel prettig. Het voelt nog niet als natuurlijke eigen borsten. Maar ook omdat het nog wel wat hard aanvoelt. Vanaf vandaag zou je de sportbh 's nachts af kunnen laten maar heb hem gewoon aangelaten.

* Zondag, slaap nog steeds met de bh aan, voelt toch wel prettiger dat het nog even ingepakt is. Afgelopen weken nog wat sportbh's erbij gekocht om af te wisselen en die ik straks toch nodig heb voor te sporten. De pure lime is wel fijn strak, de heavy van de Hema zit op het eerste oog prettig, alleen als je die de hele dag hebt aangehad dan gaat de band dubbel zitten en dat gaat irriteren. De shockabsorber (Intersport) die zit ook heel aangenaam. Vanmiddag even bij Hunkemöller binnen gelopen om te kijken of er ook mooie bh's zijn zonder beugel om nog de wond te ontlasten. Maar daar was helaas niets te vinden.

Ik heb nog wat foto's gepost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel Mel75. Ik ben er ook super blij mee. Er hoeft van mij ook niet veel meer van af.

Ik heb momenteel nog steeds een D cup. Er is 400 cc geplaatst.

Ik ben bij Dr. De Meyere geweest van Artemedis in Gent, Belgie. Is wel een stukje rijden maar was de moeite waard.

Hij is heel duidelijk in de uitleg, had nadien ook nog weinig te vragen. En gaf mij ook meteen een vertrouwend gevoel.

Ook op de dag zelf weinig zenuwen, als ik naar de tandarts ga ieder half jaar heb ik meer zenuwen... haha...

Dus mocht je in de gelegenheid zijn zou ik zeker een gesprek met hem aangaan, puur voor het verschil. Gaat toch tenslotte om je eigen lijf!

Waar ga jij volgende week op gesprek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.