Ga naar inhoud

Wie is er wel of niet gestopt met roken voor operatie?


melissa1981

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik weet dat je moet stoppen met roken voor de operatie. Ik ben in 2010 gestopt voor 3,5 jaar. Nu sinds een jaar rook ik weer en stoppen.... (was 10 kilo aangekomen, nu weer 7 afgevallen) zie ik niet echt zitten. Ik weet dat het beter is voor een operatie maar ja,

Wie van jullie is wel of niet gestopt?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij werd ook aangeraden om te stoppen.. of in ieder geval te minderen.

Is me niet lukt. Ook door priveomstandigheden en ik rook nu dus nog steeds (ben nu 23 dagen PO).

De chirurg weet het en die zei als het niet lukt, lukt het niet. Het is niet verplicht ;)

Zou je er niet te druk om maken xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was 1 januari gestopt met roken en werdt 15 januari geopereerd. Tot 2 weken na mn bv ben ik gestopt met roken en daarna helaas weer begonnen. Tis toch ook zo moeilijk haha!

Maar als je gewoon probeerd goed te minderen zal dat ook al heel veel schelen.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben precies 2 weken voor mijn operatie gestopt met roken, was opdracht van de chirurg. Heb het vol weten te houden tot ruim 5 weken po. Daarna na veel strijd met mijzelf en frustratie toch weer begonnen. Voel me met enige regelmaat schuldig als ik er weer een opsteek maar kan er helaas ook niet voorgoed mee stoppen. Het zal altijd wel een strijd blijven.

Veel succes met je herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel gestopt!!

2e kerstdag ben ik gestopt, 26 januari ben ik geopereerd.

Nu maandag ben ik 6 weken PO, en nog altijd gestopt!

Ik ben erg blij dat ik gestopt ben, en het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, als dat ik altijd gedacht had! Als je maar echt wilt!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niet Shorty! Wat momentjes waar je doorheen moet en vooral niet moet opgeven of toegeven...

Ik ben wel aangekomen, dat is minder... Kon het gelukkig wel hebben, maar toch moet niet nog meer worden dan ga ik er wel iets aan doen...

Maar de voordelen zijn mega! Het scheelt echt heel veel geld... Daar koop ik nu bh's van! ;-)))

Ik stink niet meer.... Want wanneer je stopt, ruik je pas dat het echt stinkt.

Mijn smaak en reuk is beter geworden, en ik heb duidelijk meer lucht!

Ik vind het nu gewoon lekker dat ik niet meer hoef te roken... Het moet niet meer!!! Heerlijk.

EN nu geef ik het goede voorbeeld aan mijn kinderen!!!

Niet roken is echt heerlijk!!!! ( en dat zeg ik na ruim 15 jaar!!!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja het is natuurlijk wel verstandiger ivm ontstekingen en het helen van je wondjes..

Daarom was bij mij nog nagevraagd of ik niet rookte omdat mijn wondjes zo slecht dicht gingen

Ik zou je het echt aanraden, want hoe ik mijn pc er over hoorde praten zit er toch best een verschil met als je wel/niet rookt (aan kansen) en je kunt natuurlijk als je geheeld bent altijd weer beginnen toch?

Mij lijkt vooral de eerste 2/3 weken na de operatie het belangrijkste, en misschien iets van een week voor de operatie

En over het aankomen gesproken, ik ga er sowieso van uit dat je aankomt, ik bedoel sowieso die 2 tieten kom je aan, en als je 6 weken niet sport en in het begin zo weinig beweegt is dat ook niet zo heel raar als je aankomt..

dus als je daarom tijdelijk niet wilt stoppen vind ik eigenlijk een beetje onzin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat allemaal zo hoor en lees ben ik toch blij dat ik niet rook hoor...

Is zo'n moeilijk verslaving om van af te geraken blijkbaar...mijn man probeerd ook al jaaaaaren te stoppen,maar met de beste wil ter wereld lukt het hem niet,telkens hervalt hij weer in dat zelfde patroon...zelfs al ondervind hij de laatste tijd erge last van zijn longen,nog lukt het hem niet te stoppen.

Als ik hem vraag wat hij er zo goed aan vind zegt hij...'geen idee,gewoon de handeling om een sigaret vast te houden en een trekje te nemen'

Blijft mij een raadsel wat mensen zo aantrekt in sigaretten... Weet iemand het antwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inderdaad een gewoonte...

S morgens wanneer je een kopje koffie hebt gemaakt, een sigaret!

Na iedere maaltijd een sigaret!

Wanneer je je verveelt, tijd over hebt... Of zelfs wanneer je geen tijd hebt.... Een sigaret.

En daarom ben ik juist zo blij dat ik nu gestopt ben, ik zie dat die sigaret niet hoeft....

En wanneer je een bepaalde periode door bent, wordt het met wat doorzettingsvermogen steeds makkelijk om je over dat punt van moeten heen te zetten.

Ik heb nu dan ook totaal geen behoefte meer aan een sigaret....

Kan er aan denken , over praten, ik kan in de rook staan etc... Ik hoef het niet meer!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Larissa, goed hoor. Ik was in 2010 van de een op de andere dag na 16 jaar gestopt omdat ik het zelf wou en had er geen problemen mee. Nu een jaar geleden weer begonnen, ben zeker minder gestrest sinds ik weer rook en ook weer blij dat die 7 kilo er weer af is.

Stoppen met roken lukt zeker als je het echt wil, maar ik wil het niet haha.

Puntjes in oren shorty?

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah, ja toen ik was gestopt was het van de een op de andere dag zonder enig vorm van hulp.

ik vind dat dat in je hoofd zit. als je echt wil dan wil het, toen wou ik het van het een op het ander moment en als ik iets wil moet het ook haha, net zoals ik wil mjn haar verven dan moet het ook nu. nu zou ik het niet van mezelf moeten zeg maar dus zal het ook lastiger worden maar zal wel proberen te minderen :6:

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat allemaal zo hoor en lees ben ik toch blij dat ik niet rook hoor...

Is zo'n moeilijk verslaving om van af te geraken blijkbaar...mijn man probeerd ook al jaaaaaren te stoppen,maar met de beste wil ter wereld lukt het hem niet,telkens hervalt hij weer in dat zelfde patroon...zelfs al ondervind hij de laatste tijd erge last van zijn longen,nog lukt het hem niet te stoppen.

Als ik hem vraag wat hij er zo goed aan vind zegt hij...'geen idee,gewoon de handeling om een sigaret vast te houden en een trekje te nemen'

Blijft mij een raadsel wat mensen zo aantrekt in sigaretten... Weet iemand het antwoord?

Ik snap dat ook niet.

Ik ben zo blij dat ik die verslaving niet ken!

Ik ben vroeger altijd Asmatisch geweest dus er een soort van afkeer tegen gekregen waardoor ik nooit ben gaan roken.

Vond en vind het zo smerig, en die lucht uch, word er onpasselijk van.

Gelukkig denkt mijn man er ook zo over en leven wij een heerlijk 'rookvrij' bestaan!

Doe liever leuke dingetjes van dat geld dan t de lucht in blazen hoor;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik rook en ik kan je ook geen antwoord geven

Waarom doe ik het ?

Het is psychologisch hoor ! Maar ik merk bij mezelf dat het mij kalmeert , maar ik kan ook bvb ergens komen en zeggen van bah het stinkt hier naar de rook

Bij mijn ouders die token binnen en dat stinkt daar zo hard ! Maarja :)

Het is moeilijk om er af te geraken spijtig genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het blijft een dingetje. Ten eerste is het een gewoonte.

Het is ook echt een momentje voor jezelf. Ff 5 min heerlijk voor jezelf. En je lichaam is gewend aan de nicotine, dat is ook iedere x hetgeen wat er voor zorgt dat je lichaam er om gaat vragen. Maar de gewoonte is denk het ergst. En denk dat je een roker moet zijn om te snappen hoe lekker het kan zijn.

Maar ben zelf nu een week gestopt en valt me niet tegen. Heb wel een e-smoker voor echt moeilijke momenten en moet zeggen dat het helpt. Zit ook wat nicotine in dus je kan dan je verslaving rustig afbouwen. Misschien een tip. Je moet niet denken dat een e-smoker het zelfde is maar het is in ieder geval iets. Hoop nu dat ik wel gestopt blijf. Zou mijn man heel blij maken want die snapt er ook niks van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.