Ga naar inhoud

Bh maat berekenen..


loveut

Aanbevolen berichten

Oké voordat ik begin wil ik mijn excuses aanbieden omdat ik gok dat er al wel zo'n topic bestaat,

maar ik kan niet goed de informatie vinden die ik zoek, dus heb ik toch besloten om een topic aan te maken..

Ik ben nu bijna 5 weken PO, en heb regelmatig mijn maten opgemeten, zo ook voor de operatie.

Bijna altijd heb ik een 75B met vulling gedragen, soms een 75A

& mijn maten waren toen:

Ondermaat: wisselend tussen de 77-79

Bovenmaat: 90

Ik heb me ook regelmatig na de operatie gemeten en het laatste wat ik gemeten heb was:

Ondermaat: 78/79

Bovenmaat: 99

Nu heb ik dus in tabellen zitten kijken, en ik kom op een 80 omvang bh uit,

ik wist dat ik op het randje zat, maar is het dan raar om alsnog 75 te dragen?

Ik heb namelijk weleens een 80 geprobeerd maar dan begon ik al op het strakste klipje alsware,

en ik heb vaak nog wel dat bh's iets rek verliezen en met die 80 omvang bh's ja die kon ik dan weggooien..

Maar nu is mijn vraag dan, ik heb geen idee wat volgens mijn maten nu mijn bh maat zou zijn,

omdat er volgens de tabellen behoorlijk wat verschil zit in wat je omvang is enzo..

& ik had de vraag dus of iemand me kan uitleggen hoe dat zit, en wat nu waarschijnlijk mijn BH maat zal worden?

Ik snap er eigenlijk maar niks van :21:

dus vandaar dat ik ja om hulp vraag..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meet onderkant 68 zou 70 f zijn, bij mij ook het gevalletje op zijn strakst het fijnst dus 65 G besteld. Gisteren stiekem 70f en 70g gepast dus denk als dr BH s binnen komen dat ik helemaal happy ben,

Ik zou als ik jou was ook voor de 75 gaan BH gaan na een tijd los zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op de site van Sapph bh's. Daar kan je het prima berekenen! Ik heb ondermaat 80 en boven 100 na 2,5 po. Ik heb bh maat 80E het gaat vooral om je omvang. Als ik 75 omvang zou hebben had ik een 75F nodig hebben. Hoe smaller de onderkant hoe groter de cubmaat. Ik denk dat je goed zit met een 80E. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op de site van Sapph bh's. Daar kan je het prima berekenen! Ik heb ondermaat 80 en boven 100 na 2,5 po. Ik heb bh maat 80E het gaat vooral om je omvang. Als ik 75 omvang zou hebben had ik een 75F nodig hebben. Hoe smaller de onderkant hoe groter de cubmaat. Ik denk dat je goed zit met een 80E. Succes!

Ja maar bh's verliezen bijna altijd rek hé, heb gemerkt met als ik 75 draag bijvoorbeeld dat ik op het grootste haakje begin, en dan als ie rek verliest ga ik vanzelf het 2e haakje gebruiken.. Bij 80 moet ik standaard het strakste haakje gebruiken, en als die dan rek verliest is er geen haakje meer die ik kan gebruiken en dat is echt enorm vervelend!

Zou een 75G of een 70H (Ja 70) proberen.

xx

Is dat niet veeeeeel te groot? :o

Ik meet onderkant 68 zou 70 f zijn, bij mij ook het gevalletje op zijn strakst het fijnst dus 65 G besteld. Gisteren stiekem 70f en 70g gepast dus denk als dr BH s binnen komen dat ik helemaal happy ben,

Ik zou als ik jou was ook voor de 75 gaan BH gaan na een tijd los zitten

Ja ik heb het eigenlijk altijd zo gehad dat mijn bh's behoorlijk lang mee gingen en dat na een half jaar/ jaar ik een ander haakje gebruikte :P Ik ben wel echt heel enthousiast maar ook nieuwsgierig wat ik heb hahah, had gisteren een bikini gepast wat volensmij een C cup was, nou er was zo'n 3 cm aan huid onder mn boob te zien ahahah! dus kan straks iets van 12 bikini's gaan verkopen/weggeven :12:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand had laatst zo'n super filmpje met link gepost

Dat ff opzoeken word t snel duidelijk

Omvang maat kleiner cupmaat groter dan zit ie goed.

Maar zoiezo straks bij betere lingeriezaak even laten opmeten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand had laatst zo'n super filmpje met link gepost

Dat ff opzoeken word t snel duidelijk

Omvang maat kleiner cupmaat groter dan zit ie goed.

Maar zoiezo straks bij betere lingeriezaak even laten opmeten.

Groetjes

Wat versta je onder de betere lingeriezaak? :)

En nja als ik het invul in van die tabellen sta ik of bij 80D of bij 75F

vind t een beetje raar dat daar ook een hele cupmaat tussen zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan probeer een 75 F. Bestel en anders een paar in verschillende maten. Anders gewoon indd naar een lingerie winkel gaan! En beter niet naar de livera ofzo maar naar een wat betere! Dat het ineens een cubmaat verschilt heeft te maken met je onderomvang. Dus heb je onder bv 75 en boven 100 heb je dus 75F Maar heb heb he onder 80 is het een 80 E omdat de cub omvang wordt aangepast aan de onderomvang kwa verhouding. Snap je m nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan probeer een 75 F. Bestel en anders een paar in verschillende maten. Anders gewoon indd naar een lingerie winkel gaan! En beter niet naar de livera ofzo maar naar een wat betere! Dat het ineens een cubmaat verschilt heeft te maken met je onderomvang. Dus heb je onder bv 75 en boven 100 heb je dus 75F Maar heb heb he onder 80 is het een 80 E omdat de cub omvang wordt aangepast aan de onderomvang kwa verhouding. Snap je m nog

Jaa alleen bij mij is t dan 80D/75F daarom denk ik dat ik verward was hahah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd. ik heb ook bij paar zaken gepast hunkemoller waar haakje op de strakste stand staat 70 F en zelfs 70 G gepast die zat maar ietjes te ruim dus gok nu dat 65 G past we zullen zien. vandaag nog effe de livera ingelopen hun eigen merk is 70 F te groot bizar, bikini van esprit 36 E die zat verrassend goed, dus echt nog passen en meten voor ons, ik moet nu helaas met me stomme smalle maat naar de dure zaken maar deze site is voor mij waarschijnlijk een uitkomst voor mij. gisteren bij de hunkemoller was net of ze alles beter wisten kwa dokter ja die meet omvang 80 bla bla allemaal van dat soort onzin en dat we te grote prothese krijgen aangemeten. wat een onzin allemaal tjah ze kunnen aan sommige van ons geen bh s meer verkopen.

ik ben blij met deze maat maar als ik een wissel nodig heb dan ga ik voor groter wat meer cc.

succes met passen aankomende dagen xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd. ik heb ook bij paar zaken gepast hunkemoller waar haakje op de strakste stand staat 70 F en zelfs 70 G gepast die zat maar ietjes te ruim dus gok nu dat 65 G past we zullen zien. vandaag nog effe de livera ingelopen hun eigen merk is 70 F te groot bizar, bikini van esprit 36 E die zat verrassend goed, dus echt nog passen en meten voor ons, ik moet nu helaas met me stomme smalle maat naar de dure zaken maar deze site is voor mij waarschijnlijk een uitkomst voor mij. gisteren bij de hunkemoller was net of ze alles beter wisten kwa dokter ja die meet omvang 80 bla bla allemaal van dat soort onzin en dat we te grote prothese krijgen aangemeten. wat een onzin allemaal tjah ze kunnen aan sommige van ons geen bh s meer verkopen.

ik ben blij met deze maat maar als ik een wissel nodig heb dan ga ik voor groter wat meer cc.

succes met passen aankomende dagen xx

Ja de hunkemoller heeft me toen 1x een 80B aangesmeerd nou die zat behoorlijk los en niet mooi aangesloten.. Dus sowieso wil ik niet bij dat soort winkels opmeten, dan kom ik er liever zelf achter wat het beste zit enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

OW wat stom zeg, nou was daar 2 weken geleden ook en zag ander meisje met bv nou wilde me er eigenlijk mee bemoeien die kreeg 80 c aan terwijl ze veel smaller was en haar boobies echt groter maarja ik maak nogal graag stennis. maar goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

OW wat stom zeg, nou was daar 2 weken geleden ook en zag ander meisje met bv nou wilde me er eigenlijk mee bemoeien die kreeg 80 c aan terwijl ze veel smaller was en haar boobies echt groter maarja ik maak nogal graag stennis. maar goed

Ah ook al zoiets hahah, nja ik vind t wel prima, ga een winkel in en pak iets van 6 verschillende maten ofzo en dan zie ik wel :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste loveut,

Toevallig heb ik ongeveer dezelfde maten, onder 78 en boven 98 :D Ik ben nu 8,5 week po. Ik heb me meerdere malen bij speciaalzaken laten opmeten (triumph en livera) en heb iedere keer een 80D/75E :3: Ik heb nu drie 75E bh's en een 80D, omdat ik met de 80 ook inderdaad op het middelste haakje al ben begonnen en deze zit nu eigenlijk ietsje te ruim, maar de bh zit zooooo lekker haha. Ik zou dus 75E aanraden om te proberen! :)

Successss! :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste loveut,

Toevallig heb ik ongeveer dezelfde maten, onder 78 en boven 98 :D Ik ben nu 8,5 week po. Ik heb me meerdere malen bij speciaalzaken laten opmeten (triumph en livera) en heb iedere keer een 80D/75E :3: Ik heb nu drie 75E bh's en een 80D, omdat ik met de 80 ook inderdaad op het middelste haakje al ben begonnen en deze zit nu eigenlijk ietsje te ruim, maar de bh zit zooooo lekker haha. Ik zou dus 75E aanraden om te proberen! :)

Successss! :54:

Ah dankjewel, nja ik ga denk ik morgen eens naar de lingeriezaak hier in het dorp, misschien dat ik even een beetje kan passen, dan zit ik niet meer zo in afwachting hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, waar je enorm goed geholpen word is bij lingerie marijke in enkhuizen in noord holland.

Voor degene die redelijk in de buurt woont neem eens een kijkje net een snoepwinkel!! En ze hebben er daar echt verstand van welke maat het beste bij jou past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.