Ga naar inhoud

Wat doen/deden jullie zelf al 2/3 weken PO


Gigi21

Aanbevolen berichten

Bijna 3 weken PO !

Wat deden jullie allemaal al wel en niet !!

Ik merk zelf dat ik soms te bang ben om iets te doen en onbewust zit ik af en toe als een houte stijve plank op de bank waardoor ik meer kwaad doe als goed!

En dat terwijl ik normaal echt een di hard ben !!

Maar wat mag je nu echt wel doen en wat mag je echt niet doen ??

Is eern manier om toch een beetje lichtjes je spieren te trainen ,ik merk nu als ik geslapen heb dat ik kei stijf ben en al weinig kracht heb in mijn armen , als ik over 3 weken weer moet werken krijg ik niks meer gedaan haha..

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja super lastig vind ik dat , wil niet teveel doen maar vind het ook super frustrerend dat ik niet veel kan wil zo graag mijn slaapkamer onderhanden nemen en die berg was weg werken zonder dat mijn hubby dat morgen moet doen !!

Plus heb nog steeds ieder steekje en pijntje van ohh jee hahah zo ben ik normaal nooit.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegt dat ik het best wel kan hoor maar meer uit de angst van het toch maar niet doe !!

Maar ga zo lekker een wasje opvouwen ff beetje back to life word zo nog zwaar depri hahaah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zit ik nu ook. Kan eigenlijk alles alweer. Voel t wel trekken en spierpijn hier en daar maar durf nog niet echt ivm dat je eigenlijk moet rusten. Plus is pas 9e dag po dus moet wel rustig aan doen.

Pas volgende week maandag weer aan t werk maar is dan 2,5 week PO

Dus best bang ivm kleine meid dan ook weer de auto in tillen etc :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Vooral goed luisteren naar je lichaam! Een was opvouwen kan natuurlijk, maar de was boven je hoofd ophangen mag nog niet!

Ik heb echt een super herstel gehad en was na twee weken weer aan het werk achter de bar!

Tillen deed ik niet maar ik ging er gewoon voor!

Ik ben 4 dagen na mijn BV ook weer lekker weggegaan en boodschapjes gaan doen met het vriendje! Ging perfect!

Goed hetstel gewenst!

Kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kim1985 dank je wel

Ik doe eigenlijk alles op elleboog hoogte wat er boven komt laat ik dus spullen van hoge planken pakken laat ik aan me hubby en zoon over maar de rest wil ik wel weer oppakken denk ook dat het voor mezelf beter is anders blijf ik zon stijve bankhangmus!!

Zwaar tillen doe ik ook niet is eigenlijk allemaal licht huishoudelijk werk ! Hoewel ik dolgraag de bovenverdieping onderhanden wil nemen hahaha ahhh geoon weglopen en manlief roepen !!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben single, dus heb geen man die voor me kan stofzuigen en dweilen...na 3 weken was ik het ook beu om het elke keer aan vrienden/fam te vragen zo'n gedoe!

Volgens te papieren die ik heb van de Wellness mag ik na 3 weken de zwaardere huishoudelijke taken doen. Nu heeft hier iedereen het over 6 weken, dus ik ben wel een beetje huiverig.

Vandaag (25 dagen PO) voor het eerst gestofzuigd en gedweild, wel heb ik het op een hele gekke manier gedaan! hihi met gebruik van men benen en mn voeten om heen ern weer te bewegen, het zag er niet uit whaha! Ik deed er misschien wat langer over, maar het is me wel gelukt! zonder grote bewegingen te maken en pijn.

je moet wat he! ;) ik kan niet tegen rotzooi!

Ook heb ik Verdonck nog gebeld, ik had een medische vraag, en toen heb ik gelijk nog even gevraagd hoe dat nou zat met dat 6 weken geen handen boven je hoofd.

Hij adviseerde mij dat ik best met mn borstband aan af en toe bewegingen mag maken waarbij mn ellebogen boven mn schouders komen. bv haren kammen. zolang je het maar rustig zou opbouwen en altijd met de borst band aan.

Maar dat is mijn arts, iedere adviseert weer wat anders geloof ik....

Ook heb ik afgelopen week voor het eerst gewerkt, ik werk in de verpleging best wel een fysieke job dus!

zwaar tillen heb ik aan mn collega's over gelaten, verder merkte ik wel dat mn boobs gedurende de dag wat hard aanvoelde.

Maarja ik heb helaas niet de luxe om 6 wkn thuis te blijven!

tot nog toe gaat het goed hoor, ik denk dat je langzaam je grenzen kan gaan zoeken...

interessant topic ik volg hem even ben benieuwd naar andere ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou stofzuigen doe ik ook al sinds een aantal dagen hoor, maar dan niet het tapijt maar alleen de tegelvloer en probeer daarbij geen kracht te zetten (ik heb zo'n knop die ik in kan drukken dat de grootste kracht eraf gaat).

De was doe ik ook al vanaf een paar dagen Po zelf, maar ga dan wel op m'n tenen staan bij ophangen.

Je moet een beetje improviseren maar dan kom je een heel eind;)

Zolang je alles kan doen zonder pijn moet het volgens mij niet uitmaken, je lichaam geeft t wel aan toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was doe ik ook al maar meer in de maschine en droger en de rest mocht me hubby doen!!

Haren borstelen doe ik ook al tijdje hou me hoofd schijner richting me armen me ellebogen komen niet boven me schouders!!

En idd ga vaak op me tenen staan met iets wat net ietjes te hoog waardoor ik er wel bin kan hahaha !!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook helemaal alleen geen hubby die helpt :)

Stofzuigen en dweilen doe ik allemaal zelf. Wel voorzichtig, door me knieen gaan ipv bukken en niet zo veel kracht zetten. De afwas en de was in de machine en ophangen doe ik niet aan dus kiep het zo in de droger. Haren wassen, stylen gaat allemaal goed...

Maar ik doe meer met rechts dan met links.. links heb ik nog wat pijntjes maar rechts helemaal niks meer :)

Hou wel me pauzes tussendoor hihi

Alleen werken vind ik drama.. ookal zit ik achter me bureau.. rechtop zitten gaat op een gegevem moment zeer doen. Ben woensdag weer begonnen en alle 3 de dagen deze week ben ik 1,5 uur eerder naar huis gegaan omdat ik het niet meer trok. Gelukkig was dat geen probleem :)

Nu weer lekker bankhangen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 9 dagen PO... op de 3e dag een boswandeling gemaakt en na 5 dagen alweer halve dag gaan werken (zit op kantoor) dat ging best. Ik had 20 jaar geleden ook een BV gehad, toen was het in mijn beleving iets minder pijnlijk omdat het toen nog via de oksels ging. Nu dus via de borstplooi en dan voel je de siliconen wel, zijn best zwaar. Verder doe ik alles behalve tillen indien zwaarder dan 1 a 1.5 kg. Slapen op de rug vind ik wel lastig. Ben s ochtends erg stijf in mijn bovenlichaam. Ik neem ook nog steeds s ochtends en s avonds paracetamol. As maandag, de 11e dag ga ik weer fulltime werken.

Heb eergister controle gehad en alles zag er goed uit volgens PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.