Ga naar inhoud

Nipje : 12 november 2015 : Dr. Nio : OLVG-West (SLAZ)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo dames

Ik ben morgen een week po en sinds de operatie heb ik eigenlijk weinig tot geen last of pijntjes gehad. Ik heb dicofenac, diazepam en paracetamol met cod. mee gekregen. De diazepam ben ik na twee dagen mee gestopt omdat ik er heel slap van werd. Ik slik nu alleen nog af en toe een paracetamol als ik wat spanning voel dat heb ik alleen bij m'n linker borst

Het doet allemaal geen pijn, geen prikkels alleen m'n linkerborst dus die af en toe wat gespannen aanvoelt alsof ik m'n borstspier heb getraind. Dit is natuurlijk allemaal positief ik heb ze trouwens dual plane. Maar juist omdat ik geen last heb vergeet ik af en toe dat bepaalde dingen niet kunnen. Zo heb ik me al meerdere malen uitgerekt door m'n armen boven m'n schouders te rijken en dan ik shit wat doe ik nou.. Ik kan ook al moeite loos auto rijden heb dan wel een automaat en zorg ook gewoon weer voor het avond eten. Maar vroeg me af of dit allemaal wel kan en het niet m'n herstel belemmerd

Ik ben verder wel heel voorzichtig met m'n armen alleen dan met het net wakker worden rek ik me soms onbewust uit.

Hoor graag jullie mening en tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nibje,

Heb precies hetzelfde. Had vandaag controle (vorige week woensdag was de operatie) en ook de pc was verbaast over hoe snel ik door de gang kwam aanlopen.

Wat ik qua info kan geven is niet veel:

Nog steeds niet tillen, mocht wel plat slapen en op mijn zij. Verder mocht ik mijn armen weer normaal bewegen.

Ook ik ben nieuws gierig naar wat de anderen over jouw verhaal hebben te zeggen!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meid,

Ja dat is vaak het verraderlijke als je weinig tot geen pijn meer hebt, maar de eerste 6 weken moet je je gewoon echt aan de regels houden.

Ook bijv avond eten maken en de pannen afgieten mag je eigenlijk niet doen, maar als je er niet aan ontkomt, kun je beter alles afgieten in een vergiet,want dat is maar 1 handeling, i.p. v toch een tijdje je borst en armspieren gebruiken, maar het is toch beter om het door iemand anders te laten doen.

Het uitrekken,doe je idd vaak zonder er bij na te denken, maar kijk er toch mee uit,want je gaat toch met de gehele arm boven de schouder.

Auto rijden doen de meeste ong weer na 2 weken, dit ligt er ook aan wat je pc er van zegt, wanneer je dit weer mag doen.

Je herstelt maar 1 keer, en dat kun je beter in 1 keer goed doen, dus echt zoveel mogelijk uitkijken.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej ik heb ook een vraagje. Ik ben morgen exact 2 weken po en sinds dag 5 ben ik ook zl goed op de been. Alleen smorgens (en uiteraard een paar keer snachts) ervaar ik heel veel druk en toch wel pijn in mijn borsten. Ik kan mij niet rechttrekken enkel en alleen op buik en beenspieren, hoe dan ook gebruik ik mijn borstspier want ik voel dat links. Kan dit kwaad? Ik moet vaak opstaan voor mijn kids en dan kom ik redelijk snel uit bed wat wel wat pijn doet. Heb al alles geprobeerd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ano, je moet echt oppassen, want door de borstspieren te veel te gebruiken kun je toch een goed herstel belemmeren.

Ik heb hier ook wel gelezen, dat iemand aan het voeteneind een touw had gespannen, en met opstaan dus voeten eronder steken en zo omhoog komen, misschien zou je dat eens kunnen proberen, en anders misschien toch iets meer rechtop liggen,zodat de afstand om omhoog te komen kleiner word.

Ik deed het zelf altijd zo, vrij rechtop slapen,handen op je buik leggen, dan een heel klein beetje draaien vanuit de buik, 1 been uit bed, meedraaien en dan gaat je andere been vanzelf, en zit je binnen no time rechtop( en daar hoef je echt niet hele sterke buikspieren voor te hebben)

Misschien kun je 1 van deze 2 dingen nog proberen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ano, je moet echt oppassen, want door de borstspieren te veel te gebruiken kun je toch een goed herstel belemmeren.

Ik heb hier ook wel gelezen, dat iemand aan het voeteneind een touw had gespannen, en met opstaan dus voeten eronder steken en zo omhoog komen, misschien zou je dat eens kunnen proberen, en anders misschien toch iets meer rechtop liggen,zodat de afstand om omhoog te komen kleiner word.

Ik deed het zelf altijd zo, vrij rechtop slapen,handen op je buik leggen, dan een heel klein beetje draaien vanuit de buik, 1 been uit bed, meedraaien en dan gaat je andere been vanzelf, en zit je binnen no time rechtop( en daar hoef je echt niet hele sterke buikspieren voor te hebben)

Misschien kun je 1 van deze 2 dingen nog proberen.

xx

Ok bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets te veel van et goed heb gedaan dan merk ik et bij het liggen aan m'n linker borst ook alleen wat spanning geen pijn.

Op m'n rug slapen doe ik wel, als ik een andere houding aanneem is dat heel ongemakkelijk zoals op m'n zij dus lig een beetje met m'n kussen rechtop.

Het opstaan uit bed is soms ook een hele kunst. Vaak trek ik mezelf op door gebruik te maken van m'n buikspieren maar gisteren wilde m'n man even helpen maar vergat even hoe het ookalweer zat waardoor hij in ene een ruk aan m'n arm trok, schreeuwde et wel even uit niet omdat het pijn deed maar schrok er enorm van omdat ik et toch in m'n borst voelde..

Ik moet me dus toch even wat gaan terug trekken zoals jullie zeggen er is maar een herstel en die wil ik echt niet belemmeren juist omdat het aardig pijnloos is allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies meid, gewoon even nog een aantal weken rustig aan, dat is echt het beste, en echt 6 weken zijn zo voorbij.

Uit bed komen is ook een beetje kunst en vliegwerk, ja ik ken dat als iemand je wilt helpen, en zonder erg aan je arm trekt, maar van 1 keer zul je echt geen complicaties krijgen, alhoewel je het wel behoorlijk kunt voelen in de borstspier.

Dat klopt dat je het voelt als je iets teveel hebt gedaan, er komt dan spanning op te staan, dit is normaal, ook al je bijv iets langer staat dan anders, voel je het ook, maar dit hoort bij het genezingsproces.

Je mag heus wel kleine dingetjes doen, als je maar niet over de grens gaat

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nog even "genieten" van het niks doen haha

Het grappige is toen ik voor de operatie de dagelijkse dingen allemaal zelf deed met werk en kinderen snakte ik zo nu en dan naar een dag helemaal niks doen en nu het kan is het toch erg lastig om op je bips te blijven zitten!

Gelukkig kan het niet meteen kwaad na zo een trek aan de arm maar toch vervelend schrok er behoorlijk van. Bedankt allemaal voor jullie reacties

Ik had nog een vraagje ik heb nu de bh van Triumph en vroeg me af of het kwaad kan als ik overstap op die van de Hunkemöller heb deze namelijk vandaag binnen gekregen en moet zeggen dat hij toch wat lekkerder zit. De boel wordt wat steviger bij elkaar gehouden alleen heb ik em na een uurtje weer uit gedaan omdat ik een beetje et idee kreeg dat m'n boobiea wat dichter bij elkaar worden gedrukt dan bij de Triumph daar staan ze wat verder uitelkaar haha

Groetjes

Nipje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies alles wat moet is niet leuk, maar nu wel goed.

Kan me heel goed voorstellen dat je schrikt als er iets gebeurt zoals aan je arm trekken, maar denk dat je man ook zo geschrokken is dat die dat niet meer doet :6:

Wisselen van bh maakt niet uit, als de andere maar niet al te strak zit, dat je borsten dus echt teveel naar elkaar geduwd worden,want dat is niet goed

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij met dit topic! Ik heb hetzelfde na een bvk + lift afgelopen donderdag. Ik voelde me eigenlijk dezelfde avond alweer fit. Geen echte pijn of vermoeidheid. Ik moet er echt op letten, dat ik niet te veel doe!

Ik voel de onderste hechtingen wel, maar dat voelt meer of ik een te strakke BH aan heb (qua omvang), die dus een beetje in mijn bovenlichaam snijdt. Verder voel ik mijn linkerborst ook wel een beetje trekken, maar beide voel ik ook als ik een paar uur gewoon rustig op bed ligt en het ligt dus niet aan dat ik iets verkeerds doe.

Ik ben ook niet echt moe, maar gisteren was ik 3 uur achtereen uit bed en toen was ik wel ineens heel moe. Ben ik elk geval blij dat ik eens een keer wél merk wanneer ik tegen mijn limiet zit :D

Sterkte met herstellen en je inhouden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo dames

Ben inmiddels bijna vijf weken po. Ik zit met twee dingetjes ik heb afgelopen week wat bhs gepast en wat mij kort na de operatie al opviel is dat mijn rechter borst duidelijk wat kleiner is. Ik dacht eerst dat dit door evt veel vocht was in m'n linker borst maar nu na vijf weken en wat pas sessies begin ik me toch zorgen te maken dat dit blijvend is

Mijn linker borst vult een bh cup helemaal terwijl bij de rechter duidelijk veel ruimte blijft dus een lege bh cup wat mij ook opviel bij m'n rechter borst dat aan de buitenkant dus bij m'n oksel het wat plat en vierkant oogt ik weet net of ik me dat nu verbeeld omdatbij m'n linker gwn een mooie bolling zit

Maar iedere keer al kleed ik me uit en doe ik 'm sport bh uit lijkt et alsof aan de buitenkant een beetje plat is inplaats van een bolling

Ik heb pas weer met vier maanden po een controle afspraak dus hoop dat er dames zijn die me kunnen geruststellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wil je nog eens recente foto's plaatsen? Dan wil ik wel eens voor je kijken.. Graag 1 van voor, en 1 van allebei de zijkanten. Misschien is het zo dat 1 prothese nog wat hoger zit, waardoor er volumeverschil optreedt? (dit komt namelijk vaker voor...)

En je kunt Nio altijd mailen he, als je onzeker bent, maar doe dan ook de foto's erbij zoals ik hierboven zei. Dan kan hij het ook zien. Niet in onzekerheid blijven zitten, gewoon actie ondernemen ;) Ook voor de nazorg heb je betaald, en Nio is wel iemand die echt goed reageert via de email :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.