Ga naar inhoud

Asfaloth: 25 februari 2015: Dr. Colpaert: AZ Monica


Gast Asfaloth

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Morgen is het eindelijk zo ver. Na jaren met klachten rondgelopen te hebben (schouders, rug, houding) krijg ik morgen, op mijn verjaardag, een borstverkleining :43:. Ik heb momenteel een hangende 70G, en omdat ik slank ben en erg smalle schouders heb, zijn ze echt veel te groot en te zwaar voor mijn lichaam.

Ik moet morgen al om 7:00 in het ziekenhuis zijn. Ik vind het echt spannend en hoop dat alles goed gaat en dat ze mooi worden. Normaal gesproken krijg ik een kleine C, maar ben nu toch ineens aan het piekeren, wat als ze echt heeeeel klein worden :17: ? Ach, het komt vast allemaal wel goed.

Ik ging de laatste weken af en toe wat lingeriewinkels binnen, kijkend en voelend aan B en C-cups, denkend dat ik binnen 2 maand deze bh's zal passen en eindelijk ruime keus ga hebben (zo'n mooie dat ertussen zitten :33: ). Een droom die eindelijk werkelijkheid wordt eigenlijk, mooie bh's in normale winkels kopen in plaats van in dure winkels te shoppen, waar zelfs dan de enigste bh die past, dat ene lelijke oma-model is :103:(omdat ze erg hangen denk ik?).

Verslag volgt nog!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel :)

Ik ben zelf een beetje zenuwachtig over het verschil in cupmaat, van een G naar een C, dat is toch wel een heel groot verschil en dat zal toch even wennen zijn. Mag ik vragen welke cupmaat je eerst had? En welke je nu hebt?

Ik vind het echt spannend (hoewel het eigenlijk nog 'onwerkelijk' voelt), maar het stelt me wel gerust dat de meeste mensen tevreden zijn na een borstverkleining.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 103 kg woog had ik cup H ...toen ben ik in 1 jaar 34 kg afgevallen daarna had ik nog steeds

85/F .Nu na de operatie heb ik 85/B of 80/C ...

Aangezien de PC geen defenitieve maat kon/wilde beloven , heb ik iig aangegeven eerder klein te willen dan groot .

En ik vind het perfect nu ...heb natuurlijk borsten die precies bij mijn lichaam passen ...

Nogmaals ..succes vandaag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw kan me voorstellen dat je er naar uit ziet maar dat het ook best spannend is.

Ik wens je veel sterkte toe morgen en ben erg benieuwd naar je ervaringen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!!

Ben juist terug thuis, en ik vind ze echt prachtig geworden!! Ik heb ze nog maar heel even naakt gezien, maar de vorm was al zo mooi en de grootte echt perfect :). Ook de pijn valt heel goed mee, enkel waar de drains zaten heb ik wat pijn.

Joepie! Van een hangende G-cup naar een prachtige C (of grote B of kleine D, weet niet goed), ik ben zo blij!!!

Uitgebreid verslag volgt nog als ik wat minder moe ben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Het gaat heel goed met mij. Hier een verslagje ^_^

Ik was in de ochtend van mijn operatie niet echt meer zenuwachtig, keek er enkel erg naar uit. Ik moest al om 7 uur in het ziekenhuis aanwezig zijn, dus veel geslapen had ik niet. De chirurg kwam om af te tekenen (erg interessant om te zien, met speciale meetlatjes en zo), en zei dat mijn operatie pas om 14 uur zou plaatsvinden. Leuk, nog zo lang wachten terwijl ik zoveel honger en dorst had! Gelukkig had ik een eenpersoonskamer en kon ik nog wat slapen en heb ik wat tv gekeken.

Rond 13:30 kwamen twee vriendelijke dames mij halen. Ik kreeg zeer elegante anti-emboliekousen aan en toen brachten ze me naar beneden, waar ik een tijdje moest wachten. Daarna werd ik naar de operatiezaal gebracht. Ondanks dat ik de gebruikelijke kalmeringspillen niet had gekregen, had ik nog altijd geen zenuwen, ik was gewoon zo blij dat het eindelijk ging gebeuren. De verpleegsters probeerden een infuus in mijn arm te prikken, wat niet lukte en best veel pijn deed (ben best een watje op vlak van pijn) en waar ik nu een mooie blauwe plek aan heb overgehouden. Blijkbaar heb ik hele fijne adertjes. Ze vonden daarna gelukkig een goede dikke ader in mijn hand. Het in slaap doen zelf vond ik echt niet aangenaam. Mijn arm werd eerst warm, en toen ik in slaap viel kreeg ik even geen lucht en zei ik in paniek "het voelt raar", en toen was ik weg.

Bij het wakker worden had ik eerst geen idee meer waar ik was. Ik riep "ik heb dorst ik heb dorst" en probeerde op mijn zij te liggen. Dat mocht natuurlijk niet, en ook met drinken moest ik nog een tijdje wachten. Langzaam werd alles weer helder en wist ik alles weer. En ik voelde me prima! Het was precies als of ik lekker lang en heerlijk geslapen had en erg uitgerust was. Ik was erg vrolijk en wakker, maar die dorst was echt zo vreselijk! Mijn borsten waren in een dik verband ingepakt, dus die kon ik nog niet zien, behalve mijn tepels die wel nog zichtbaar waren. De pijn viel heel goed mee. De verpleegster op die kamer was ook vrolijk en vriendelijk, echt leuk.

Terug in de kamer moest ik van de verpleegster wat proberen slapen, bleek toch erg moe te zijn. Om 18 uur mocht ik eindelijk drinken :43: , maar na een paar slokken was de vreselijke dorst al weg en werd ik een beetje duizelig dus moest ik toch terug even liggen. Even later kwam het eten, en wat had ik honger! Maar ook toen werd ik na een tijd recht zitten wat duizelig en zelfs misselijk, wat echter meteen verdween toen ik in een minder rechte positie geplaatst werd. Die nacht in het ziekenhuis heb ik redelijk goed geslapen, ook al was het bed veel te hard om heel de nacht in dezelfde positie te moeten liggen (oh wat mis ik buikligging en zijligging!) en werd ik een paar keer wakker. De drains zaten ook niet erg aangenaam, rechts deed het zelfs een beetje pijn. Mijn borsten zelf deden nauwelijks tot geen pijn, ik kreeg natuurlijk wel pijnstillers (paracetamol in infuus).

In de ochtend had ik geen problemen meer met recht te zitten, en had ik nog altijd weinig tot geen pijn. Na het ontbijt kwam de chirurg langs om te kijken of alles in orde was. Alles zag er prima uit, dus mocht de verpleegster het verband er af halen (spannend!!!). Eerst moesten die drains er wel uit. Dat deed pijn en voelde raar, en ze zaten precies dieper dan ik dacht. Het verband kleefde redelijk goed vast, dus dat lostrekken voelde ook niet zo aangenaam. Bovendien bleef een van de hechtdraadjes vastkleven aan het deel van het verband dat plakte, dus toen ze dat deel lostrok riep ik "AUW dat trekt iets mee!!". Maar daar waren ze dan, mijn nieuwe borstjes!!! Ze stonden mooi recht in plaats van hangend, en hadden nog een mooie grootte (hoewel er toch 400 gram per borst is weggehaald!!!), en wat was mijn tepelhof mooi kleiner geworden! Ik was (en ben) dus blij :D . De verpleegster (een heel vriendelijke trouwens) zei ook dat ze mooi geworden waren. Ze hielp me met mijn bh en kompressen, en daarna mocht ik me zelf aankleden. Om 9:30 kwam mijn mama en mocht ik al naar huis.

De dagen na mijn operatie heb ik (tot nu toe) echt bijna geen last gehad. De eerste paar dagen was ik nogal moe, en de eerste dag na de operatie had ik een beetje pijn, wat met paracetamol wel opgelost was. Vanaf de tweede dag na de operatie had ik zelfs geen paracetamol meer nodig, zo weinig pijn dat het deed. Het trekt natuurlijk allemaal wel nog een beetje, vooral als ik van liggende naar zittende/staande positie ga, maar echt pijn, absoluut niet. Ik moet natuurlijk oppassen dat ik geen gekke bewegingen maak of te zware dingen optil, maar het valt allemaal wel mee. Ik mag ook nog niet douchen, dus ga ik met mijn onderlichaam in bad zitten en doe ik de rest met een washandje zonder de borsten nat te maken. Haren wassen lukt ook prima, gewoon voorovergebogen over het bad met de douchekop. Het lastigste is nog op mijn rug slapen, maar zelfs dat lukt mij, hoewel ik niet de gemakkelijkste slaper ben.

Morgen heb ik mijn eerste controle. Ben benieuwd of hij iets met de hechtingen gaat doen of zo. Normaal gesproken mag ik daarna terug douchen :D .

Verslagje is beetje langer geworden dan ik dacht -_- . Maar ik ben dus erg tevreden. Ik twijfel nog of ik foto's zou plaatsen, het is nogal persoonlijk. Hoewel ik er ook zo blij mee ben en ze wel zou willen laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles goed is gegaan en je er blij mee bent ...

Nu lekker herstellen ..

Wat betreft de foto,s , die kun je uploaden en op prive zetten .

Dan kunnen alleen de "vriendinnen " die jij toevoegd de foto,s zien .

Mijn foto,s heb ik ook prive staan ..

Succes met je herstel ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen!

Morgen is het eindelijk zo ver. Na jaren met klachten rondgelopen te hebben (schouders, rug, houding) krijg ik morgen, op mijn verjaardag, een borstverkleining :43:. Ik heb momenteel een hangende 70G, en omdat ik slank ben en erg smalle schouders heb, zijn ze echt veel te groot en te zwaar voor mijn lichaam.

Ik moet morgen al om 7:00 in het ziekenhuis zijn. Ik vind het echt spannend en hoop dat alles goed gaat en dat ze mooi worden. Normaal gesproken krijg ik een kleine C, maar ben nu toch ineens aan het piekeren, wat als ze echt heeeeel klein worden :17: ? Ach, het komt vast allemaal wel goed.

Ik ging de laatste weken af en toe wat lingeriewinkels binnen, kijkend en voelend aan B en C-cups, denkend dat ik binnen 2 maand deze bh's zal passen en eindelijk ruime keus ga hebben (zo'n mooie dat ertussen zitten :33: ). Een droom die eindelijk werkelijkheid wordt eigenlijk, mooie bh's in normale winkels kopen in plaats van in dure winkels te shoppen, waar zelfs dan de enigste bh die past, dat ene lelijke oma-model is :103:(omdat ze erg hangen denk ik?).

Verslag volgt nog!

Groetjes!

Hoi hoi,

Ik heb ook een borstverkleining gehad op mijn 20e. Ik was zoooo blij toen het klaar was.

Ook ik had enorm hangende borsten. Dit, omdat ze bij mij te snel waren gegroeid. Ik had een 75F.

Nadat het verband af was was ik zo blij dat mijn borsten gewoon rechtop stonden. Dit lettekens konden me gestolen worden. Ik heb idd. onder mijn borst een paar flinke japen, maar vallen eigenlijk niet heel erg op, omdat de plooi er precies op valt.

Ik ben in Leidschendam geopereerd. Zeer goede ervaring!!

Hoop dat je erg zelf nu ook heel blij mee bent.

Gr. Inmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Hoi hoi,

Ik heb ook een borstverkleining gehad op mijn 20e. Ik was zoooo blij toen het klaar was.

Ook ik had enorm hangende borsten. Dit, omdat ze bij mij te snel waren gegroeid. Ik had een 75F.

Nadat het verband af was was ik zo blij dat mijn borsten gewoon rechtop stonden. Dit lettekens konden me gestolen worden. Ik heb idd. onder mijn borst een paar flinke japen, maar vallen eigenlijk niet heel erg op, omdat de plooi er precies op valt.

Ik ben in Leidschendam geopereerd. Zeer goede ervaring!!

Hoop dat je erg zelf nu ook heel blij mee bent.

Gr. Inmar

Ja, bij mij waren ze ook heel snel gegroeid, wat voelde ik me als tiener onzeker!

Ik ben nu ook pas 23 :). Ik ben erg blij dat ik het nu al heb kunnen doen en niet nog jarenlang met grote hangborsten zou hebben moeten rondlopen. Ze zijn nu een stuk kleiner en mooier en hangen echt niet meer.

Mijn borsten zijn wel nog wat gezwollen, iemand een idee hoe lang het duurt tot ze (ongeveer) hun definitieve grootte zullen hebben? En wanneer die hechtingen ongeveer zullen oplossen? Allemaal vragen die ik beter aan de chirurg moest stellen bij de controle, maar die vragen kwamen daarna pas in me op :19: .

Ik heb trouwens foto's geüpload, dus wie ze wilt zien kan mij toevoegen als vriend ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey!

Ik had veel aan je verslag en vond het handig dat je verslag zo lang is geworden, weet precies wat me te wachten staat :)
ik mag over 10 dagen, spannend!
hoe gaat het nu verder met je pijn en herstel?

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Nog altijd zo goed als geen pijn :). De zwelling lijkt al af te nemen, hoewel de rechterborst nog iets meer gezwollen is dan de linker. Maar daar heb ik zelf helemaal geen last, ik voel het zelf niet dat ze nog wat gezwollen zijn. Ik ga sinds een paar dagen ook weer naar de universiteit, wat zonder problemen gaat. Ik kan niet wachten tot ik voor mooie bh's kan gaan shoppen :57: (nog een kleine 4 weken pfff ongeduldig!) .

Wat fijn dat je over 10 dagen al aan de beurt bent! Kijk je er naar uit? Mag ik vragen welke maat je nu hebt en naar welke je wilt gaan? Het is best wat he, zo'n operatie... Maar ik vond het echt heel goed meevallen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Asfaloth

Kleine update bijna 5 weken PO:

vorige week begonnen 2 plekjes wat te irriteren door draadjes die niet oplosten. Rechts bij de tepel heeft de huisarts de draadjes verwijderd en geneest het goed. Links (helemaal links in het litteken in de borstplooi) is het een beetje ontstoken maar kon de arts geen draadje vinden. Ik heb antibioticazalf gekregen en het lijkt wel wat beter te worden.

Voor de rest is alles in orde, en lijken ze goed te genezen. Er is zo goed als geen zwelling meer en ik kan ondertussen al op mijn zij liggen. De pijn die ik had door te grote borsten (schouders, rug!) is ook helemaal verdwenen, al hoop ik dat de 'deukjes' in mijn schouders door bh-bandjes met de tijd ook zullen verdwijnen (hoewel ze geen pijn meer doen).

Ik ben dus tevreden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

wat leuk voor jou ik kan niet wachten tot mijn eerste afspraak met de pc heb je na je eerste consultayie lang moeten wachten voor je ingreep

Mijn consultatie was op 6 december, en de operatie kon ten vroegste op 25 februari doorgaan, dus toch 2-3 maand. Het is wel afhankelijk van bij wie je gaat natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Gast Asfaloth

Ja hoor, alles is mooi genezen. Ik smeer er nu elke dag littekenzalf op. Ik kan terug alles doen (intensief sporten,...) en heb er helemaal geen last van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hey Asfaloth,

Ik heb vol interesse jouw verhaal gelezen op dit forum.

Ik zelf, mama van 2 kindjes (jongste 4 maanden), overweeg ook een borstverkleining. Hoewel dit niet voor direct is (geef nog borstvoeding) ben ik toch al even aan het rondsnuffelen op het internet, op zoek naar andere ervaringen, en vooral ervaringen met artsen.

Heb momenteel een 85F, maar vooral de vorm (hangend!) en de daarbij gepaarde neklast (heb echt al beetje een bochel!) baren me zorgen.

Ben je nog steeds tevreden over het resultaat en de nazorg van Dr Colpaerts?

Femke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Hey Asfaloth,

Ik heb vol interesse jouw verhaal gelezen op dit forum.

Ik zelf, mama van 2 kindjes (jongste 4 maanden), overweeg ook een borstverkleining. Hoewel dit niet voor direct is (geef nog borstvoeding) ben ik toch al even aan het rondsnuffelen op het internet, op zoek naar andere ervaringen, en vooral ervaringen met artsen.

Heb momenteel een 85F, maar vooral de vorm (hangend!) en de daarbij gepaarde neklast (heb echt al beetje een bochel!) baren me zorgen.

Ben je nog steeds tevreden over het resultaat en de nazorg van Dr Colpaerts?

Femke

Hoi Femke,

Ik ben nog steeds zeer tevreden. Helemaal geen last meer van rugklachten en schouderklachten sinds mijn borstverkleining en ik loop ook al een stuk rechter. Ik ben ook nog erg tevreden over de vorm, had erg hangende borsten maar nu hebben ze gewoon een normale vorm. De nazorg is goed, maar behalve de controles ben ik niet bij hem langs geweest aangezien er geen problemen waren. Behalve dat een wondje begon te irriteren en toen ben ik maar bij de huisarts geweest, maar toen ik het daarna aan de chirurg vermeldde bij de controle zei hij "je had hier ook langs kunnen komen, wij hadden die draadjes er met veel plezier uitgehaald (of zoiets, erg vriendelijk dus :) )", dus denk wel dat de nazorg ook prima is bij eventuele problemen.

Ik heb je vriendschapsverzoek geaccepteerd dus je kan mijn foto's bekijken :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overmorgen aan de beurt! Eindelijk na al die tijd last te hebben gehad word ik geopereerd door dr luijendijk. Ik heb al vanaf mijn 13e maat 70G en ga nu hopelijk naar een 70E, ben erg benieuwd hoe het met je gaat en hoe de littekens eraan toe zijn? Hoelang ben je uit de running geweest en vanaf wanneef mocht je weer douchen etc? Sorry voor al mijn vragen maar aangezien ik ook pas 20 ben en ongeveer dezelfde bouw en lengte heb, kan ik mij goed met jou identificeren! Hoop van je te horen!

Groetjes malou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Asfaloth

Ik ben overmorgen aan de beurt! Eindelijk na al die tijd last te hebben gehad word ik geopereerd door dr luijendijk. Ik heb al vanaf mijn 13e maat 70G en ga nu hopelijk naar een 70E, ben erg benieuwd hoe het met je gaat en hoe de littekens eraan toe zijn? Hoelang ben je uit de running geweest en vanaf wanneef mocht je weer douchen etc? Sorry voor al mijn vragen maar aangezien ik ook pas 20 ben en ongeveer dezelfde bouw en lengte heb, kan ik mij goed met jou identificeren! Hoop van je te horen!

Groetjes malou

Oh wat leuk! Ik ben ook van een 70G naar een 70E gegaan :)! Mijn littekens zijn nog roos maar al een stuk minder opvallend, doen absoluut geen pijn of jeuken niet. Douchen mocht ik na een week weer, en toen ik dat nog niet mocht waste ik mij met een washandje en vanaf de derde/vierde dag ongeveer kon ik zelf mijn haren wassen (voorovergebogen boven het bad). Na 2 weken kon ik zonder problemen weer mijn lessen bijwonen op de universiteit, en na 6 weken kon ik terug sporten en alles doen.

Was echt zo'n goede beslissing, heb helemaal nergens meer last van en ook bh's/kleren kopen is een stuk gemakkelijker en leuker.

Succes in ieder geval! Als je nog vragen hebt, stel ze maar! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.