Nina-26 Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Hallo dames.Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd aan me borsten en de eerste 2 dagen was ik bij me ouders omdat ik alleen woon. Maar banaf gisteravond ben ik weer thuis en merk toch dat ik best veel me armen beweeg , net toen ik op bed ging liggen lag ik niet fijn dus ik deed iets weet niet meer wat maar ineens was het alsof er in me linker borst iets weg schoot ik schrok der van daarna paar lichte pijn scheutjes maar toen was het ook over. Wat mag je absoluut niet met je armen en wat wel?.Bedankt alvast
best_boobie Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 hoi hoi wat niet mag, is op je armen leunen (omdat je dan meer dan 2 kg 'draagt' ) Ik neem aan dat je een plaatsing dual plane of achter de spier hebt.. Je mag niet overstrekken (dus niet iets pakken dat eigenlijk te ver weg staat) Je ellebogen mogen niet hoger dan je schouders. En je mag niet stofzuigen, dweilen, strijken, ramen zemen... enz.. geen repeterende bewegingen. Afgieten van zwaardere pannen zou ik ook nog ff achterwege laten.. was ophangen, kan, zolang je geen hoge draad hebt.. Vaatwasser uitruimen, geen probleem.. Ga wel door je knieen, en niet bukken, dan kan dat gewoon Verder vooral rust nemen, omdat je lichaam de energie nodig heeft om je wonden te genezen en te herstellen succes!!!! En gefeliciteerd!!!! xx BB
Nina-26 Posted February 7, 2015 Author Posted February 7, 2015 Oke ja ik strek toch wel veel me armen met dingen pakken daar moet ik dan even op gaan letten. Vind hrt zo erg dit ben geen type die stil zit haha.
mama van 2 Posted February 7, 2015 Posted February 7, 2015 Oke ja ik strek toch wel veel me armen met dingen pakken daar moet ik dan even op gaan letten. Vind hrt zo erg dit ben geen type die stil zit haha.Ik herken dit, kan nooit lang stilzitten altijd nog ff dit nog ff dat en dan om tien uur denk ik pffft alweer bedtijd hihi. Hopelijk kan ik straks meer mijn rust pakken.. Lees nu dat jij er dus echt last van.krijgt dus je word terug gefloten door je eigen lichaam. Ongemerkt doe je snel teveel. Maarja als je alleen woont is het ook moeilijk niks te kunnen doen. Sterkte en probeer toch rust te nemen des te sneller kan je genieten van je boops, gefeliciteerd ermee!
Strawberry86 Posted February 7, 2015 Posted February 7, 2015 Ik blijf het toch vreemd vinden dat Dr. De Meyere zei dat ik gerust mocht tillen na mijn bv achter de spier binnenkort. Dat terwijl ik hier voortdurend lees dat het absoluut niet mag.Nu weet ik het echt niet meer... En waarom precies zou je het niet mogen?
Nina-26 Posted February 7, 2015 Author Posted February 7, 2015 Ja ik werd gisteren echt terug gefloten haha deed echt zeer denk oeii ik moet nu uitkijken, maar ind ik woon alleen dus ik moet alles wel zelf doen en merendeel van de dag zit ik ook wel op de bank maar toch doe je wat dingen ongemerkt. En ik wordt zo gek van dat vocht aan de zijkanten van me borsten wat een naar gevoel en de borsten gaan zo jeuken steeds nu hahaha, Vooral dat borrelige gevoel steeds en dat knerspen is echt apart. Ik denk dat je niet mag tillen omdat je spier langzaam opgerekt wordt en als alles te snel gaat je meer kans op kapselvorming krijgt door teveel bewegen en dat zou misschien betekenen dat je weer onder het mes moet en dat wil niemand natuurlijk
margriet2380 Posted February 8, 2015 Posted February 8, 2015 Ik blijf het toch vreemd vinden dat Dr. De Meyere zei dat ik gerust mocht tillen na mijn bv achter de spier binnenkort. Dat terwijl ik hier voortdurend lees dat het absoluut niet mag.Nu weet ik het echt niet meer... En waarom precies zou je het niet mogen?Klopt! Bij de Meyere mag je inderdaad tillen, heb het nog speciaal gevraagd, en dit is geen probleem vertelde hij. Nu heb ik wel op de spier, maar bij mijn 1e BV DP, mocht ik ook tillen, alleen niet ellebogen boven het hoofd.Maar ikzelf denk, als je zware dingen tilt, je je borstspieren wel gebruikt, dus daarom wordt het denk ik vaker afgeraden.liefs Margriet xx
Guest Pds1978 Posted February 8, 2015 Posted February 8, 2015 Ik blijf het toch vreemd vinden dat Dr. De Meyere zei dat ik gerust mocht tillen na mijn bv achter de spier binnenkort. Dat terwijl ik hier voortdurend lees dat het absoluut niet mag.Nu weet ik het echt niet meer... En waarom precies zou je het niet mogen?hoi, Ik heb ze dual plane gekregen en kon de eerste twee weken sowieso niks tillen..zo'n pijn deed het. Omdat het achter de spier wordt geplaatst is die spier heel gevoelig en hard en kort. Ik ben normaal gesproken heel flexibel (zit op yoga) maar ik kon de spier maar amper bewegen. Dual plane kunnen ze ook nog verplaatsen als het goed is dus misschien dat je met tillen de boel teveel in beweging brengt.ik ken ook iemand die na een paar weken haar dochter wilde optillen en toen scheurde haar borstspier.Je mag natuurlijk wel je kopje thee optillen of een bordje ;-)maar waarom jij dan volgens je pc andere info krijgt snap ik ook niet?Misschien nog even navragen voor de zekerheid?
LiLe Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Hallo meiden, ik ben nu 6 dagen po en ben bang dat ik toch teveel heb gedaan. Op de derde dag was ik aan het koken en voor ik er erg in had pakte ik een grote zware pan met pasta om af te gieten. Toen voelde ik direct een pijnscheut door m'n linkerborst trekken. Dom natuurlijk maar het komt ook door de pijnstillers dat je je al snel weer goed voelt en teveel doet. Nu probeer ik er echt beter op te letten. Maar het is wel lastig, vooral omdat ik een druk huishouden heb. Er is nog een ander probleem waar ik me zorgen om maak en dat is dat ik bond en blauw ben. Tussen m'n borsten en aan de zijkanten is het gewoon zwart van de bloeduitstortingen, met veel ophopend vocht en stijve plekken. Hierdoor doet de sport bh enorm pijn. Ik weet snachts niet hoe ik moet liggen. M'n rug doet zeer van het op m'n rug liggen, ook doordat de beurze plekken van de zijkant doorstralen. Op m'n zij liggen kan ook niet, maar doet ook gewoon nog teveel pijn. Het is met name het slapen/liggen wat ik een marteling vind, niet eens de pijn aan de borsten want dat valt reuze mee. Ik heb hier ergens gelezen dat veel blauwe plekken en bloeduitstortingen de kans op overmatig kapselvormimg vergroot, ook al niet goed voor mijn gemoedstoestand. Pfff.... soms denk ik waar ben ik aan begonnen. Vooral omdat het resultaat vooralsnog een beetje ongelijk is. De linkerborst is veel meer gezwollen en blauw dan de andere, zit ook iets hoger. Hoop echt dat de zwelling snel afzakt. Ik ga zomeren toch even bellen met kliniek. Ik zie allemaal mooie foto's van meiden die geen spoortje hebben van bloeduitstortingen. Mijn borsten staan ook heel strak, en dan krijg ik zo'n stuwingsgevoel, vooral als ik moe ben, net als je hebt als je zwanger bent en borstvoeding geeft. Wie herkent dit?
Strawberry86 Posted March 18, 2015 Posted March 18, 2015 Hoi Lile,Ik ben momenteel 16 dagen PO, maar toen ik 6 dagen PO was zoals jij had ik ook nog heel veel pijn hoor. Naast een beetje wandelen, in de zetel zitten en slapen, lukte nog niet veel.Enkele dagen na de operatie ben ik ook bont en blauw geworden (en geel), alle Arnicatabletjes ten spijt. Ik maakte me hier ook wat zorgen over, omdat je vanalles leest, en inderdaad zie je hier niet veel dames met bloeduitstortingen passeren. Ik ben op 10 dagen PO langs mijn pc geweest om mijn draadjes te laten verwijderen en hij zei dat dit perfect normaal is. Zeker bij plaatsing achter de spier komt dit vaker voor. Iedereen reageert anders, en de één ziet al wat blauwer dan de andere. Als het een geruststelling kan zijn, voeg me gerust toe als vriend dan kan je mijn foto's en mijn 'kleurboek' rond mijn borsten bekijken.Ik vertrouw op het advies van mijn pc en geloof er dus in dat dit allemaal goed komt.Ik ben trouwens ook nog niet zo lang (bijna) pijnvrij, ik kan nog maar sinds een week een beetje normaal bewegen.Lastig ook om je rustig te houden in combinatie met een druk huishouden he, ik slaag er ook niet in...Maar komt goed!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.