Ga naar inhoud

Famke : 3 januari 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Mijn naam is Famke, ik ben bijna 39 en woon in Leeuwarden.

Op 4 januari 2000 (ik was de eerste na de verwachtte 'millenium-bug') ben ik van een AA naar een mooie, volle B cup gegaan (Leeuwarden, MCL CEC). In de loop der jaren zijn er hier en daar flink wat kilo's bij gekomen. In 10 jaar tijd ben ik gegroeid van 62 kilo naar 82 kilo en weer eens terug, toen weer 71 kilo en sinds afgelopen zondag weer 63 kilo. Qua cupmaat is het van die mooie, volle B naar een hele mooie, volle D gegaan en weer terug.

Je kan je voorstellen dat 't niet al te veel goeds heeft gedaan voor mijn borsten (laat staan de rest!). :124:

Anyway, nu zie ik plooien vallen in mijn borsten. Ik vind ze lelijk! :angry: Voorheen zag je ze niet of heel weinig, omdat het vetweefsel dat verdoezelde. Nu niet meer. En ik ben ook niet van plan om me daar lang aan te storen. Vandaar dat ik me aan het oriënteren voor een prothese wissel.

Ik heb al eventjes zitten lezen op het forum. Ik kom allerlei nieuwe termen tegen die ik destijds niet kende of gehoord heb: dual plane, high/medium/low profile, wel of niet druppelvormig, pc's die een voorkeur hebben voor bepaalde protheses (commissie die ze daar op krijgen?) etc.

Wat ik hier hoop te vinden zijn antwoorden op mijn vragen: Wie is de beste? Waar het snelste? Wie het goedkoopste (ben toch een zúnige NL-er! :141: ) Wat is de beste oplossing voor mij? Voor- en nadelen van een dual plane etc.

Maandag 26 april ga ik naar het MCL voor een 1e consult. En dinsdag 4 mei naar Haren voor een 1e consult bij ACCZ.

Ik hoor graag tips en trucs. Wat moet ik niet vergeten te vragen? Wat is belangrijk om te weten?

Oja... wat voor mij erg belangrijk is, is dat ik zo snel mogelijk weer kan werken. Ik heb een eigen zaak, geen partner die financieel meedraagt in het levensonderhoud en een dag niet werken houdt in voor mij: geen dag geen inkomen. Daarom neig ik naar een plaatsing van de prothese in de bestaande pocket, maar dan wel net ietsje groter. Een volle C zou mij welkom zijn.

Maar goed, dit soorten dingen ga ik natuurlijk ook overleggen met de pc.

Groetjes vanuit een zonnig Leeuwarden :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Famke,

Vooreerst welkom hier! :54:

Zou zeggen heel veel rondlezen hier, dan kom je al veel te weten!

En als je zo min mogelijk last wilt hebben van je prothesewissel is waarschijnlijk voor de spier de beste oplossing voor jou. Maar goed, dat zal de pc wel bekijken of dat een mogelijkheid is voor je!

Wie is de beste? Dat is natuurlijk voor iedereen anders, belangrijk is dat je je goed voelt bij een pc.

Veel succes met je aankomende consulten!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Sowwww.... hoe bedoel je, deceptie?

Joy en ik komen net terug van mijn 1e consult bij het MCL (Medisch Centrum Leeuwarden) waarin het CEC (Centrum voor Esthetische Chirurgie = privé kliniek binnen het MCL) zit. Om 09.30 uur een afspraak en om 10.15 uur aan de beurt. :rolleyes:

De afspraak had ik met arts in opleiding dr. De Jong (niet gezien). Mevrouw Huppeldepup heeft eerst 2 minuten gesproken en gezien, daarna dr. Van der Biezen (ietsje langer). Die eerste heb ik geen idee van wat die daar deed, of ze arts of assistente ofzo... Dr. Van der Biezen kende ik wel.

Hij vond dat er maar een prothese (medium high) onder spier geplaatst zou moeten worden, omdat het een mooier resultaat heeft. Ik ben vrij plat boven de huidige prothese, dus dan was de 'slope' mooier. Dual plane was niet mooi, omdat ik niet voldoende vetweefsel boven de bestaande prothese heb.

De herstelperiode is volgens mij dan langer (bij plaatsing onder de spier) en pijnlijker en omdat ik zelfstandig onderneemster ben, moet ik eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk (een dag niet werken is een dag geen inkomen). Nu snap ik best wel dat ik moet gaan voor het mooie, ipv het comfortabele, maar de manier waarop deze arts het bracht allemaal, zint me niet.

Ik moest thuis met boterhamzakjes met water in de bh gaan kijken wat het mooiste resultaat zou geven en de nieuwe prothese zou dan ergens tussen de 210 en de 360 cc uitkomen. Al naar gelang ik zelf het mooiste zou vinden.

De prijs was € 4500,- all in. Geen wachtlijsten, binnen 3 tot 4 weken viel er wat in te plannen.

Volgende week heb ik nog een gesprek met dr. Van Onselen in Haren. Kijken of dat beter is en of die meer tijd voor uit wil trekken om het één en ander te bespreken (ipv op te leggen). :angry:

Anyway: 10 jaar terug had ik er een beter gevoel bij dan dat ik nu heb (qua operatie in het MCL).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteravond in Haren een consult bij ACCZ gehad, dr. Van Onselen.

Prima info gekregen, goed gevoel en meteen maar gepland.

31 mei 2010 worden mijn protheses vervangen en er komt ergens tussen de 350 en 430 anatomisch voor de borstspier (want daar zitten de huidige protheses) of dual plane geplaatst in.

Spannend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop ook heel erg dat het voor de spier wordt, inderdaad om het herstelproces. Helaas kan ik simpelweg niet langer dan 2 weken mijn salon sluiten, ik mis dan té veel inkomsten. Dat is dan weer het nadeel van het zijn van een kleine zelfstandige.

Inmiddels ben ik wel een beetje bezig om een oud stagiaire te benaderen of die mij de 1e week kan helpen.

Het mag duidelijk zijn dat ik er enorm naar uit kijk, maar ook enorm tegenop kijk. Want ik ga er gewoon maar van uit dat ik een dual plane plaatsing krijg, dan kan het alleen nog maar meevallen.

Mag ik vragen aan degenen die dual plane hebben, hoe lang het herstel proces was voordat je een beetje pijnloos en normaal weer door het leven ging?

Ik weet dan niemand gelijk is en dat iedereen weer anders zal gaan reageren, maar als ik 'n gemiddelde kan trekken.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond zelf dual plane een lang herstel,zwaar ook,maar goed,ikw as dan ook mischien een uitzondering.

maar wil je wel eerlijk antwoorden,je hebt er niks aan als ik zeg,het stelt niks voor,zo heb ik het nu eenmaal niet ervaren,ik lees hier en daar wel eens,lees....SOMS dat er dames zijn die weing last hebben,nou ik kan dat niet vatten.

ik heb echt zeker de eerste 4weken amper iets kunnen doen,alles zat vast en deed echt zeer.nu met voor de spier,heb 5dagen beetje stijf spierpijnachtig gevoel gehad,kan het niet eens pijn noemen eigenlijk,en erna voelde ik me al herboren,zo goed en vlot dat alles verliep.

enorm verschil met elkaar in elk geval,dat dual plane en voor de spier.

hopenlijk kan je wat hulp regelen,zou fijn zijn.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Hey Famke!

Hier ook een dual plane persoon! :) Ik heb het (gelukkig voor mij) heel anders ervaren dan Moontje. K ben nu 2 weken en 3 dagen PO en het gaat echt goed. De eerste 4 dagen had ik wel veel pijn en was ik totaal uitgeschakeld maar vanaf dag 5 ging het opeens stukken beter en had ik veel minder pijn. Maar ik had wel erg veel aan de hulp van mn vriend...

Maar nu red ik mezelf wel! Ik kan gewoon weer van alles, mag alleen nog niets pakken wat te hoog staat of dingen tillen. Pijn is er niet meer, alleen als ik een spastische beweging maak (zoals pas toen ik bijna uitgleed, auw :29:) of als ik teveel heb gedaan.

Dus het verschilt inderdaad heel erg per persoon. Hopelijk kan het bij jou op de spier geplaatst worden en anders hoop ik dat het bij jou ook meevalt!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Famke,het is toch spannend he,zo een wissel,teminste vond ik dan toch wel.

ik heb het andersom,toen dual plane,nu voor de spier,zou niet meer willen ruilen hahahaha

maar dat is ieder op zich zijn eigen en arts hun keus,soms heb je weinig keus,omdat huid,weefsel en je bouw niet meewerkt in je eigen wens.

spannend,ik hou je topic in het oog :38:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Famke,ik heb je foto,s bekeken,ten eerste wat was je mooi bruin in griekenland :rolleyes::38:

en ten 2de,ja ik zie op sommige foto,s wel wat je bedoeld,met rimpels,erg jammerwant echt super leijk vind ik je borsten niet echt,vooral bij je lichaam in verhouding.

dit gaat super mooi worden hoor,zeker als het dual plane gaat worden,word erg natuurlijk,en vermoed dat je dat juist mooi vind.

nog eventjes aftelen,en dan mag ook jij herboren worden,nou ja jij...je borsten :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag de bevesting binnen gekregen: maandag 31 mei 2010 om 10 uur daar zijn (Bocholt). Mooie tijd, het is voor mij vanuit Friesland toch nog altijd een dikke 2,5 uur rijden. Mijn vader en een vriendin gaan mee.

De zenuwen beginnen nu al wat toe te slaan. Niet om de operatie, wel om het infuus. Ik ben nl. dooooooodsbang voor naalden/prikken enzo. Maar goed, ik kan er toch niet omheen, dus dat laat ik maar gewoon over me heen komen. Nou ja... in me komen, hihihi. Ah gatsie, dat moet je dan ook weer niet dubbelzinnig lezen... jak! ;)

Vriendlief komt 's avonds bij me. Ik logeer eerst bij moeders. Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk weer op eigen benen staan in mijn eigen woning, maar ik houd er rekening mee dat ik zeker een aantal dagen bij moeders op de bank omhang.

Ik heb een doos bouquet-reeksen op de kop kunnen tikken via marktplaats, ik kom met die doos en mijn laptop de tijd wel door.

Iemand nog tips voor een super snel herstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, het is achter de rug.

De protheses zijn gewisseld en het is dus wél een dual plane geworden, high profile, 430 cc. Er zat 260 cc in. Dr. van Onselen heeft bekeken of het in dezelfde pocket kon (op de borstspier), maar was niet tevreden over het resultaat en heeft daarom toch besloten om dual plane te doen.

Veel zwaarder herstel, moet ik zeggen. Vooral vandaag een pijnlijke dag gehad tot zover, ondanks de ibuprofen en paracetamolletjes. Ik was van plan om te gaan douchen, maar dat moet morgenavond met behulp van moeders maar ff.

De terugweg van ruim 2 uren rijden was te doen. Had toen nog voldoende pijnstilling in mijn lichaam om het op te kunnen vangen. Afgelopen nacht redelijk geslapen, wel een zeer achterwerk van het half zitten/liggend slapen. Wil vannacht proberen om wat platter te gaan liggen.

Heb nu vooral het gevoel dat er een enorm zware kerel op mijn borst zit en er absoluut niet af wil. Ademhalen gaat moeilijk, hoesten/proesten is pijnlijk, lachen ongemakkelijk en pijn in rug en schouders van het verhouden van de spieren.

Maar... alles voor het goede doel!

Nu vooral veel vocht in mijn borsten, meer dan gister.

Over de kliniek en haar medewerkers/Dr. Van Onselen: anders niets dan lof! Zeker aan te bevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Famke,

van harte proficiat met je nieuwe boobs :1bouncingboobs::1bouncingboobs::1bouncingboobs:

ja dat was te verwachten,als je voor de spier kende,valt dual plane enorm zwaar he,enorm verschil is dat,kan erover meepraten.

wil je enorm veel beterschap toewensen en een spoedig herstel.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Famke!

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs, en gelukkig zit het er nu op!

Dat is snel gegaan bij jou zeg, gewoon in een paar dagen/weken tijd... hoppa! Hahah. Heerlijk, heb je tenminste niet al die spanning.

Ik wens je een goed herstel! :2:

Laat jezelf lekker in de watten leggen :2: dat helpt ook wel hahaha. En een stel boeken, ja heerlijk.. lekker lezen. Misschien nog leuke dvd's?

Hoe was trouwens het infuus? Man ik dacht dat ik bijna neerging. Ik zag ook nog meer op tegen het infuus als de BV. En achteraf vond ik dat ook enger. Toen de naald eruit ging stond het zweet me op de buik en werd ik kotsmisselijk. Hoe ging het bij jou? Viel 't mee?

Liefs

Excella

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi famke

veel sterkte meid, en natuurlijk proficiat, je zult nu toch wel iets zwaarder gaan ogen van boven, met die flinke protheses, ik weet zeker dat je daar uiteindelijk erg trots op zult zijn

ik was idd erg nieuwsgierig, heb je VOOR foto's bekeken, vond het erg nog erg acceptabel uitzien zeker voor na 10 jaar en al die gewichtsschommelingen, maar zie dat ik nu al te LAAT ben om je van de wissel te weerhouden!

heel veel beterschap, en veel molletjes of iets sterkers slikken (vraag het maar aan de huisarts!)

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies, thanks! Doet me goed, deze steunbetuigingen.

Heb wel een redelijk goede nacht gehad, met behulp van een slaappilletje.

Emoties en restjes narcose razen nog door mijn lichaam, niet handig in combinatie met het feit dat mijn boxer Noah op 11-jarige leeftijd afgelopen zaterdag gestorven is. Tranen met tuiten en nu helemaal, met pijn en machteloosheid. Maar goed, het was haar tijd, ze is snel gegaan door een hartaanval en op haar geliefde eiland Texel (mijn exman had de honden opgehaald om mee te nemen op vakantie en om mij te ontlasten). Rationeel gezien heb ik er wel vrede mee, emotioneel gezien is het een heeeeel ander verhaal.

Wat ik hier al gelezen had, is dat het herstel van een dual plane zwaarder zou zijn. Nou, zo kun je dat wel stellen. De vorige keer, voor de spier, zat ik na 3 dgn. al in de auto onderhands te sturen. Dat zie ik me voorlopig nog niet doen!

Qua verschil zie ik dat ze groter zijn (duuhhh!!), maar dat mag ook wel van 260 naar 430 cc! En toch denk ik niet dat ik verder kom dan een sprongetje van een kleine b naar een volle c, op dit moment. De bh van de kliniek is een 75c en er zit nog veel vocht in mijn borsten.

Maar, ik heb ook al begrepen dat het allemaal nog wat moet gaan dalen (jippie, want ik kan nu zowat mijn kin erop laten steunen - geintjuh) en dat het allemaal nog wat in vorm moet komen. Wat mij betreft hoeven ze dan niet kleiner te worden, hahahaha!

@Moontje: jaaaaaa.... groot verschil in herstel! Heel duidelijk! Maar: alles voor het goede doel. Heb nu ibu 800 retard op (is in Qatar gewoon bij de benzinepomp te koop, gekregen via mijn exman) en 2 x 500 pmolletje, voelt nu goed aan.

@Excella: ik keek enorm op tegen het infuus. Dat vond ik het allerergste van alles. Die hele wissel kon me een worst worden, maar ik ging gewoon met een naald geprikt worden. IIEEKKSSS! En as usual: het viel reuze mee. Het uithalen heb ik niet gevoeld.

Hoe gaat dat gezegde ook alweer? Men lijdt het meest voor hetgeen wat hij vreest? Of iets in die trent...

@Kaatje: op de foto's zijn de plooien niet goed te zien. Ik voelde ze wel heel goed en zonder push up zag je ze ook wel. Alleen op de foto's dan net weer niet. Ik had misschien nog wel langer kunnen wachten, maar ja... het had toch gemoeten en dan maar liever eerder dan later. Bovendien zal zo'n operatie nooit goedkoper worden. En eerlijk gezegd, toen ik zwaarder was (83 kg.) vond ik mijn cup D helemaal niet vervelend. Die wilde ik wel houden en dan de rest van de kilo's wel kwijt. Jammer genoeg gebeurde dat niet. ;)

Vanochtend heeft mijn zusje mij gedouched, dat was wel zalig. Vooral ff die band af en lekker tussen de borsten in voorzichtjes krabben. Want daar heb ik me toch een jeuk!!

Die band heeft hier ook al een naam: Johan. Ik roep steeds dat het voelt alsof er iemand op mijn borst zit met het gewicht en postuur van Johan (mijn zwager: 100 kg. en bijna 2 mtr.). Commentaar van mijn zusje: "Ik vind het altijd wel lekker hoor, als hij op me zit..."

Hadden jullie dat ook: lachen doet zeer! En als je samen de slappelach hebt, is dat een pijnlijke zaak, kan ik je vertellen. En dan ook nog niet op kunnen houden. Nou goed, beter dan die huilbuien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, hebben jullie dat ook gehad: een enorm vette huid van je gezicht? Het is alsof er olie uit komt, zo glim ik op rond mijn neus en mond en op mijn voorhoofd. Zal nog wel iets van narcose zijn, denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid!

Ohh herkenbaar herkenbaar herkenbaar! :131: Als eerst; mijn huid was ook supervet. Ik geloof dat ze tijdens de operatie je ogen, neus en mond insmeren met iets om uitdroging tegen te gaan. Je kan je gezicht natuurlijk ook niet ff lekker wassen onder de douche, het gaat allemaal ongemakkelijk :145: ach, duurt een paar daagjes en dan vervaagt het wel. Wat ikzelf heb, nu 12 dagen PO, me hele gezicht vol onzuiverheden! Misschien van al die chemische stoffen in je lijf (morfine, diclofenac)...

Qua pijn, de eerste 4 dagen kon ik praktisch niets, heel vervelend he die afhankelijkheid! :ph34r: Maar zoals Jennifer eerder al zei, vanaf de 5e dag ging ik echt als een speer vooruit! :40: Na 6/7 dagen stond ik weer recht ipv zo krom en kon ik lopen zonder pijn. Na een week was de hel van het opstaan ook voorbij.

De kortademigheid en het Johan gevoel had ik ook heeeel erg hahaha :152: ook dat duurde 4/5 dagen.

De ervaringen van andere dames hebben mij zo geholpen hier! Ik hoop dat je wat hebt aan de mijne.

Heel erg veel succes met je herstel! Voor je het weet gaat het beter. Oja en wat betreft werken; zolang je niet zwaar tilt of je ellebogen boven je schouders houdt, kan je na 2 weken echt wel weer aan het werk!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey Famke!

gefeliciteerd met je boobies!

hopen dat het herstel voorspoedig verloopt voor je al is het idd

heel erg wat er met je hond is gebeurd! ik hoop dat je ondanks dat toch nog even kunt genieten.

trouwens ...je woont vlakbij mij hahaha ik woon in Drachten :-d

Groetjes Yasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.