Jump to content

Help! Na eerste gesprek weet ik het allemaal al niet meer....

Recommended Posts

Posted

Hallo ladies

Ben volop de eerste stappen aan het nemen in de reeds jaren gewenste vollere cupmaat, namelijk enkele chirurgen afgaan om te kijken hoe wat waar...

Ik had al info gehad van enkele mensen die ervaring hebben met borstvergrotingen. 2 daarvan hebben een plaatsing ACHTER de spier laten doen bij Verdonck in de Wellness Kliniek, 1 heeft een BV gedaan bij Van Renteghem VOOR de spier en nog iemand anders weer ACHTER de spier bij Jacobs uit Lier..

Gisteren ben ik op consult geweest bij een zekere dokter Tytgat uit St Monica ziekenhuis uit Deurne.
Hij meldde me dat ik voldoende weefsel of zoiets heb om een plaatsing te doen VOOR de spier en dat hij dat ook aanraadt, minder kans op kapselvorming en minder pijnlijk.
Volgens hem ga ik er een zeer natuurlijk uitzicht mee hebben. Stelt tussen de 250-300cc voor bij mij, geen idee wat cupmaat dat gaat geven, heb nu een B70 (al denk ik dat A meer toepasselijk is, zal wel van merk tot merk afhangen).

Hij kwam rustig over, geen gevoel van nummertje te zijn en lijkt me ook bekwaam..

Toch stel ik me vragen bij plaatsing VOOR de spier: gaat de huid met ouder worden niet sneller uitrekken en dus sneller hangen? Dat achter een spier dit meer gaat tegenhouden?

Aan andere kant: minder pijnlijk voor de spier en minder risico op complicaties volgens hem....

Ik heb nu nog een afspraak staan op 12/2 bij Verdonck van de WK.

Ik ben dus nu al superhard aan het twijfelen, niet over wel dan niet een borstvergroting te doen maar voor of achter spier, over hoe weet ik dat ik deze arts bekwaam is,... angst komt er dan ook bij kijken want jeetje, je gaat wel iets vreemds in u stoppen... in een gezond lichaam, dat moet wel iemand zeer goed zijn!

Ook die prijzen zijn ZOOOOO uiteenlopend, hoe komt dat?

HELP! Hebben jullie tips over hoe ik dit alles moet aanpakken?
Waar moet ik op letten?
Wat moet ik zeker vragen?
Waar moet ik rekening mee houden?

...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Greetz

geluk dat de BV zelf pas tegen juli zou zijn, dat ik nog lang kan nadenken, of is net dat ook niet ideaal? :118:

Posted

Ik ben ook bij verdonck geweest en super vriendelijke arts. Ik voelde me erg op me gemak bij hem. Achter de spier gaat niet echt hangen en als je magerder wordt en borstvolume afneemt is het ook nog mooier. Als jij richting a zit zou ik denk toch voor dual plane gaan maar verdonck weet er veel vanaf echt een super vriendelijke arts en ook een goeie ook

Posted

Hoi,

Wat n hoop keuzen allemaal he, je hebt ook nog dual plane half onder de spier. Ik zelf ben 10 dagen terug geholpen bij Bergman clinics en heb dual plane. Als ik mag zeggen heb ik weinig last gehad van die spier! Dat scheelt ook enorm bij de een en de ander hoor. Ik vond zoiezo de hele borstvergroting erg meegevallen, ben alleen aldoor nog vreselijk moe daar heb ik t meeste last van.

Laat je goed informeren en bij twijvel daar niet laten doen, het moet gewoon goed voelen.

Succes bij het maken van je keuzes!!!

Posted

Nou ik heb helemaal achter de spier en heb best veel last of ik ben een aansteller. Maar ieder persoon is anders en ik kneus alles heel snel ook snel blauwe plekken

Posted

Nio zegt dat bij mij 80a met En heb genoeg weefsel voor spier kan en geen rimpeling.

Uiteindelijk gaat altijd de zwaartekracht werken zei en dan krijg je met dual plane een onnatuurlijk gezicht omdat de prothese tussen de spier niet meezakt zei Nio.

Prijzen liggen rond 3100e bij de meeste

@Snoepje lees veel hoor dat die dualplane erg pijnlijk herstel is

Nou zei het ook dus was blij dat het bij mij niet hoeft. Hoop dat de andere pcs hetzelfde zeggen. Sterkte met je herstel en pas goed op jezelf!

Posted

mijn bevindingen bij achter de spier, je prothese zit toch vaster als voor de spier (minder naturel bij liggen etc)
mn zus heeft achter de spier en vlak na haar bevalling hing haar borst ook een beetje, of beter gezegd de huid van je borst.
Want die zakt, maar de prothese niet. Beetje een "huidzakje" onder je prothese.

Mocht het lukken voor de spier, neem dan voor de spier.
Zit helemaal los van alles, beweegt ook het soepelst en kan je ronde prothese nemen en voelt dan bijna als een gewone borst.
Borsten gaan nu eenmaal hangen, klote zwaartekracht :D maar dan liever met vulling dan dat mn huid onder mn prothese hangt.
Ik had bij 1 pc advies gekregen om achter de spier te krijgen en toen ik vroeg : "Wat als mn huid los hangt onder mn prothese na een bevalling?"
Was zn antwoord : "dan komt ge maar terug voor een liftje"
Eeeuh nee ...

Vertrouwen in een pc krijg je door op consult te gaan, dat komt wel vanzelf :) een goede pc legt je alles zo goed uit dat je zelf nog nauwelijks vragen hebt.

En over dual plane, als je dat kan vermijden... Lijkt me superpijnlijk. Hopelijk maak je een juiste keuze :)

Posted

MeMo

Dank u voor de duidelijke uitleg!
Dat is eigenlijk ook wat die dokter zei, maar natuurlijk sta ik daar wat argwanend over want ja, zij gaan natuurlijk HUN DING net in de kijker zetten he.
Dus als het voor de borstspier kan, beter voor de borstspier dan?

Posted

Ik heb ook voor de spier en ben zeer tevreden, dus sluit me aan bij wat MeMo zegt. Maar je moet natuurlijk doen wat goed voelt voor jou! Het klopt dat artsen nogal zo hun voorkeuren hebben dus daarom is het fijn om meerdere consults te doen. En dan kiezen, dat is het lastigste ;) Succes!

Posted

Inderdaad Kiekske, je moet zelf voldoende opzoekwerk doen en je goed informeren.
ik had mn zus als voorbeeld en op die manier wou ik het niet. Dankzij dit forum gezien dat het ook anders kon :P

ik ben voorstander van voor de spier, maar dat ben ik :) ieder zijn keuze.
Voeg me gerust toe, dan kan je mn foto's zien.

Posted

@kiekse

Was het maar waar dan had ik alles al achter de rug :6:

Ik ben al bij nio geweest, binnenkort nog Straaaten en Demeyere

Wat memo zegt over dualplane klopt enheeft de pc ook tegen mij gezegd, na verloop van tijd

gaan je borsten hangen maar je protheses niet, krijg je 2 ballen zeg maar...

Dus als het voor de spier kan omdat je genoeg huid hebt,dan doen en is minder pijnlijk en sneller weer op de been

Overigens heeft Nio volgens mij niet een echte voorkeur voor plaatsing want als ik wilde zou hij het bij mij dualplane doen

en de vrouw voor mij werd juist dual plane geadviseerd.

Advies bezoek zeker 2 of 3 consulten. hoe goed het ook voelt de 1e keer

het is allemaal zo spannend en geweldig als je de 1e pas sessie hebt en je ''nieuwe'' borsten ziet

dat je niet echt meer objectief denkt :63:

Suc6

Posted

Merci ladies!

Er is me al heel wat meer duidelijk...

Nu die grootte van maat nog hé.

Deze chirurg raadde me low profil aan tussen de 250 - 300

Heb nu een mini B 70 en zou graag ne goeie C hebben...

Wat hebben jullie genomen van CC ?

Posted

Hoi,

Ik ben 171cm en 65kg.En wil zo natuurlijk mogelijk volle D

Bij nio kwam ik uit op euro 550cc rond voor de spier

Van 80A naar volle D

Bij straaten werd mij mentor 440/495cc anatomisch dualplane sterk aangeraden. Eventueel Max 300cc voor de spier.

Cupmaten werden niet genoemd.

Anatomisch is wel ca 600e duurder

Elk merk heeft zijn eigen maten en projectie en dat bepaalt ook je cupmaat niet zozeer de cd's

Bestboobie weet hier alles van

Posted

Ppff vind het ook allemaal zo moeilijk ,bij de 1 lees ik dat je voor de spier kans op rimpelvorming heb en dat je de rand vd prothese dan kan gaan zien

En ik lees ook weer dat je bij een bv. achter de spier kans kan krijgen als je niet veel volume meer heb in je borsten op een double bubble

Dus kom ik weer uit wat voor mij denk ik goed is een dual plane

Tis allemaal erg moeilijk je leest zoveel ,zie door de bomen het bos niet meer hahaha

Nou ik wacht t maar af heb 9 maart consult bij d'r Verdonck

Posted

Double bubbel ook bij dualplane plaatsing.

Rimpeling voor de spier alleen bij onvoldoende huidweefsel.

Zo te lezen is Verdonk voorstander van de dual plane.

Dus je bent gewaarschuwd haha

Suc6

Posted

beste kiekske,

heel goed van je dat je hier komt informeren op dit forum ,zo kun je lekker veel info inzamelen voor je onder t mes gaat,top!

ik persoonlijk zou zeggen ,als je vd spier kan nemen doe dat dan, het feit blijft dat je toch binnen 10-15 jaar zou moeten wisselen van protheses,dus zou t nu niet echt uitmaken of je dan achter de spier neemt of niet,tenzij het word aangeraden natuurlijk!

Zelf heb ik dual plane,maar had ook vd spier kunnen nemen,en achteraf gezien had vd spier misschien toch wat mooier geweest(voller bovenin)

Maar goed,elk persoon is verschillend,dus je moet echt op je eigen gevoel afgaan ,en samen met je chirurg een keuze gaan maken.

En met een klein beetje hulp van hier hoop ik dat jij strakjes de goede keus kan maken.

Het blijft een gok voor iedereen hoe het uiteindelijk gaat worden.

gr Vlinder x

Posted

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ik heb nog niet eens een afspraak gemaakt en ik weet het nu al niet meer! Ik zie soms prachtige resultaten maar vraag me dan af of als ik naar dezelfde chirurg ga ik ook goede resultaten krijg.

Posted

Double bubbel ook bij dualplane plaatsing.

Rimpeling voor de spier alleen bij onvoldoende huidweefsel.

Zo te lezen is Verdonk voorstander van de dual plane.

Dus je bent gewaarschuwd haha

Suc6

Volgens mij plaatst Verdonck juist helemaal niet dual plane, alleen volledig achter de spier. But correct me if I'm wrong!

Ik heb dual plane, van dr. Nio. Had ook voor de spier gekund bij mij, maar bij de Monobloc Hydrogel die ik heb was dat niet aan te raden zei hij, ivm grotere kans op rimpeling. Ik ben er wel blij mee mee, en de pijn viel me echt reuze mee. Dus daar hoef je het niet voor te laten. Ze ogen bij mij heel natuurlijk maar wel als ik ontspannen sta. Want zodra ik mijn borstspieren aanspan worden ze hard en trekken ze opzij. Dat is dus wel het nadeel van onder de spier / dual plane.

Tegen mij heeft Nio enerzijds gezegd dat op lange termijn de kans op een double bubble toeneemt bij dual plane, omdat je natuurlijke borst gaat zakken maar de prothese niet. Nou heb ik niet zoveel natuurlijke borst, dus dat zou wel meevallen waarschijnlijk.. Maar anderzijds heeft hij ook gezegd dat hij van mening is dat bij dual plane mijn borsten langer mooi blijven (maar dat slaat denk ik meer op de protheses die ik heb gekozen). Ik ben nu 41. We zullen zien!

Ik heb met 305 en 320 een kleine D-cup gekregen (kom van 75A). Bij dual plane of achter de spier heb je iets verlies aan protheses. Met 280 voor de spier zou ik hetzelfde hebben bereikt als nu.

Posted

't Is te zien wat er mogelijk is bij jou, bij mij was het bijvoorbeeld volgens Dr. De Meyere en Dr. Theunis niet mogelijk om voor de spier te plaatsen wegens onvoldoende eigen weefsel.

Maar moest het wel mogelijk geweest zijn, had ik ook voor VOOR de spier gekozen. Ik sluit me dus aan bij de andere dames hier.

Van Dr. Tytgat heb ik zelf nog geen resultaten gezien maar wel al veel positief gehoord. Ik heb een consult bij hem ook nog overwogen, maar uiteindelijk ben ik langs Dr. De Meyere gegaan omdat hier zo veel goede referenties had.

Succes in ieder geval!

Ik heb precies de indruk dat de pc's in België over het algemeen minder cc adviseren dan pc's in Nederland? Of is dat maar een gedacht?

En is achter de spier eigenlijk hetzelfde als dual plane? Dr. Theunis beweerde van wel, hij zei dat als ze 'achter de spier' zeggen, dat ze dual plane bedoelen. Maar is dit zo?

Posted

Allemaal al bedankt voor de info!

Morgen ga ik langs bij 3 verschillende PC's, voorlopig gekozen om op gesprek te gaan bij:
- Verdonck: voorkeur vermoed ik achter de spier
- Jacobs uit Lier: voorkeur vermoed ik achter de spier (3 vriendinnen geweest)
- Van Renteghem uit Antwerpen: hij heeft net bij een vriendin voor de spier geplaatst.

Dus na die 3 gesprekken, ben ik dan bij 2 PC's geweest die VOOR opteren en 2PC's die ACHTER opteren....
Hopelijk met deze tactiek ga ik terug het bos door de bomen zien... Of net niet.... Mja.... Nu weet ik het niet meer :-p

Nog vraagje aan de dames die reeds een vergroting gehad hebben:
Eventueel verschil al gevoeld VOOR en ACHTER de spier? Welk zou daar het natuurlijkste van aanvoelen?

Greetz
Een zenuwachtig kiekske en dat nog maar voor enkel wat consult-gesprekken :-D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.