Jump to content

Voorbereiding op BV.. Tips zijn welkom! Wat deden jullie goed/fout?

anony

Recommended Posts

Posted

Hi iedereen,

Dinsdag a.s. is het dan zo ver.. 600CC dp eurosilicone bij Nio in de parkkliniek!

Ik heb al een en ander gelezen over voorbereidingen.. maar kunnen jullie mij hierbij nog even helpen? Ben graag goed voorbereid.

Ik heb al gezien:

- Touw om het matras spannen op de hoogte van je voeten zodat je beter je buikspieren kan gebruiken om omhoog te komen (je haakt je voeten eronder)

- Voedings/body kussen om beter te liggen/slapen

- Rietjes

- Deuren niet dichtdoen in huis (van bv wc) ivm deurklink die niet goed lukt

Iemand anders nog tips? Ook qua eten etc.?

Waar hadden jullie allemaal moeite mee? Of wat hadden jullie anders gedaan nu je hetg al achter de rug hebt?

Thanks!!

TIP: van een vriendin hoorde ik dat de kruidvat nu voedingskussens in de aanbieding heeft!

Posted

Hallo anony,

ik ben gister geopereerd. Waar ik heel veel profijt van heb zijn de nat ingevroren maandverbandjes :P zakken doperwten en twee boterham zakken ingevroren appelstroop. Ik gebruik ze allemaal :D verder lijk ik niet veel vocht vast te houden. Ik drink dan ook heel veel groene en brandnetel thee en eet een hoop selderij, zoals hier werd aangeraden.

Mijn grootste fout was om überhaupt in bed te gaan liggen vannacht. Na een uur slapen ging ik K.O toen ik overeind ging zitten door de pijn. ik voel me veel comfortabeler bij rechtop slapen op de bank.

Heel veel succes!

Posted

Hier idem dito echt half zittend in bed.

Ikzelf vond Voedingskussens bagger,

mijn armen lagen mij persoonlijk veelte hoog.

Wat ik prettig vind is een kussen onder de benen zodat je niet weg zakt

en verder 3 achter m rug..

Heel veel succes bij Nio!

Je bent in goede handen!

Posted

Ik zeg vooral niet te flauw zijn! Drinken uit een rietje is echt niet nodig!

Je BV doet pijn, maar door te proberen om "normaal" te doen, worden je spieren sneller soepeler. Anders wordt je stijf.

Verder idd veel water drinken en thee! Minstens twee liter water.

Zorgen voor pijnstilling in huis.

En ik voelde me prettiger om op de bank te slapen dan in bed!

In bed werd ik wakker met pijn in mijn borsten. Ik lag te plat denk ik!

Ik ben 4 dagen PO al naar buiten geweest en op visite gegaan bij mijn schoonouders!

Kus

Posted

Inderdaad rechtop slapen.

Zelf wisselde ik dit af met in bed slapen en op de bank omdat je zo toch een andere houding kunt aannemen.

En ja proberen gewoon te bewegen en je spieren soepel te houden.

Ik heb zelf ook eiwitshakes genomen voor het herstel vd spieren.

Ik ben 2 weken geleden geopereerd en het is mij 100% meegevallen kan alles alweer zelf en heb ook geen pijn meer succes

Posted

Pfff je kan zoveel voorbereiden!! Wat ik allemaal had gedaan..:

- Een dienblad op het aanrechtblad gelegd met daarop: thee/koffiekopje en longdrinkglazen, theezakjes, suiker, etc.

- Reinigingsspullen en tandenborstel en tandpasta enzo op handbereik gezet

- Kruik in huis hebben is ook echt heel fijn!

- Makkelijke kleding uit de kast halen als die hoog liggen

En inderdaad wat Kim zegt, geen rietjes gebruiken! Ik heb alleen het rietje in de kliniek gebruikt en thuis gewoon normaal gedronken. Je moet echt zo veel mogelijk normaal doen, anders word je echt te stijf..

Ik ben nu 9 dagen PO en waar ik het meeste moeite mee heb (NOG STEEDS heel frustrerend) is slapen..

Wel heel spannend hoor nog maar 'n klein weekje te gaan voor je!!!!!

Xxx Liefs

Posted

Ik heb mn lijstje niet bij de hand maar dit staat er volgens mij op:

- emmer voor in de auto op de terugweg, in case of misselijkheid

- dekentje voor de terugweg

- elektrische tandenborstel

- rietjes

- heel veel kussens

- alvast 2 slaapplekken klaarmaken, dus kussen en dekens op de bank, zodat je dat niet meer.

- shampoo etc vast bij het bad zetten ipv douche.

- vochtige toiletdoekjes

- ruime kleren klaarleggen

heb nog meer maar kan even niks bedenken.

Posted

Ik heb ook pyjama's met knoopjes aan de voorkant, vond ik makkelijker aantrekken.

En heb ook dat voedingskussen bij de kruidvat gehaald, ik vind het wel prettig, want kan daardoor op mn zij slapen. Al heb ik de eerste anderhalve week wel op mijn rug geslapen (half omhoog met veel kussens).

Succes met alles!

Xx

Posted

Waar ik bang voor ben is dat ik de voordeur niet meer open krijg. Hij gaat niet extreem zwaar maar dallijk sta ik buitengesloten hopen dat dan me buurtjes thuis zijn.

• 2 weeks later...
Guest Pds1978
Posted

Ik heb ook alles op mijn hoogte gezet in huis. Ik heb ook een voordeur dat klemt maar ik ben de eerste twee weken niet alleen de deur uit gegaan. Dus kon iemand anders voor mij de deur openen.

wat betreft de rietjes is dat een persoonlijke keuze vind ik. Ik had heel veel pijn en kon niet mijn arm optillen zonder heftige steken in mijn rechterborst (ook bij gebruik van mijn linkerhand) dus mijn advies...haal ze gewoon in huis en kijk even aan of je ze nodig hebt.

Verder had ik ook extra kussens op bed en sliep ik ook met een nekkussen wat je voor in de auto kan gebruiken. Daardoor kon ik lekker leunen met mijn hoofd terwijl ik half zittend sliep. En ik heb ook veel gekoeld.

je word vanzelf creatief zodra je merkt wat je wel en niet kan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.