Jump to content

Hoelang thuis ?

Recommended Posts

Posted

Dag allemaal !

Vroeg me af Hoelang je thuis moet blijven na bv ?

Ik ben namelijk poetsvrouw dus sowieso al 2 weken wss ?

Maar is da voor poetsvrouw wel genoeg ?

En is dat gewoon verlof nemen of kan dat ook op ziekte staan ?

Posted

Hoi

Je mag 4 tot 6 weken lang, ligt eraan op je op de spier, of Dual Plane hebt, je ellebogen niet boven je hoofd reiken.

Niet stofzuigen, niet dweilen, niet strijken, geen ramen zemen etc...., dus geen herhalende bewegingen maken.

Verder is voorover bukken ook niet bevordelijk!

Het word niet door je zorgverzekeraar betaald, want het is een cosmetische ingreep, tenzij anders wordt bepaald, door een arts!

Mijn advies 6 weken niet werken!

Liefs Margriet xx

Posted

Ja watte :s maar kan toch moeilijk 6 weken verlof nemen ? Ale wie kan nu 6 weken verlof nemen ?

Iemand hier poetsvrouw en die dat hebben kunnen regelen fzo ?

Posted

Tja, het staat er wel voor inderdaad, net wat Margriet zegt...

Ik ben zelf wijkverpleegkundige, en ik heb bijna 3 weken vrij... zal daarna wel rustig aan weer moeten starten.

Maar ga de dingen die 'niet mogen' ook niet doen, desnoods met een smoes dat ik het aan m.n schouder heb of zo.

Ik heb alleen een vaste en zeer toffe collega, die wel op de hoogte is van mijn operatie en die zal mij zo veel mogelijk ondersteunen, in m'n herstel periode!!

Op die manier probeer ik m'n herstel periode zo goed en rustig mogelijk door te komen....

We moeten er wat voor over hebben he??? ;-)

Posted

Ja watte :s maar kan toch moeilijk 6 weken verlof nemen ? Ale wie kan nu 6 weken verlof nemen ?

Iemand hier poetsvrouw en die dat hebben kunnen regelen fzo ?

Cupaatje, ook uit Belgie en poetsvrouw

Posted

Oei oei

Tjah :s ik denk dak dan de droom om nieuwe borsten ga mogen opgeven

Fin kinde we da betalen en 2 weken verlof nemen gaat ook maar 6 weken niet werken zonder inkomen dat is niet te doen :s

Posted

Nee idd , het moet wel goed genezen he !

Kga toch is bij Verdonck langs en dan zal hij het wel zeggen zeker en mss raad geven wat je kan doen fzo :)

Posted

Ik ben naar 2,5 week weer aan het werk gegaan , toch merkte ik dat dit te weinig is. Ik werk gelukkig maar 3 uurtjes op een dag en heb altijd een collega bijv me dus heb die eventjes de zware klusjes laten doen .

Ik heb ze dual plane, met poetsen van een tafel zet je al kracht en dat deed bij 2,5 week nog best pijn.

Posted

Nu ik moet zeggen ik genees wel snel

Heb keizersnee gehad en na 3 dagen kon ik al terug stappen zonder pijn te hebben na een week kon ik al alles terug doen

Terwijl vriendin van mij hier toch 2 weken over deed

In ben geen kleinzerige

Want hebt ook al kaak operatie gehad

En na een week kon ik ook al terug deftig eten en kauwen

Mensen zeiden da die kaak operatie veel pijn doet maar in heb toen niks gevoeld van pijn

Na een dag nam ik geen pijnstillers meer

Ik ga naar de tandarts zonder verdoving.

Enfin ja mss doet da ook wel iets ?

Ik heb wel makkelijke plaatsen om te poetsen

Ze vragen niet te veel en kan echt op men gemakje poetsen

Posted

Met het herstellen van een BV denk ik dat het niet alleen de pijn is waar je rekening mee moet houden..

die 6 weken rust zijn er ook voor zodat geen overmatige kapselvorming krijgt. neem je niet genoeg rust/ga je dit forceren, neemt de kans dat je dit krijgt toe.

Als je toch een bv wil dan denk ik dat je extra moet sparen voor die maand rust die je neemt, dus het inkomen wat je die maand misloopt. ;)

Posted

Ik werk ook in de schoonmaak !!

Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn werkgever over de evt oplossingen kwa verlof , en we toch zijn allebei van mening dat ik zeker de tijd moet nemen !!

Dus als het gaat lukken dan ben ik zeker 4 weken thuis mis nog wel langer en zit ik gewoon de 6 weken uit !!

Ik wil dit al zolang en zo graag en wil ook echt wel de tijd nemen om goed te kunnen herstellen ..

En ik ben ook zeker niet kleinzerig en vaak te hard , en daarbij ik ken mezelf dan ook heel goed , ik ga dan toch te snel, te veel doen !!

Het zou echt zonde zijn om dan evt daardoor compicaties te krijgen !!

Posted

Heb eens gebeld met d'r Verdonck

Hij zegt 2-3 weken

Daarna natuurlijk nog altijd geen 20 kg heffen maar na 2a3 weken mag ik toch het werk hervatten moet het alleen kalmer doen

Dus :) ikke blij volgende week zaterdag consult .

Posted

Ik werk als schilder dus ook intensief.
Ik ben nu mijn laatste week thuis *snif snif*
Dan ben ik 5whalf PO. Ik heb me na het kerstverlof ziek gemeld voor 3 weken en gezegd dat ik een ontsteking had in mn schouder.
Ik weet dat ik na 13 dagen PO een poging had gedaan om te dweilen maar lukte echt niet.
Kleine dingen deed ik wel, stofzuigen op de vloer (niet op matten) of wat stof afdoen en kleine strijkjes.
Mijn PC had gezegd dat ik alles mocht doen behalve boven mn hoofd met mn ellebogen.

Posted

Ik werk in de zorg gelukkig hebben wij lichte zorg. Dus niet tillen ja bordjes. Het enige zware is steunkiusen aantrekken maar hiervoor vraag ik anders wel of de cliënten mee kunnen trekken. Ze kunnen allemaal lopen en veel zelf. Ik heb 2 weken vrij gevraagd. Heb een cliënt in de huishouding maar die ken ik ook privé dus daar kan ik wel gewoon heen vraag ik gewoon of even iemand anders kan stofzuigen. Een collega weet ervan en komt ook veel bij hem voor zorg die wil dat vast wel voor me doen anders me vriend wel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.