Ga naar inhoud

Voor of toch achter de spier?


Aanbevolen berichten

En als je gevoel 2 kanten op gaat?

Of je weet dat je gevoel er wel eens naast zit :D

hahahaha

Ik twijfel ook hoor!!

Dan wel, dan weer niet...

Heb ik net besloten hoe ik het wil, lees ik weer wat anders, ben ik weer in de war.

Zo gaat het de hele tijd!!

Rond of anatomisch??

voor of achter de spier??

De ene PC zegt dit, de andere dat...

Ik word er zo langzamerhand getikt van :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, nee een forum is verslavend :rolleyes:

Heb besloten het nu toch echt aan mijn pc over te laten,

mijn keuze rond is zeker hehe toch nog iets hihi, :blush:

sunnygurl, zelf heb ik 19 mei nog een consult ik zal je vertellen wat het wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

ik ben ook zo aan het twijfelen.. :82:

Ik heb voor mezelf de voor en nadelen op een rijtje gezet...

voordelen achter de borst spier:

- prothese minder zichtbaar

- prothese zakt minder snel

- borsten blijven beter op zn plek (ook bij het liggen)

- kans op kapselvorming word vrlaagd

Nadelen:

- bij samentrekking van de spier kan de borst vervormen

- grotere ruimte tussen de borsten

- wanneer je eigen borst gaat hangen blijft de prothese op zn plek zitten

Voordelen van op de spier:

- natuurlijk effect

- Mooiere decolete

- Sneller herstel na operatie

Nadelen:

- prothese sneller zichtbaar en voelbaar

- kans op rimpels en dunner worden van de huid

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar achter de spier! maar die nadelen zetten me toch aan het denken..

klopt het dat als je ze achter de borstspier zet, je meer ruimte tussen de borsten houdt? Ik zou het namelijk erg lelijk vinden als mijn borsten ver uit elkaar staan. Een bekende van me kan zelfs met push up bh de borsten niet mooi tegen elkaar aan krijgen.

En vervormd de borst erg bij het samentrekken van de spier?

Liefs Elcke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze op (voor) de spier en heb een dunne huid (striae!). Ik ben nog maar een paar weken PO, maar ben nu al zo blij ermee! Ze bewegen al natuurlijk en ik zie geen randen, ondanks de dunne huid. Kan misschien nog komen, maar ben toch blij dat ik ze voor de spier heb. Heb ook een mooie spleet ertussen nu :101: .

Bij mijn eerste consult werd achter de spier aangeraden; bij tweede voor de spier. Ben erg blij met de keuze van de pc om het voor de spier te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Ook dit zet mij weer aan het denken... ik krijg hem ook voledig achter de spier...

Maar ik denk dat je bij anders ook wel de prothese zou zien ( ben erg slank maar wel b cup) Het grootste nadeel vind lijkt mij zelf niet het herstel( ok, hier ga ik op terug komen :74: ) maar meer dat je borsten dan niet mooi mee bewegen en dat als je ligt ze omhoog zouden blijven staan :o

Maar goed, kennelijk heb ik weinig keus...

Ik vroeg nog of duel plane een optie was. Mijn consulente vertelde dat de arts dit regelamtig doet, maar dat hij er bij mij niet voor gekozen heeft. ( overgens vertelde ze ook dat het inplantaat nooit helemaal onder de spier geplaast word)

Moeilijke keuzes allemaal!

Hoop dat jullie eruit komen!!!

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook zo aan het twijfelen.. :82:

Ik heb voor mezelf de voor en nadelen op een rijtje gezet...

voordelen achter de borst spier:

- prothese minder zichtbaar

- prothese zakt minder snel

- borsten blijven beter op zn plek (ook bij het liggen)

- kans op kapselvorming word vrlaagd

Nadelen:

- bij samentrekking van de spier kan de borst vervormen

- grotere ruimte tussen de borsten

- wanneer je eigen borst gaat hangen blijft de prothese op zn plek zitten

Hey Elcke

Ik ben vorige week geopereerd op 18mei,ik had een a cupje en mijn pc heeft er voor gekozen van het achter de spier te doen.

Hij zei dat dit natuurlijker ging zijn.

Nu ik heb deze week enorm veel pijn gehad en ben nu aan de beter hand.

Ik heb deze week eens vlug 2 keer gespiekt onder mijn sportbh en mijn borsten staan helemaal niet ver uit mekaar vind ikzelf.

Ik moet morgen voor de hechtingen gaan en ga dan wat foto's in de galerij zetten.

Dan kan je eens kijken.

Hopelijk kom je er snel uit met je keuze.

Veel liefs

Goldie

Voordelen van op de spier:

- natuurlijk effect

- Mooiere decolete

- Sneller herstel na operatie

Nadelen:

- prothese sneller zichtbaar en voelbaar

- kans op rimpels en dunner worden van de huid

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar achter de spier! maar die nadelen zetten me toch aan het denken..

klopt het dat als je ze achter de borstspier zet, je meer ruimte tussen de borsten houdt? Ik zou het namelijk erg lelijk vinden als mijn borsten ver uit elkaar staan. Een bekende van me kan zelfs met push up bh de borsten niet mooi tegen elkaar aan krijgen.

En vervormd de borst erg bij het samentrekken van de spier?

Liefs Elcke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meiden

Ik raad echt nog een consult aan!

Er zijn zo veel opties maar je pc weet uiteindelijk wat het beste voor je is!

Mijn voorkeur ging eerst uit naar Achter de spier.

Na een tweede consult zei mijn arts dat voor de spier uiteindelijk het natuurlijkste is.

Hij plaats het dan ook voor de spier want hij vond dat ik genoeg weefsel had.

Als optie kijkt hij of het tijden de operatie natuurlijk is, zie je toch randen gaat hij voor dual- plane.

Uiteindelijk is elke pc ook anders, sommige raden gelijk achter de spier aan terwijl dat niet nodig is.

Ga op je gevoel af en luister niet te veel naar verhalen :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu baal ik dus dat mijn arts dat toen ook niet bekeken had tijdens de operatie,hij sprak iets af en dat was het, ze zouden dat altyd moeten doen,tijdens de operatie beslissen wat t t gaat worden,veel beter.

Ik heb dual plane,maa had denk ik net zo goed vd kunnen zijn,ik had ook genoeg weefsel,maar ja,ik was bang voor randen ,dus ik zie doe maar dual plane dan,wist ik veel ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een moeilijke keuze. Heb morgen een extra consult geplant,

wil het er toch nog even over hebben...

De voor en nadelen zijn duidelijk neergezet mbt voor en achter de spier. :43:

Weet iemand trouwens de nadelen van duel plane...ten opzichte van voor of achter de spier?

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze achter de spier en moet zeggen dat het nog gewoon mee beweegt. Als ik lig zakken ze wat op zij maar natuurlijk blijven ze wel wat staan. Als ik mijn armen omhoog gooi worden ze niet vervormd maar zien ze er nog mooi uit. Ik zie natuurlijke borsten bij mezelf.

Vind dat er toch wel veel vooroordelen zijn over achter de spier. Veel verhalen zijn van horen zeggen, terwijl ik bij de vrouwen die ze achter de spier hebben over het algemeen veel positieve reacties lees. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Ja dat is met dual plane ook zo... geklaag en negativiteit terwijl het bij iedereen anders is en verloopt :rolleyes: om het maar ff plat te zeggen: de ene tiet is de ander niet! :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze achter de spier en moet zeggen dat het nog gewoon mee beweegt. Als ik lig zakken ze wat op zij maar natuurlijk blijven ze wel wat staan. Als ik mijn armen omhoog gooi worden ze niet vervormd maar zien ze er nog mooi uit. Ik zie natuurlijke borsten bij mezelf.

Vind dat er toch wel veel vooroordelen zijn over achter de spier. Veel verhalen zijn van horen zeggen, terwijl ik bij de vrouwen die ze achter de spier hebben over het algemeen veel positieve reacties lees. :rolleyes:

Omdat die de operatie hebben gekregen die bij hun past.

De meeste die klagen hebben

a) gelijk, sommige krijgen gewoon vervorming en al het gedoe

B) hadden van het begin voor de spier moeten krijgen

Maar vind nog altijd dat zoiets de chirurg moet bepalen. Een goede chirurg kijkt naar de borst en niet naar zijn voorkeurs methode..

Begin meer te lezen dat mensen zelf die keuze willen maken, maar eigenlijk vind ik dat je het best door de chirurg laat bepalen die hebben er voor gestudeerd.

Al ben ik wel blij dat ik voor de spier krijg, puur smaak vind ik dat vijf op de tien keer mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een moeilijke keuze. Heb morgen een extra consult geplant,

wil het er toch nog even over hebben...

De voor en nadelen zijn duidelijk neergezet mbt voor en achter de spier. 43.gif

Weet iemand trouwens de nadelen van duel plane...ten opzichte van voor of achter de spier?

Groetjes Nathalie

Ja,minder decolete,en veel pijn na de operatie.langer herstel.

Voordeel is minder snel hangborsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat die de operatie hebben gekregen die bij hun past.

De meeste die klagen hebben

a) gelijk, sommige krijgen gewoon vervorming en al het gedoe

B) hadden van het begin voor de spier moeten krijgen

Maar vind nog altijd dat zoiets de chirurg moet bepalen. Een goede chirurg kijkt naar de borst en niet naar zijn voorkeurs methode..

Begin meer te lezen dat mensen zelf die keuze willen maken, maar eigenlijk vind ik dat je het best door de chirurg laat bepalen die hebben er voor gestudeerd.

Al ben ik wel blij dat ik voor de spier krijg, puur smaak vind ik dat vijf op de tien keer mooier

Ja ik vind dat ook bijzonder, dat mensen zelf de keuze maken voor op of onder de spier :mellow: Tenzij je een 2e operatie hebt waarbij je zeker weet dat het 1 niet mooi staat. Ik heb me niet bemoeid met de keuze, ik heb er geen verstand van.

Ennem Jennifer: hahahhhahaha that's right!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind persoonlijk ook niet dat je alleen de arts de keus moet laten maken,wat hij mooi vind en vind passen,hoef jij niet zo over te denken ook.

iedereen heeft zo zijn eigen manier van een paar borsten mooi vinden,en een arts is ook maar een mens,en hij maakt dan mischien een keus,omdat hij dat mooi vind,wat jij niet mooi hoeft te vinden.

klinkt weer lekker dubbel mischien,maar ik vind zelf persoonlijk,dat je er beide in keus moet maken,hij door te zeggen waarom hij voor bepaalde methode kiest en plaatsing,en jij door je wensen op te biechten,zodat je er samen een keus in kan maken,niet alleen de arts,zou ik nooit voor kiezen zelf(meer) doordat ik dat de eerste keer heb gedaan,had ik een vette strop,en ik was zekers maar al te duidelijk wat ik wou,maar is maar half geluistert,hij had me borsten gegeven die hij mooi vond,en overtuigde me,en was er voor gegaan,nu 2de keer,ging het wel eens ff anders,heb van de eerste keer goed geleert :83:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met moontje eens!

Ook doen wat je zelf wilt! Ik was eigenwijs toen ik zei dat ik absoluut ronde wilde terwijl hij me anatomische aanrade. :blush:

Want het valt me op dat artsen meestal bij iedereen hetzelfde doen. Bijv voor/achter de spier en keuze protheses.

Dus zelf is je inbreng ook heel belangrijk!

@ vlinder

Ja dat is eigenlijk wel handig! Toen ik vertelde dat ik toch een bang was voor rande stelde hij me erg gerust toen hij vertelde dat hij dit tijdens de operatie zou bekijken. Geeft je toch een fijn gevoel dat hij voor het natuurlijkste gaat :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.