Ga naar inhoud

Voor of toch achter de spier?


Aanbevolen berichten

Hellupp

Na het lezen van ervaringen en reacties ben ik enorm gaan twijfelen. :unsure:

Bij mijn consult zijn mijn arts als optie gelijk achter de spier maar later zei hij: ik doe hem achter de spier omdat je wilt dat het zo mooi mogelijk overloopt, normaal opereert hij voor de spier.

Nou heb ik een kleine aa/a en ga naar een c met ronde mcgham 300 cc medium profile

Ik weeg rond de 58 en ben 1.75 lang.

Ik vind zelf niet dat ik veel weefsel of vel boven mijn borsten heb maar nu ik lees dat voor toch natuurlijk is ga ik twijfelen.

Ik wil zeker geen ronde ballen en neem liever geen risico door ze er toch voor te plaatsen.

Maar achter de spier bewegen ze minder mee en bij aanspaningen veranderen ze met vorm.

Maar voor de spier heb ik kans dat ik randen zie maar ze bewegen mooi mee.

Iemand tips bij het helpen van deze keuze? :blink:

Liefs, :wub:

Marisjuh

Liefs,

Marisjuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat daar ook erg mee....heb drie consulten gehad waarbij de eerste meteen zei: onder de spier, omdat ik te weinig weefsel enz. zou hebben.

Bij het tweede consult, andere arts, zei meteen: erboven op! Hij heeft het gemeten en vond het voldoende, redelijk dikke huid en genoeg cm die hij vast kon pakken zeg maar.

Derde consult was een beetje twijfelachtig. Hij zei in principe op de spier, maar als hij bij de operatie toch zou denken dat dual plane (deels onder deels op de spier) beter zou zijn, zou hij dat doen...

Dus ja ik zat ook erg in dubio.

Uiteindelijk gekozen voor de arts die hem 100% op de spier zou doen .Ik wilde het zelf ook erg graag. Ik heb twee jonge kids en wist dat het herstel bij een op de spierplaatsing sneller zou gaan over het algemeen. Ook vond ik het erg belangrijk dat mijn borsten beweeglijk blijven en natuurlijk meebewegen en dat is meer het geval bij een plaatsing op de spier.

Dus dat waren mijn redenen en afwegingen... hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Sienna,

Je hebt echt mooie borsten zeg!

Nu zit ik er toch ook wel aan te denken. :rolleyes:

Ik heb een dag voor de operatie nog een afspraak met mijn arts en ik denk dat ik de optie voor de spier ga aanvragen.

Hij had niks bij mij niks opgemeten dus misschien dat dit een optie is.

Heel erg bedankt,

Ben echt een twijfelkont :unsure:

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marisjuh,

Lees ook even mijn topic over dual plane, dat is niet achter maar deels tussen de spier.

Als je dan toch twijfelt, neem optie 3 dan ook in overweging... want dit is (VOOR SOMMIGEN) de gulden midden weg.

Succes met je beslissing!!

Liefs Wempie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey wempie,

Ik denk niet dat mijn arts werkt met dual plane, hij heeft het er ook niet over gehad.

Ik denk dat ik deze week eerst ga bellen mischien dat ik dan wat meer zekerheid heb.

Hou jullie op de hoogte

Liefs :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh wat een moeilijke beslissing he.

Ik ben zeker van mijn arts, maar ben toch erg aan het twijfelen.

Hij raadt voor de spier aan, terwijl ik in mijn omgeving hier alleen maar negatieve reacties over hoor.

Wordt al over twee weken geopereerd.

Bel volgende week toch even met mijn pc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit met hetzelfde probleem sabjee :rolleyes:

Alleen zit ik dan te twijfelen of ik het wel achter de spier wil hihi.

Succes met je beslissing en natuurlijk ook met de operatie, 2 weken vliegen voorbij!

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Hey ik hoor toch best veel positieve dingen over voor de spier hoor! En je pc weet het echt het beste voor jouw geval!

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey jeniffer,

Na vele foto's te bekijken ben ik er dan eindelijk aan uit :109:

Voor de spier geeft echt hele mooie resultaten en zeker niet nep

Deze week bel ik mijn pc voor een afspraak of de vraag of voor de spier ook een optie is.

Bedankt voor al jullie reacties en foto's.

En idd ik hoor ook goeie reacties over voor de borstspier, pff wat een getwijfel allemaal :148:

Ik zal vertellen wat het gaat worden !

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Haha wat een gedoe he? Soms is teveel keuze ook niet alles! :P Maar gelukkig ben je er uit! Hoe lang moet je nog wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja zeker ben nu al bijna een jaar bezig en nog twijfelen :rolleyes:

Nu nog maar afwachten of dit ook echt mogenlijk is :blush:

15 juli is mijn dag het is nog even wachten maar het is het allemaal waard :116:

Hoe is het bij jou?

Zie dat het maar een weekje geleden is, hoe gaat het herstel?

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi,

Marisjah, ik lees dat jij je keuze hebt gemaakt!

Ik lees dat jij veel foto's hebt bekeken. Waar kun je deze dan zien? Ben nog niet zo bekend op dit forum :mellow:

Ben erg blij voor je dat je een keuze gemaakt hebt. Ik ben nog steeds aan het twijfelen en wordt volgende week geopereerd. HELP :104:

Liefs Sabjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meid!

Vervelend dat je zoveel twijfel hebt. Misschien heb ik de doorslaggevende info voor je? Bij mijn consult in de bergman kliniek, pakte hij met twee vingers mijn borst vast, ter hoogte van je oksel. Als je begrijpt waar ik bedoel. Als het stukje wat hij dan kon vast pakken, dikker was dan 1 cm dan kreeg je hem boven de spier, dat betekende dat je genoeg eigen borstweefsel had. Hoop dat je er wat aan hebt!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meid,

Ik zit ook al een hele tijd bij een ander forum. borstenforum .nl

Als je je hier in logt kun je veel voor en na foto's bekijken :blush:

Ik hoop dat het gaat lukken en heel veel succes !

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Claire01

Maakt het qua operatie iets uit?

Achter de spier is waarschijnlijk een zwaardere en / of moeilijkere operatie of lijkt dit alleen maar zo?

Ik ben zelf ook behoorlijk slank en lees overal dat ik dan beter achter de spier kan doen vanwege de bekende zichtbare randen van de prothese.

Stel nu dat ik de prothesen op de spier doe en niet erachter en ik zou in de toekomst iets meer afvallen en dunner worden, is het dan niet alsnog opeens zichtbaar? kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Ik denk dat als je nu al best slank bent en wil afvallen dat er dan mischien een kans is dat je ze zou zien maar dit weet je pc vast wel :141:

Achter de spier is wel wat zwaarder met het herstel wat ik heb gehoort.

Ik zou zeggen zoek veel info en je pc zal je erbij helpen :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Claire01

ik heb al vaker gelezen dat achter de spier een langduriger herstel kan veroorzaken, maar ik vraag mij ook af waarom dat is.

een operatie is een operatie, het is nog steeds dezelfde plek, niet dat je bij de ene vorm opeens je armen slechter kunt bewegen dan bij de andere vorm, dus ik vraag mij af waar dan het verschil inzit.

misschien dat er hier vrouwen zijn die daar iets over kunnen zeggen?

tuurlijk kan de pc dat ook vertellen, maar dat is het; vertellen, hij zal niet kunnen uitleggen hoe zijn borsten en het herstel na de operatie daadwerkelijk voelde :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dual plane,dacht daar verstandig aan te zijn,van beiden wat dus,half achter half voor de spier,maar qua herstel was dat geen pretje,maar goed wist ik veel,dacht je moet r wat voor over hebben he,maar nu ik hoor dat vd spier ee eitje is,zou ik liever daarvoor kiezen,je hebt dan schijnbaar ook meer decolete,maar ieder lichaam is anders ,dus wat t beste past,mja,ik zou topch naa de arts luisteren,je gaat r vanuit dat hij t wel weet.

Ik denk wel dat als een A cupje hebt t achter de spier beter eruit komt de zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast precious

Maakt het qua operatie iets uit?

Achter de spier is waarschijnlijk een zwaardere en / of moeilijkere operatie of lijkt dit alleen maar zo?

Ik ben zelf ook behoorlijk slank en lees overal dat ik dan beter achter de spier kan doen vanwege de bekende zichtbare randen van de prothese.

Stel nu dat ik de prothesen op de spier doe en niet erachter en ik zou in de toekomst iets meer afvallen en dunner worden, is het dan niet alsnog opeens zichtbaar? kan dat?

Hallo Claire,

Ik heb vorige week mijn BV gehad ACHTER de spier (300cc van een 70A naar zo'n 70/75C)

Intussen zijn we een week verder en is de pijn draaglijk.

Ik heb uit mijn omgeving ook gehoord dat het plaatsen voor de spier idd minder last met zich mee zou brengen.

Het is een zware eerste week geweest, maar het gaat beter nu.

Mijn dokter raadde mij idd ook achter de spier aan omdat ik vrij slank ben en een anatomische druppelvorm te nemen, gezien de randen bij een ronde prothese idd veel makkelijker zouden te zien zijn. Plus, ik wou ook een zo natuurlijk mogelijk aanzicht. Gezien hij dokter is en dit voor hem standaard werk is, heb ik zijn advies dus gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey claire,

Ik snao wat je bedoelt. Mijn pc raade me anatonomisch aan terwijl mijn gevoel dit liever niet wilde en uiteindelijk heb ik door mijn mening door gekozen voor de rond.

Je kan het uitleggen aan je pc en mischien dat het zo voor hem duidelijker word.

Achter de spier is natuurlijk zwaarder omdat de spier min of meer losgemaakt word, dit geeft wel veel pijn.

Wat gaat je eigen voorkeur naar uit?

Mischien is een extra consult ook handig, zelf zit ik ook met dit probleem en 19 mei nog even extra consult zodat alles even goed kan door gesproken worden.

Zelf kies ik nu voor de spier, terwijl ik niet veel weefsel heb.

Raad mijn pc dit echt af vind ik het oke maar kan het altijd even vragen :blush:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Claire01

dat maakt het zo moeilijk zo'n keuze, je eigen gevoel en hoe het er uit gaat zien, versus het advies van de pc.

misschien dat het een beetje stom klinkt, maar bij een mannelijke pc (en het ziet er naar uit dat ik die heb / krijg) denk ik stiekem toch altijd 'dat kun jij wel lekker zeggen maar jij kijkt er met mannen ogen naar'

ik weet wel dat het ook in het belang is van een pc dat de keuze goed afgestemd is op je figuur maar toch..

en achter de spier heeft voor mij in puur estetisch opzicht de voorkeur maar dat hele spiergebeuren en de zwaardere operatie / herstel vind ik ook dermate eng dat ik open sta voor andere opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf vind ik het heel belangrijk dat het natuurlijk oogt en meebeweegt en volgens mij is dat het meest bij de op de spier, maar dan niet cohesief. Maar is het niet ook zo dat borsten met een prothese op de spier eerder last hebben van de zwaartekracht en dus gaan hangen?

Ik weet dat de prothese achter de borstspier enorm vervormd als je je borstspieren aanspant. In welke mate gebeurt dit ook bij dual plane? En hoe natuurlijk beweegt een prothese dual plane mee met bewegingen?

Pfff blijft lastig he..... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.