Ga naar inhoud

Even voorstellen! ivm cystes explantatie, Lipofilling optie?


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

in Augustus dit jaar draag ik tien jaar 350 cc McGhan aan beide kanten (kliniek Mediconsult). Ik ben inmiddels 30 jaartjes jong en daarnaast 7 maanden geleden bevallen van ons eerste kindje. Wat ontzettend fijn dat er een forum beschikbaar is als deze en dat iedereen zijn verhaal kan delen met lotgenoten. Ik zit met een hoop vragen en twijfels nu blijkt na de mammografie en echo dat ik kleinere en grotere cystes heb ontwikkeld in mijn borsten.

Ik begon al eerder mijn twijfels te ontwikkelen, zal ik nu wel of niet opnieuw een nieuw paar siliconen laten plaatsen nu ik de tien jaar heb bereikt. Sinds ik bevallen ben van onze kleine meid bekijk ik dingen toch net even anders als tien jaar geleden. Ten eerste ben ik een stuk voorzichtiger geworden. Wil ik die plastic dingen nog wel in mijn lichaam? Het is waar, met de tijd en met een lieve man aan mijn zijde ben ik toch iets zekerder geworden. Heb ik ze dan ook nog wel nodig? Maar hoe sta ik daar dan in als het echt zo ver laat komen, verwijderen zonder verwisseling? Ik ben namelijk een behoorlijk onzekere vrouw en zeker met al die vreselijk sexy media waar je niet meer omheen kunt ben ik bang dat ik opnieuw het gevoel zal ontwikkelen (vooral naar mijn man) dat ik niet mooi genoeg ben zonder die volle C cup en terug ga naar een kleine B cup. Voel ik me dan nog wel zo compleet of val ik keihard terug in dat nare gevecht met mezelf. Ik begrijp heel goed dat er voor dit laatste geen antwoord bestaat vanuit lotgenoten behalve anders dan eventuele ervaringen op hetzelfde gebied. De 1 is gevoeliger of staat juist weer sterker in zijn schoenen betreft zijn zelfverzekerdheid.

Dan komen we ook nog op het feit dat de meeste dames wel voor een borstlift kiezen na explantatie. Je huid is nou eenmaal uitgerekt en vaak zitten te tepels niet meer mooi omhoog zodra de siliconen verwijderd zijn. Ook bij mijn rechterborst (welke altijd al iets groter was dan de linker) is iets wat borstweefsel gaan hangen/verslapt waardoor dit verschil nog meer zichtbaar is geworden. Ik moet eerlijk bekennen met alle respect voor de dames die wel voor een lift gekozen hebben dat ik er zelf momenteel niet zo veel voor voel. Ik heb het gevoel bij veel foto's op het internet dat het behoorlijk geknipt en geplakt oogt....dat er erg weinig natuurlijke/oorspronkelijke vormen meer inzitten. Er zijn ook een paar mooie resultaten te vinden. Maar je moet maar net heel erg geluk hebben dat dit bij jou ook zo mooi mag uitpakken. Zijn er misschien dames op dit forum die niet gekozen hebben voor een lift na een explantatie? Die het eerst een aantal maanden hebben laten rusten om te kijken hoe de eigen borsten weer zouden vallen na het verwijderen van de siliconen? Of misschien wel lipofilling hebben toegepast in plaats van een lift? Ik ben hier echt super benieuwd naar. Ik lig er zelf dagelijks van wakker helaas.

En dan nu mijn laatste zorg, de cystes. Niet een heel charmant onderwerp, sorry.

Ik zal nog een nieuwe afspraak moeten maken met mijn huisarts om te kijken wat hierin mogelijk is qua behandeling. Ik weet dat ze deze cystes kunnen inprikken met een naald en zo legen. Dit gebeurt niet onder narcose of verdoving (ergens gelezen). Zijn er dames die dit probleem ook gehad hebben? Hebben jullie gekozen om door te gaan met de siliconen of een andere vorm van opvulling ondanks deze cystes? Zo niet kon dit misschien behandeld worden tijdens een explantatie?

Ik ben blij dat ik het van me af heb kunnen schrijven. Ik hoop dat ik door het delen van mijn twijfels en zorgen toch wat orde en rust schep in dat oh zo drukke bolletje van mij :( Ik realiseer me dat sommige vragen misschien niet beantwoord kunnen worden. Ik blijf onderzoeken.

Lfs,

Cleo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op dit forum!!

Je hebt nogal specifieke vragen, en sommige dingen zul je waarschijnlijk idd voor jezelf moeten bepalen.. Het wel of niet meer willen van prohtesen is een zeer persoonlijke keuze.. Je moet er echter wel volledig achter staan, als je kiest voor explantatie...

Misschien dat je evt. ook nog kunt denken over de monobloc hydrogel prothesen? Deze bevatten geen siliconengel, maar de gel bestaat uit een zoutwater-substantie. Hier op het forum is er wel wat informatie over te vinden, en in het topic van suus1973 staat ook vanalles erover. Zij (en nog enkelen op dit forum) hebben veel info erover gezocht voor ze overgingen tot deze implantaten :)

(rechtsboven in het forum is een zoekbalk, daar kun je zoeken op trefwoorden en op leden. Kijk wel even dat het grijze balkje in de zoekbalk goed staat, dus op forums als je naar forums zoekt en op leden als je naar leden zoekt ;) )

Vind je de zoekbalk niet, dan moet je eerst even helemaal links onder aan de pagina (in kleine letters) je thema wijzigen in 'unlimited' Dan zie je daarna wel de zoekbalk :)

Over explantaties weet ik zelf heel weinig.. Ik weet wel dat Francien een explantatie gehad heeft, maar volgens mij had zij idd een lift erbij (als ik me niet vergis....) De explantatieverhalen kun je vinden als je linksboven op: borstenforum klikt, en dan naar beneden scrollt. Je komt dan alle categorien tegen, op een gegeven moment, en daar staan ook de explantatieverhalen apart vermeld :)

Lipofilling is meestal niet blijvend.. en wat ik ervan begrepen heb, is dat er nogal wat eigen vet nodig is, om een mooie opvulling te maken... Verder is het een erg dure oplossing... Natuurlijk moet je zelf weten wat je uiteindelijk doet, maar probeer je hierover goed te informeren... Zelf heb ik me hier ook nooit echt in verdiept, sinds ik weet dat het niet een blijvend resultaat geeft, en niet veel kan vergroten, als je dit doet in plaats van implantaten :)

Dan je cysten... Is er de laatste jaren verandering opgetreden in je borsten, dat je ze hebt laten controleren?

En moeten de cysten sowieso weggehaald worden? Is dat door een arts tegen je gezegd?

Ik weet dat cysten vaak weer vol lopen, als ze leeggezogen worden, dus vaak worden cysten gewoon zo gelaten, tenzij ze klachten veroorzaken.

Je zit met heel veel overdenkingen, en kan me dat wel voorstellen hoor.. Zeker als je leven in de tussentijd veranderd is, en je nu ook nog eens verantwoordelijk bent voor een kindje.. Dat verandert toch vaak veel he :)

Ik hoop dat ik je al iets verder heb kunnen helpen, al heb ik niet heel veel bij kunnen dragen.

Heel veel succes met je zoektocht en je overpeinzingen!

Heb je nog vragen, wil je iets kwijt, zet het maar in dit topic :) Dan wordt het vast wel gelezen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Wow wat een verhaal, ik hoop dat je hier een beetje kunt vinden wat je zoekt.

Ik zelf heb nog geen bv gehad dus kan je denk ik niet zo veel hierbij helpen..

Wel heb ik toen ik een stuk jonger was meerdere bot cystes gehad, maar ik weet niet in hoeverre daar een verschil in zit sinds bij mij mijn bot in mijn been alsware 'opgegeten/weggeduwd' werd door die cyste en ik dus daarvoor meerdere keren geopereerd ben om het weg te laten halen.

Een andere cyste daar in tegen werd alleen in de gaten gehouden en is vanzelf verdwenen.

Ik denk dat je dan toch eerst met je arts moet overleggen wat er inderdaad mogelijk is, maar voor zover ik zelf weet en ze niet uit zichzelf meer kunnen verdwijnen, is helemaal weghalen wel de beste optie als je er last van hebt. (zoals bestboobie zegt kan het zich weer gaan vullen als je het laat doorprikken)

Hoe ik je hoor praten over die onzekerheid enalles, zou ik aanraden om wel goed er over na te denken dan inderdaad. Jij moet je prettig kunnen voelen bij je lichaam, en als je er twijfels bij hebt of je dat zonder de implantaten kunt is dat wel echt iets wat je voor jezelf even moet bedenken hoe dat gaat zijn. Wat er dan alsware voor je verandert..

Heel veel succes!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Best Boobie en Love ut,

Bedankt voor de reacties :)

Het is inderdaad een hoop uitzoeken en overwegen. Ik zal meer opzoeken over Monobloc. Dat lipofilling na de eerste twee behandelingen uberhaupt niet blijvend is wist ik niet. Dat is dan een hele dure grap ja. Ik zal me beter in moeten lezen maar ik geloof dat ik zo in de stress zit dat ik niet zo goed weet waar te beginnen. Het plaatsen van de siliconen was 1 handeling maar ga je toch ooit over tot explantatie dan komt er ineens veel meer bij kijken. Daar heb je niet op gerekend zo veel jaar geleden hehe.

Wat betreft de cystes, de grootste is duidelijk voelbaar. De mammografie heb ik aangevraagd omdat ik pijn ervaarde op plekken in mijn rechterborst en ook vanwege de controle die je na ongeveer 10 jaar doet om de kwaliteit van de implantaten te checken op scheurtjes. Ik ben ooit jaren geleden terug geweest naar de kliniek omdat ik er last van had. Ik voelde toen al iets zitten op de plek waar nu de grootste cyste zit. Mij werd gezegd dat het de rand van de implantaat zou zijn en dat ik me geen zorgen moest maken. Daar had ik toen vrede mee. Nu is uit de mammografie gebleken dat het een cyste is met wat debris aan de wand. Buiten er lichamelijk last van te hebben vind ik het psychisch ook niet fijn dat ik mijn borsten niet zelf goed kan controleren met de aanwezigheid van implantaten. Dus het liefst zou ik ze helemaal verwijderd hebben maar dan wel zonder lift.....

Wat ik ook nog zou kunnen proberen ivm de verzakking is flink afvallen.. ik ben goed aangekomen bij de zwangerschap. Ik schat dat er nu nog zo'n 15 kilo meer aan zit. Weefsel verzakking rechts onder prothese is waarschijnlijk hierdoor gebeurd. Misschien als ik wat vet zou verliezen dat dit toch nog inkrimpt.

Phoe.. je blijft maar overwegingen maken he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ik weet niet of lipofilling na twee behandelingen in het geheel niet blijvend is.. Ik weet alleen dat je er uiteindelijk niet echt veel mee opschiet qua cupmaat-vergroting.

Echter... Op internet is hier vast nog wel meer over te vinden :)

Wat je beschrijft, is absoluut begrijpelijk... Als je in deze fase van stress zit, wil je het liefst de knoop doorhakken.

Ik heb mijn implantaten nu 2,5 jaar.. Ook ik voelde laatst iets en dacht: oh shit.. Stel dat het iets is dat er niet hoort te zitten.. Mammografie en echo laten maken (11 dagen geleden ondertussen) en bij mij was het een mastopathie... Daar is niets aan te doen, maar weet dus hoe het is als je opeens een pijnlijke harde plek in je borst hebt..

Wat betreft zelfonderzoek zonder implantaten, dat dat beter gaat, dat is idd iets waar je voor jezelf een overweging in moet maken.. Lastig om voor iemand anders te bepalen :)

Ik wil er wel bij zeggen, dat de monobloc hydrogel (dus niet de monobloc siliconen) beter röntgenstraling en echografie toelaten :)

Heel veel succes... Hoop dat je de rust kunt vinden om het goed uit te zoeken en een goede beslissing voor jezelf te maken :35:

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom , wat een verhaal,

Kan me je onzekerheid voorstellen, en zou zeker niet kunnen zeggen wat je moet doen, maar ik heb gekozen voor hydrogel, puur uit de angst voor rond zwevend silliconen in mijn lichaam..

Weet je of de cystes geen silliconen knobbels zijn, dat je prothese niet lekt?

Bb. Mag je dus wel gewoon een mammografie laten doen? Dat de prothesen daar tegen kunnen om zo giga plat gedrukt te worden.. En kunnen ze dan nog wel achter de prothese kijken ?

Succes met je beslissing cleo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cleo

Wat betreft eigen vet inspuiten, ik had dit ook overwogen, bij mijn 2e complicatie, maar de dokter vertelde tegen mij, dat dit geen optie is, omdat het eigen vet weer gewoon in je eigen lichaam verdwijnt, op andere plaatsen.

In het gezicht blijft het vaak wel beter zitten, ( Moet dan wel buikvet zijn) maar moet ook herhaaldelijk ingespoten worden.

Veel sterkte!! liefs margriet xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames!

L-girl, je kunt idd gewoon een mammografie laten doen. Mij werd op locatie verteld dat ze er wel rekening mee houden dat je Silicon en draagt en ik moet ook eerlijk bekennen dat de pijn bij mij vooral op het gebied boven de borsten zat waar het apparaat je huid mee trekt. Maar de borsten zelf viel reuzen mee..ik merkte er niet zo veel van. Ik neem aan dat ze door de foto's genomen van de zijkant ook achter de prothese kijken ja

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die mammografie kan gewoon. (ik was er ook heel huiverig voor, maar wilde wel weten wat er aan de hand was hihi) Ze kunnen niet achter de siliconen kijken zover ik kon zien, en ze moeten ook wat aan de lichtinstellingen doen, want de prothese licht heel erg wit op, waardoor andere gedeelten niet goed zichtbaar zijn als ze de belichting dus niet aanpassen.

Het platdrukken is zoals Cleo al zegt, je voelt het niet.. Ze hoeven alleen maar je weefsel te fotograferen.. Normaal wordt het weefsel helemaal plat gedrukt zodat ze het goed kunnen zien, maar omdat er sowieso al een prothese tussen zit, die niet bekeken hoeft te worden, hoeft er ook niet zo platgedrukt te worden :)

Ik denk dat mijn man wel eens harder in mijn borsten knijpt haha!

Bij mij is er aanvullend een echo gedaan (leek meer standaardprocedure) om even goed te controleren of er idd geen gezwellen en cystes te zien waren :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Cleo,

ik heb na heel lang wikken en wegen gekozen voor een lipofilling. Ik ben vandaag 5 weken PO dus kan nog niet echt spreken over een definitief resultaat, daarvoor moet ik nog wachten tot 3 maand na operatie. Het zou kunnen dat ik inderdaad voor een 2e sessie ga, afhankelijk van wat er overblijft. Als je lipofilling in overweging neemt, niet elke chirurg is hier bedreven in. Dus kies je er dan iemand uit die de techniek wel goed beheerst. In elk geval kan ik je wel mijn pc, dr Stillaert aanraden, die mbt lipofilling heel wat ervaring heeft. Heel veel succes bij de zoektocht !

groetjes

E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties weer. Elesi, ik zou jou ervaringen heel graag willen volgen dat mag. Ik ben erg benieuwd naar het 1 en ander. Ik zou nog voor een lift of voor de keuze van andere protheses veel liever voor lipofilling willen kiezen als ik meer informatie gewonnen heb.

Groetjes,

Cleo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cleo,

Wat een lastig pakket zit je in!

Net als eerder al is gezegd zou ik ook Monobloc Hydrogel overwegen, of daar in ieder geval informatie over zoeken. Ikzelf heb de keuze voor hydrogel gemaakt evenals L-girl en diverse anderen vanwege de mogelijke gezondheidsrisico's van siliconen en vanwege de betere beeldvorming (rontgen en mogelijk echo).

En ik zou ook heel graag willen weten of die cysten geen lekkage van de implantaten zijn... of die geen siliconen bevatten. Daarover misschien eens wat chirurgen een mail sturen? En ja, je zou zeggen dat ze die tijdens exploitatie moeten kunnen verwijderen.

En eerlijk is eerlijk, wij hebben eigenlijk allemaal geen implantaten nodig! Het 'mode' beeld, daar hadden we niet aan hoeven mee werken.... En door ons aan te passen, zijn we nu medeplichtig aan het beeld. Maar goed, laten we daar maar niet te filosofisch over doen. Als jij je voor je gezondheid en je kindje prettig voelt bij exploitatie, dan zou ik dit doen. Een gezonde vrouw zonder zorgen met gezonde borstjes is nog altijd stukken aantrekkelijker dan een vrouw die zich zorgen maakt (hoe groot haar borsten ook zijn).

Sterkte! Wonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonka, dat laatste stukje dat jij schrijft over ''waarom'' de meeste van ons waarschijnlijk aan implantaten beginnen..daar kan ik me 100% in vinden. Soms klagen we erover dat we zo onzeker zijn en zien we het negatieve in het beeld dat de media continu naar buiten brengt en toch laten we ons verleiden om eraan mee te doen. Eigenlijk heel jammer.

Wat betreft de cysten, ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Na de uitslag van de mammografie en echo moest ik het even laten bezinken van hem. Inmiddels heb ik een doorverwijzing voor de mamma chirurgie. Morgen bel ik voor een afspraak want ook dit moet ik weer even laten bezinken ;)

Ik verwacht niet zo snel dat het door lekkage van de implantaten komt hoor, deze waren intact volgende de uitslag van de mammografie, maar de arts die de echo maakte had eigenlijk helemaal geen tijd voor mij en keek alleen op de plekken waar ik irritatie voelde. Helemaal uitsluiten kan ik dus nog niet. Mijn implantaten zouden in principe eigenlijk niet eens ''kunnen'' lekken. Scheuren is een ander verhaal. Ik zal wel even een update plaatsen als ik geweest ben (naar een ander ziekenhuis dit keer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cleo,

Ik heb een explantatie gehad, zonder lift.

Na 25 jaar implantaten was dat ook niet nodig, mijn tepels staan nog steeds op de juiste hoogte.

Ik had geen klachten, maar gezien de steeds terugkerende kosten en het feit dat een operatie toch een risico is, heb ik voor explantatie gekozen. Ben blij met het resultaat, nu ik wat ouder ben heb ik vet op de goede plaats gekregen, waardoor ik meer heb dan verwacht.

Mijn implantaten waren gescheurd, heb me daar erg veel zorgen over gemaakt.

En nu... geen zorgen meer over de kosten, geen stress bij negatief nieuws over bv's, en geen operaties... :)

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ginny,

Wat fijn om ook een positief bericht te mogen ontvangen van iemand die ze alleen heeft laten verwijderen zonder lift :35:

Het ligt aan een aantal factoren hoe ze bij een ieder eruit gaan zien na explantatie. Dat er positieve berichten zijn geeft wel hoop. Ondanks dat ik verwacht dat die van mij toch te veel hangen en/of plat zullen ogen denk ik dat als het zo ver komt ik niet direct bij de explantatie weer laat rommelen aan mijn voorgevel. Eerst even aankijken hoe het allemaal valt zonder dat ze direct drastisch in je gaan snijden (knippen en plakken noem ik het maar) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Cleo,

de website van mijn pc is online en er staan foto's op van iemand die een explantatie heeft laten doen met lift en lipofilling.

http://www.lipofilling.com/portfolio/reconstructive-treatments/

Ik kan me voorstellen dat je voor een lift niet echt staat te springen.

Als je vragen hebt over mijn ervaring met lipofilling, vraag gerust. Voordeel kan zijn dat je indien je je prothesen laat verwijderen, je nu juist wel al ruimte hebt om te vullen met vetweefsel.

Groetjes

E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf je volgen Cleo. Ik ben een weekje weg... maar daarna lees ik graag hoe het gaat.

Je zou zo graag een ander modebeeld willen creeeren he? Tis ook best tegenstrijdig soms trouwens, het modebeeld: Lingeriemodellen (denk aan Doutzen) hebben niet bepaald grote borsten. Modellen uberhaupt niet. Maar er is toch blijkbaar een onderscheid tussen tussen 'model' en 'sexy vrouw'. Een sexy vrouw, zoals deze vaak worden afgebeeld, heeft wel degelijk rondingen. Of ze hebben zo'n goed gezicht dat je niet eens naar de rest kijkt.

Ik zou graag willen dat ik zo sterk was weet je dat, dat ik gewoon zou kunnen accepteren dat ik zo goed ben. Toen ik 18-19 was had ik totaal geen moeite met mijn AA status: iedereen mocht zien dat ik niks had... want ik haalde mijn 'trots' gewoon uit mijn BMI van 17 en uit mijn lange dunne benen. Daarnaast, boeiend wat de rest dacht. Ik deed ook mee aan de wiskunde olympiade... ik was gewoon een nerd haha. Nu ik iets ouder ben en meer 'professioneel' moet zijn voor mijn werk, hoort daar dan toch ook het vrouwelijke bij... blijkt. Onzeker ben ik volgens mij nog steeds niet. Ieder zo zijn redenen he ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elesi en Wonka,

Bedankt voor de website Elesi. Ik zal er later op de dag nog eens goed voor gaan zitten. De vragen die bij mij op dit moment naar boven komen aan jou zijn: hoe ervaarde jij de behandeling na de operatie? Last van veel pijn bij de buik bijvoorbeeld en de voorgevel? Is het verschil duidelijk, ben je bijvoorbeeld minimaal 1 cupmaat ''vooruit'' gegaan ? Het is nog maar vijf weekjes geleden he, is er sprake geweest van zwelling en hoe voelt dat nu na een aantal weken? Ik hoop igg dat je tevreden bent :)

Wonka, jij bent een weekje weg. Een weekje vakantie hoop ik? ;) Wat je ook gaat doen, Enjoy!

Wat betreft de cystes, ik heb sinds gister een koud gevoel in mijn aderen lopen vanaf de cyste in de linkerborst rechtstreeks naar mijn nek en van mijn schouder door de hele arm naar mijn hand. Mijn hand voelt ook afgekneld en stijf vooral bij het bewegen.. Ik heb de huisarts gemaild maar die zegt dat zolang ik geen echte pijnklachten heb ik me geen zorgen hoef te maken en mijn afspraak in het Reinier de Graaf maandag gewoon kan afwachten.

Persoonlijk vind ik het allemaal best eng en abnormaal aanvoelen. Kan er niet van slapen. Maargoed kan dus ook eigenlijk niks anders doen als volhouden tot maandag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Cleo,

de eerste dagen had ik wel wat hulp nodig voor de anders zo evidente dingen : kinderen naar school voeren, was opplooien, koken ... ik had vooral het meeste last op de plaatsen waar het vet is gehaald : binnen en buitenkant van mijn dijen en love handles. Er is bij mij geen vet op mijn buik weggehaald, maar ik denk als dat de 'sponsorzone' is, dat dat idd toch ook wel even pijn doet. De eerste keer toen ik mijn borsten zag dacht ik : wooow, maar dat was natuurlijk ook zwelling. Het gevoel de eerste dagen is te vergelijken met de eerste stuwing als je bevallen bent en je melkproductie goed op gang komt. Na enkele dagen was dat veel minder maar nog altijd gevoelig natuurlijk.

Vandaag is het 6 weken en ik krijg een B nu wel goed gevuld (er kan nog steeds verdwijnen maar het meeste zou nu wel moeten blijven). Het blijft natuurlijk wel een verschil met mijn met moeite mini-A die ik ervoor had. Met kleren aan zie je absoluut geen verschil, ervoor droeg ik altijd serieus gevulde bh's. Mijn man zegt dat het uiteraard wel een groot verschil is, ervoor was er bijna niets, nu nog steeds kleine borsten wel borsten. Maar hij vind vooral dat het grootste verschil is hoe ik straal momenteel. En vooral om die reden is hij blij dat ik de uiteindelijke knoop heb doorgehakt. Ik probeerde net foto's te plaatsen die de dokter had doorgestuurd maar lukt me niet.

We gaan volgende week voor de eerste keer naar een publieke sauna, ervoor durfde ik dat niet. Stom eigenlijk dat ik dat niet durfde tussen allemaal (of toch de meeste) imperfecte en tegelijkertijd perfecte lijven. Elk lichaam heeft iets moois en iets minder moois. En idd stom dat we ons zo laten leiden door media en modellen.

Cleo, ondertussen je afspraak gehad ? Ben je nu wat wijzer geworden ? Vervelend de klachten die je hebt, hoop dat dit op korte termijn kan verholpen worden !

Groetjes

E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.