Ga naar inhoud

Manita : 8 januari 2015 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Manita, 18 jaar en ik ga 8 januari om 13:15 een borstvergroting krijgen. Ik word geopereerd bij Bergman Clinics in Bilthoven door Drs. Anneke van Engeland.

Ik zou eigenlijk 18 december al geopereerd worden, maar door een keelontsteking kon dit niet doorgaan helaas. Jeetje wat was ik daar toen kapot van.. Zolang kijk je uit naar de dag en die ontsteking verpest het voor je.. Maar gelukkig kan ik snel terecht voor de nieuwe poging :1:

We hebben gekozen voor ronde protheses van 240 cc en deze gaan dual plane geplaatst worden. Ik heb nu 75 AA.

Het aftellen is dus begonnen! Ik kan niet wachten.

Liefs,

Manita

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

8 januari was mijn grote dag, eindelijk mijn borstvergroting.

Ik moest om 12:00 uur aanwezig zijn en werd gelijk opgehaald door de verpleegkundige en naar mijn kamer op de verpleegafdeling gebracht.

Hier moest ik me omkleden en werden nog een aantal vragen gesteld. Ook werden de controles gedaan.

Omdat ik verschillende allergieën heb kreeg ik het infuus met preventieve antibiotica op de recovery kamer (normaal krijg je dit op je eigen kamer op de verpleegafdeling) hier heb ik gezellig gekletst met de verpleegkundige en ze stelde me helemaal gerust. Het infuus prikken ging in een keer goed en hier voelde ik bijna niets van..

Ik heb daar rustig gelegen en gewacht tot de antibiotica was ingelopen en toen werd ik opgehaald om naar de OK te gaan.

Hier kwam de PC, nog even afgestemd of ik overal mee eens was (borstvergroting, ronde protheses, 240 cc) en maakte ze een tekening op mijn borsten.

Toen mocht ik gaan liggen onder een warme deken, werden de laatste dingen gecontroleerd en werd mij gevraagd waarover ik ging dromen. Mijn antwoord was natuurlijk: Borsten!! Toen zag ik dat het slaapmiddel in mijn infuus werd gebracht en ik lag naar het plafond te staren. De PC vroeg me even diep in en uit te ademen waarna ik steeds duizeliger werd en in slaap viel.

Ik werd wakker op de recovery kamer waar ik dezelfde verpleegkundige zag als van tevoren, dat was fijn. Ik vroeg gelijk of het al klaar was en of ik het mocht zien. Toen toch een paar traantjes van blijdschap, eindelijk had ik ook borsten. Ik voelde me heel goed ondanks de narcose, alleen slaperig maar verder had ik nergens last van. Ik voelde wel veel pijn en druk op mijn borst en hiervoor kreeg ik pijnstilling via mijn infuus. Ik kreeg wat slokjes water en na een uurtje goed wakker te zijn werd ik opgehaald om teruggebracht te worden naar de verpleegafdeling.

Daar zat mijn vriend op me te wachten. Ik ging naar mijn eigen bed en kreeg wat te eten en drinken.

Ik kreeg een sport bh aan en de PC kwam nog langs om te kijken hoe het met me ging en om te vertellen dat alles heel goed gegaan was.

Na geplast te hebben, waarbij ik ook niet duizelig of iets dergelijks werd, mocht het infuus eruit, en 2 uur later kreeg ik een spuit in mijn buik tegen trombose, kreeg ik paracetamol en toen mocht ik gaan aankleden en naar huis als ik zover was omdat het zo goed met me ging.

Lopen ging wel wat lastig met de nieuwe borsten, rechtop lopen deed namelijk wel zeer.

1 dag PO werd ik gebeld door de verpleegkundige om te vragen hoe het met me ging, of er vragen waren en hoeveel pijn ik had.

Ik ben nu 4 dagen PO en ik ga steeds meer dingen zelf doen en de pijn is een stuk minder, voel alleen nog wat druk of branderigheid aan de zijkanten van mijn borsten. Kan zelf al uit bed komen en mezelf aankleden. Dus het gaat heel goed vind ik.

Alles is me heel erg meegevallen, ik heb een leuke dag gehad zelfs, iedereen was super lief en de pijn erna heb ik er zeker voor over!!

Liefs,

Manita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Manita,

Goed om te horen dat alles goed bij je is gegaan.. Ik ben de 8ste ook geholpen in de Bergman Clinics en je verhaal komt me heel bekend voor!

Leuk om te lezen.

Succes met je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Leuk verhaal! Ik ben 7 januari geholpen, een borstlift met vergroting. 405 cc rond dual plane door dr Meesters in het Orbis ziekenhuis. Mij is het helaas allemaal zo tegengevallen. Heb ontzettend veel pijn gehad, ik moest me echt afvragen toen ik wakker werd uit de narcose of ik niet door een vrachtwagen was overreden. Geef mij maar twee bevallingen. Maar nu gaat het gelukkig wel. Ik moest wel een nacht en dag blijven en heb nog steeds de drains in. Morgen worden deze verwijderd. En dan maar afwachten op het resultaat. Ik heb ze wel al gezien en hoop dat het allemaal nog iets gaat zakken en een natuurlijke vorm krijgen, maar daar ben ik van overtuigd.

Heel veel succes nog verder!

Grijs Katja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Katja, wat vervelend dat de operatie zo vervelend voor je was :( hopelijk is het resultaat alles waard geweest.. heel veel beterschap en succes!!!

En xxxxk, het is me inderdaad alles meegevallen en heb nu al geen pijnstilling meer nodig. heel veel succes alvast met je herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verslag om te lezen! Ik mag aanstaande vrijdag ook bij bergman. Superspannend! Ik krijg 270cc anatomisch dual plane met projectie van 4,8 ik ben echt rete benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Heb nu een 75A en hoop ook op n mooie C cup uit te komen. Gaat alles nu nog steeds goed met je herstel? Succes met je verdere herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Manita! Ik las dat jij ook bij Dr. A van Engeland geweest bent? Ik heb 4 februari een consult bij haar, maar lees hier terug dat veel mensen haar niet zo fijn vinden, ivm. de grote prothese ze uitkiest voor je, en dat ze nogal ongeïnteresseerd over komt? Hoe heb jij het gevonden bij haar? En hoe voel je je nu? Ik ben zelf ook 20, leuk om te lezen dat iemand van (ongeveer) mijn leeftijd het ook heeft laten doen!

Groejtes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles zo goed is gegaan

zo grappig, elke keer als ik van engeland voorbij zie komen is het met 240cc haha, bij mij adviseerde ze dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikke79: hoe is het bij jou gegaan?? Bij mij gaat het super, controles waren goed en heb nergens meer last van en ben bijna 3 weken po..

Xjojo: ze adviseerde mij groter maar dat wilde ik zelf niet haha vond c genoeg en d totaal niet bij mezelf passen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

hallo dames,

 

Ik heb 28-1 eerste consult bij Dr. van Engeland; ik ben benieuwd.

Hebben jullie een 2e gesprek gehad, hoe lang zat er tussen het eerste consult en de operatie? is daar een bepaalde tijd voor gesteld zodat je er over na moet denken of je ook echt wil?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.