Jump to content

striae en borstvergroting

Recommended Posts

Posted

Ik weet niet of meerdere vrouwen dit ook hebben maar ben toch erg benieuwd naar informatie.

Ik zal even terug in de tijd gaan. Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 90 kilo met kleine borsten en had nog geen striae. In de laatste twee weken van mijn zwangerschap begon ik op mijn buik striae te krijgen en ook op mijn borsten.( vond t wel super fijn om borsten te hebben) Na de geboorte van onze eerste ben ik 22 kilo afgevallen. En na de tweede ben ik nu bijna weer op t gewicht maar helaas geen borsten meer.

Mijn vraag is of de striae op mijn borsten ook erger wordt na een borstvergroting ( kans is wel groot natuurlijk). Zou het wel vervelend vinden maar ben dan wel super blij om weer een mooie bikini of bh's te kunnen kopen. Moet nu bikini's nog dicht naaien.

Ik heb na een borstvergroting twee weken mijn vriend thuis die dan alles kan doen. Maar na de twee week koet hij weer aan het werk en ben ik twee week alleen. Wat kan en mag je dan alweer zelf doen?

Mijn oudste is vier en onze jongste is tegen die tijd twee jaar.

Ik heb 29 januari een consult gesprek bij Frans straten van kliniek heyendael. Ik zou hem natuurlijk ook kunnen vragen maar heb liever ook antwoorden/ervaringen van vrouwen die ook last hebben van striae

Sorry dat t een beetje door elkaar staat maar dacht dat het zo wat duidelijker was

Liefs san

Posted

Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees :P

ik heb ook 2 kinderen ( een van 2,5 jaar en een van 11 maanden) na zwangerschap iok striae op borsten.

Ik heb 3,5 week geleden mijn borstvergroting gehad. De striae zijn niet erger geworden en vallen niet meer op dan voorheen.

Ik heb 2,5 week Hulp thuis gehad van mijn man, daarna moest hij weer aan het werk. Dit gaat super, nergens last van, ik til de jongste gewoon, dit geeft tijdens of na ook geen pijn klachten. Ik doe eigenlijk alles behalve de dingen met herhaalde bewegingen ( stofzuigen, dweilen, strijken, ramen wassen ).

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb, met mijn verhaaltje :P

P.s. zie dat we dezelfde profielfoto hebben; toevallig :)

Posted

Je kan voor je gevoel eigenlijk na twee weken vrijwel alles, alleen zijn de 6 weken niet tillen niet voor niks. Die zijn er namelijk om je kapsel vorming goed te laten verlopen en dat dat zich niet beschadigd. Dus kinderen tillen word dacht afgeraden

Posted

Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees :P

ik heb ook 2 kinderen ( een van 2,5 jaar en een van 11 maanden) na zwangerschap iok striae op borsten.

Ik heb 3,5 week geleden mijn borstvergroting gehad. De striae zijn niet erger geworden en vallen niet meer op dan voorheen.

Ik heb 2,5 week Hulp thuis gehad van mijn man, daarna moest hij weer aan het werk. Dit gaat super, nergens last van, ik til de jongste gewoon, dit geeft tijdens of na ook geen pijn klachten. Ik doe eigenlijk alles behalve de dingen met herhaalde bewegingen ( stofzuigen, dweilen, strijken, ramen wassen ).

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb, met mijn verhaaltje :P

P.s. zie dat we dezelfde profielfoto hebben; toevallig :)

Bedankt voor je reactie :)

Is idd erg toevallig haha dezelfde mooie afbeelding uitgezocht.

Maar bij jou is de striae niet erger geworden :) :) dat is super om te horen. Je hebt na de 2, 5 week alles zogoed als weer opgepakt.

Mijn bedoeling is dat onze jongste zelf trap op en af kan middels handje vasthouden. En zelf in en uit bed kan komen. Dan ben ik wanneer mn vriend weer twee week van huis is. Daarna kan ik weer twee week rustig aan doen. ;)

Je hebt me zeker wel geholpen met je verhaaltje :)

Liefs san

Posted

Je kan voor je gevoel eigenlijk na twee weken vrijwel alles, alleen zijn de 6 weken niet tillen niet voor niks. Die zijn er namelijk om je kapsel vorming goed te laten verlopen en dat dat zich niet beschadigd. Dus kinderen tillen word dacht afgeraden

Bedankt voor je reactie,

Dat is idd niet voor niets dat ze je waarschuwen. En ik zou mij daar ook zoveel mogelijk aan houden.

Even die weken afzien dus.

Liefs san

Posted

@claire600cc..Ik heb dit overlegd met de arts voordat ik geopereerd zou worden, die zei dat het geen probleem was als ik maar geen pijn had tijdens of daarna. En natuurlijk niet heel lang elke keer.

@san.. mijn kleien kan de trap zelf op en af en loopt veel al los dus til hem eigen alleen in/uit bed/bad/auto/eet stoel.

Posted

hoi San,

ik ben nu 9 weken po, en sinds een paar weken valt mij de striaie op mijn borsten op (het zijn op elke borst zo'n 3 strepen die vanaf mijn tepel naar beneden lopen. Ik vermoed dat ik die ook heb gehad toen ik borstvoeding gaf, maar weet dat niet zeker, ik heb het toen niet opgemerkt, eerlijk gezegd keek ik toen niet zo vaak en lang in de spiegel naar mijn boobs als nu ;-). Na de borst voeding heb ik het ook nooit gezien, waarschijnlijk omdat ze toen weer helemaal plat geworden waren en er geen spanning meer op zat. Na de operatie was het ook niet meteen zichtbaar. Dus bij mij is de striaie of pas ontstaan een paar weken na de borstvergroting of het is weer zichtbaar geworden door de borstvergroting. Maar ik stoor me er niet zo aan eigenlijk.

succes met je operatie!

Posted

@tijger

Dank je voor je reactie.

Ik kan mij voorstellen dat je nu veel vaker je boobs bewondert haha. Dan kan jeweer trots zijn :D

De striae zal wel duidelijk zichtbaarder worden maar zolang het maar binnen de bh/ bikini randen blijft is het voor mij ook goed te doen.

De striae hoort nou eenmaal bij mij.

@RRR

Ooh das idd wel erg makkelijk dat jullie kleine zelf de trap op en af kan. Die van ons kan wel naar boven maar naar beneden is hij nog niet zo fanatiek.

Maar even flink oefenen en volgende maand gaat hij naar een normaal bed. Dan hoef ik hem na de operatie ook niet meer uit babybedje te tillen. Autostoel moeten we ook mee oefenen.

:)

Posted

Idd veel laten oefenen!

Echt je staat er versteld van wat ze zelf kunnen.

En ik heb de regels aan mijn laars gelapt niet destijds met borstvergroting want toen heb ik hulp geregeld maar met mijn navelbreuk operatie, dan mag je ook 6 week niet tillen etc...

Ik bedoel de regels van aan tafel eten etc.

Ik heb mijn jongste heel veel geleerd en zelf laten doen, echt je staat versteld wat ze zelf kunnen!

En regels laten vieren werkt ook goed, en dan bedoel ik niet tillen etc maar regeltjes zoals eten in stoeltje. Maar gewoon broodjes op de bank, ach voor die 4 week werkt het prima.

Ook luiers verschonen ging goed, zelfs luier en doekjes laten pakken.

zelf broek naar beneden en billen omhoog., enige wat ik hoef te doen is luier onder de billen schuiven.

Ook autostoel kan ze zelf inklimmen, doe alleen mijn voet ervoor als opstapje, gaat ook super.

Maar stofzuigen, dwijlen echt dat moet je niet willen doen.

Over striae, ik had tijdens de zwangerschap ook 1 flinke, de eerste weken na mijn borstvergroting viel hij flink op maar nu 1,5 jaar later helemaal niet meer.

Ik zie er niks van, ja alleen van heel dichtbij.

Heel veel succes met je komende operatie !

Posted

Dank je wel.. en super bedankt voor je reactie moeder,

Dat geloof ik maar al te graag. Vandaag toch maar weer eens geoefend met de autostoel. Maar hmm hij is nog niet zo actief daarin als zijn zus op deze leeftijd. Blijven proberen haha.

Vind het wel fijn te horen dat ik niet de enige ben met striae.

Liefs san

Posted

he san,

ik heb ook striae en heb hier helemaal geen last van en ja het is zichtbaar maar goed.... dat krijgt je met kindjes krijgen :1:

maar de bh is mooi gevuld en dat vindt het mooiste

xxx linds

Posted

he san,

ik heb ook striae en heb hier helemaal geen last van en ja het is zichtbaar maar goed.... dat krijgt je met kindjes krijgen :1:

maar de bh is mooi gevuld en dat vindt het mooiste

xxx linds

Hey linds,

Daar heb je ook helemaal gelijk aan dat is ook het mooiste aan een borstvergroting :)

Xxxx San

• 4 weeks later...
Posted

Helemaal happy :D :D

Onze jongste gaat eindelijk de trap zelf af wel met vasthouden van zn handje.

gaat sinds gisteren ineens zelf in en uit mijn auto.

en om het compleet te maken slaapt hij sinds twee dagen op een groot bed en dat gaat ook super. af en toe huilt hij nog eventjes maar slaapt wel weer verder.

Dus het grootste til werk hoeft niet meer gedaan te worden :D de aanhouder wint :136:

Posted

Ik heb vooral 1 borst extreem striae aan de onderkant een tijgertiet omdat ze extreem bol werden toen ik borstvoeding gaf. Ik zie het nu ook super goed maar voornamelijk aan de onderkant gelukkig maar goed met BH zie je er niks van

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.