Ga naar inhoud

Ingrid k : 29 sept. '10 : Dr. Veroorbeek : Sint-Augustinus Ziekenhuis te Wilrijk


Ingrid k

Aanbevolen berichten

*** Woensdagmorgen moest ik me om 8 uur melden, en rond 9 uur kwam de pc al voor me af te tekenen, het schema verliep vlotjes en ik mocht zo naar beneden komen. Geen tijd voor kalmeringstabletjes, maar had ik ook niet echt nodig. Eerst naar de pre-narcose kamer de anestesist nog wat vragen beantwoorden en ik vertelde dat ik moeilijk aan te prikken was. Dat bleek ook, na 2 pogingen lukte het nog niet voor het infuus, en ik kon hem niet in de ellebogen krijgen vanwege de compressiemouwen. Toen hebben ze me met het kapje onder narcose gebracht en daarna een infuus in mijn voet geprikt. Om 10 uur ging ik de ok in, en werd om half 6 wakker op de uitslaapkamer. Ik dacht ff dat ik het verkeerd zag, maar bleek toch te kloppen. Ik werd rillend en shakend wakker, had t zo koud... warme doeken hielpen niet echt, mijn littekens onder de oksels deden superzeer door het rillen. Nog eens een 2e keer warme dekens uit de stoof deden wel deugd. Ik heb die nacht niet veel geslapen. Smorgens had ik hele opgezette armen, kon mijn vingers bijna niet meer bewegen. Schijnt normaal te zijn na een lipo trouwens. In de loop van de ochtend kwam mijn pc vertellen dat het allemaal heel mooi is geworden. Mijn borst had ie veel werk aan gehad. In eerste instantie dacht hij dat hij het met een kleine lift goed kon krijgen, maar toen het open lag zag hij dat de pocket toch wel uitgezakt was, dus die heeft ie kleiner gemaakt, en heeft ook onder de tepel nog een stuk huid gelift (dus oude littekens zijn helemaal weg, en is eigenlijk helemaal opnieuw gedaan). Hij liet ook een foto zien van een stukje wit papieren centimeter, en dat lag naast de lappen huid die hij weg had gesneden, dat stukje papieren centimeter had hij ook bij zodat ik een idee had van wat er nu af is. Nou, superveel! De lipofilling van de mond-neusplooi is ook echt geslaagd. Niet overdreven, maar als ik lach heb ik bijlangena niet meer zo'n diepe rimpel zitten.

Waar ik nu mee zit is dat ik haast niet kan zitten, want de littekens bij de benen lopen helemaal in de liezen naar achteren en zodra ik op de wc b.v. moet gaan zitten is dat hard en trekt langs alle kanten. Ik plas dus staand in een maatbeker (ja je wordt inventief haha), in het ziekenhuis deed ik het met een urinoir..pffttt. Vanmiddag net voordat ik naar huis mocht is de drain eruit gehaald, ik had er alleen 1 voor de borst, gelukkig! De borst is wel weer giga gezwollen... eigenlijk is mijn hele lijf gezwollen, buik, benen, armen. Ik krijg daar nu lasix (plaspillen) voor. Daarnet thuis ff de windels om de armen eraf gehaald om te zien hoe de wonden zijn, de armen zien er echt al super uit, ondanks de zwelling! Het litteken loopt van de ellebogen helemaal onder de oksel door naar net boven de bh. In de oksel is ook een hoop huid weggehaald (ik zei nog voor de grap met aftekenen, zorg maar dat er veel huid met haargroei word verwijderd haha). Ben wel blij om thuis te zijn hoor, ik lag op de kamer met een oud mevrouwtje, een schat van een mens, maar incontinent dus die lucht was niet zo aangenaam... Lekker nu weer bij mn eigen mannen. Chico is ziek, heeft diarree en overgeven, dus daar blijf ik ff ver van uit de buurt!

Nu ga ik weer ff lekker liggen! zometeen lekker eten, frietjes uit de actifry en veldsla, zalig na dat ziekenhuisvoer!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 222
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Ingrid positief verslag hoor!!!

En zo te lezen gaat het wel goed met je, ondanks de vocht maar daar kom je toch niet onderuit ook wel normaal, een reactie van het lichaam!! Ik wist niet dat je toch ook weer een lift kreeg had wel zoiets gelezen maar blijkt toch ook wel weer pittig te zijn geweest!! Hoop voor je dat je herstel goed verloopt en dat je van de zomer heerlijk in je bikini op het strand loopt te paraderen !!!!!

Bij mij gaat ook alles goed vocht is niet echt veel meer, en de borsten dalen goed in, ben nog niet helemaal tevreden maar wel al meer. Ik zal binnenkort toch echt foto,s op deze site gaan zetten, keek gister naar de voor foto,s en dan nu pfff wat een verschil, geeft toch wel een heerlijk gevoel!!

Fijn weekend en veel sterkte met je herstel,

liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Sporty, nou vanmorgen werd ik wakker, al t vocht uit mijn handen! Joepie. Ik was gisterenavond al om half 8 naar bed gegaan, en vanmorgen werd ik om 10 uur gewekt door zoonlief, heel af en toe maar wakker geweest. Moest heel wat slaap inhalen want in het ziekenhuis heb ik niet veel geslapen. Ik wist zelf ook niet vantevoren dat mijn borst zo een grote operatie zou worden, en de pc ook niet. Mijn rechterborst was een beetje verzakt (al vanaf t begin) ik kon daar onderaan de prothese ook veel beter voelen dan links. Echt heel erg viel het niet op, maar als ik ging liggen lag de borst eigenlijk ook wat meer opzij, en de tepel wat meer naar boven. Hij dacht met wat extra huid strakker te trekken het op te kunnen lossen, maar tijdens ok moest dan toch de hele prothese eruit, en nieuwe pocket enzo. Nu is hij echt supergezwollen en brandt en steekt af en toe. Hij zit ook heel hoog vergeleken met de andere (terwijl hij dus voorheen iets lager hing), maar dat komt allemaal vast goed als de zwelling wegtrekt en het wat indaalt. Waar de drain heeft gezeten is nu een hele bult, wel ter grootte van een ei. Ah, ik maak me maar niet druk....

Owja vannacht plassen (dat doe ik dus nog steeds staand met een maatbeker) en zie daar ineens allemaal bloed, ik denk jeetje de hechtingen in mijn liezen zijn gaan lekken ofzo, maar nee... ben ongesteld geworden... pfft moest eigenlijk pas over een week, kan er ook nog wel bij... niet echt handig nu, maarja niks aan te doen.

Daarnet eens ff goed de armen bekeken, en wat is het mooi geworden al! Jeetje wat een verschil. Er is ook flink lipo gedaan (gevoelig), mooie contouren al hoor! Bij de benen zijn de zakken die er hingen ook mooi verdwenen! En met mn gezicht ben ik ook zooo blij. Die neus-mondplooi stoorde me echt. Heb nog wel getwijfeld om het te doen hoor, omdat het toch 500 euro was en de pc zei dat het niet spectaculair zou worden. Maar ik had zoiets van: ja, nu heeft ie dat vet toch en ik probeer het gewoon. Het is een subtiele verbetering, echt natuurlijk, en als ik nu lach ben ik niet gelijk een oud wijf haha.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag Ingrid,

Dat zijn allemaal goed berichten als ik het zo lees, en wat heb je lekker lang geslapen? Mij lukt dat gewoon echt niet hoe moe ik ook ben, daar baal ik ontzettend van, maar ja, het is alleen zo goed voor je herstel goede nachtrust. Wij zouden gister ons nieuwe bed krijgen(boxspring) ik wachte, geen bed :-( pffff ik boos echt niet blij bellen enzv je kent dat wel nu komt die pas volgende week zaterdag. Dus wij hadden ons oude bed helemaal uit elkaar gehaald en slapen dus voor 1 nacht op de grond,worden nu meer nachten balen. En heb je erg last van je armen en benen?? Of vond je de borsten en buik heftiger? kwa ingreep? Je hebt ook lipo gehad toch? waar dan nog volgens mij was er niet veel vet meer te bekennen bij je?

Nou lief van je zoon en je man dat ze je lekker verzorgen dat heb je wel even nodig denk ik, hoe lang gaat het duren denk je voordat je weer zelf wat kan doen? Ik moet me echt zo inhouden pff moeilijk doe het wel hoor! Zo belangrijk voor je herstel en wat is dan 6 weken !! Niet veel daarintegen krijg ik er natuurlijk wat moois voor terug strak buikje en boobs, heel fijn weekend nog en tot horens...

liefs Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid, phoe dat is een behoorlijke ingreep geweest zeg! Je klinkt zo super positief in je posts, je bent duidelijk nu al heel blij met het resultaat. Super! Ik heb ook even je site en je filmpje bekeken. Tsjee... respect meid! Wat ben je mooi geworden, en nu nog mooier... :43: Ik wens je een heel goed en spoedig herstel. PS: voor het plassen al gedacht aan een plastuit? :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Beetje late reactie van me :blush: , maar ben hier niet meer zo dikwijls. Als ik het goed heb ben je dus nu een weekje po alweer! Wat super dat het resultaat al zo goed bevalt, best wel heftig allemaal en dan ook nog je borst helemaal overnieuw buiten verwachting, maar je hebt het toch weer gehad! Wens je zeker een voorspoedig herstel, en straks kun jij lekker gaan pronken met je nieuwe lijf! :123: Geniet er maar van meid!!! :125::136:

Liefs, Eefje, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Bedankt voor jullie lieve woorden!

Gisteren op controle geweest, de pc vond het zelf ook zeer mooi geworden. De wondjes genezen goed, hij heeft de knoopjes verwijderd, maar moet nu wel na het douchen alles goed afpakken met micropore pleisters voor de stevigheid. Uit ervaring weet ik dat daar waar knoopjes te lang zitten bij mij de littekentjes iets breder worden (door de irritatie dat het dicht wilt groeien en niet kan op dat plaatsje), dus dat hebben we nu mooi voorkomen :-) Ik ben er echt zoooo mega-blij mee. Het gaat ook ieder dag al wat beter, ik kan zelf mijn sokken al aandoen, en verder eten koken, wat opruimen etc. Stofzuigen en zemen laat ik nog ff aan anderen over ;-) Maar het valt me allemaal echt 100 % mee!

Ik heb een paar foto's erbij gezet in de galerij, van armen en borst.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

*** Ff weer een kleine update! EEn week of 2 na de operatie begon ik ineens erg last te krijgen van de rechteronderarm. Daar zaten 2 harde strengen in die als ik wilde strekken omhoog kwamen zo net onder de huid. Het was net of er een elastiek inzat dat te kort was, en zodra ik wilde overstrekken kon ik wel in de broek plassen van de pijn. Mijn pc heeft t bekeken en t was flebitis (aderontsteking, die doe je normaal op via het infuus, maar het rare is dat ik daar helemaal geen infuus had, die zat in mijn linkervoet!). Moest met rust overgaan. Ik had er totaal geen vertrouwen in, maar afgelopen 2 weken ging het ineens veel beter, net of het stiekje iedere dag langer werd ofzo. En nu heb ik er totaal geen last meer van, gisteren weer voor het eerst gaan sporten, en ging mega-goed! Gelijk 2 trainingen achter elkaar gedaan. Ik kan nu eigenlijk pas zeggen dat ik er echt superblij mee ben!! Volgende week donderdag op nacontrole, om een hersteloperatie te bespreken. Er is een stukje litteken wat hypertrofisch, en er zit een soort gaatje (geen open maar een litteken dat op een plooi eindigd) onder de oksel, en bij de andere arm als ik hem buig een kleine dogear. Dat zal hij dan onder plaatselijke verdoving mooi maken ;-)

De rechterborst ben ik ook supertevreden van. Die zit nu weer mooi even hoog als de andere borst, hij heeft dat vanbinnen mooi gehecht zodat die niet meer kan verzakken. Op t begin zag je echt dat de huid onder de borst naar binnen trok op een plek waar die hechting binnenin zat. Maar nu is dat mooi weggetrokken. De littekentjes van de lift zijn ook zo mooi alweer, bijna alsof er nooit niets aan is gebeurd, alleen zijn de littekentjes nu nog dunner (omdat de knoopjes er nu heel snel uitgehaald zijn), echt supermooi! Ik heb een nieuwe foto in de galerij geplaatst.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

*** Hey meiden,

Vandaag de correctie van de armen, alles is weer super gegaan. Ik zou om 11 uur aan de beurt zijn, maar net voor ik weg wilde rijden belde de Dr. op dat hij vertraagd was en ik pas om 12 uur geholpen kon worden. Nou, daar op de stoel gaan liggen en alles werd klaar gemaakt, ik kende het natuurlijk al van de correctie van de buik. Eerst de rechteroksel, daar waar de "2e navel" zat. Verdovingsspuiten zijn beetje pijnlijk maar alleen t eerste prikjevoel je echt goed vind ik. Groene doek erover en gewoon eigenlijk relaxt gekletst onderwijl. Toen de linkerarm bij de elleboog, daar is het litteken een beetje doorgetrokken zodat het wat strakker is en geen bultje vormt met buigen. Daar kon ik mooi meekijken, en dat vind ik altijd wel interessant! Hoe de bloedvaatjes dichtgebrand worden, en dan hoe er gehecht wordt, eerst dikkere draad om de wond netjes te sluiten, eerst in t midden en dan naar de zijkanten toe, en daarna met de oplosbare draad die we kennen van de knoopjes die eruit steken. Het is allemaal goed gegaan, de knoopjes moger er over 10 dagen zoiets uit, maar hij is dan zelf of vakantie. Dus hij zei dat ik die dan bij de huisarts kan laten verwijderen, maar ik zei dat ik dat zelf wel kon :46: Heb ik bij de knoopjes en draadjes die er later uitkwamen met andere operaties ook zelf allemaal gedaan, en dat was ok. 4 juni hoef ik pas weer terug op controle te komen (of er moet iets aan de hand zijn, dan kom ik uiteraard eerder). Hij vond t stukje hypertrofisch litteken waar hij de vorige keer de cortisone in had gespoten ook een heel stuk platter, en dat is ook wel zo. Het is alleen nog erg rood, maar ook daar moet ik geduld in hebben...grrrr. Ik ben gewoon zelf ook naar huis gereden, en nog boodschappen gedaan en briefje voor werkgever afgegegeve, toen was toch alles nog zwaar verdoofd, dus voel je niks van . Nu voel ik dat t begint uit te werken, gaat branden en steken, en ook dat herken ik wel van de nacorrectie van de buik. Daarnet dus een paracetamol van 1 gr genomen uit voorzorg.

Voor zover het verslagje van de correctie, volgende week ga ik voor de botox, ook wel weer spannend.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Zo dat heb je ook alweer achter de rug, je bent echt een stoere bink hoe jij dat allemaal zo maar effe ondergaat hihi en al meteen zelf rijden en boobschapjes doen! Fijn herstel weer gewenst!!!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

ik heb net je foto's bekeken. wow wat een prachtig lijf heb je gekregen, heel veel respect voor alles wat je er voor hebt gedaan

ben benieuwd naar je ervaringen met botox trouwens, iets wat ik over een tijdje ook wil proberen

liefs Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Dank jullie dames voor de complimentjes.

Mirres er is een topic dat heet fronsrimpel hier en daar staan mijn foto's ook bij, ik ben echt supertevreden!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Vandaag op nacontrole geweest voor de correctie, en wat mijn gevoel al zei klopt, het zit niet goed. Het litteken is bezig te hypertroferen, juist hetzelfde als bij de andere kant. Echt shit. Het is ook heel erg rood en doet zeer/trekt erg. Het is echt heel vreemd, want de rest van mijn littekens zijn zulke mooie dunne lijntjes. Ik heb nu silliconenpleisters voorgeschreven gekregen (wordt nog een duur grapje, want geen vergoeding), en dat gaan we eens een paar maanden proberen. Heeft t te weinig resultaat dan gaat hij eind augustus nog eens met cortisone injecteren net in het litteken, dat heeft hij de vorige keer gedaan met het rechterstukje en dat is wel iets vlakker geworden. Mocht het nu over een tijdje (dan spreken we wel over de winter) nog niet mooi zijn dan gaat ie toch proberen om de stukken eruit te snijden en terug te hechten met een ander soort draad. Hij vind t zelf ook wel heel strange,want een reaktie op de hechtdraad is wel vreemd omdat hij het voor de rest ook bij al mijn littekens zo heeft gebruikt. Maar hij zegt zelf ook, dit is gewoon niet mooi, en het zit ook echt wel in het zicht dus daar moet iets aan gedaan worden. Nou we zullen zien. Spijt heb ik niet hoor, want hoe dan ook is het veel beter dan die blubberarmen van eerst, maar het is wel erg jammer dat de littekentjes niet mooi dun zijn... Gelukkig heb ik die supergoeie camouflage van MAC zodat ik gewoon lekker blote jurkjes aan kan zonder dat de littekens in t oog springen.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

*** Vandaag op controle geweest voor de lelijke littekens. De silliconenpeisters hebben wel iets geholpen, maar het is gewoon echt breed geworden, en nog paars. Het opliggende dat is wel vrij vlak geworden, maar gelukkig zei mijn pc ook gelijk dat dit niet de bedoeling is, en dat hij het toch opnieuw wilt opereren. Ik stik blij natuurlijk! Tja, ok ff de pijn doorbijten, maar wie mooi wilt zijn..... 10 september wordt ik terug geopereerd in zijn privekliniek, hoeft niet in t ziekenhuis. Het gaat weer onder plaatselijke verdoving, en hij had t erover dat hij de hechtdraad gelijk mee eruit neemt ofzoiets? Ik mag wel een hele tijd niet sporten nadien, want ikzelf denk dat het eigenlijk is opengeklapt met de biceps-oefening van de pump (ik was al na anderhalve week terug gaan pumpen), ik voel nu nog bij die oefening dat er druk op het litteken staat wat pijnlijk is. Dus ik ga me daar nu ook echt aan houden, een week of 6-8 niet sporten, in ieder geval niets met de armen.

X van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaaaaar come on ING, jij wist juist als geen ander, dat je 6 weken op zeker niet mag sporten, na alle oks die jij hebt gehad. Niet zo slim wijfie. Wel balen dat dit gebeurt is. Hoop dat ze er toch iets moois van kunnen verbeteren. Ik heb een kennisje die ook dikke littekens onder dr borst heeft overgehouden door een bv, maar die pleisters hielpen niet bij haar. Het uitspuiten enigszins. Ze zijn nog wel breed, maar nu zacht ipv hard. Succes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Miss Sport, ik mocht van mijn pc weer direkt beginnen met sporten en werken. Moest eigenlijk een paar dagen wat rustiger aan doen, maar omdat het alleen maar een heel oppervlakkige wonde was dacht hij dat het geen kwaad kon. Het is volgens mij wel de biceps-oefening alleen geweest die funest was (denk ik dan he, mijn pc is nog steeds niet overtuigd dat het hierdoor komt, hij weet ook niet waardoor dan wel, want overal in mijn lichaam is dezelfde soort draad gebruikt en bij de rest van de littekens is het supermooi, echt een heel dun wit lijntje, alleen dus op de biceps zo naar de ellebogen toe zegmaar is een stuk van zo'n 5 cm die dik en rood is. Ik zal er eens een foto van laten maken, lukt niet zo goed als ik het zelf doe.

Ik heb overigens ook in mijn rechterarm (hetzelfde stukje wat niet mooi geheeld was) cortisoneinjecties gekregen, dat is wel een stuk vlakker geworde, maar het is wel wat breder gebleven. Vandaar dat hij dat ineens ook meepakt met deze correctie, daar is het minder erg, minder rood en maar een stukje van zo'n 3 cm.

Goh, eerst nog 4 september terug voor een botox-spuitje, en de week erop de correctie. Ik ben echt wel opgelucht hoor, voor t zelfde geld zegt een pc van t valt wel mee, en eerst afwachten wat t word..

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeel fijn dat hij het nu opnieuw gaat herstellen, top hoor!

Ik dacht in eerste instantie ook : Huh... dan alweer sporten!!!

Maar je gaat toch van het advies van je arts uit, en als je dan ook nog eens een bewegingsfanaat bent dan is dat niet tegen dovemansoren gezegd natuurlijk :45:;)

Botoxspuitje? Hoe bevalt zoiets....?

Veeel succes met je correctie, en daarna idd maar wat langer rusten :( Dan maar wat extra cardio, fietsen ofzo :P

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeel fijn dat hij het nu opnieuw gaat herstellen, top hoor!

;)

*** Ja, ben echt superblij met mijn pc, die gaat gewoon door tot dat alles voor de 100 procent naar tevredenheid is!

Botoxspuitje? Hoe bevalt zoiets....?

*** Goed! Ik ben een maand of 4 geleden voor het eerst geweest, ik vond dat ik hele diepe voorhoofdsrimpels had, en dat trok echt supermooi weg! Nu krijg ik het gevoel dat ik weer wat kan fronsen en dat is het teken dat t begint uit te werken, de eerste keer kan er wat korter tussen de 2 behandelingen zitten omdat je spieren nog moeten wennen zegmaar, normaal kan je toch wel tot een half jaartje mee toe. Er staan trouwens foto's in de topic van Eefje die heet fronsrimpel, kan je het resultaat zien!

X van Ingrid.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.