Jump to content

Hoelang mag je kindjes niet optillen

Guest Pretty_Boobs

Recommended Posts

Guest Pretty_Boobs
Posted

Hej dames,

Ik zou graag willen weten hoe lang je niet zwaar mag tillen na een borstvergroting.

Ik heb een zoontje van 2 jaar en een dochtertje van 3 maanden.

Groetjes, little_red

Posted

Het advies is 6 weken niet tillen. Die van 3 maanden zal niet zo'n probleem zijn maar die van 2 is een ander verhaal. Ik heb er een van 19 maanden en die heb ik 5 weken niet getild. Maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Tillen moet je dan zoveel mogelijk met je ellebogen in je zij gedrukt en tegen het lichaam aan, zoveel mogelijk met armkracht en je borstspieren ontzien. Maar beter is het om het 6 weken helemaal niet te doen. Is erg lastig, weet ik nu uit ervaring. Maar overal zijn oplossingen voor. Succes!

Guest Pretty_Boobs
Posted

Maar 6 weken? Dat valt nog mee. Ik dacht veel langer.

Maar tegen de tijd dat ik een bv laat doen is die van 3 maanden ook weer wat ouder. Op zn vroegst is ze dan 9 maanden.

Misschien moet ik maar een paar jaar wachten :mellow:

Posted

Je kan ook niet eerder geopereerd worden, 6 tot 9 mnd na een bevalling pas.

Ik heb hier een kleine van 16 mnd, man heeft haar voornamelijk getild.

Echter nu doe ik het 2 a 3 keer per dag zelf, gelukkig is het een ukje van net 9 kilo dus dat scheelt ook.

Maar officieel echt 6 weken.

Guest Pretty_Boobs
Posted

Jij hebt je boobies pas bijna 4 weken en je tilt je kleintje nu al?

Of begrijp ik het nu verkeerd? :75:

Posted

Ja af en toe, moet wel.. Man kan niet langer thuis blijven.

Maar zo min mogelijk en ellebogen in mijn zij en tillen vanuit mijn knieën ipv armen/borst.

Guest Pretty_Boobs
Posted

Oh ok. Lijkt me wel eng… niet?

Posted

Nee hoor gaat goed, alleen zo min mogelijk uiteraard en als het echt miet op een verantwoorde wijze tillen.

Guest Pretty_Boobs
Posted

Ik wil ook zo graag! Maar durf nog niet ivm de kindjes. Maar wil ook geen 3 jaar wachten.

Posted

Ik heb een heupdrager, daar kan ze op zitten als ik haar moet tillen (10mnd) , ideaal. , zo hoef je niet te tillen alleen de rug te ondersteunen

Gr

Guest Pretty_Boobs
Posted

Ow ja, dat kan natuurlijk ook!

Posted

Ik wil ook zo graag! Maar durf nog niet ivm de kindjes. Maar wil ook geen 3 jaar wachten.

Uk hier is 16 mnd..

Maar je kan evengoed veel hoor, troosten en knuffelen deed ik gewoon zittend.

Guest Pretty_Boobs
Posted

Maar het gaat mij erom dat ik na die 3 weken die ik vrij ben, dat ik de kleine boven op bed kan leggen en haar luier kan doen.

En al helemaal bij mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden. Die is nog niet zindelijk en slaapt overdag nog. Dus die moet ook naar boven.

Posted

En slaapt hij al in een bedje of nog in ledikant?

Je zou hem kunnen leren zelf de trap op te laten lopen.

Wij wonen gelijkvloers dus ja.. Of wat je ook kan doen is een campingbedje aanschaffen waar een rits in zit, jan hij er zelf inklimmen.

Guest Pretty_Boobs
Posted

Hij slaapt nog in ledikant. Want als ik hem in een bed zou leggen, klimt ie er zo uit en dan slaapt ie helemaal niet meer. En dat betekent dat ie erg lastig wordt ^_^

De trap op kan ie al wel. Maar er af nog niet…. En wij hebben een open trap, dus vind ik nog een beetje eng.

We hebben een campingbedje, maar zit geen rits in.

Posted

Mijn jongste is bijna 2,5 .. ik heb wel bewust gewacht tot hij deze leeftijd had en eigenlijk bijna alles zelfstandig kan (gaat liggen voor zn luier op de grond, klimt in zijn bed en de auto) .. operatie is nu 2 weken terug en voor nu gaat het heel goed met het vermijden van tillen. Maar durf bv nog niet alleen naar het dorp met hem omdat hij dan wil lopen en ik hem soms echt moet grijpen als hij niet meer wil luisteren.

Mijn oudste is 4,5 en dat gaat perfect die helpt mij ook echt soms een beetje :)

persoonlijk zou ik het zeker met een kind onder de 2 jaar nog niet aanraden. of je moet veel hulp hebben van je partner/familie

Guest Pretty_Boobs
Posted

Mijn zoontje is tegen die tijd 2 jaar en 8 of 9 maanden oud.

Mijn dochtertje is tegen die tijd 8 of 9 maanden oud.

Dan zou ik dus nog 2,5 jaar ’moeten' wachten in jouw ogen Cath? Pffff… Dat is wel lang hoor. ;)

Het is dus of over 6 of 7 maanden… of over 2,5 jaar.

Alles ertussenin is niet handig denk ik.

De luier van mijn zoontje doe ik nu ook regelmatig als hij staat.

Klimt jouw zoontje zelf in de kinderstoel in de auto?

En slaapt hij in een peuterbed/1-persoonsbedje?

Posted

Hier een kleine van 10 maanden en eentje van 2,5 jaar.

ben 2 weken geleden geopereerd. Ik heb eerste 3 weken dat mijn man thuis is, die doet nu ook echt alles. Dus luiers verschonen, kindjes tillen en poetsen.

Na die 3 weken ga ik het zelf doen. Heb de kleine van 10 maanden geleerd hoe hij de trap op moet klimmen en eraf. Dus is dadelijk alleen maar in en uit bedje en auto. Dit heb ik ook besproken met mijn arts

die zei dat het wel ging als je armen maar tegen lichaam aam houdt en niet meer dan noodzakelijk.

Guest Pretty_Boobs
Posted

Wow! Kan jouw kleintje van 10 maanden al zelf de trap af?

Ik vind dit zelfs nu nog eng voor hem.

Hebben jullie ook een open trap?

Ik denk als ik een dichte trap en zacht bekleed zou hebben, dat ik het eerder aan zou durven.

Posted

Ja dat dacht ik ook , die van mij is ook 10mnd, kruipt alleen nog maar, die kan ik echt niet

Leren hoe ze de trap op en af moet hahha

Posted

Wij hebben dichte beklede trap. Dus kan niet tussen de tredes doorglijden.

maAr hij had heel vlug door hoe het werkte

Hij gaat staan en zet dan zen knietje op de volgende trede en dan andere voetje er weer langs. Heel grappig om te zien. Naar beneden vind ik ook nog elke spannend. Maar gaat voort goed ;) ahja... je moet ooit creatief zijn met die kleintjes :P hihi

Guest Pretty_Boobs
Posted

Ja naar boven gaat hier ook goed. Morgen maar eens proberen om hem beneden te krijgen ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.