Lucifer Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Hi ladies,Ik ben nieuw hier, hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plek.Ik ben 19 december 2014, dus 1,5 week geleden, geopereerd in het RdGG in Delft door Dr. Timmenga. Ik ben van slappe lege theezakjes (ongeveer 70B) naar een volle 70D gegaan. Ik draag vanaf 2 dagen PO een level 3 sportbeha van de Hunkemoller. Ideaal ding met een ritsje aan de voorkant. Ik was zeer goed voorbereid en stikzenuwachtig, maar the job is done! Ik heb 400cc high profile Eurosilicone implantaten, voor de borstspier.Nu voel ik me sinds een dag of 3 echt weer goed. Niet meer wiebelig van de narcose, niet meer misselijk en geen echte pijn meer. Maar sinds eergisteren heb ik een heel vreemd gevoel in mijn linkerborst. Alsof de prothese beweegt, en alsof de onderste rand ergens overheen floept ofzo. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen 😊 ik voel het bij elke beweging: ademhalen, lopen, elke beweging met mijn arm..Is dit normaal? Ik hoef maandag pas terug naar de pc om de hechtingen te laten verwijderen. Ik red 't uiteraard wel tot die tijd, maar online kan ik weinig over mijn 'klacht' vinden en vind het toch een beetje eng. Woensdag 7 januari moet ik weer aan het werk, hopelijk is dat enge gevoel dan wel een beetje weg... Iemand ervaring hiermee?Groetjes,Lucifer
Lucifer Posted December 30, 2014 Author Posted December 30, 2014 Heb de pc vanochtend al gebeld en die zeggen: zolang je geen koorts hebt, geen verkleuringen van de huid en geen zwelling hebt is er niets alarmerends... Maandag moet ik gewoon terug naar de arts..
canadiangirll Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Geen idee, maar mijn bh zit zo strak dat mijn borsten helemaal niet kunnen bewegen. Voel je niet gewoon luchtbellen? Je borsten kunnen namelijk gaan borrelen haha klinkt gekxx
margriet2380 Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Lucifer kan zijn dat je spier losser wordt, en ze gewoon aan het indalen zijn.
best_boobie Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Hoi hoi Het komt vaker voor, dat losse gevoel Wat er dan precies aan de hand is? Waarschijnlijk gewoon genezing Je zou kunnen proberen een strak topje aan te trekken over je BH, zodat je borsten wat strakker vast zitten. Kan zijn dat het gevoel dan minder wordt. Het kan in ieder geval geen kwaad. Bukken moet je proberen te vermijden. Mij werd dat bij mijn eerste bv sowieso afgeraden. Goed dat je je PC even gebeld hebt, die kan dan idd uitsluiten dat er iets aan de hand is Een goed herstel verder Xx BB
Lucifer Posted December 30, 2014 Author Posted December 30, 2014 Ik heb ze voor de spier idd.. De rechterborst voelt prima, voel m'n litteken wel trekken en dat is nog gevoelig, maar de linkerborst voelt echt vreemd. Alsof ie ruimte heeft om te zwemmen ofzo.. Zo lastig uit te leggen! Het is geen pijn, het is eerder een heel eng gevoel, alsof ie er uit gaat vallen ofzo.. Heb geen koorts, geen verkleuring op de huid, het litteken ziet er redelijk rustig uit.. Heb de afelopen dagen wel in de auto gezeten (we zitten middenin een verhuizing) maar ik sjouw niets, ik maak niet schoon, de hond wordt uitgelaten door m'n moeder en vriend, m'n dochter wordt verzorgd door hen.. Ik zit alleen maar en ga af en toe mee op pad om spullen voor het nieuwe huis uit te zoeken.. Zou dat dan ook al teveel geweest zijn?Ik heb 2 beha's van de Hunkemoller: de level 3 sportbeha's met een voorsluitende rits. Ideaal, ze zitten heerlijk en goed strak.. Zo strak dat ik soms het idee heb dat het teveel drukt op de littekens. Maar dan ga ik gewoon even liggen en dan trekt dat ook weer weg..Heb ik gewoon onnodige paniek?
best_boobie Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 En zie net wat je schrijft in de shoutbox. Als het vocht afneemt, zoekt de prothese zijn plekje en moet alle vocht zijn weg naar buiten zoeken. Als je dan al gevoel hebt op die plekken (want niet iedereen heeft al gevoel zo kort na de operatie) dan kan dit een akelig gevoel geven Xx BB
Lucifer Posted December 30, 2014 Author Posted December 30, 2014 Thanx voor jullie advies meiden. Ik voel me een beetje een aansteller haha.. Maar ben doodsbang dat het misgaat!
RRR Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Ik heb precies hetzelfde hetzelfde vanaf 3de PO. Wordt er helemaal gek van. Ben nu 2 weken PO.
best_boobie Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Je bent geen aansteller... Bij een bv komt gewoon een heleboel onzekerheid kijken. Dat is heel normaal Heb meiden gelezen die hier na vijf weken nog last van hadden, maar schijnt daarna toch sowieso beter te gaan Onzekerheden zijn er om te delen hè, daar is dit forum voor Xxx BB
Lucifer Posted December 30, 2014 Author Posted December 30, 2014 Is dit ook nog steeds normaal; pus lekkend uit het hoekje van mijn litteken en 2 pijnlijke plekken in diezelfde borst? Morgenochtend meteen maar even de pc bellen... Ik heb steeds meer een vermoeden dat het toch een ontsteking in m'n borst is
Boho Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Oei, ik zou voor de zekerheid maar even bellen inderdaad. Voelt je borst ook warm aan en heb je koorts? Beter om er snel even naar te laten kijken, sterkte en houdt ons op de hoogte!
Lucifer Posted December 30, 2014 Author Posted December 30, 2014 Geen koorts, borst voelt wel iets warmer dan de andere (en vooral van binnen voelt het warm). Pff.. Schijt echt in m'n broek!
best_boobie Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Oei dan toch maar weer ff bellen idd!!Succes!!Xxx
Lucifer Posted January 16, 2015 Author Posted January 16, 2015 Inmiddels een paar weken verder. Het vervelende beweeglijke gevoel was even weg. Hechtingen verwijderd, alles zag er prima uit.. Alleen m'n linkerborst gaat sinds gister opeens weer opspelen. En zelfs in zoverre dat er nu voelbaar en als ik op nijn rug lig ook zichtbaar deuken en golven zichtbaar zijn over m'n linkerborst, rechts ook maar minder zichtbaar. Moet ik me zorgen maken? Is dit gewoon normaal bij protheses of horen ze perfect rond te zijn? Kan de pc pas maandag weer bellen.... Help!
Lucifer Posted January 16, 2015 Author Posted January 16, 2015 Even een aanvulling; dat gevoel is dus ook opeens terug sinds gister; alsof de prothese beweegt..
kim.12 Posted January 16, 2015 Posted January 16, 2015 hiik ben nu bijna 6 weken PO en ik denk hetzelfde gevoel te hebben aan de linker kant!ik had er vanmiddag ook een topic over proberen te schrijvenhet gevoel is moeilijk te beschrijven...mijn littekens zijn prima en al snel erg mooi!het gevoel is bij mij een beetje als een zwaar gevoel net of ik nog steeds vocht aan het afdrijven ben of zoiets maar het borrelt niet bewegelijk noem ik het maar..ik voel het ook als ik ga liggen in bedik hoop dat het snel over gaat..
Lucifer Posted January 16, 2015 Author Posted January 16, 2015 Echt heel naar dat gevoel. Branderig, heel vervelend. Bij elke stap, elke ademhaling weer hetzelfde verhaal als een paar weken geleden. Ik ben vandaag precies 4 weken PO..
kim.12 Posted January 17, 2015 Posted January 17, 2015 ik moet wel zeggen dat het bij mij elke dag minder wordt dus het zal heus goed komen!
Lucifer Posted January 17, 2015 Author Posted January 17, 2015 Verder niemand met advies vwb de ribbels/golven die ik voel?? Zal ook wel Kim, maar ik maak me toch zorgen
R1989 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Verder niemand met advies vwb de ribbels/golven die ik voel??Zal ook wel Kim, maar ik maak me toch zorgen Dat klinkt een beetje als rimpelvorming. Verergert het als je een bepaalde houding aanneemt? Heb het wel eens gelezen als meiden voorover hangen. Wat voor een implantaat heb je? Bij de cohesive 1 van mentor bijvoorbeeld komt dat sneller voor. De inhoud is heel zacht dus als je het implantaat vast zou houden zakt alles naar beneden en ontstaan er als het ware rimpels aan de onderkant (zelfde als je een zakje met water vast houdt). Lastig uit te leggen dit haha Best Boobie kan dat vast beter. Google eens op plaatjes en vergelijk even of dat het zelfde eruit ziet als bij jou?
Lucifer Posted January 18, 2015 Author Posted January 18, 2015 Ik heb Eurosilicone high profile 400cc.. Het is de ene dag anders dan de andere. Je ziet het niet echt op afstand, maar als ik met mijn hand zacht over mijn huid veeg, dan voel ik de golven in de prothese. Alsof er bulten en deuken in zitten zegmaar. En dat is vooral als ik op mijn rug lig. Ik zal maandag de pc weer eens bellen. Ben zo bang voor overmatig kapselvorning, misschien let ik er gewoon teveel op.. I don't know
R1989 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Ik heb Eurosilicone high profile 400cc.. Het is de ene dag anders dan de andere. Je ziet het niet echt op afstand, maar als ik met mijn hand zacht over mijn huid veeg, dan voel ik de golven in de prothese. Alsof er bulten en deuken in zitten zegmaar. En dat is vooral als ik op mijn rug lig. Ik zal maandag de pc weer eens bellen. Ben zo bang voor overmatig kapselvorning, misschien let ik er gewoon teveel op.. I don't know Ik denk dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken maar bellen kan nooit kwaad in ieder geval fijn dat je het niet ziet. Als je hier in de zoekbalk zoekt op rimpelvorming, rimpels etc dan kom je denk een hoop tegen. Misschien herken je jezelf er in. Je hebt in ieder geval geen anatomische protheses toch? Die zijn wat "harder" en daarbij komt rimpelvorming meen ik bijna niet voor. Volgens mij is er zolang je het niet ziet niets aan de hand!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.